1. sayfa (Toplam 8 sayfa)

tr-HT.03:02 » Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi

Gönderilme zamanı: 16 Kas Cum, 2007 16:12
gönderen Mehmet Kasım
2008 yılında bitmesi planlanan proje Ankara - Konya arasını 1 saate indirecek.

http://www.tcdd.gov.tr/genel/ankkonyahizliproje.htm
Resim

Beton traversler döşeniyor.

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Sal, 2008 08:32
gönderen Mehmet Kasım
http://www.ubak.gov.tr/ubak/tr/haber_go ... ordID=1280

Yıldırım, Konya için en önemli projelerinden birinin hızlı tren olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti: ''Git-gel Konya 6 saat ezberini bozmaya çok yakınız. Hızlı tren faaliyete başladığında Konya git-gel 2,5 saate inecek. Şu anda travers döşeme işlemleri devam ediyor. Aynı zamanda Konya'nın başkentle mesafesi kısaldığı gibi Konya-İstanbul arası hızlı trenle yolculuk süresi de 3,5 saate düşecek. Bunun turizme, ithalat, ihracatın artmasına, insanların yakınlarını daha fazla görmesine büyük katkısı olacak.''

Gönderilme zamanı: 29 Ara Pzt, 2008 21:19
gönderen Esat
PROJE DİZAYN KRİTERLERİ:

• Toplam uzunluk : 306 km
• İnşa edilecek uzunluk : 212 km
• Hat Sayısı : çift hat, elektrikli,sinyalli
• Hız : 250 km/sa
• Dingil Yükü : 22.5 ton
• Ekartman : 1.435 mm .
• Min. Kurp Yarıçapı : 6.500 .
• Maksimum Eğim : %016
• Maksimum Dever : 130 mm .
• Düşey gabari : 6.72 m .
• Ray tipi : UIC-60
• Ray Boyu : 36 m .
• Kaynaklı Uzunluk : Sürekli kaynak
• Ray Kalitesi : 900 A
• Traversler : Ön-germeli, önçekmeli monoblok B70 tipi beton traversler

PROJENİN TAMAMINDA NELER YAPILACAK

. Kazı :27.000.000 m3
. Dolgu :13.000.000 m3
. Köprü :6 adet
. Üstgeçit :26 adet
. Algeçit :58 adet
. Menfez :129 adet
. Tünel ( 2030 m ) :1 adet

Yukarıdaki resmin büyük halini görmek için tıklayın.

Resim Resim

Resim Resim

Gönderilme zamanı: 06 Oca Sal, 2009 15:09
gönderen Mehmet Kasım
Bakan, 2010'da açılacak demiş. Eskişehir için 2008 demişlerdi. 2009 oldu. Oranlarsak Konya'ya hızlı tren 2013'te açılır.

İstanbul'dan önce Eskişehir ve Konya'nın Hızlı Tren'i oluyor. Helal olsun.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 09:27
gönderen Esat
Ankara-Konya hızlı tren projesinde altyapının yüzde 80'i tamamlandı. Konya'ya girişte 2 hat olan hattı 3 hata çıkarıyoruz. Konya Belediyesi bize bir karayollarından bir yol tahsis etti. Ondan dolayı bir gecikme oldu. Diğer yerleri ihale edip teslim ettik. Şu anda raylar döşeniyor. Hedefimiz, 2010 sonunda Ankara-Konya hızlı treni başlatmak.
TCDD Genel Müdürü ile yapılan bir ropörtajdan alınmıştır, yol normalde iki hat planlanmış ama yanlıştan dönülerek ve Konya Belediyesi ile birlikte çalışarak 3 hatlık bir yol yapımı için gerekli alan tahsis edilmiş, güzel.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 13:58
gönderen alabay
Bak, yavaş yavaş doğru kararlar da beliriyor. Dört daha da iyi olabilirdi, o ama aynı anda, aksların büyük bir yük önemine kavuşmasını öngörmekten ibaret olur.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 11 Haz Prş, 2009 16:23
gönderen Mehmet Kasım
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14231

Bakan Yıldırım, Konya'nın Polatlı'dan ayrıldığını, Konya-Ankara hattının altyapısının tamamen bittiğini, üst yapıyla ilgili çalışmalara da başladıklarını belirterek, ''Orada hedefimiz 2010 yılı sonudur. Hızlı tren sayesinde 2010 sonunda Ankara-Konya git gel 6 saat değil 2,5 saat olacak. 6 saat artık anılarda kalacak'' dedi.

Yorum: 2010 sonunda testlere başlayacaklar sanırım. 1-2 senede burada sürer testler. 2012 temiz diyelim.

2012'de Konya-Eskişehir YHT seferi olur mu? Aktarmasız böyle bir işletme olabilir mi?

Hatta Bilecik o zamana kadar biterse KONYA-BİLECİK İŞLETMESİ???

Gönderilme zamanı: 16 Tem Prş, 2009 10:45
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15040
Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi kapsamında döşenen rayların ilk kaynağı, yarın, Konya'nın Pınarbaşı beldesinde düzenlenecek törenle yapılacak.

TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, Polatlı'dan başlayarak güneye doğru inen Ankara Konya YHT projesinde saatte 250 kilometre hıza uygun çift hatlı, elektrikli, sinyalli yeni demiryolu inşa edildiği belirtildi. 94 kilometresi Ankara-İstanbul YHT projesi içinde yer alan Ankara-Konya YHT hattının toplam uzunluğunun 306 kilometre olduğu ifade edildi.

Alt yapı inşaatı 2 kesimli olarak sürdürülen projede, 7 köprü, 25 karayolu üst geçidi, 58 karayolu alt geçidi, 133 menfez, 2030 metrelik 1 tünel ve demiryoluna paralel emniyet amaçlı karayolu yer aldığa işaret edildi.

Ankara-Konya YHT'nin 2010'da hayata geçirilmesinin planlandığına dikkat çekilen açıklamada, ''Ankara-Konya YHT projesiyle, Ankara-Konya arasındaki 10,5 saatlik seyahat süresi 1 saat 15 dakikaya, Eskişehir-İstanbul YHT hattı tamamlandığında ise, İstanbul-Konya arasındaki 12 saat 25 dakikalık seyahat süresi 3,5 saate inecek'' denildi.

Gönderilme zamanı: 19 Ağu Çrş, 2009 16:06
gönderen İSMAİLÇELİK
Gitgel Konya 6 saat lafı tarih oluyor desenize.Arazi açısından uygun ve yolcu potansiyeli olan bir hattın bugüne kadar yapılmayışı garipti.

Gönderilme zamanı: 21 Ağu Cum, 2009 15:37
gönderen Mehmet Kasım
Özkaymakla Kontur batar mı? :D

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Pzr, 2009 14:22
gönderen Mehmet Kasım
Bu proje hızlı tren olarak yapılıyor. Ama biz hızlı tren konularına değilde demiryolu projeelri başlığına koymuşuz. bence değiştirelim. fark belli olsun:

http://www.net-yapi.com.tr/hizlitren.html

Hızlı Tren Projesi

150 yıllık geçmişe sahip demiryolları yapılan altyapısı ve ulaşımdaki gelişmeleri ile hak ettiği yere ulaşacaktır. Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi'nin üstlenen firmamız, bu projede kendisine düşen görevi taahhüt edilen tarihte en güzel şekilde tamamlamıştır.
PROJENİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ
I.KESİM

ANKARA-KONYA
KM: 0+000 & 100+000
Altyapı İşleri
12.783.200 m2 Güzergah kazıları
207.904 m2 Temel kazı ve geri dolgu
6.008.247 m2 Güzergah dolgu işleri

Sanat Yapıları
8 adet Köprü
8 adet Üst geçit
32 adet Tarımsal alt geçit
Karayolları alt geçitleri
82 adet Menfezler


http://www.ym.com.tr/ViewItemDetails.as ... guage_id=1

Yaklaşık 212 km uzunluğundaki hızlı tren demiryolu sistemi ile, şehirlerarası ulaşım problemlerini kalıcı olarak çözülmesi ve insanların konforlu, çağdaş, hızlı ve ekonomik yolculuk yapmasının sağlanması planlanmıştır.

T.C. Devlet Demiryolları (TCDD) İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından yapılan anahtar teslimi ihale Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. tarafından kazanılmış ve sözleşmesi 01 Ağustos 2007 tarihinde Ankara’da imzalanmıştır.

İş kapsamında, 250 km/saat işletme hızına sahip çift hatlı demiryolu sistemine ait

* Hat üst yapısı (balast altı ve balast tabakaları, tavers, ray, makas, vb.) teşkili,

* Elektrifikasyon işleri (transformatör merkezleri, katener sistemi, uzaktan kumanda sistemi) tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri,

* Sinyalizasyon sistemi tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri,

* Telekomünikasyon işleri (gsm-r sistemi, transmisyon sistemi, fiber optik ve haberleşme kablo altyapısı, telefon-anons-yolcu bilgilendirme sistemleri) tasarım, üretim, montaj ve işletmeye alma işleri ile

* İdare personelinin eğitimi hizmetleri gerçekleştirilecektir.

Gönderilme zamanı: 22 Mar Pzt, 2010 12:42
gönderen Esat
İdam geri gelsin, kamu hizmeti mallarını çalmak vatana ihanet sayılsın.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20074
Dünyanın en büyük bakır üreticisi olan Şili'deki depremin ardından yükselen bakır fiyatları hırsızları hareket geçirirken Ankara-Konya Hızlı hızlı tren projesini sekteye uğrattı. Başbakan Tayyip Erdoğan'ın "Bir an önce hizmete girsin" talimatı verdiği Ankara-Konya Hızlı tren hattını bitirmek için çalışan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın (TCDD) başı hırsızlarla derde girdi. Hızlı trenin elektrifikasyon için kullanılan bakır telleri hırsızlar tarafından çalındı. Hırsızlar Konya'nın Pınarbaşı beldesi yakınlarından geçen hızlı tren hattındaki 3 bin metre bakır teli çalarak, sırra kadem bastı. Bakır tellerin çalınması nedeniyle zaman kaybeden TCDD yönetimi, güvenlik önlemi aldı. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, "Çalınan tellerin yenilerini alıp, tekrar yerine monte edilmesi zaman alıyor. Bu da hızlı trenin bitirilmesini geciktiriyor" dedi. Ankara-Konya Hızlı Tren hattındaki bakır tel hırsızlığı daha önceki benzer hırsızlıkları akla getirdi. Ankara-Eskişehir hızlı tren hattının yapımı sırasında da 48 bin metre fiberoptik kablo ve 20 bin metre bakır tel çalınmıştı.