
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren hatları gibi daha nice projelerimiz yoğun bir şekilde devam ediyor.
21.4 milyar TL’lik ihale pazarlıkla: https://www.sozcu.com.tr/2020/yazarlar/ ... a-6079813/Özgür Türkler yazdı: ↑22 Eki Prş, 2020 12:44Davet usulü ile 1,5 milyar EUR luk ihale yaptılar, eksiltme oranı %10 bile değil...Tabi ki malum müteahhit gurubu arasında!
Hani TL olacaktı herşey, inşaat ihalesini neden EUR yaptık o zaman??
Başlıktaki 21.4 milyar TL büyüklükteki TL ifadesi okurları yanıltmasın.
Birazdan ayrıntılarını da paylaşacağım, yine halktan saklanan söz konusu çok büyük tutarlı ihale, TL değil, Euro birimi üzerinden yapıldı (TL'ye çevirdim).
Tamamlanma tarihi sık sık ertelenen ve daha önce de ihale edilmiş olan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Yapımı Projesi'nin son ihalesi, geçen hafta pazarlık usulüyle gerçekleştirildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nün 9 Ekim'deki ihale için belirlediği yaklaşık maliyet tutarına ulaştım: 2 milyar 306 milyon 690 Euro
Bugünkü döviz kuru üzerinden: 21.4 milyar TL.
Gelelim bu devasa ihalede davet gönderilen şirketler ile verdikleri tekliflere:
İNDİRİM YÜZDE 7
AKP iktidarının altyapı icraatının yakın tarihini bilenler, eskiden bu tür büyük ölçekli proje ihalelerinin ne kadar şaşalı, gururla yapıldığını, bakanların ardı ardına demeç verdiğini hatırlayacaktır. Gelinen noktada pazarlık usulü, duyurulmadan ve TL değil döviz üzerinden gerçekleştirilen ihale gerçeğiyle karşı karşıyayız.
Bu kadar büyük ölçekli bir ihalenin halktan saklanarak yapılmasıyla, döviz üzerinden yapılması arasında bir bağ olabilir mi?
HESAP TUTMUYOR
Öte yandan bu büyük projenin maliyetiyle ilgili devletin resmi dokümanlarında ciddi tutarsızlıklar mevcut.
Cumhurbaşkanlığı'nın 2020 yılı yatırım programına baktığımızda “Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir Demiryolu” projesinin karşısına toplam tutar olarak 7 milyar 125 milyon 69 bin TL konulmuş. 2019 yılı sonuna kadar harcanan kaynak 3 milyar 432 milyon 664 bin TL. 2020 yılı için yatırım tutarı 456 milyon 56 bin TL olarak görünüyor.
İKİ RESMİ DOKÜMAN FARKLI
Aynı projenin Ulaştırma Bakanlığı'nın resmi yatırım programındaki tutarları bambaşka. Orada projenin toplam tutarı 10 milyar 407 milyon TL olarak görünüyor. Bugüne dek yapılan kümülatif harcama, Cumhurbaşkanlığı programındaki harcama ile aynı: 3 milyar 432 milyon 664 bin TL. Fakat 2020 yılı yatırım tutarı 685 milyon 56 bin TL.
Özetle, Cumhurbaşkanlığı yatırım programı ile Ulaştırma Bakanlığı'nın yatırım programında aynı proje için gösterilen harcama tutarları ile 2020 projeksiyonları birbirini tutmuyor. Hal böyleyken, bir de karşımıza 2.3 milyar Euro yaklaşık maliyetli bir dev dövizli ihale çıkıyor.
Bu ihalenin hangi koşullarda yapıldığı, dış kredi olup olmadığı, sözleşmesinin hangi koşullarda imzalandığını bilmek, sadece bu demiryolunun geçeceği 6 ilin değil, bütün yurttaşların hakkı.
Karaismailoğlu: Ankara- Sivas Yüksek Hızlı Tren hattı, Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı, Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı, Konya-Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Hattı, Mersin-Adana-Gaziantep Hızlı Tren Hattı ve Kapıkule-Çerkezköy Hızlı Tren Hattı olmak üzere toplam 3 bin 515 kilometrelik hızlı tren hattında yapım çalışmaları devam ediyor.
Bakan Karaismailoğlu, Uşak’ta Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı Projesi, Eşme-Salihli Kesimi T1 Tüneli kazı çalışmaları başlatma törenine katıldı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Bir ilki daha gerçekleştiriyoruz. Avrasya Tüneli’nden daha geniş bir demiryolu tüneli açıyoruz. Türkiye’de ilk kez hem hızlı trenin kullanacağı ana tünel hem de yaya, ambulans ve bakım hizmetlerinde kullanılmak üzere güvenlik tünelini aynı tüp içinde inşa edeceğiz. Yani tek tünel içerisinde iki kat inşa ediyoruz. Hem zaman hem de maliyet yönünden büyük kazanç sağlayacağız” dedi.
Karaismailoğlu, bir dizi ziyaret ve incelemede bulunmak için Uşak’a geldi. Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı Projesi, Eşme-Salihli Kesimi T1 Tüneli kazı çalışmaları başlatma törenine katılan Karaismailoğlu, Türkiye’de ilk kez hızlı trenin kullanacağı ana tünel ve güvenlik tüneli inşa edileceğini ve projenin 12 ayda tamamlanmasının planlandığını bildirdi.
- “Demiryollarını yeniden devlet politikası haline getirdik”
Türkiye’nin her modda dünya ile bağlantılarının güçlendirilmesine öncelik verdiklerini belirten Bakan Karaismailoğlu; her çağda verimli, hızlı ve konforlu bir alternatif olma özelliği taşıyan demiryolu alanında, çok büyük yatırımlar ve inovasyonlar yapıldığını belirtti.
Son 19 yılda, ulaşım ve haberleşme yatırımlarına ayrılan yaklaşık 1 trilyonluk bütçenin yüzde 18,8’ini demiryollarına aktardıklarını belirten Karaismailoğlu, “2013 yılında yüzde 33 olan demiryolları yatırım oranını 2020’de yüzde 47’ye yükselttik ve sadece 2020 yılında demiryollarına 13,6 milyar lira yatırım yaptık. Demiryollarını yeniden devlet politikası haline getirdik ve Demiryolu Reformu’nu başlattık” diye konuştu.
- “Haziran ayında vatandaşlarımızı Ankara-Sivas YHT hattı ile buluşturuyoruz”
Hızlı Tren konusunda çok önemli ve büyük projeleri hayata geçirdiklerini kaydeden Bakan Karaismailoğlu; Ankara- Sivas Yüksek Hızlı Tren hattı, Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı, Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı, Konya-Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Hattı, Mersin-Adana-Gaziantep Hızlı Tren Hattı ve Kapıkule-Çerkezköy Hızlı Tren Hattı olmak üzere toplam 3 bin 515 kilometrelik hızlı tren hattında yapım çalışmalarının devam ettiğini bildirdi.
Ankara-Sivas hattında sona yaklaşıldığını aktaran Bakan Karaismailoğlu, “Hattımızda son testlerimizi yapıyoruz. Haziran ayı itibariyle inşallah bütün vatandaşlarımızı Ankara-Sivas YHT hattı ile buluşturmuş olacağız. Ankara-İzmir hızlı tren hattımızda da çalışmalarımızı hızla ve başarıyla sürdürüyoruz” dedi. Karaismailoğlu, hattın tamamlanması ile Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresinin 3 saat 30 dakikaya düşeceğini de sözlerine ekledi.
- “Türkiye’de ilk, tek tünel içerisine ana tünel ve güvenlik tüneli inşa edeceğiz”
Bugün de Ankara-İzmir Hızlı tren Hattı Eşme-Salihli Kesiminin en uzun tüneli olan 3 bin 47 metre uzunluğundaki T1 Tünelinin kazısına başlanacağını ifade eden Bakan Karaismailoğlu, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:
“Bir ilki daha gerçekleştiriyoruz, 13,70 m genişliğindeki Avrasya Tünelinden daha geniş bir Demiryolu tüneli açıyoruz. Bu tüneli kazı çapı 13,77 metre, iç çapı ise 12,5 metre olan Türkiye’nin en geniş çaplı TBM makinası kullanarak açacağız. Kullanılan bu yöntem sayesinde Türkiye’de ilk kez hem hızlı trenin kullanacağı ana tünel hem de yaya, ambulans ve bakım hizmetlerinde kullanılmak üzere güvenlik tünelini aynı tüp içinde inşa edeceğiz. Yani tek tünel içerisinde iki kat inşa ediyoruz. Üstelik hem zaman hem de maliyet yönünden büyük kazanç sağlayacağız. Normal şartlarda konvansiyonel metot ile sadece ana tünel 24 ay içerisinde bitebilecekken biz hem ana tünel hem de güvenlik tünelini 12 ayda bitireceğiz.”
