İlk sayfada müthiş heyecanlandığım video.
Ve 30 Ekim 2007 tarihli son resimler.
http://www.tcdd.gov.tr/genel/sonhizli/index.htm

TCDD Genel Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, inşaatı tamamlanan ancak test ve ölçüm çalışmaları ile sinyalizasyon çalışmaları devam eden Ankara-Eskişehir Hızlı Tren Hattında, altyapı eksikliklerinin saptanması amacıyla ultrasonik araçla inceleme yapıldı.
Almanya'dan kiralanan araçla, raylarda çatlak, kaynak noktaları ve bağlantı unsurları gibi yoldaki fiziki eksiklikler araştırıldı. Ultrasonik ray ölçüm aracının elde ettiği veriler Almanya'daki laboratuvarda incelendi. Hattın genel olarak durumunun iyi olduğu, bazı küçük eksiklikler saptandığı belirtildi. Bu eksikliklerin hızlı tren hatlarında kabul edilen uluslararası referans değerlerin üzerinde ancak güvenlik değerlerinin altında olduğu ifade edildi. TCDD uzmanlarının, saptanan eksiklikleri detaylı bir şekilde inceledikleri bildirildi.
TCDD Genel Müdürlüğü teknik ekiplerinin, saptanan eksiklikleri bir hafta gibi kısa sürede giderecekleri, ardından ultrasonik ray ölçüm aracının bir kez daha hatta girerek, son değerleri saptayacağı kaydedildi.
TEST SÜRÜŞLERİ BAŞLAYACAK
TCDD Genel Müdürlüğü yetkilileri, Ankara-Eskişehir Hızlı Tren Hattının Ankara-Polatlı kesiminde sinyalizasyon çalışmalarının da tamamlandığını, Nisan ayı sonunda ya da en geç Mayıs ayı başında hızlı trenin bu kesimde test sürüşlerine başlayacağını, sinyalizasyon çalışmalarının diğer kesimlerde tamamlanmasıyla testlerin hattın tamamında gerçekleştirileceğini ifade etti.
Bu arada, İspanya'dan temin edilen ve Ankara-Eskişehir hattında kullanılacak hızlı tren setinin statik testleri sürüyor. Hızlı trenin bu kapsamdaki testleri Behiçbey-Etimesgut mevcut konvansiyonel hattında, standartlarda öngörülen program dahilinde gerçekleştiriliyor.
Hızlı trenin Ankara-Eskişehir hattındaki test sürüşlerinin sonbahara kadar sürmesi bekleniyor. TCDD Genel Müdürlüğü, test sürüşlerinin ardından yılın sonuna doğru hızlı trenle yolcu taşımacılığına başlamayı planlıyor. Hızlı tren yolcu taşımacılığına başladığında Ankara-Eskişehir arası demiryolu ulaşımı 3 saatten 1 saat 10 dakikaya inecek.
İki çözüm var ya o çocukları münasip bir yerlerinden katener direklerine asarsınız ya da babalarına öyle bir para cezası geçirirsiniz ki o taşı atan çocuğun çocuğu bile devlete borç öder başka türlü bu millet adam olmayacak.Konfor testlerine dün başlayan hızlı tren, çocukların raylara taş koyma ve taş atma alışkanlığından nasibini aldı. Hattaki taşla sarsılan ve bir anda durmak zorunda kalan trenin sürüş ekibi, raylara köylü çocuklarca taş yerleştirildiğini tespit etti. Saatte 250 km hızla giden trene taş atan çocuklar da trenin ön camının patlamasına sebep oldu.
Ankara-Eskişehir arasındaki hızlı tren seferlerini 15 Aralık'a yetiştirmeyi planlayan TCDD'nin, deneme testleri sırasında başına olmadık işler geliyor. TCDD'nin deneme sürüşlerinin yapıldığı hatta, önce kuşlarla başı derde girdi. Her gün birkaç kuş, 250 kilometre hızla gelen trenin oluşturduğu hava akımına kapılarak can veriyordu. TCDD, uluslararası kuruluşlar dahil, kuş ölümlerinin önüne geçebilmek için çalışma yürütürken, şimdilerde hiç beklenmedik bir olay daha yaşandı. İnsansız gerçekleştirilen deneme seferlerinin birinde, hızla giden tren rayının üzerine taş konuldu. Trenin, raydaki taşa çarpması sonucu büyük bir sarsıntı oluştu. Test sürüşü yapan ekip, ne olduğunu anlamadığı için korkulu anlar yaşandı. Treni durduran ekip, olay yerinde yaptığı ilk incelemede, rayların üzerine taş konulduğunu tespit etti. Yetkililere göre taşlar, civar köylerdeki çocuklar tarafından yerleştirildi. Bu kapsamda TCDD Genel Müdürlüğü, jandarmayla birlikte oluşturduğu ekiple civar köyleri gezmeyi ve vatandaşları hızlı tren konusunda uyarmayı planlıyor.
Devam eden hızlı tren deneme seferleri sırasında karşılaşılan başka bir sıkıntı ise ülkece eski bir alışkanlığımız olan trenlere taş atma olayı... Konvansiyonel (düşük hızlı tren) trenlere taş atmakla meşhur ülkemizde, aynı alışkanlık hızlı tren hattı üzerinde de yaşanıyor. Sürüşler sırasında atılan bir taş, trenin ön camını patlattı. Yetkililer, hızlı trenle, konvansiyonel trenler arasında fark olduğuna dikkat çekerek, "Hızlı tren, 250 kilometre hızla gidiyor. Bu hızla giden bir tren, frenleme yaptığı andan itibaren durması için en az 3-4 kilometre ilerliyor. Bu bilinmeli. Oluşabilecek tehlikenin herkes bilincinde olmalı." diyor.
Türkiye, Avrupa'da 6'ncı dünyada 8'inci hızlı tren teknolojisiyle tanışmak için geri sayıma başladı. TCDD, Ankara-Eskişehir arasında hızlı tren ticari seferlerine 15 Aralık'ta başlamak için çalışmalarını yoğunlaştırdı. Bu amaçla yolcusuz gerçekleştirilen hızlı tren deneme sefer sayısını artıran TCDD, Ankara-Eskişehir hattında kesintisiz olarak 250 kilometre hıza kadar ulaştı.