tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Mar Pzr, 2009 19:39

Söğütlüçeşme' ye bağladıktan sonra zaten Marmaray' dan geçer bu neden bu kadar büyütülüyor ortalıkta anlamıyorum. Günde 8 sefer yapacakmış Hızlı Tren. Bu seferlerin hepsinin Kazlıçeşme' den başladığını düşünelim tek yönde 8 sefer. Marmaray trenleri 4 dk. da bir çalışsalar günde tek yönde 300 sefer yapar yani 300 seferin arasına 8 seferi sıkıştıramayacaklar mı? Bu çok özel bir şey gerektirmiyor ya, sefer saati belli.

Sabah 08:00 YHT sini Marmaray yın 07:54 seferinin ardından salarsın, arada 6 dk. var Söğütlüçeşme' ye kadar zaten YHT Marmaray' ın arkasında kalır, kaba bir hesapla Marmaray' ın günde tek yönde 4 seferini çalmış olur daha fazla değil. Bu mu problem? Sinyalizasyon falan denilmesin hiç, istenirse yapılır o da zor iş değil.

Eğer kuzeyde ikinci bir tüp geçiş yapılacaksa, ki Mehmet boşa konuşmaz duymuştur bir yerlerden. Yapılacak hızlı tren hattı Söğütlüçeşme' den daha önce bir yerlerde durak yapsın orada ikiye ayrılsın, bir hat Marmaray tüneli üzerinden Kazlıçeşme yapsın, diğer kol kuzey tünelinden Trakya Edirne yapsın. Gerçi çok değişen bir şey yok zaten Kazlıçeşmeden sonrası da 3 hat olacak ama hep söylüyoruz eğer orada normal trenler çalışmaya devam edecekse o zaman YHT nin oraya girmesi de mahzurlu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Mar Pzr, 2009 20:28

Marmaray günde 8 sefer yapacak ama diğer şehirlerarsı trenlerde Avrupa Yakası'na geçeceği için tüpte aşırı bir yoğunluk olacak. Bir de uluslararası trenler olacak. Türkiye demiryolu atağına geçiyor. Bence günde 8 seferden daha fazla sefer olur. Bölgesel trenleri, yük trenleri de düşünelim. 2 raylı tüp bunların üstesinden gelebilecek mi?


2. tüpü yayınladığım haritada net olarak görülüyor.

Resim
Resim
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Mar Pzr, 2009 21:23

Kuzey hattı için önerim:
Resim

2.ÖNERİM İSE BU:

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Mar Pzr, 2009 23:22

Halkalı'ya ne gerek var. Ya İstanbul'a bir tane baş gar yapılsın, ya da eski Paris/Londra/Berlin tarzı (irtibatsız) bir kaç tane – ben bir gar taraftarıyım, o da merkezde olmalı. Olmadı, git Şişli'ye yap, Mecidiyeköy'e, Kâğıthane'ye, Topkapı'ya, Bağlarbaşı'na, ... ama daha öteye olmamalı.
YHT nasıl olur da sekiz (!) kez kalkar, anlayamadım. Saat sabah dört veya beşten itibaren gece bire kadar saatbaşı kalkması gereken bir araç bence, yani? Yirmibir mi oluyor, ne ...
Bilmiyorum, belki çok aptalım ben, ama benim şehircilikle ilgili hayatımda yaşadığım ve gördüğüm şeylerle karşılaştırınca, tüm bunlar yamuk ve yama gibi geliyor, Marmaray, YHT, garlar ... ama diyorum ya, belki çok yanılıyorum da, tüm bunlar çok önder bir şekilde, bu işi yüzelli seneden fazla yapan ülkelere ders okutacak. Bakalım.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Mar Pzr, 2009 23:32

Valla bence Halkalı çok abes ama bu Mehmet' in önerisi değil bu işi yapanların sesli dile getirdiği önerilerden birisi bu. Ama bence dediğim gibi abes, en fazla Kazlıçeşme olabilir o da Marmaray bağlantısı en kısa nokta olduğu için.

Keşke dediğin gibi olsaydı da Sirkeci de Haydarpaşa' da ziyan olmasa idi ama tüp bu şekilde planlanmadı, hadi bırak buralara uğramamasını zaten tüpün iki delüklü olması bile bu konudaki en büyük handikap.

Mehmet' in önerdiği gibi kuzey tüpünden geçecek bir hızlı tren hattı söz konusu olursa, o Halkalı' ya uğrayabilir ama bunun çok direkt bir hat olması lazım yani İstanbul içi ile işi olmayanların kullanacağı, bir Edirne - Ankara güzergahı gibi? Varmı böyle bir potansiyel hiç sanmıyorum :) Belki şu Avrupa bağlantıları gerçekleşirse yük trenleri ile birlikte bir Ankara-Atina Hızlı Treni olurda onun için işe yarar, işte o tren Halkalı' da durak yapabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Mar Pzt, 2009 00:20

Kazlıçeşme en iyisi gibi duruyor. Kuzeyden geçen tüpü buraya iliştirirler olur biter. Zaten Abdülhamid Han'da böyle düşünmüş. Ama savaşlardan dolayı yapamamış.

http://www.timeturk.com/images_1/news/19293.jpg

Sol alttaki harita.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ANTALYA HIZLI TREN

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Mar Pzt, 2009 00:46

http://www.samanyoluhaber.com/haber-141005.html

Başbakan Erdoğan daha sonra Adalet Bakanı Mehmet Ali Şahin, Antalya Valisi Alaaddin Yüksel, Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel ve Antalya milletvekilleri ile Antalya Büyükşehir Belediyesince yaptırılan otogar kavşağının açılışına katıldı. Açılış kurdelesini kesen Erdoğan, burada yaptığı konuşmada, kavşağın, altından hızlı trenin de geçeceği şekilde projelendirildiğini belirterek, ''Burada 21 metre alta iniş var. Menderes Türel kardeşime, yüklenici firmaya ve emeği geçen herkese bu kavşağın yapımı için teşekkür ediyorum'' dedi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Mar Pzt, 2009 18:49

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12167

TCDD Genel Müdür Yardımcısı Erol İnan, 13 Martta Ankara-Eskişehir arasındaki 200 kilometrelik hatta hizmet verecek hızlı trenin bir başlangıç olduğunu, 10 yılda Anadolu'yu hızlı tren ağlarıyla donatmanın planlandığını söyledi.

İnan, incelemelerde bulunmak için geldiği Adana'da yaptığı açıklamada, Atatürk'ün ''demiryolları yurdu dört baştan saracak'' hedefi doğrultusunda çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti.

Hızlı trenin Ankara -Eskişehir bölümünün 13 Martta açılışının yapılacağını anımsatan İnan, ''220 kilometrelik Ankara-Eskişehir hattının 200 kilometresi hızlı tren olacak. Yani, Ankara Esenkent'ten, Eskişehir Hasanbey'e kadar hızlı tren hizmeti sunulacak. Eskişehir-İstanbul hattının çalışmaları ise yoğun tempoyla sürüyor'' dedi.

Eskişehir- İstanbul hattının Marmaray Projesi ile birleştirileceğini ifade eden İnan, şöyle konuştu:

''Ankara-Sivas hızlı tren hattının ihalesi gerçekleştirildi ve yapımına önümüzdeki günlerde başlanacak. Eskişehir-İstanbul hattı tamamlandığında ise Sivas'tan İstanbul'a kadar hızlı tren olacak. Devam eden başka bir proje ise Ankara-Konya hattı. Önümüzdeki yıl onun açılışını yaparız. Şu an gündemimizdeki projeler bunlar ve tamamı 3 yıl içinde hizmete açılacak.

Bunun yanı sıra kendimize yeni hedefler koyuyoruz. Bu kapsamda 10 yıl içinde gerçekleştirmeyi planladığımız Kuzey-Güney koridori, Ankara-İzmir hattı var. Aksaray'dan Ulukışla'ya ulaşan Adana'yı da ilgilendiren projelerimiz bulunuyor. 10 yılda hızlı tren ağına kavuşmak zorundayız ve bunu gerçekleştireceğiz.''

İnan, her türlü konforun düşünüldüğü hızlı tren setlerin üretiminin Adapazarı'nda gerçekleştirildiğini bildirdi.

Hızlı tren fabrikasının TCDD ile Hyundai Rotem şirketinin ortak yatırımı olduğunu anımsatan İnan, ''üretimin burada gerçekleşmesi ülke ekonomisine de ayrı bir katkı sağlıyor'' dedi.

İnan, hızlı trenin diğer ulaşım araçlarına göre daha ekonomik olacağını, seferlerin başlamasının ardından ise ulaşımda büyük rahatlama sağlanacağını kaydetti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Sal, 2009 23:32

Uygulama projeleri hazırlanan Ankara- İzmir Hızlı Tren Projesi'nin Sivas- Kars, Şefaatli- Kayseri, Konya- Mersin- Adana, Eskişehir- Antalya ve Osmaneli- Bandırma- İzmir hızlı tren hatlarının tamamlanmasının ardından, Eskişehir- Antalya- Afyonkarahisar hattının da bulunduğu 10 ili kapsayan etüt ihalesine Denizli de dahil edildi. DLH tarafından ihale edilerek etüt çalışmaları gerçekleştirilecek olan Antalya- Denizli hızlı tren hattının uygulama projesinin ise önümüzdeki iki yıl içerisinde gerçekleşmesi bekleniyor.

Hızlı Tren Projesi'nin Denizli'ye kapsamasının kentin ticari hayatına canlılık getireceğini ve Denizli için çok önemli olduğunu belirten Vali Yavuz Erkmen, “Antalya- Denizli hızlı tren projesinin çalışmalarına başladık. Hızlı tren projesinin tamamlanmasıyla birlikte Denizli'nin hem turizm hem de ticari yaşamı canlanacaktır” diye konuştu.
Etüt projesi yapılacak iller arasına Denizli' de eklenmiş, tabii İzmir' e giden hatların Denizli gibi bir kente uğramaması haksızlık olurdu, bu durumda Başar' ın ikide bir de dediği gibi iki hat dahi planlanabilir, her ne kadar TCDD nin hedefi 10 sene içerisinde Anadolu' nun pek çok yerine hızlı treni götürmek olsa ve şahsen bu projelerin pek çoğunun bu 10 yıl içerisinde tamamlanmasını beklemiyor olsamda en azından çalışmaların bir şekilde başlaması dahi güzel.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Nis Çrş, 2009 08:26

Denizli iyi olmuş. Denizli-Antalya'ya ek olarak Denizli-Muğla-Bodrum veya Marmaris, Fethiye gibi sahili kapsayan bir demiryolu hattı konabilirse iyi olur. İlla şart değil YHT olması. Normal hat da olabilir. Otobüsle taşıyacağımıza trenle taşıyalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Çrş, 2009 11:10

http://www.haber7.com/haber/20090527/Is ... 7-saat.php
'Hızlı Tren'in uğrayacağı kentler arasına Trabzon da katılıyor. Planlanan hızlı tren projesinin tamalanmasıyla İstanbul'dan Trabzon'a 7 saatte ulaşılacak.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, Demiryollar, Limanlar, Havameydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü, Erzincan'ın Trabzon'a, Gümüşhane ve Tirebolu üzerinden konvansiyonel demiryolu ile bağlanması için 1983'te İstanbul Teknik Üniversitesine proje çalışması yaptırdı. Hurşit Çayı'nı takip eden bir demiryolu öngören bu proje ile hızlı tren işletmeciliği yapılamayacağını öngören TCDD Genel Müdürlüğü, Erzincan'ı Trabzon'a konvensiyonel demiryolu yerine, geliş-gidiş hızlı tren hattıyla bağlamayı öngördü. Bunun üzerine Karadeniz Teknik Üniversitesi ile ''Trabzon-Erzincan Hızlı Tren Projesi''ne ilişkin güzergah çalışması yapan TCDD Genel Müdürlüğü, proje için Erzincan-Bayburt-Çaykara-Of-Trabzon rotasının daha uygun olduğu görüşüne vardı.

Erzincan-Trabzon Hızlı Tren Projesi kapsamında, Bayburt-Çaykara arasındaki Doğu Karadeniz Dağları'nın 35 kilometre uzunluğunda bir tünelle geçilmesi amaçlanıyor. Bölgenin coğrafi şartlarının, tünel açılmadan hızlı tren işletmeciliğinin yapılmasına izin vermeyeceğine dikkati çeken TCDD yetkilileri, inşaat teknikleri ile 35 kilometre uzunluğunda bir demiryolu tünelinin yapılmasının mümkün olduğunu belirtti.

Proje güzergahındaki zorluklar nedeniyle, projenin işletme hızı saatte 200 kilometre olarak planlanıyor. Çift hat olarak planlanan Trabzon-Erzincan hızlı tren hattında yük taşımacılığı da yapılabilecek.

Yapımı devam eden Ankara-İstanbul ve Ankara-Sivas hızlı demiryolu projeleri ile bu yıl içinde yapım ihalesine çıkılması amaçlanan Sivas-Erzurum hızlı demiryolu projesinin tamamlanmasının ardından, İstanbul'dan Trabzon'a hızlı tren ile seyahat 7 saat sürecek. İstanbul'dan yola çıkacak hızlı tren, Eskişehir, Ankara, Sivas ve Erzincan üzerinden Trabzon'a ulaşacak.
Haberin başlığı sanki direkt bir hat olacakmış gibi izlenim veriyor ama Ulusoy işletmeyecekse Trabzona direkt Ankara ya da İstanbul' dan hat olamaz :) buna eminim işte. Biraz dolaşarak ta olsa 7 saatlik bir yolculuk öngörüsü var.

Tabii haberdeki ifadelerde kafama takılan noktalarda yok değil :

Hurşit Çayı'nı takip eden bir demiryolu öngören bu proje ile hızlı tren işletmeciliği yapılamayacağını öngören TCDD Genel Müdürlüğü, Erzincan'ı Trabzon'a konvensiyonel demiryolu yerine, geliş-gidiş hızlı tren hattıyla bağlamayı öngördü.

Şimdi ne demek istiyor burada? Hızlı tren işletmeciliği yapılamayacak ise neden konvansiyonle yerine hızlı tren? Hem yapılamıyor hemde konvansiyonel yerine hızlı tren? :) Anlamsız bir ifade.
Proje güzergahındaki zorluklar nedeniyle, projenin işletme hızı saatte 200 kilometre olarak planlanıyor.
O zaman hızlı tren yapmaya gerek yok ki? Yine açın tünelinizi 160 km hızla çalışan konvansiyonel trenleri koyun. Şovenistliğe gerek yok, o trenlere vereceğiniz para ile bir sürü yeni elektrikli loko ve set alınır yahu.
Çift hat olarak planlanan Trabzon-Erzincan hızlı tren hattında yük taşımacılığı da yapılabilecek.
Bununla ilgili daha geçen bir yazı okudum, Hızlı Tren hatlarında yük taşımacılığı yapılamayacağı ile ilgili idi. Hem hattın teknik alt yapısı hemde hızlı trenlerin arasında bu trenlerin çalışmasının doğru olmadığı, aynı güzergahta üçüncü veya dördüncü yollar yapılarak konvansiyonel yük ve yolcu taşımacılığının bu şekilde yapılmasının daha doğru olduğunu söylüyordu, belki sadece bir yorumdur bilemiyorum, daha önce bende hızlı tren hattından hatta hızlı tren ile yük taşımak gibi bir şeyler saçmalamıştım :D :S Kemal Çevik ağabeyimiz sağolsun kulağımı çekmişti "Ne yapıyorsun" diye :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 May Çrş, 2009 15:22

35 km tünel. Kabus gibi. Korku tüneli.

Neden Karadeniz sahil boyunca yapmıyorlar ki. Ankara-Samsun-Trabzon.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön