tr-HT.03:02 » Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Mar Pzt, 2010 13:39

İdamla bir şey elde edemezsin, bunun ilmî araştırmaları var. Ama, fazla sosyolojisine inmeden, en basiti kontrol. Ve çok, ama çok tatsız bir olay, evet. Devlete ihanet denebilir, bence de. Devlete derken, halka ihanet gibi bir şey, bence daha da ağır, devlet dedin mi, "o" diye konumlanabilir de, halk dedin mü, kolektif!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Mar Cmt, 2010 18:13

hırsızlıklar hattın açılmasını geciktiriyormuş diyorlar, ne kadar doğrudur?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16962
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Cmt, 2010 21:36

Mehmet Kasım yazdı:hırsızlıklar hattın açılmasını geciktiriyormuş diyorlar, ne kadar doğrudur?
hemen önceki sayfada linki ile vermiştik haberi :)

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 1777#11777

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Mar Cmt, 2010 21:51

Esat yazdı:
Mehmet Kasım yazdı:hırsızlıklar hattın açılmasını geciktiriyormuş diyorlar, ne kadar doğrudur?
hemen önceki sayfada linki ile vermiştik haberi :)

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 1777#11777
bende o habere istinaden dedim. haber yazmış ama doğru mu? hırsızlık oldu diye koca hat gecikmemesi lazım. adamlar şantiyeyi mi götürüyorlar :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16962
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Cmt, 2010 23:29

evet hesaba vursan 3 km tek yön hattın katener teli yapar ama yine de hırsızlık önemli, ha 3 km telin çalınması böyle bir işi geciktirmek için bence de küçük rakam ;) geciktirmemesi gerekir belki de işin bahanesidir, konuya dikkat çekmek için abartarak yazmış olabilirler, aynen benim yaptığım gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16962
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Cmt, 2010 09:40

Hat ile ilgili iki çizim birisi hattın önden kesitini vermiş diğerinde de güzergah km leri verilmiş, hat üzerinde bir de İzmir bağlantısı şeklinde gösterilmiş yer var, demek ki planlarda İzmir den gelecek hızlı tren hattının sisteme entegre olacağı yer belirlenmiş tabi bu iyimser bir tahmin belki de İzmir istikametinden gelen normal demiryolunun bağlanacağı noktadır, tüm projeleri ortaya koyup bakmak lazım.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16962
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Çrş, 2010 22:06

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22354
Yüksek hızlı trenin ne zaman faaliyete geçeceğinin tartışma konusu olduğu yönündeki bir soru üzerine Sorgun, Ankara ile Konya arasında faaliyet gösterecek hızlı trenle ilgili Yunak-Polatlı arasında 2 kilometrelik bir alanda zemin problemi olduğunu açıkladı.

Çalışmaların o bölgede yoğunlaştığını bildiren Sorgun, "Diğer yerlerde herhangi bir sorun söz konusu değil. Şehrin içindeki demir yolu hattında da gördüğünüz gibi çalışmalar sürüyor. Sayın Başbakanımızın kamuoyuna yaptığı açıklama bu yıl sonuna kadar bunun bitirileceği yolunda. Umulmadık sebeplerin birleşmesi olmazsa 2010 yılı sonunda bu çalışma başlayacak." cevabını verdi.
Bu da geçer ya Hu... :) ya var ya döne döne bir hal olacak ya neyse, hızlı tren inşaatı, dikkatli ve doğru bir şekilde işletilebilmek için mi yapılır, yoksa aman Başbakan gelecek, gelirken hızlı trenle gelsin de havamız olsun diye mi yapılır? Ben olsam o trene binmem, acele işe şeytan karışır çünkü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16962
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Cum, 2010 10:11

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22597
Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının alt yapısı ay sonunda, üst yapısı ise 2 ay içinde tamamlanacak.

