tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Cmt, 2012 20:45

YHT inşaatının Derince kesiminde köprü inşaatında çökme meydana gelmiş, olayda 7 işçi yaralanmış, olay yerinden görüntüler de var haber sitelerinde, ilgili birimler teknik inceleme yapıyorlarmış tabii sıcağı sıcağına iddialara pek itibar etmemek lazım, netleşince umarım şeffaf bir açıklamada yaparlar.
Olay Derince İlçesi'nde 'Harikalar Sahili' olarak bilinen çocuk eğlence parkları ile gazino ve lokantaların yer aldığı sahil girişindeki köprü inşaatında meydana geldi. Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin Gebze-İzmit arasındaki menfez ve köprü çalışmalarından biri olan Derince geçişindeki inşaatının tüm demirleri bağlandıktan sonra beton atılırken köprü büyük bir görültüyle çöktü.

Olayın mühendislik veya işçilik hatasından kaynaklanmış olabileceği belirtilirken, çökmeden kısa süre önce üst geçitte iş makinası bulunduğu ve çökmeye onun neden olmuş olabileceği ileri sürüldü. Köprü inşaatındaki çökmenin kesin nedeninin belirlenmesi için YHT mühendisleri de olay yerine giderek inceleme başlattı.

Resim

Resim

Resim

Resim
http://www.haber7.com/genel-olaylar/hab ... i-7-yarali

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Kas Cmt, 2012 23:37

Sanki arkadaki ağaçlar hatta paralelmiş gibi geldi bana, o zaman bu görünen kesimde bir menfez inşa edilecekti ve onun yan duvarları çökmüş. Benim ilk izlenimim bu.

10 Kasım ülkemizde pek de güzel geçmiyor, sabah kalkar kalkmaz 17 şehit haberi, üstüne tırla çarpışan arabada (araba denmeyecek halde) aynı aileden 5 kişinin ölümü, akşama da bu haber.

Zaten 10 Kasım ulusal yas günü, bir de bunlar olmasaydı keşke...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Cmt, 2012 23:45

Evet Hakan kötü bir gün oldu, ayrıca menfez konusunda haklısın sanırım çünkü haberin içinde köprü ve menfez inşaatı sırasında meydana geldi diye yazıyormuş, şimdi dikkatli okudum tekrar.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 20 Oca Pzr, 2013 23:17

Arkadaşlar tüm güzergahın açılış tarihi 29 Ekim 2013 mü? İnternette birçokhaber vardı hat 2015'e kadar açılamaz diye. Birde bazılarıda en az 2015 'te İstanbul Ankara arası 3 saate iner diyorlardı. Son durum nedir acaba? Bu hat yapıldıktan sonra işleyecek tren hangi istasyonlarda duracak? Mesela Eskişehir'de bazı seferdeki trenler duracak bazıları durmadan ekspres mi geçecek?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Pzr, 2013 23:27

senturk90 yazdı:Arkadaşlar tüm güzergahın açılış tarihi 29 Ekim 2013 mü?
Ankara - Gebze olabilir belki banliyö hatlarındaki yenileme işinin yetişeceğini pek sanmıyorum, mevcutta Pendik te de işler durdu zaten, geriye kalan kesimin rehabilitasyonuna önümüzdeki günlerde başlanması bekleniyor ama 8 ayda bitermi bilemiyorum, pek ihtimal vermiyorum, en iyi ihtimal Pendik e kadar getirip İstanbul'a hızlı treni getirdik diyeceklerdir, il sınırı tabelasını geçiyor çünkü.
senturk90 yazdı:İnternette birçokhaber vardı hat 2015'e kadar açılamaz diye. Birde bazılarıda en az 2015 'te İstanbul Ankara arası 3 saate iner diyorlardı.
Bunları kim söylemiş ya da yazmış bilemiyorum ama kast edilen Ankara - İstanbul arasında tüm işlerin bitip, trenlerin şıkkkır şıkkır çalışması ise hadi 2014 sonu diyelim, iyimser olalım. :) yani yukarıda söylediğim gibi 29 Ekim 2013 90. yılda prim yapar.
senturk90 yazdı:Bu hat yapıldıktan sonra işleyecek tren hangi istasyonlarda duracak? Mesela Eskişehir'de bazı seferdeki trenler duracak bazıları durmadan ekspres mi geçecek?
Ben bu konuda TCDD nin bizzat beyanatını okusam dahi güvenmem, kaldı ki forumlarda yazılanlara tamamen inanmakta bence biraz ters, bu durumda kendimi de yalanlıyorum tabii :) burasıda bir forum ama öyle, ilgili kirliliği yaşanıyor maalesef. Neden inanması zor diyorum çünkü daha öncede saatte şu kadar tren kaktırıcaz, gece şu kadar gündüz bu kadar hesapları yaptılar, hatta bazı kişiler bunun ateşli savunucusu oldu ama sonra bu planlar değişiverdi, yok kuzeyden yht yapıcaz, aşşadan bölgeselleri kırpıcaz, yükleri şöyle yapıcaz, -cezzz -cazzzz, yani verilen tarihte tam kapasite çalışmayacak önemli bir güzergah kesimi var iken bence şimdiden yapılan işletmeye ve seferlere yönelik her açıklama öylesine yapılmış olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Bitmeyen proje

Mesaj gönderen alabay » 21 Oca Pzt, 2013 11:12

37 yıldır 23 hükümet eskiten Ankara-İstanbul demiryoluna 1.5 milyon TL ödenek ayrıldı.
(Mustafa Çakır)

Cumhuriyet/Ankara Bürosu- 37 yıldır tamamlanamayan, bu süre içerisinde de 6 cumhurbaşkanı, 23 hükümet, 10 başbakan ve projeden sorumlu 26 bakan eskiten Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesi 2013 yılı yatırım programına alınarak 1 milyon 500 bin lira ödenek ayrıldı. KESK’e bağlı Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yavuz Demirkol, her yıl “kâğıt üzerinde” ödenek ayrıldığını, ancak hiçbir çalışma yapılmadığını söyledi.

Ankara-İstanbul demiryolu hattını 160 km. kısaltacak olan “Sürat Demiryolu Projesi” içerisinde yaklaşık 10 km. uzunluğunda Ayaş Tüneli de bulunuyor. 8 km’si tamamlanan tünel bitirilemedi. BTS Genel Başkanı Demirkol, Ayaş Tüneli’nin de içerisinde yer aldığı Sincan - Çayırhan arasındaki 85 km’lik kısımda yapılan çalışmalara yaklaşık 1 milyar dolar para harcanmasına karşın projenin kaderine terk edildiğini vurguladı. Demirkol, Ankara- İstanbul arasını sadece 43 km. kısaltacak olan başka bir güzergâh üzerinde Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin başlatıldığına dikkat çekti. Demirkol, “Ankara-İstanbul arası mevcut hat 576 km. Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu (Ayaş üzerinden) yapılmış olsaydı 416 km. olacaktı. (Mevcut hat 160 km. kısalacaktı). Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi bittiğinde ise Ankara-İstanbul arası 533 km. olacak. (Mevcut hattan 43 km. kısa)” dedi.

Demirkol, Artık hiçbir çalışma yapılmamasına karşın projenin halen yatırım programı içerisinde yer aldığını ve ödenek ayrıldığını belirten Demirkol, “Projeyi tasfiye edemiyorlar. Çünkü bu durumda yüklenici firmanın, müteahhitlerin dava açma hakkı doğuyor. Her yıl ödenek veriyorlar. Yeterli ödenek olmadığı için de çalışma yapılmıyor. ‘Kâğıt üzerinde’ verilen ödeneklerle proje sürüncemede bırakılıyor” dedi.

21 Ocak 2013
http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=393694&kn=7&ka=4&kb=7

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Ankara - İstanbul YHT ne zaman açılacak?

Mesaj gönderen Kamil16 » 05 Mar Sal, 2013 06:50

http://www.rayturk.net/ankara-istanbul- ... lacak.html

Haberden anlaşıldığına göre, Pamukova-Arifiye arası mevcut Hat, çift hale getirilip kullanılacağından söz ediliyor. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Mar Sal, 2013 09:34

Detay göremedim yazıda, yani çift hatta çıkartılacak eyvallah ama yeni bir hızlı tren hattı olarak mı yapılacak, hızlandırılmış tren yolu olarak hızlı trenler oradan mı geçecekler? Zaten oradaki haritaya bakınca bu güzergahın ne kadar garip olduğu bir kez daha gözler önüne seriliyor. Eskişehir'in Ankara-İstanbul arasında ana YHT hattı olması bana garip geliyor. Eskişehir her zaman tren yolunda önemli bir nokta oldu ama YHT hatlarına geçişte şu ayaş tüneli mevzusu en başta ele alınıp proje oradan yapılmalıydı.

Yani;
Ankara-İstanbul (Ayaş tünelinden)
Ankara-İstanbul (Eskişehir üzerinden)

diye iki işletme baştan olmalı idi, gerçi yapılacak ama işte her zamanki gibi tersten başlamış olduk :) bence Eskişehir daha çok Doğu-Ankara-Batı güzergahı arasında yer alabilecek bir konumda, yani Ankara-Bursa, Ankara-İzmir hatlarının ayrım noktası gibi bir yer olabilir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Mar Sal, 2013 10:42

http://www.hurriyet.com.tr/pazar/22832217.asp adresinde denmiş ki:
29 Ekim 2013
Marmaray Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme
İstanbul-Ankara hızlı tren yolu. Bu kapsamda Gebze-Pendik arasındaki yaklaşık 20 kilometrelik bölümün de açılması planlanıyor.
Bu durumda, 7 ay 10 gün sonra, Sincan-Pendik arası tamamen YHT hattı mı olacak?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Mar Cum, 2013 12:27

Ulaşım konularına meraklı olduğum için etraftakiler de beni bilirkişi tayin edip bana soruyorlar, ama bir türlü kafamda oturtamıyorum.

29 Ekim'deki açılıştan sonra.. Ankara'dan kalkan bir "yüksek" hızlı tren,
- Ankara-Sincan arasında konvansiyonel hattı
- Sincan-Esenkent arasında YHT hattını
- Esenkent-Eskişehir arasında konvansiyonel hattı
- Eskişehir-Gebze arasında YHT hattını
- Gebze-Haydarpaşa (veya Gebze-Yenikapı) arasında Marmaray hattını
mı kullanacak?

Bunlardan hangileri doğru, hangileri yanlış? Birisi Allah rızası için yazarsa, ben de meraklı arkadaşları bilgilendireyim :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Cmt, 2013 21:50

Engin bu soruların cevabını bende çok merak ediyorum, mesela bugün Başbakan Eskişehir-Konya Hızlı Tren Hattı nı açtı diye haber var. Başbakan Eskişehir-Konya hızlı tren hattını mı açtı, yoksa Eskişehir den Ankara bağlantılı Konya işletmesini mi açtı? Mesela bunu da merak ediyorum, ona göre şak şak dereceme karar vereceğim :)

Dün gece kristal küreme baktım soruların cevapları için kristal küre cevap vermedi, göbeğime sordum o da dedi ki, Engin' in dediklerine katıl. (Bu karnımdan duydum, hissettim mevzusunu evropalılar kullanıyor bende arakladım, saçma ama ne yapalım :))

Eskişehir - Gebze arası bitermi 29 Ekim' e kadar? Marmaray'ın anadolu yakasındaki kısmı bitebilir orada hattın tamamında 3. bir hat olacak mı bilmiyorum bir ara bayağı bilgi yazılmıştı arka sayfalarda olabilir, o zaman o hat üzerinden en azından Pendik' e kadar gelecektir ama Pendik te henüz şu resimlerini gördüğümüz gar inşaatı da yok sanırım, bakalım 29 Ekim' de hep beraber gider katılırız inşallah açılış törenine.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 24 Mar Pzr, 2013 00:11

Pendik'de gar inşaatı başlaması için Pendik-Haydarpaşa işletmesinin kapatılması gerekiyor, gar yapacakları yerde zaten şu an bir gar var ve trenler oradan kalkıyor insanlar oradan biniyor-iniyor...

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön