tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
o da var tabi ama benim gözler başka yere odaklandı. adapazarı-istanbul yht kuzey geçişi eklenmiş
sürat demiryolu hattının devamı gibi resmedilmiş. net olarak arifiye-adapazarı arasındaki mithatpaşa'dan geçiyor sürat hattı. adapazarı garının şehiriçinden mithatpaşaya alınma etüdlerini düşünürsek acaba?
sürat demiryolu hattının devamı gibi resmedilmiş. net olarak arifiye-adapazarı arasındaki mithatpaşa'dan geçiyor sürat hattı. adapazarı garının şehiriçinden mithatpaşaya alınma etüdlerini düşünürsek acaba?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Senin siteye bakıp araklayayım bilgiyi dedim bulamadım Evet doğru gözüme çarptı ama dikkatsizce bakınca sanki normal hat haricindeki hızlı tren hattı gibi düşündüm, alternatif yapılması planlanan hat olduğunu değil.
Sürat demiryolu ile ilgili daha önce açmıştın sen bir başlık orada okumuşsuzdur ama güzergahı hatırlamadığım için bir şey diyemiyorum, fakat İstanbul sınırları içinde kuzeyde daha doğrusu kentin ortası aslında orası, oradan geçen bir demiryolu resmedilmiş olması ilginç, kaynak TCDD ya da ilgili kurumlar ise daha da ilginç, bu söylentiler ya da yarım yamalak beyanlar dışında bir takım ciddi düşünceler olduğunu da gösterir bence.
Sürat demiryolu ile ilgili daha önce açmıştın sen bir başlık orada okumuşsuzdur ama güzergahı hatırlamadığım için bir şey diyemiyorum, fakat İstanbul sınırları içinde kuzeyde daha doğrusu kentin ortası aslında orası, oradan geçen bir demiryolu resmedilmiş olması ilginç, kaynak TCDD ya da ilgili kurumlar ise daha da ilginç, bu söylentiler ya da yarım yamalak beyanlar dışında bir takım ciddi düşünceler olduğunu da gösterir bence.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.ccciconsortium.com/incele.php?id=Mg==
teme paralel güzergah proje çalışması var. bununla ilgili bir mail gelmişti harita mühendisinden. firma ismi sormuştu. iş başvurusu yapacam diye. o zaman bir kaç firma adı geçiyordu. bu işlerle ilgili bazılarının bilgilendirmesini almıştım.
artı olarak linkteki haritada yht sapanca gölünün kuzeyinden geçiyor. şimdi yapılan inönü-köseköy hattı sapanca gölünün güneyinden. o yüzden şimdi inönü-doğançay arası inşaa halinde. doğançay-sapanca-köseköy arasındaki kısıma çivi çakılmadı. bu proje bekleniyor olabilir. doğançay-arifiye 10 km falan. adapazarı da 20 km sanırım. taş çatlasın 30. oradan bağlayabilirler.
teme paralel güzergah proje çalışması var. bununla ilgili bir mail gelmişti harita mühendisinden. firma ismi sormuştu. iş başvurusu yapacam diye. o zaman bir kaç firma adı geçiyordu. bu işlerle ilgili bazılarının bilgilendirmesini almıştım.
artı olarak linkteki haritada yht sapanca gölünün kuzeyinden geçiyor. şimdi yapılan inönü-köseköy hattı sapanca gölünün güneyinden. o yüzden şimdi inönü-doğançay arası inşaa halinde. doğançay-sapanca-köseköy arasındaki kısıma çivi çakılmadı. bu proje bekleniyor olabilir. doğançay-arifiye 10 km falan. adapazarı da 20 km sanırım. taş çatlasın 30. oradan bağlayabilirler.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi çelişen ifadeler var sen daha iyi takip ediyorsun, daha geçenlerde Bakan bizzat sürat demiryolunu niye bitirelim ne gerek var, işte tüneli bitirip belki Ankara falan filan yaparız demişti, yani gerisi ile ilgili hiç ümitvar konuşmamıştı, ama akabinde geçen hafta köprüden demiryolu geçmesinin planlandığından bahsedildi yine, maalesef işte hep eleştirdiğimiz plansızlık, yok yapmayacağım, yok yapacağım, 2 ay sonrada diyecekler, biz baktık köprüden tren geçmiyor geçmiyor zaten onu biliyoruz, yaparsanız geçecek vallahi yeniden fıtık olucam ben ha.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet sanırım o çizim ilgili ip ucu burada
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26313
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26313
Bu Çinli lerin kredi sağlama, sağladıkları kredi ile de tekrar kendileri iş yapma uyanıklığının bir faydası olsa gerek bu proje sanırım onlara makul ve mantıklı gelmiş, eh tabi bizimkilerinde sonuçta işine gelecek bir iş, bakalım güzergahları incelemişler, detaylı haritalar istemişler, bir maliyet çıkarıp buna karşılık ne kadar kredi çıkarabileceklerini araştırıp geri döneceklermiş.''Çin demiryolu yetkilileri, Ankara-İstanbul arasını 1.5 saate indiren Sürat Demiryolu Projesi'ni tamamlamayı ve demiryolu hattı eklenirse üçüncü köprü üzerinden Avrupa'ya ulaşmayı hedefliyorlar'' diyen Karaman, şunları kaydetti:
''Çinli yetkililer bizden kesin projeler için haritaları istediler. Genelkurmay Başkanlığı'ndan istedik, bugünlerde alıp göndereceğiz. Bu ayın sonuna kadar ne kadar kredi ayırabileceklerinin hesabını yapıp bize dönecekler. Kredi miktarı işbirliğinde, işe yarar bir boyuta sahip olursa işbirliğine gideceğiz. Bütün çalışmalara devam ediyoruz. Bu çalışmalar bittikten sonra bir yıl içinde bu hattaki projeler, zaten çoğu hazır, tamamlanacak. Gelecek yıl Çin ile Demir İpek Yolu Projesinde ilk kazmayı vuracağız. İnşallah Türkiye'de demiryollarına 20-30 milyar dolarlık bir kredi oluşursa artık demiryollarının sırtı yere gelmeyecek hale gelecek.
Çin'in hızlı tren konusunda son yıllarda atak yaptığını ifade eden Karaman, ''1100 kilometrelik yolu 3 saatte gidiyorlar. Ama Avrupa bir türlü bu başarıyı kabullenemiyor. Avrupa'ya ulaşmak için Türkiye'yi en demokratik, en yatırım yapılabilir ülke olarak gördüler ve bize kredi vermek istediler'' diye konuştu.
Çinli yetkililerin, Türkiye'ye kredi verilmesi konusunu bugünlerde Çin Hazine Bakanlığına sunacağını ifade eden Karaman, buradan ay sonuna kadar onay alınmasıyla kredi miktarının kesinleşeceğini söyledi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sanmıyorum yatacağını, onlar kaba bir hesap kitap yapmışlardır zaten Kalanı da işte AB den falan filan toparlanır
Bu arada Erzincan' a hızlı tren bağlantısı yatırım planına alınmış, bu da güzel bir gelişme. Erzincan' a gidecek olan hızlı tren hattı halen inşaatı devam eden Sivas bağlantısı üzerinden gerçekleştirilecek, dolayısı ile ilk etaptaki doğu-batı koridoru -daha ileriki uzatmaları saymaz isek- Sivas ve Yozgat üzerinden Ankara' ya bağlanma ve buradan da şu an biraz muğlak kalan İstanbul bağlantısının gerçekleşmesi şeklinde, tabii İstanbul batı değil ama İzmir için bir hızlı tren bağlantısı ne zaman bilmiyorum.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26431
Bu arada Erzincan' a hızlı tren bağlantısı yatırım planına alınmış, bu da güzel bir gelişme. Erzincan' a gidecek olan hızlı tren hattı halen inşaatı devam eden Sivas bağlantısı üzerinden gerçekleştirilecek, dolayısı ile ilk etaptaki doğu-batı koridoru -daha ileriki uzatmaları saymaz isek- Sivas ve Yozgat üzerinden Ankara' ya bağlanma ve buradan da şu an biraz muğlak kalan İstanbul bağlantısının gerçekleşmesi şeklinde, tabii İstanbul batı değil ama İzmir için bir hızlı tren bağlantısı ne zaman bilmiyorum.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26431
Ben yazının içinden ciddiyet içeren kısmı alıntıladım geri kalan beyanatlar pek kayda değer değil, bana göre.Konuyla ilgili bir açıklama yapan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Erzincan'ın rüyasını gerçekleştirdiklerini söyledi. Erzincan-Sivas Hızlı Tren Projesi'nin yatırım programına alınarak Resmi Gazete'de yayınlandığını vurgulayan Bakan Yıldırım, "Tren yolunun yapımına bu yıl başlayacağız.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20110125/An ... idecek.php
Henüz düşünce aşamasında bile olsa isabet olmuş, sonunda bu işlere de kafa yorulmaya başlanması güzel, tabi ilk başlarda bunun bir takım sosyolojik yan etkileri olacaktır o başka konu biz trene bakalım, mööööööööBaşbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla Cumhuriyet’in 100. yılını kapsayacak şekilde hazırlanan seçim beyannamesine göre, Diyarbakır-İzmir, Şanlıurfa-Antalya arasında hem hızlı tren hattı, hem duble yollarla bağlantı sağlanacak. 12 yıl sonrası için yapılan hazırlıkla, Ege ve Akdeniz’deki deniz turizmi ile Mersin’in Tarsus ilçesinden başlayarak Hatay, Gaziantep, Şanlıurfa ve Mardin illerindeki kültür ve inanç turizmi bölgesi arasında hızlı bağlantı kurulacak.
Akdeniz’e gelen turistler Güneydoğu’ya çok kısa sürede karayolu ve tren yoluyla geçiş yapabilecek.
250 kilometre hız yapan trenlerde yolcu taşımacılığının yanı sıra yük taşımacılığı da olacak. Böylece Güneydoğu illerinin ticari olarak da gelişimi hızlanacak. 1424 km olan Diyarbakır-İzmir ve 901 km olan Şanlıurfa-Antalya arası mesafelerde, 2023’e kadar tamamlanacak hızlı trenle 5-6 saatlik çok kısa sürelerde ulaşım mümkün olacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20110227/Il ... atlari.php
2023 hedefleri arasında yapılması planlanan hızlı tren hatlarının 29 farklı ilden geçeceği ifade edilmiş, ben haberden alıntılar yaptım, ismi geçen kentleride işaretledim, yanlız yapım hızı ile övünülmesini doğru bulmuyorum, bu konu önemli bir konu. Kalkıpta "yabancılar şu kadar zamanda yaptı, biz bu kadar zamanda" demeyi ben doğru bulmuyorum, amaç rekor kırmak mı, yoksa herşeyi ile tam, eksiksiz, güvenli bir sistem kurmak mı? Şimdi kalkıp 17 ayda yaptık kötü iş yaptık demeyeceğim ama kusura bakmayında, çocukluğundan beri iş hayatı görmüş bir adam olarak nasıl çalıştığımızı da biliyorum. Ahilik, esnaflık, ahlak falan diye atar tutarızda nedense hep ustalık işlerimiz elimizde patlar, dolayısı ile umarım süresi ile değilde, sağlamlığı, uzun ömürlülüğü ile övüneceğimiz bir iş yapmışızdır.Ulaştırma Bakanlığı, 2023'te Anadolu'nun birçok şehrine 'hızlı' ulaşım planlıyor. Hedef, Cumhuriyet'in yüzüncü yılında 9 bin 978 km hızlı tren hattı, 4 bin 997 km konvansiyonel hat olmak üzere 14 bin 975 kilometre yeni demiryolu hattı inşa etmek. Bu Cumhuriyet tarihinin en büyük demiryolu hamlesi. Hükümet bu projeye büyük önem veriyor. 11 bin kilometre olan demiryolu ağı 12 yıl içinde iki katına çıkacak. Bakan'a göre, 'kara tren gecikir', anlayışı yerini 'hızlı tren yetişir' anlayışına bırakacak.
Bu hedefler, demiryolu tarihinin de yeniden yazılması anlamına geliyor. İstatistikler değişecek gibi. Çift hat uzunluğu yüzde 9'dan yüzde 50'ye yükselecek. Yüzde 26 olan elektrikli hat oranı da yüzde 60'a...
Hedefler gerçekleştiğinde İstanbul, Ankara, İzmir, Sivas, Bursa gibi şehirlerin yanı sıra Yozgat, Trabzon, Diyarbakır, Malatya illerini de içine alan 29 ilden yüksek hızlı tren geçecek.
İç Anadolu Bölgesi'nde dört şehirden hızlı tren geçecek. Bunların başında Konya geliyor. Diğer bir güzergâh ise 466 kilometrelik Ankara-Sivas hattı. Bu hatta inşaat çalışmaları sürüyor. Ancak, hızlı tren Yerköy'e 30 kilometre kala Yozgat'a ayrılarak şehir merkezine gelecek. Daha sonra Sivas'a devam edecek. Ankara ya da İstanbul'dan gelecek hızlı trenler de Yerköy üzerinden Kayseri'ye gidecek.
Ankara ve İstanbul da Antalya'ya hızlı trenle bağlayacak. Ankara'dan, Konya-Manavgat güzergâhı takip edilerek 2 saat 45 dakikada Antalya'ya ulaşılacak. 714 kilometrelik İstanbul-Antalya arası ise 4 saat 30 dakikada alınacak.
Devlet Demiryolları, Konya-Adana arasında da yüksek hıza uygun tren inşa etmeyi planlıyor. Hat, trenin uygun kesimlerde 200, zor kesimlerde ise minimum 160 kilometre hız yapabileceği şekilde inşa edilecek. Mevcut hatların iyileştirilmesi ve ilave hat yapımı ile bu güzergâhta yüksek hızlı trenlerin çalıştırılması planlanıyor.