Türkiye olunca, sebebini bilmiyorum, ama belli bir yakınlaştırmadan sonra bulanıyor(du) görüntüler abi..
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir arasını 3.5 saate düşürecek hızlı tren hattının hizmete gireceği tarihi açıkladı. Uraloğlu, “2027 yılında projeyi bitirerek hizmete açacağız” dedi.
Ankara-İzmir yüksek hızlı tren hattının yapımı son sürat devem ediyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapımı devam eden Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren güzergâhındaki tünellerde incelemede bulundu, yetkililerden bilgi aldı.
Bakan Uraloğlu’nun ilk durağı Afyonkarahisar oldu. Uraloğlu, Bayat ilçesinde Ankara-İzmir YHT üzerinde yapımı devam eden Bayat-2 Tüneli'ni daha sonra Sinanpaşa ilçesindeki yarma imalatı ve altyapı platformlarında incelemelerde bulundu. Tüm güzergâhları tek tek inceleyen Bakan Uraloğlu Uşak’ta Eşme Salihli Projesi T23 Tünel çalışmalarını takip ederek Manisa’ya geçti. Alaşehir Şantiyesinde YHT çalışmalarıyla ilgili bilgi aldı.
7 MİLYONDAN FAZLA İNSANIMIZ HIZLI TREN KONFORUYLA TANIŞACAK
Bakan Uraloğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren projesinin 2027 yılında tamamlanmasıyla mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 km olan mesafenin 624 km’ye ineceğini belirtti. Uraloğlu, “Ankara - İzmir arası 14 saat olan seyahat süresi 3 saat 30 dakikaya düşecektir. 9 istasyon ile Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir illerimizde yaşayan 7 milyondan fazla insanımız doğrudan hızlı tren konforuyla tanışacaktır. Kütahya gibi çevre illerle olan etkileşimi de dikkate alındığında YHT hizmetinden faydalanan nüfus daha da artacaktır. Sanayisi, turizm potansiyeli ve limanıyla ülkemizin üçüncü büyük şehri olan İzmir'i ve güzergâhtaki Manisa, Uşak ve Afyonkarahisar illerimizi Ankara'ya daha da yaklaştırarak, bölgedeki ticaret hacmini büyütecektir" diye konuştu.
Uraloğlu, Ankara - İzmir Hızlı Tren Projesiyle "Yine, Ankara - Afyonkarahisar arası seyahat süresi 1 saat 40 dakikaya, Ankara - Uşak arası seyahat süresi 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya, Ankara - Manisa arası 11 saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya düşecektir." dedi.
Bakan Uraloğlu, uzun yıllar vatandaşların tercih etmediği demiryolu seyahatlerini artık hızlı ve konforlu seyahatin ilk adresine dönüştürüldüğünü kaydetti.
67 VİYADÜK, 66 KÖPRÜ İNŞA EDECEĞİZ
Bakan Uraloğlu, “Projemiz tamamlandığında Ankara-İzmir arası hat uzunluğu 624 kilometreye inmiş olacak. Yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz. Proje kapsamında 40,7 kilometre uzunluğunda 49 tünel ve 21,2 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 66 köprü inşa edeceğiz. Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi'nin tamamlanmasıyla ilk etapta günlük karşılıklı 8 tren seferine göre yıllık, zaman, enerji ve bakım maliyetleri gibi kalemlerden yaklaşık 1,1 milyar lira tasarruf sağlamayı hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.
03 EYLÜL 2023