Toplam uzunluğu 306 kilometre olan Ankara-Konya YHT hattının Ankara-Polatlı arasındaki 93 kilometresi Ankara-İstanbul YHT projesi kapsamında inşa edildi. Ankara-Konya YHT hattının 213 kilometrelik etabının 135 kilometresinde raylar döşendi, direkler dikildi ve elektrik hattının çekilmesine yönelik çalışmalar sürdürülüyor. Hattın 40 kilometrelik bölümünde ise altyapı, 38 kilometrelik bölümünde ise ray döşeme çalışmaları devam ediyor.
Hattın, Konya'da şehir içinden geçen 10 kilometrelik kısmında yapımı devam eden 21 adet geçidin yapım çalışmalarının de ay sonunda bitirilmesi amaçlanıyor.
TCDD yetkilileri, Temmuz ayı sonuna kadar Ankara-Konya YHT hattının alt yapı çalışmalarının, üst yapı işlerinin ise 2 ay içinde tamamlanmasını öngörüyor. Hattın alt ve üst yapı çalışmalarının bitirilmesinin ardından hattın testleri yapılacak. Yetkililer, hattın yıl sonuna kadar açılmasının hedeflendiğini kaydetti.
Konya yolunda işler iyi gidiyor, hadi hayırlısı bakalım yıl sonunda herhalde bir hızlı tren hattımız daha olacak haberde şöyle bir detay daha vardı,
Ankara-İstanbul YHT Projesi'nin tamamlanmasıyla birlikte İstanbul-Konya arasındaki 12 saat 25 dakikalık seyahat süresi ise 3 saat 30 dakika olacak.
Yani git gel Konya 7 saat :D 1 saatlik fark ile o meşhur sözü kaçırmışız :) Ama düşünsenize Sabah 6 te İstanbul' dan biniyorsun 9.30 da Konya' da sın hadi 10 diyelim işini hallet gece treniyle dön.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Tem Cum, 2010 11:25

Ben eskiden gece treninde yatak kompartımanıyla Konya'ya giderdim. Aslında bunun gibi bağlantılar iş hayatını, ekonomiyi, kültürü, herşeyi gayet müsbet bir şekilde etkileyebillir bence. Aynı anda Türkiye biraz "küçülür", böylece insanlar ülkelerini daha iyi tanıyabilir ve bir birlik hissi edinebilirler, şu an Karadenizlisi Karadenizli, Egelisi Egeli, Güneydoğulusu da Kürt veya Arap. Yani :-) Ama koca ülkenin bu şekilde hakikaten demirağlarla örülmesi biraz sürebilir. Halbuki dün İsviçre'deki Gotthardt tünelinin yapımı hakkında bir belgesel izeldim de ... işsizler hepsi oraya hüçum etmiş zamanında, 18 senede becermişler, binsekizyüzbilmemkaçta! Bizde de işsizler veya hapistekiler ray döşese ... Maden var, taş var, e, ne eksik?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16962
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Sal, 2010 11:03

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23141
Ankara-Konya hızlı tren hattındaki çalışmaların son sürat devam ettiğini anlatan Karaman, hızlı trenin şehre bağlantısı için Konya'da şehir içinde 20'den çok alt ve üst geçit yapıldığını, bu nedenle de projenin yapım süresinin uzadığını söyledi.

Karaman, Ankara-Konya hızlı treninin Aralık ayında hizmete geçmesi için gayret gösterdiklerini, ölçüm çalışmalarının sorunsuz tamamlanması halinde Ekimde trenlerin test sürüşlerine başlayacaklarını belirtti.

Hattın 350 kilometre hıza uygun inşa edildiğini ancak 250 kilometre hız yapabilen trenlerin kullanılacağını belirten Karaman, böylece Ankara-Konya arasındaki yolun 1,5 saatte alınabileceğini vurguladı.
Ekim ayında test sürüşlerine başlanacağını haber vermiş Genel Müdürümüz, yıl sonu gibi de işletme olur herhalde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16962
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Çrş, 2010 10:12

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23654
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, "Konya-Ankara Hızlı Tren Projesi'ni Şeb-i Aruz Törenlerine hazır hale getireceğiz" dedi.

Sadece hattın bitmesinin önemli olmadığını söyleyen Karaman, şöyle konuştu:

"En önemli konulardan bir tanesi de bu projenin Türk firması, Türk işçileri ve Türk mühendisleri tarafından yapılmış olmasıdır. Her şeyiyle Türk olan bir hızlı tren hattı yapıyoruz. Dünyada sekizinci, Avrupa'da altıncı hızlı tren ülkesi olan Türkiye, kendi mühendisi ve kendi firması ile bu çalışmayı yürütüyor. Bu hat sadece Konya'yı Ankara'ya bağlamayacak, 2023 hedefimize göre Ankara-Konya hattı aslında Ankara-İstanbul hattıdır. Bu hat Konya'yı İstanbul'a, Eskişehir'e, Adapazarı'na, Kocaeli'ne bağlayacaktır."
Hızlı trenin diğer etaplarında da olduğu gibi Konya kesiminde de işler yolunda gidiyor, bakalım hayırlısı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Cum, 2010 01:07

17 aralıkta iş tamam yani. testler başlar. sanırım nisan-mayıs 2011 gibi yolcu talımaya resmen başlar. elde 12 set var galiba. ankara-eskişehir ile ankara-konya arasına 12 set yetebilir mi? ankara-eskişehir saat başına düştü. karşılıklı olarak. sabah 7 akşam 21 desek 14 sefer tek yön. gidiş geliş 2 saat desek, 14 sefere 7 set yetiyor. 5 set konyaya yeter mi? yoksa sipariş mi verilmeli?

Kilitli

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön