tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
O kadar fazla dur-kalklı değil ki? Bundan az dursa, ne işe yarayacak? Offenburg'ta bile bazılerin durmaması pek mantıklı değıl, ama ray kapasitesinde problemler oluyor. Burada bir ICE'ye bindiğinde, işine yaramasını istersin. Ama şu da var, ICE Sprinter denen ekspres yüksek hızlı tren de var, Frankfurt'tan Berlin'e nonstop gidiyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben Köseköy'ü bilmiyorum. Sanırım Gebze'de durması normal olur. Oradan sonra ama İstanbul'da bir veya iki duruşu olabiir sadece, o da başgar mı olacak, transit yol mu olacak, ne salata olacak, ona bakar. Berlin'de (yine mukaise) ICE ilk Berlin-Spandau'da durur, sonra Berlin-Hauptbahnhof'ta (başgar). Aralarında 20 km var, ama Spandau eskiden kendisine has bir kentti, şehrin en batısındaki dış bölge. Orada inen, Berlin'in batısında bir yerlere dağılır, merkeze veya doğuya gitmek isteyen, başgarda iner. Tren devam ederse, bir de doğuda (Ostbahnhof veya Lichtenberg) durma ihtimali olur, bu da ama trenin nereden nereye gittiğine bakar. Moskova'dan gelen tren Brüksel'e gitmez, Berlin'de biter.
İstanbul'da tren trafiği nasıl düşünülüyor, belli değil. O Yenikapı nanesi bir başgara yetmez şey, şimdiden bilesiniz. Berlin'in 1930'daki durumu, transit eksen, o kadar.
İstanbul'da tren trafiği nasıl düşünülüyor, belli değil. O Yenikapı nanesi bir başgara yetmez şey, şimdiden bilesiniz. Berlin'in 1930'daki durumu, transit eksen, o kadar.
En son alabay tarafından 24 Eyl Cum, 2010 22:29 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence YHT İstanbul girişinde bir noktada ki bu Gebze oluyor durmalı bir de Anadolu Yakası için düşünülen Baş Gar da, bu bana göre Haydarpaşa, projelere göre Söğütlüçeşme ya da Ayrılıkçeşme, bunun tam tersi içinde aynısını düşünüyorum. Ara duraklara dağıtma işini Marmaray fazlası ile vede güzel bir şekilde yerine getirecek. İstanbul doğu-batı ekseninde uzanan bilmek kaç km lik bir kent olabilir ama kent içinde çok fazla noktada YHT durdurmayı ben deneysel görüyorum.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Esat sana katılıyorum ama şöyle bir durum var, keşke YHT olması gerektiği gibi 250 km/saat hızla normal güzergahında ilerleyebilse ve sadece Gebze ve Söğütlüçeşme'de dursa. Ama YHT 250 ile gitmeyecek ki, en fazla 150 diyorlar ama ben ona da inanmıyorum, niye mi çünkü UBAK diyor ki Ankara-Gebze 2,5 saat, Ankara-İstanbul 3 saat. Şu an 10 istasonda duran Haydarpaşa-Adapazarı bölgesel treni bile 1 saat sürmeden Haydarpaşa'dan Gebze'ye ulaşıyor. Madem bu arası için öngörülen süre 30 dakika o zaman 4-5 istasyonda durabilecek diye anlıyorum ben, durma sebebi de zaten fazla hızlanamaması.
Ben diyorum ki kuzey güzergahlı bir hat yapsınlar ve sadece Kurtköy'de dursun, o da havalimanı var diye...
Ben diyorum ki kuzey güzergahlı bir hat yapsınlar ve sadece Kurtköy'de dursun, o da havalimanı var diye...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Diyor ama neye göre diyor işte, bende onu anlamıyorum bir türlü, hesabı kitabı neye göre yapıyorlar, boş saate göremi, o zaman bende çok basit bir düz mantık ile pik saate denk gelen hızlı tren rötarı yaparda yapar diyorum, kim kime yol verecek? Geçenlerde bir üyemiz bir takım öngörülerde bulunmuştu bu sistem ile ilgili, yetmeyeceği yetişmeyeceği hakkında, çok mantıklı sözlerdi, nerede ise 20 milyona dayanmış bir kente hızlı treni getirip dar boğaza sokuyoruz, tamam bu bugün belki de pek çok eski Avrupa kentinde de böyle, ama bir sorun var biz bu işi 2010 yılında yapıyoruz, çok büyük maliyetler gerektirse de bu iş çözülmeli idi, yapılmadı ve yapılmayacak.Hakan yazdı:niye mi çünkü UBAK diyor ki Ankara-Gebze 2,5 saat, Ankara-İstanbul 3 saat.
Ben diyorum ki kuzey güzergahlı bir hat yapsınlar ve sadece Kurtköy'de dursun, o da havalimanı var diye...
Kuzey geçişi ile ilgili proje denildi, etüt denildi ama bence o köprüye endeksli idi, köprüde demiryolu işi yatınca bence projeyide yatışa geçirdiler, çünkü zaten yapılan bir yol var -Marmaray- ekstrasına katlanmadan adam trenini buradan geçirecek, neden fazladan para harcayıp yeni yol yapsın, o iş en az 10 sene sallanır. Kurtköy önerine katılıyorum, Havalimanı ile entegre edilip oradan yeni yapılacak olan Anadolu Otogarı na ulaşıp bir şekilde kıyıya doğru inilebilir belki de. Maliyet çokmu artar evet artar, iyi de ne istiyoruz ki, eski otobüsçülerde bir laf vardı "Şoför mahalli olsun 1 lira olsun" uyanık yolcuya derler, hem konfor hem ucuzluk yok öyle bir şey yani

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Diyor ama neye göre diyor işte, bende onu anlamıyorum bir türlü, hesabı kitabı neye göre yapıyorlar, boş saate göremi, o zaman bende çok basit bir düz mantık ile pik saate denk gelen hızlı tren rötarı yaparda yapar diyorum, kim kime yol verecek?
herkes hızlı trene yol verir

yapılmadı ve yapılmayacak ! kaynak nedir? yapılmayacağına dair. şu anda adapazarı-istanbul arası hızlı tren hattının uygulama projesi için çalışılıyor. ihalesi geçen aylarda yapıldı. hatta benim siteden bana ulaşan biri abi ben harita mühendisiyim bu işe başvurmak istiyorum harita mühendisleri için çok önemli proje bu, her haritacı bu projede çalışmak ister diye cv bile göndermiştiGeçenlerde bir üyemiz bir takım öngörülerde bulunmuştu bu sistem ile ilgili, yetmeyeceği yetişmeyeceği hakkında, çok mantıklı sözlerdi, nerede ise 20 milyona dayanmış bir kente hızlı treni getirip dar boğaza sokuyoruz, tamam bu bugün belki de pek çok eski Avrupa kentinde de böyle, ama bir sorun var biz bu işi 2010 yılında yapıyoruz, çok büyük maliyetler gerektirse de bu iş çözülmeli idi, yapılmadı ve yapılmayacak.

İŞTE BU YÜZDEN 2 AŞAMALI BİR YOL HARİTASI VAR:Kuzey geçişi ile ilgili proje denildi, etüt denildi ama bence o köprüye endeksli idi, köprüde demiryolu işi yatınca bence projeyide yatışa geçirdiler, çünkü zaten yapılan bir yol var -Marmaray- ekstrasına katlanmadan adam trenini buradan geçirecek, neden fazladan para harcayıp yeni yol yapsın, o iş en az 10 sene sallanır.
1.yol: köseköy-söğütlüçeşme-halkalı arası yani 130 km'Lik eski hat yenilenecek. yht burayı kullanacak. ve devletlu bak istanbul'a yht getirdim diyecek. ve sahiden yetecek. ilk bir kaç sene yht 2 saatte bir veya saatte bir çalışacak.
2.yol: yht seferlerini sıklaştırmak için bu kuzey geçişine başlanacak.
kurtköy-ataşehir teme paralel. k.çamlıca eteklerinde yer altına girip söğütlüçeşme hattı ile birleşiyormuş. kadıköy belediyesinde bu işlere bakan birinin yakınından duydum komşu sitede :)proje belli. ama avan galiba...Kurtköy önerine katılıyorum, Havalimanı ile entegre edilip oradan yeni yapılacak olan Anadolu Otogarı na ulaşıp bir şekilde kıyıya doğru inilebilir belki de. Maliyet çokmu artar evet artar, iyi de ne istiyoruz ki, eski otobüsçülerde bir laf vardı "Şoför mahalli olsun 1 lira olsun" uyanık yolcuya derler, hem konfor hem ucuzluk yok öyle bir şey yani
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hee tabi, vermek zorunda, ama yol verirken öbür sistemin içine etmiş önemli değil dimi, at gözlüklerini değiştir numarası değişmiş.Mehmet Kasım yazdı: herkes hızlı trene yol verir![]()
Senin kaynağın ne hayal gücün mü? Benim ki realite. Yapılıyorsa yapılsın ben 10 yıl yapılmaz demişim, sen yapılacak diyorsun 10 yıl sonra mı? Ha tabi senin için bu da önemli değil, unuttuğun bir şey var "Düşmez kalkmaz bir Allah" derler bildin mi?yapılmadı ve yapılmayacak ! kaynak nedir? yapılmayacağına dair. şu anda adapazarı-istanbul arası hızlı tren hattının uygulama projesi için çalışılıyor. ihalesi geçen aylarda yapıldı. özetle yapılmadı AMA YAPILACAK.
Birinci cevapta yazdım, yeter tabi, diğer sistemleri karıştırarak yeter, istersen yarım saatte bir de çalıştırırsın. Ama bununda çözümü vardı ya yük trenleri gece geçecek, bölgeseller işte ara sıra çalışacak Marmaray ı da boş ver canım, o kadar para harcayıp iş yaptık millet nankörlük edip şikayet etmesin dimi.ve sahiden yetecek. ilk bir kaç sene yht 2 saatte bir veya saatte bir çalışacak.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
YHT 2 ya da 1 saatte bir mi?
Hocam ne yaptın, Eskişehir-Anakara bile saat başıyken, senin YHT'in hepsini geçtim İstanbul ve Kocaeli gibi ülke vergisinin üretiminin %60'ını sırtlamış 2 şehri biribirine bağlıyorken. Bugün Adapazarı ekspresi denilen 2 km de bir duran 120-130 km yolu 3 saatte giden 8 vagonlu treninde 2 saatte bir gittiği için ayakta bile yer bulamazken. Nasıl olurda YHT o kadar seyrek olur.
Bugün onlarca otobüs firması İstanbul-Ankara arasında saat başı sefer düzenliyor, YHT yarım saat aralıklı sefer düzenlemeli ki şöyle adam akıllı tercih edilsin, uçağa tercih edilsin...
Hocam ne yaptın, Eskişehir-Anakara bile saat başıyken, senin YHT'in hepsini geçtim İstanbul ve Kocaeli gibi ülke vergisinin üretiminin %60'ını sırtlamış 2 şehri biribirine bağlıyorken. Bugün Adapazarı ekspresi denilen 2 km de bir duran 120-130 km yolu 3 saatte giden 8 vagonlu treninde 2 saatte bir gittiği için ayakta bile yer bulamazken. Nasıl olurda YHT o kadar seyrek olur.
Bugün onlarca otobüs firması İstanbul-Ankara arasında saat başı sefer düzenliyor, YHT yarım saat aralıklı sefer düzenlemeli ki şöyle adam akıllı tercih edilsin, uçağa tercih edilsin...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
zaman haklı olduğumu gösterecek. bugün haydarpaşa-köseköy arasında tren yoğunluğu nedir? gündüz saatinde. 15 dakka da 1 banliyö geçiyor. 2 saatte 1 adapazarı ekspresi. gündüz ankara'ya 7 ve 10'da tren gidiyor. başka?Hee tabi, vermek zorunda, ama yol verirken öbür sistemin içine etmiş önemli değil dimi, at gözlüklerini değiştir numarası değişmiş.
bumudur yani içine edeceğimiz sistemin çapı? büyüklüğü? sanki vızır vızır işlleyen trenler varda biz salça oluyoruz.
saniyen;
tüm bu trafik 2 hatta yapılıyor. şimdi 3 hatta çıkacak. trenlerin kendine özgü hattı olacak. bu özgü hattın bazı yerlerde 2 hatta çıkacağını anlatmıştık. yapılırsa göreceğiz hep birlikte.
benim kaynağım tcdd 1. bölge müdürüSenin kaynağın ne hayal gücün mü? Benim ki realite. Yapılıyorsa yapılsın ben 10 yıl yapılmaz demişim, sen yapılacak diyorsun 10 yıl sonra mı? Ha tabi senin için bu da önemli değil, unuttuğun bir şey var "Düşmez kalkmaz bir Allah" derler bildin mi?


artı olarak sen 10 yıl yapılmayacak demedin ki; asla yapılmayacak dedin. ikisi arasında fark var. ben sana ne zaman yapılacağını söyliyeyim. 2014-2018 arasında. oldu mu yaz bir kenara.
diğer dediğin sistemlerin sayısı bir elin parmakları kadar. buna "sistem" demek için fazla iyimser olmak lazım. bu da senin gibi pesimist bir adama yakışmazBirinci cevapta yazdım, yeter tabi, diğer sistemleri karıştırarak yeter, istersen yarım saatte bir de çalıştırırsın. Ama bununda çözümü vardı ya yük trenleri gece geçecek,

bölgeseller işte ara sıra çalışacak
bölgeseller, bestseller değil, hepi topu adapazarı bölgeseli var. o da 2 saatte 1. banliyö hattını kullanıyor. işleri bitirelim onunda kendi özel hattı olacak. şehirlerarası abileri ile ortak kullanacağı. ortak sayısı düşüyor yani.
marmarayı niye boşverelim? kendi özel 2 hattında işler durur. başta 8 dakka da 1 sefer yapılacak. zaman ilerledikçe 6'ya 4'e düşer. 2020 projeksiyonunda 2 dakka da 1.Marmaray ı da boş ver canım, o kadar para harcayıp iş yaptık millet nankörlük edip şikayet etmesin dimi.
ankara-eskişehir ilk açıldığında kaç saatte 1 idi? etap etap seferler arttırılıyor. saatte bire düşülüyor. ankara-istanbul arası açıldığında tak diye yarım saatte 1 sefer beklenmeli mi? ankara-eskişehir yine saatte 1 devam eder. ankara-istanbul 2 saatte bir. sonra etap etap ilerleriz.YHT 2 ya da 1 saatte bir mi?
Hocam ne yaptın, Eskişehir-Anakara bile saat başıyken, senin YHT'in hepsini geçtim İstanbul ve Kocaeli gibi ülke vergisinin üretiminin %60'ını sırtlamış 2 şehri biribirine bağlıyorken. Bugün Adapazarı ekspresi denilen 2 km de bir duran 120-130 km yolu 3 saatte giden 8 vagonlu treninde 2 saatte bir gittiği için ayakta bile yer bulamazken. Nasıl olurda YHT o kadar seyrek olur.
Bugün onlarca otobüs firması İstanbul-Ankara arasında saat başı sefer düzenliyor, YHT yarım saat aralıklı sefer düzenlemeli ki şöyle adam akıllı tercih edilsin, uçağa tercih edilsin...
sen kafanı yorma 15 dakka da 1 bile olacak. biraz zaman lazım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ya Mehmet, tatlı rüyalar. Kafamızı yormayalım o zaman sen bizim yerimize de düşünüp konuş, biz ne anlarız acizane internette işkembei kübradan sallayan adamlar, sen açılış haberi veripte kaç tane haberin patladı onu söylesene bana? Kaç tanesini ben doğru söyledim? Bölge müdürüne de selamımı söyle, iyi çalışmalar dilerim kendisine.
Ha bak bu arada ne demişim, sadece işine gelen yerleri okumazsan mutlu olurum, ben yurtdışında olduğum için beni bölge müdürleri arayamıyor yurtdışı çok yazar

Ha bak bu arada ne demişim, sadece işine gelen yerleri okumazsan mutlu olurum, ben yurtdışında olduğum için beni bölge müdürleri arayamıyor yurtdışı çok yazar

mesajımda değişiklik falan da yapmadım yani, ne yazdıysam hala o, Allahın izniyle orada da öyle durur. Senin dediğin gibi yapılırsa yapılsın, ben yüzsüzlük yapar yapanlara teşekkür de ederim, yapılmasın demekle, yapmıyorlar demek arasında da fark var, ampüle doğru fazla bakmak gözleri yorar dinlenmek lazım ara sıra.Esat yazdı:neden fazladan para harcayıp yeni yol yapsın, o iş en az 10 sene sallanır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
estağfurullah işkembe-i kübra yok. yazdıklarında doğruluk payı vardır. ben genel çerçeveyi çizdim.
patlayan açılış haberlerim bir görev. beyanat veriliyor bende yazıyorum. açılmayınca insanlar sorsunlar diye? vakti gelince açılmıyorsa yetkiliden hesap sormak vatandaşlık görevi. vatandaşlık görevini yapmalarına yardımcı oluyorum.
ampül aydınlık verir
yapılan işi takdir etmezsen, yarın yapacak kimse bulamazsın.
artı olarak adapazarı-istanbul kuzey geçiş ihalesi de burada:
İHALE MAYISTA YAPILDI, İŞ SÜRESİ 450 GÜN. KESİN PROJE HAZIRLANMASI İŞİ. 2012'ye biter. o zaman görüşelim bir daha.
http://www.rayturk.net/?p=7442
patlayan açılış haberlerim bir görev. beyanat veriliyor bende yazıyorum. açılmayınca insanlar sorsunlar diye? vakti gelince açılmıyorsa yetkiliden hesap sormak vatandaşlık görevi. vatandaşlık görevini yapmalarına yardımcı oluyorum.
ampül aydınlık verir

yapılan işi takdir etmezsen, yarın yapacak kimse bulamazsın.
artı olarak adapazarı-istanbul kuzey geçiş ihalesi de burada:
İHALE MAYISTA YAPILDI, İŞ SÜRESİ 450 GÜN. KESİN PROJE HAZIRLANMASI İŞİ. 2012'ye biter. o zaman görüşelim bir daha.
http://www.rayturk.net/?p=7442
İhale Kayıt No : 2010/44521
1. İdarenin
a ) Adresi : MALZEME DAİRESİ BŞK. TALATPAŞA BULVARI NO:3 06330 GAR-ALTINDAĞ/ANKARA
b ) Telefon ve Faks Numarası : 312 3090515 – 312 3115305
c ) Elektronik Posta Adresi : malzeme@tcdd.gov.tr
ç) Ön yeterlik dokümanının görülebileceği internet adres : www.malzeme.tcdd.gov.tr
2. Ön yeterlik konusu danışmanlık hizmetinin
a ) Niteliği, Türü ve Miktarı : ADAPAZARI-İSTANBUL KUZEY GEÇİŞİ ETÜT, PROJE, MÜHENDİSLİK VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ ALIMI
b ) Yapılacağı Yer : ADAPAZARI-İSTANBUL
c ) İşin Süresi : Yer tesliminden itibaren 450 (dörtyüzelli) takvim günüdür.
3. Ön yeterlik değerlendirmesinin
a ) Yapılacağı Yer : TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü Malzeme Dairesi Başkanlığı Toplantı Salonu (1118 nolu oda) Gar/ANKARA
b ) Tarihi ve Saati : 13.05.2010 – 14:00
UYARI : Bu ihale yapımla ilgili danışmanlık hizmet türüdür.
4. Ön yeterlilik değerlendirmesine katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile ön yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. Ön yeterlilik değerlendirmesine katılabilme şartları ve istenilen belgeler:
4.1.1. . Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya ilgili Meslek Odası Belgesi,
4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ilgili meslek odasından ya da ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan tarihinin ya da ihale veya son başvuru tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan tarihinin ya da ihale veya son başvuru tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.3. İhale konusu işin yapılmasına ilişkin olarak ilgili mevzuatı gereği alınması zorunlu olan belge:
4.1.2. Ön yeterlik başvurusu yapmaya yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri.
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği Ön Yeterlik Şartnamesinde belirtilen Başvuru Mektubu,