tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Kas Pzt, 2007 12:44

Hali hazırda inşaatı devam eden hızlı tren hatlarına ilave olarak PROJELERİ ÇİZİLEN güzergahlar :

1-Eskişehir-İstanbul
2-Edirne-İstanbul
3-Ankara-Kayseri
4-Ankara-Sivas
5-Ankara-Samsun
6-Bursa-Eskişehir ( Osmaneli )
7-Eskişehir-Antalya
8-Ankara-İzmir
9-Konya-Mersin
10-Mersin-Adana

Bu yatırımlar için 10 seneyi gözden çıkarmak gerek.Ama mutlaka yapılmalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Pzt, 2007 13:03

Türkiye demiryollarında çok geri kalmış durumda ama bu kadar çok hızlı tren hattına öncelik vermek ne kadar doğru? Bu hatların bir kısmını arka plana bırakarak mevcut hatları rehabilite etmek ve daha iyi dizel ya elektrikli lokolar ile yük taşımacılığına da yönelmek gerekmiyormu, bence bu daha öncelikli olmalıdır, Avrupa da bile hızlı tren ağları ne kadar yaygın? Evet hızlı trenler var hatlarda var ama kesintisiz bir ulaşım söz konusu değil, çünkü maliyetler ve bu maliyetlerin geri dönüşümünü de düşünmek zorundasınız, her zaman kamu hizmeti kar gütmez diyen benim ama bu iş biraz zorlama olacak, çünkü zaten demiryolu hatları setup maliyetini karşılamak için kurulmaz ve hiçbir zamanda karşılamaz zaten, yeterki kendini sübvanse edebilsin.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

TCDD HEDEFİ : 2013 YILINA KADAR 2000 KM HIZLI TREN HATT

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Prş, 2007 17:31

Bu hatlar en yoğun trafiğe sahip olan yerlerde projelendiriliyor.Senin dediğinde bir öneridir ama mevcut olanı rehabilite etmek bazen yeni yapmaktan daha zordur.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=5590

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 05 Ara Çrş, 2007 23:04

Ben şimdi bir şeyi kesin anlamıyorum bu yapılan hat İstanbul-Ankaramı olacak yoksa neresi olacak, bir başka başlıkta ikinci Etap için İstanbul yazıyor o halde öyle olacak peki bu alınan 10 set hızlı tren yeticek mi? Günde kaç sefer yapabilecek?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

1-2

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Pzt, 2007 12:52

2.Etaptan kasıt Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesinin Eskişehir-İstanbul arasıdır.

1.Etapta Eskişehir-Ankara arası açılacağından böyle bir ayrım yapıldı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İzmir Aydın Hızlı Treni

Mesaj gönderen Esat » 15 May Prş, 2008 12:26

Aşağıdaki habere göre İzmir Aydın arasında kalan bir kesimin yenilenerek Hızlı Tren hattına çevrilmesinden bahsediyor, bana garip gelen kısmı TCDD 3. Bölge Müdürlüğü yapıyor diyor? Bu ya yine talihsiz bir haber yorumu ya da yine hızlandırılmış tren kaktırması, böylesine büyük bir yatırım ve işletmeyi bir bölge müdürlüğü yapamaz da yaptıramazda, bu bölge müdürlüğünün TCDD ye önerisi ile TCDD ve DLH tarafından yapılabilir, en azından ben böyle biliyorum ama yine ben pesimist olayımda inşallah işler artık bu kadar kolay olsun, beylerrrrr bürokrasinin anavatanındayız bunu bir kenara bırak sen önce hattının bakımı yap :)
TCDD 3'üncü Bölge Müdürlüğü, 130 kilometre uzunluğundaki Aydın- İzmir demiryolu hattının bir bölümünü 160 kilometre hız yapabilen, dünyanın en son teknolojisinin kullanıldığı demir yolu hattı ile yeniliyor.

1850 yılında İngilizler tarafından yaptırılan ve en son 1958 yılında raylarda değişiklik yapılan hatta bu çalışma, bir devrim olarak nitelendiriliyor. Şu ana kadar 80 kilometrelik bölümü tamamlanan İzmir- Aydın demiryolu hattında düz olan Aydın- Ortaklar arasında, 6 metre genişliğinde döşenecek tek hatta, 3 ay sonra 160 kilometre hızda deneme seferleri için çalışmalar tüm hızı ile sürüyor.

Devlet Demiryolları'ndan bir ekip, bu konuda eğitim almak için dünyada demiryollarında en iyi teknolojiye sahip ülkelerden olan Güney Kore'ye gönderildi. 130 kilometrelik Aydın- İzmir hattının tamamlanan 80 kilometrelik bölümünde trenin hızı 120 kilometre olacak. Çalışmalar tamamlandığında, şu anda 2.5 saat süren İzmir- Aydın arası trenle 1.5 saate inecek.

50 YILLIK YATIRIM

Aydın- İzmir demiryolunun bölgeye büyük hareket getireceğini belirten Devlet Demiryolları 3'üncü Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, özellikle projenin Aydın- Ortaklar arasındaki mesafede yapılan çalışmalarda, en iyi teknolejiyi ve malzeleri kullandıklarını belirtti. Eriş, 30 kilometrelik bu hattı Türkiye'de ilk kez hızlı tren standartlarına çıkarttıkları belirterek, şunları söyledi:

“Bu mesafede 160 kilometre hız denemesine 3 ay içinde başlayacağız. Hattın geçtiği yerleşim bölgelerinin kenarlarını kapatacağız. Bizlerin hızını bu hat üzerinde olan hemzemin geçitler azaltıyor. Bu sorunlar da ileride yatırımlarla çözümlendiğinde İzmir Aydın arası daha da kısalacak. Aydın- Ortaklar arasındaki hattın maliyeti ise 10 milyon dolar. Fakat bu yatırım 50 yıllık bir yatırım. Aydın- İzmir hattındaki çalışmaları 10 yıl bakım gerekmeyecek bir kalitede sürdürüyoruz. Bu hattın genişliği 6 metre olacak. Kara yoluna göre ucuz taşımacılık yapacağız. Aydınlılar dört gözle bu çalışmanın bitmesini bekliyor.”

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 May Prş, 2008 09:24

En son hızlı tren güzergahı olarak İstanbul-Bursa-İzmir gündeme geldi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ara Sal, 2008 00:46

Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürü Ahmet Arslan, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Ankara-Sivas hızlı tren projelerinin yapımına devam edileceğini ve önümüzdeki yıl Halkalı-Bulgaristan hızlı tren projesine işlerlik kazandırılacağını bildirdi.
Sivas-Kars, Şefaatli-Kayseri, Konya-Mersin-Adana, Eskişehir-Antalya ve Osmaneli-Bandırma-İzmir hızlı tren projelerinin uygulama projelerinin hazırlandığını kaydeden Arslan, “Hedefimiz Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023'te tüm bu demiryollarını hizmete sokmak” dedi.

Halkalı-Bulgaristan Hızlı Tren Projesi'nin 2009 Yatırım Programı'na alındığını hatırlatan Arslan, “Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Ankara-Sivas hızlı tren hatları ile Marmaray projelerinin yapımının devam edeceği 2009'da Halkalı-Bulgaristan Hızlı Tren Projesi'ne işlerlik kazandırılacak. Böylece hızlı tren, Marmaray'dan geçerek Bulgaristan sınırından Kars'a gidecek” dedi. Ahmet Arslan, devam eden projelerde rahatlamanın yaşanmasının ardından Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi'ne işlerlik kazandırmayı hedeflediklerini anlattı.

UYGULAMA PROJELERİ HAZIRLANIYOR

Hızlı trenin devlet politikası haline geldiğini ve Türkiye'nin doğusuyla batısını, kuzeyiyle güneyine hızlı tren hatlarıyla bağlamayı amaçladıklarını anlatan Arslan, uygulama projesi hazır olan Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi'nin “Sivas-Kars, Şefaatli-Kayseri, Konya-Mersin-Adana, Eskişehir-Antalya ve Osmaneli-Bandırma-İzmir” hızlı tren hatlarının uygulama projeleri hazırlanıyor” dedi.

Tüm projelerin tamamlanmasının ardından Kırklareli'den, İstanbul, Ankara, Kars, Adana, Antalya, İzmir, Eskişehir, Afyonkarahisar, Konya, ve Kayseri'ye hızlı trenle ulaşmanın mümkün olacağını vurgulayan Arslan, “Hızlı tren projelerine her yıl yaklaşık 2 milyar dolar ödenek ayrılıyor. Hedefimiz Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023'te tüm bu demiryollarını hizmete sokmak” diye konuştu.

DEMİRYOLUNA YİD MODELİ

Bursa-Osmaneli-Bandırma arasında yapımı planlanan hızlı tren hattının ihalesinin Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile ihale edilebileceğini anlatan Arslan, şunları kaydetti:

“Bu bölgede yük potansiyeli çok yüksek. Bölgedeki sanayicinin hızlı tren ve yük taşımacılığı için bölgeye demiryolu yapılmasına yönelik talebi var. Buraya yapılacak hızlı tren hattının YİD modeli ile ihale edilmesi üzerinde çalışıyoruz.

Ayrıca, Aydın-Çine-Yatağan güzergahına yapımı planlanan demiryolu da YİD modelli ihale edilebilir. Bölgedeki madenlerin Güllük Limanı'na demiryolu ile taşınması konusunda talepler var.”
Güzel hedefler ama hedefler arasında ki bazı ifadeler muğlak, yap işlet devret hızlı tren yolu yaptırılması ama bu yolun yük taşımacılığı için kullanılmasından bahsediliyor, bunu daha önce bende benzer bir yanlışlıkla ifade etmiştim, hızlı tren ile yük taşımacılığının yapıldığı bir yer yok, ama hızlandırılmış konvansiyonel hatlar ile var, buradaki iş hızlı tren hattı ile birlikte 3 hatlı bir yol inşaa edilerek hem hızlı tren yolcu taşımacılığı hemde paralel hatta yük taşımacılığı ise ala, yok ne ise bilemiyorum :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Ara Sal, 2008 02:24

Haberin linki var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Hızlı Tren Söğütlüçeş

Mesaj gönderen Esat » 08 Mar Pzr, 2009 12:39

Ankara-İstanbul arasında yoğun hızlı tren işletmeciliği yapılacağını dikkate alan TCDD, geometrisi olan ve yoğun yapılaşma nedeniyle hızlı tren hattı yapılamayan Köseköy-Haydarpaşa arasını rehabilite edecek. 36,2 kilometresi çift hat, 19,8 kilometresi ise 3 hat olarak yeniden inşa edilecek Köseköy-Gebze arasındaki konvansiyonel hatta, hızlı tren saatte 160 kilometre hıza ulaşabilecek.

Rehabilite edilmesine rağmen Ankara-İstanbul hızlı treninin Doğançay'dan sonra yavaşlayacağına dikkati çeken TCDD yetkilileri, Köseköy-Gebze hattına alternatif ''Doğançay-Söğütlüçeşme Yüksek Hızlı Tren Kuzey Geçişi'' adını verdikleri yeni güzergah için 6 ay içinde proje ihalesine çıkılacağını belirtiyor.

Yapımı devam eden hızlı tren hattı ile Ankara-İstanbul arasının 3 saat 10 dakikada alınacağını ifade eden yetkililer, ''Doğançay-Söğütlüçeşme Yüksek Hızlı Tren Kuzey Geçişi'' ile bu sürenin 2 saat 45 dakikaya indirilmesinin amaçlandığını vurguladı.

Doğançay'dan başlayacak yeni koridorun Söğütlüçeşme'de Marmaray'a bağlanması ve hattın altyapı geometrisinin saatte 450 kilometre hıza uygun olarak yapılması hedefleniyor.
Endlich, ya acaba merak ediyorum bu bakanlık ya da tcdd yöneticileri bizim gibi siteleri okuyup insanların düşüncelerine kulak mı veriyorlar? :) Yani demiryolu forumlarıda buralarda da mesleğin içinden gelen insanların aklı başında önerileri oluyor acaba dikkate alıyorlarmı?

En başından beri Hızlı Tren' in Söğütlüçeşme (en azından) ye kadar gelmesi gerektiğini herkes söylüyordu, bence Haydarpaşa ve Sirkeci' ye geçmelidir ya neyse, artık çok geç, gerçi haberin içeriğine bakarsak Marmaray' a bağlantıdan söz ediyor, o zaman bari Yenikapı ya da hadi olmadı Kazlıçeşme' de bir Hızlı Tren Garı yapında bir işe yarasın, iki kıtayı birbirine bağlamadıktan sonra ne kadar büyük bir proje olursa olsun güdük kalacak bence.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Mar Pzr, 2009 15:54

Ama bence bu Marmaray fazla dar bir nokta, kapasitesi yetmez. O yüzden sırf Söğütlüçeşme olsa da yeter. Ama Haydarpaşa'ya da gönderseler treni, akıl kârı bir şey yapmış olurlardı, Almanlar gitmiş, koskoca gar inşaa etmiş orada. Oraya da sonra ya bir metro uzatması, ya da tramvay.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Mar Pzr, 2009 17:14

http://www.sabah.com.tr/haber,D7754AD28 ... 76FF4.html

Söğütlüçeşme'ye kadar yapıyorlarsa kuzeyden yapılacak yeni raylı tüp geçitten YHT geçecek şekilde planlasınlar. Levent'ten Kazlıçeşme'ye iner. Marmaray ile bağlanır.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön