tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Cum, 2009 11:43

Sen tünel alışığı değilsin, o kadar :D
Ama yapılırsa, birtakım emnizet unsurlarına da dikkat etmeleri gerek, yoksa tren tandırı olma tehlikesi olur.

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 May Cum, 2009 21:52

alabay yazdı:Sen tünel alışığı değilsin, o kadar :D
Ama yapılırsa, birtakım emnizet unsurlarına da dikkat etmeleri gerek, yoksa tren tandırı olma tehlikesi olur.

Başar
Evet geçen Kaprun faciası ile ilgili bir başlıkta olabileceklere dikkat çekmiştim, tünel sistemlerinde emniyet çok üstün olmalı, öyle televizyona çıkıp dünya da tek olanı yaptık demekle olmuyor icraat görmek lazım, sonra hangi dünya da? Ya adam benim gibi paralel evrenlerin olabileceğine kani ise?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 May Cmt, 2009 12:01

Karanlık, koyu karanlık diz boyu.

Tünel çok karanlık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Cmt, 2009 15:40

Miraç yazdı:Karanlık, koyu karanlık diz boyu.

Tünel çok karanlık.
:) Yok merak etme yeterince aydınlatılır herhalde :D hehehehe Ama diyorsan bu memlekette tünel işini biz hiç beceremedik 35 km nin sonu karanlık vallaha haklısın

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Haz Cum, 2009 11:07

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14545

Ellere varda Kars'a yok mu? diyor vekil.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eki Prş, 2009 11:20

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=1 ... 2009/10/01

DEMİR YOLLARI SEKTÖRÜ

-Mevcut hatların yenilenmesi, tüm hatların sinyalli, elektrifikasyonlu hale getirilmesi.

-Yapımları devam eden 2 bin 622 kilometre yüksek hızlı tren ağının 2012 yılına kadar tamamlanması.

-2023 yılına kadar 6 bin 792 kilometre yeni yüksek hızlı tren ağının inşa edilmesi.

-2023 yılına kadar 4 bin 707 kilometre konvansiyonel yeni hat inşa edilmesi.

-BAŞKENTRAY Projesi'nin inşa edilmesi.

-EGERAY Projesi'nin tamamlanması, demir yolu araç filosunun yenilenmesi.

-Teknolojinin geliştirilerek trenlerin tek makinistle çalıştırılması.

-Tüm liman ve organize sanayi bölgelerine irtibat hatları ile entegre edilmesi.

-Demir Yolu Araştırma Enstitüsü'nün kurulması.

-Demir yolu payının yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 20 artırılması.

-Hatlardaki kurp ve eğimlerin AB ölçütlerine uyumlaştırılması.

-Hemzemin geçitlerin iyileştirilmesi ve kademeli bir şekilde ortadan kaldırılması.

-Hatlardaki dingil yükünün en az 22,5 tona çıkarılması.

-2023-2035 arasında 2960 kilometre yüksek hızlı tren hattı, 956 kilometre konvansiyonel hat yapılması.

-Batum-Trabzon-Erzincan hattının inşa edilmesi.

-Kavak-Kırıkkale hattının inşa edilmesi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Pzr, 2010 00:44

Projeler arasına Kayseri' de katıldı, bunlar Zihni Sinir procesine dönmesinde. Memlekette maşallah demiryolu mühendisliği uzmanı doluymuş bir den bire bu kadar çok proje ortaya çıktı ve hepsini de birileri yürütüyor, yoksa aman ne gerek var uzmanlığa inşaat mühendisi değil mi gibi bir yaklaşım mı var? Gönlüm olmaz diyor ama aklım ile selim ikinci düşüncemden yana ağır basıyor, hayırlısı bakalım.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19328
2011'in Yatırım Programı'nda yer alması planlanan proje tamamlandığında Ankara–Kayseri arasında trenle seyahat süresi 2 saat olacak.
Ankara-Kayseri YHT hattının 174 kilometrelik Ankara Kayaş-Yozgat Yerköy bölümü, yapımı devam eden Ankara-Sivas YHT Projesi kapsamında yer alıyor. Proje kapsamında, Yozgat Yerköy-Kayseri arasında 139 kilometre uzunluğunda YHT hattı inşa edilecek.
Ankara-Kayseri arasındaki mevcut demiryolu güzergahında çift hat olarak inşa edilecek YHT hattının işletme hızı saatte 250 kilometre olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Mar Sal, 2010 21:19

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20292

TCDD Genel Müdürü Sn. Karaman, hızlı trenin önümüzdeki etapları ile ilgili kısa bir değerlendirme yapmış, sözleri arasında Antalya' ya hızlı trenin ulaşacağı bununla ilgili güzergah belirlenmeye çalışıldığı ayrıca Ankara-Bursa arasının projelendirildiği yazıyor, güzel gelişmeler.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise hızlı trende, 2023 hedeflerinde Antalya'nın bulunduğunu belirterek, ''Ama 2016'da mı, 2015'te mi olacağı kesin değil. Ne zaman ihaleye çıkacağımız henüz belli değil. Uygulama bize ne getirecek, parasal büyüklüğü nedir, ne zaman bitirebilirizi çalışacağız. Ama şunu bilmemizde yarar var; 2023 Cumhuriyetimizin 100. yılı. Mutlaka o zamana Antalya'ya hızlı tren gelecek. Ankara-Bursa'nın bu sene temelini atacağız. İzmir'in uygulama projesi bitti. Hızlı tren projeleri sürecek. Ayrıca Antalya'ya nereden geleceğini araştırıyoruz. Isparta'dan mı Konya'dan mı?'' açıklamasında bulundu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Sal, 2010 10:59

Aslında Bursa ile ilgili başlığa girecektim ama orada İstanbul-Bursa olarak geçtiği için şimdilik buraya aldım. Ankara-Bursa arası hızlı tren hattı için ihaleye çıkılacağı TCDD Genel Müdürü Sn. Karaman tarafından açıklanmış. Bursa için güzel bir haber olarak görüyorum bunu, umarım ihale süreci olumlu geçer ve inşaat aşamasına da süratle geçilir.
Karaman, Ankara'dan, Eskişehir ve Bilecik üzerinden İstanbul'a ulaşacak olan hızlı tren hattının, Bilecik'te ikiye ayrılacağını, bir hattın İstanbul, diğerinin Bursa'ya gideceğini söyledi. Buna göre, Ankara-Bursa arasına inşa edilecek hızlı tren hattının Bursa-Yenişehir ve Yenişehir-Bilecik olmak üzere iki bölüm halinde ihale edileceğini belirten Karaman, 80 kilometrelik Bursa-Yenişehir hattı ihalesi için bu ay içerisinde ilana çıkacaklarını kaydetti.

Karaman, bu kısmın tamamlanmasının ardından yaklaşık 45 kilometre uzunluğundaki Yenişehir-Bilecik kesiminin ihale edileceğini belirterek, Ankara-Bursa arasındaki mesafeyi 2,5 saate düşürecek hızlı treni 4 yıl içerisinde hizmete sokmayı planladıklarını ifade etti.

Bursa ve İstanbul arasında da hızlı tren bağlantısı kurulmasının düşünüldüğünü anlatan Karaman, İstanbul-Bursa hızlı tren bağlantısının, Osmaneli veya Bilecik üzerinden sağlanabileceğini, projenin hayata geçmesiyle İstanbul-Bursa arasındaki mesafenin 3,5 saatte alınabileceğini söyledi.

Süleyman Karaman, Ankara'dan Bursa'ya, Eskişehir üzerinden YHT ile yapılan aktarmalı seferlerin, iki şehir arasında karayoluyla 6 saatte alınan mesafeyi 3,5 saate indirdiğini de anımsatarak, vatandaşları direkt hızlı tren seferleri başlamadan önce Bursa'ya YHT ile aktarmalı yolculuk yapmaya çağırdı.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23141

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 15 Ağu Pzr, 2010 14:18

istanbul-bursa arası 3,5 saatte hızlı trenle almak pek iyi değil.zaten otobüsle bile ortalama 4 saat.Bu kadar uzun olmasının nedeni Marmara'yı dolaşacak olması sanırım.Eğer daha rantabl bir iş olsun istiyorlarsa Marmara'nın üzerinden köprüyle geçmeli.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ağu Pzr, 2010 14:28

İstanbul-Bursa arasında en mantıklı çözüm deniz ulaşımına entegre raylı sistemdir. Bursa'ya gitmek için taa Bilecik'e gidip dolaşmaya ne gerek var?

Mudanya-Bursa arası raylı sistem bu işin çözümüdür...

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 15 Ağu Pzr, 2010 14:35

Kesinlikle katılıyorum.Zaten 90 dakikada Mudanya'ya gidebiliyoruz.Bursa metrosu da Mudanya yolunda ama daha ileri gidemiyor.Çünkü çok yüklü bir maliyet ortaya çıkaracak.Kalan kısmını TCDD yapar.Böylece kotarılmış olur bu hat da.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön