tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet yazıyı paylaştığın için teşekkürler bence faydalı oldu. Eğer bu bilgi gerçekten bir şekilde TCDD yetkililerinden edinilmiş ise ve ham hali bu ise o zaman YHT nin eski hat üzerinden İstanbul' a girişi zaten düşünülmüyor demektir.
Yani Marmaray üzerinde bir işletme en azından ağırlıklı olarak düşünülmüyor diye bir düşünce oluştu bende, kaldı ki önceden de zaten olmayacağını düşünüyordum ve dile de getiriyordum ama tabii yapıldıktan sonra değişebilir, benim ki sadece bir düşünce, benim tüm haberleri bilgileri önüme koyup baktığım resim bunu gösteriyor.
İzmit İstanbul arası 3 hatta çıkarmı çıkmazmı bilemem, bu hali ile araya YHT de girmeyecekse çıkmasa ne olur? Mehmet Söğütlüçeşme - Haydarpaşa arası 4 olur demişsin ama hiçbir ehemmiyeti yok ki, zaten çok kısa bir mesafe oraya kadar gelen trenler raylara ayrılsa ne olur ayrılmasa ne olur, o hatta lazım olan minimum 3. hat, banliyö trenleri arasına en azından yük trenlerini sokmadan gün boyu geçirebilecek ya da sık YHT seferleri yapabilmek için bir ekpres olabilecek bir 3. hat lazım. Eğer İzmit İstanbul arası önümüzdeki 10 yıl için planlanıyorsa 2 hatta yeter, sonrası bize lazım değil ne olursa olsun tarzı yani, ama İstanbul' un geleceği düşünülüyorsa orada 2 hat yetmez, çünkü kaldırmayacak o hat bir süre sonra bir metro hattı olmak zorunda kalacak, o zamanda mı "yük trenini gece geçiririz" "yht yi 5 dk. araya sokarız" diye garip ve gereksiz hesaplar yapacağız, bu şehir 17 milyon bu hali ile dahi 2 hat ile şehre yaklaşan yollar anlamsız.
Yani Marmaray üzerinde bir işletme en azından ağırlıklı olarak düşünülmüyor diye bir düşünce oluştu bende, kaldı ki önceden de zaten olmayacağını düşünüyordum ve dile de getiriyordum ama tabii yapıldıktan sonra değişebilir, benim ki sadece bir düşünce, benim tüm haberleri bilgileri önüme koyup baktığım resim bunu gösteriyor.
İzmit İstanbul arası 3 hatta çıkarmı çıkmazmı bilemem, bu hali ile araya YHT de girmeyecekse çıkmasa ne olur? Mehmet Söğütlüçeşme - Haydarpaşa arası 4 olur demişsin ama hiçbir ehemmiyeti yok ki, zaten çok kısa bir mesafe oraya kadar gelen trenler raylara ayrılsa ne olur ayrılmasa ne olur, o hatta lazım olan minimum 3. hat, banliyö trenleri arasına en azından yük trenlerini sokmadan gün boyu geçirebilecek ya da sık YHT seferleri yapabilmek için bir ekpres olabilecek bir 3. hat lazım. Eğer İzmit İstanbul arası önümüzdeki 10 yıl için planlanıyorsa 2 hatta yeter, sonrası bize lazım değil ne olursa olsun tarzı yani, ama İstanbul' un geleceği düşünülüyorsa orada 2 hat yetmez, çünkü kaldırmayacak o hat bir süre sonra bir metro hattı olmak zorunda kalacak, o zamanda mı "yük trenini gece geçiririz" "yht yi 5 dk. araya sokarız" diye garip ve gereksiz hesaplar yapacağız, bu şehir 17 milyon bu hali ile dahi 2 hat ile şehre yaklaşan yollar anlamsız.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/?p=22341
zaten linkini verdiğim bu ihale adapazarı-istanbul kuzey geçişi diyor. dikkat etmek gerekirse adapazarı-ankara arası yok. neden yok? demek ki inönü-köseköy hattının devamı için yapılıyor. zaten yht inşaatı inönü-doğançay arası yoğun inşaat çalışması var. daha önce de doğançay-söğütlüçeşme arasına yeni yolçekeceğiz demişlerdi ama bizim basın bilgisiz olduğu için ayrıntı vermiyor fazla.
http://yenisafak.com.tr/Ekonomi/?i=173733
bi de bu nedir yaaa. deli oluyorum. favori yht aracım bu.
SORU:
kuzey hattı adapazarı-ayaş-ankara hattına bağlanır mı? yoksa makas hızı düşürür prensibi ile ona da mı ayrı bir hat çekilir. yani, söğütlüçeşmeden kalkan tren geldi izmite. adapazarına. 2'ye ayrılıpbiri ayaşa biri eskişehire mi gidecek şekilde olur
zaten linkini verdiğim bu ihale adapazarı-istanbul kuzey geçişi diyor. dikkat etmek gerekirse adapazarı-ankara arası yok. neden yok? demek ki inönü-köseköy hattının devamı için yapılıyor. zaten yht inşaatı inönü-doğançay arası yoğun inşaat çalışması var. daha önce de doğançay-söğütlüçeşme arasına yeni yolçekeceğiz demişlerdi ama bizim basın bilgisiz olduğu için ayrıntı vermiyor fazla.
http://yenisafak.com.tr/Ekonomi/?i=173733
bi de bu nedir yaaa. deli oluyorum. favori yht aracım bu.
SORU:
kuzey hattı adapazarı-ayaş-ankara hattına bağlanır mı? yoksa makas hızı düşürür prensibi ile ona da mı ayrı bir hat çekilir. yani, söğütlüçeşmeden kalkan tren geldi izmite. adapazarına. 2'ye ayrılıpbiri ayaşa biri eskişehire mi gidecek şekilde olur
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla soruyu tam anlamadım ama altta bir resim vermişsin onun üzerinden düşündüm, ve şuna takıldım "makas hızı düşürür"?? YHT hatlarında hiç makas olmuyormu ki? Hemen bir devam sorusu Ayaş yolunun yapılacağını kim söyledi ki? Ha şu Çinliler yaparık ederik demişlerdi bir ara Japonlar "onlara bir 20 yıl müsade edin, bu süre içinde mümkünse bir şey yaptırmayın iyice işi öğrensinler sonra" diyorlar.Mehmet Kasım yazdı:SORU:
kuzey hattı adapazarı-ayaş-ankara hattına bağlanır mı? yoksa makas hızı düşürür prensibi ile ona da mı ayrı bir hat çekilir. yani, söğütlüçeşmeden kalkan tren geldi izmite. adapazarına. 2'ye ayrılıpbiri ayaşa biri eskişehire mi gidecek şekilde olur
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Muhakkak düşüyordur diye düşünüyorum ama 50 ye de düşmüyordur herhalde Mehmet, eğer çok ciddi bir hız düşürme söz konusu olsa aralarda falan makas hiç yapılmaz ama bu önemli bir şey, yani makas ne için yapılıyor sadece iki ayrı hattı birbirine bağlamak için mi? Operasyonel olarak makas bölgelerinin büyük önemi var, ortalama hızı çok etkilemeyecek şekilde güzergah üzerinde kendi içinde dahi makas bölgeleri olmak zorunda, çok bir teknik bilgim yok ama sorun olacağını sanmıyorum izlediğim YHT videolarında da bana hiç hız düşürüyorlar gibi gelmedi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
istanbuldan yht kalktı. adapazarına geldi. orda makas var biri eskişehire gidiyor. kol açıyor. diğer hat ayaşa gidiyor. bu adapazarı noktasında hız düşer mi düşmez mi? düşerse kaça düşer? 100'e düşer mi? 200 ? yoksa makas operasyonelliğini sormadım. o ayrı zaten de.
En son Mehmet Kasım tarafından 20 Ağu Cmt, 2011 15:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sapan makasa girerken yani yön değiştirirken hız her zaman düşer ama bilemem teknik olarak ne kadar düşmesi gerekir, mesela kuvarzman makas göbeğinden her zaman yavaş geçilmesi gerekir, ama bir yht hattında böyle bir makas geçişi varmıdır? Mantığım eğer hat sadece yht ise olmaz diyor, yok başka hattın üzerine inşa edilmiştir, teknik olarak tünel ya da köprü ile hatta yaklaşmak imkansızdır mecbur kalınmıştır bilemem ama ana hat yani hız yapılan bölümde böyle bir geçiş olmaz diye düşünüyorum. Sapan yollarda da yine her ne kadar deverini cartını curtunu mükemmel yapsanızda sonuçta makas grubu problem yapabilir dolayısı ile yine de olası bir kazada sonucu hafifletmek için dahi olsa hız düşürülür. Hatırlarsan bir bölgesel İzmit civarındaydı galiba raydan çıkmıştı, ön taraf geçmiş en arka vagon deray etmiş, bu makas hatasıdır, bunu yht hattında kabul edebilirmisin?
Sen daha iyi araştırıp buluyorsun Mehmet nette bu tip şeyleri, rastlamadın mı hiç dökümana, ben bakamadım şimdi bayağı bir kurcalamak lazım, aslında almanca bir kaynak site varda totoşlar her dökümanı her üyeye vermiyorlar
Sen daha iyi araştırıp buluyorsun Mehmet nette bu tip şeyleri, rastlamadın mı hiç dökümana, ben bakamadım şimdi bayağı bir kurcalamak lazım, aslında almanca bir kaynak site varda totoşlar her dökümanı her üyeye vermiyorlar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu makas olayı ile ilgili olarak demiryolcuyuz.biz sitesinde Ömer Tolga Sümerli şöyle bir takım bilgiler vermiş.
http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/160k ... 916.0.html
http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/160k ... 916.0.html
Hızlı Tren hatlarında kullanılan bir makas örneği aşağıdaki resimde. Resimdeki bir-iki detaydan bahsetmek istiyorum. İlk önce göze çarpan makas motorlarının fazlalığı. Şehir içerisinde ve büyük bir ihtimal viyadük üzerinde olan bu hat ve makasın yanında gözüken diğer hat, balastsız demiryolu teknolojisiyle yapılmış. Sadece makas kısmı balastlı.
Bildiğim kadarıyla, bahsettiğiniz sapma hızı tren tipi ve yolcu konforu gözönüne alınarak hesaplanıyor. Bazı bölgelerde 80km/saat, bazılarında ise 120km/saat olarak okumuştum bir zamanlar.
Bir de bu tip hızlı hat makaslarında (bazı konvansiyonel hat makasları içinde düşünülmekte), tekerleğin yanal sürtünmesini azaltmak, güvenli ve hızlı bir sapma yapmak için A tip makas teknolojisi de kullanılmaktadır. Konuyla ilgili resim aşağıdadır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04