tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Çrş, 2010 21:23

ahmettekin yazdı:Aslında tabiki banliyö terimi günümüze uymayan bir deyiş, hattın ilk kurulduğu yıllar için doğru olsa da, bana kalırsa günümüzün banliyösü Çorlu, Tekirdağ, İzmit, olabilir. Yani aslında Adapazarı Ekspresi bir banliyö trenidir, bu banliyö treni değil. Benim standart konusunu kafaya takma sebebim, sinyalizasyon, gabari, dingil basıncı gibi konularda bildiğimiz demiryoluyla metronun ayrışmasından ileri geliyor, Marmaray'da şu anki sistemden çok farklı bir şey yapılmayacak.
Benim işin bu kısmı hakkında teknik detayını bilemediğim için metro diye ısrar etmem normaldir o zaman :) fakat bizim çıkan haberlerden aldığımı ya da anladığımız sinyalizasyonun metro sistemine döneceği, istasyonların zaten yıkılarak istasyon gabarilerinin buna göre düzenleneceği, alt yapıda ise ben balastta çok büyük farklılık olduğunu sanmıyorum yani sistem yine balastlı alt yapı olacak dolayısı ile bunun farkı nedir bir şey diyemiyorum. Banliyö konusunda ise evet günümüzde banliyöler aslında bahsettiğiniz yerler haline gelmiştir.

3 hattın yetmeyeceği konusunu gayet temiz açıkladığınıza inanıyorum, bende sürekli yetmeyeceğini düşündüğümü belirtiyorum, çünkü bahsedilen trafik gerçekten yoğun ve daha öncede söylemiştim pek öyle TCDD nin Bakanlığın yayınladığı şu saatte şunu yapıcam bu saatte bunu yapıcam tablosuna uyacağını sanmıyorum. Hele ki aman şimdi 3 olsun sonra bakarıza Allah muhafaza diyorum çünkü bu işin sonrası bana göre yok. Kaldı ki şu hali ile bazı yerlerin 3 hatta çıkarılabilmesi bile büyük başarı olacak.

Dolayısı ile Hızlı Tren için bahsettiğimiz kuzeydeki yolun gerekli olduğu aşikar, belki o hat hizmete girdiğinde hızlı tren yükü bu yola binmezse biraz daha düzenli bir sistem olabilir, tabi yine bahsettiğiniz rötar kaynaklı karşılaşmaların nasıl düzenleneceği, bunun için çok fazla sayıda 4. yola sahip cepler olmalı ama herhalde yeteri sayıda olmayacak. Sistem belki bugünü kurtarır ama ileriye dönük değil bence de. Bu işin içinde yük trenleri belkide sadece gece çalışacağı için soruna sebep olmayacaklardır ama yine de kuzeydeki 3. köprüden geçecek bir demiryolu hattı bence büyük öneme sahipti, onunda ölmesi ile şu an herşey buraya odaklanmış durumda. Bir ara huni benzetmesi yapmıştım da Mehmet bana kızmıştı, sendika yandaşı sitelerin ağzıyla konuşuyorsun diye, halbuki hiçbir yerde de okumadan yazmıştım, biraz mantıklı düşününce sistemin bir huniden farkı olmadığı zaten ortada, gerekli akışkanlık sağlanır ise ne ala, sağlanamadığı yerde sıkıntılar ortaya çıkacak, olmamasını ümit ederim tabii ki ama orda bir köy var uzakta ve görüyorum, yani klavuz istemiyor. ;)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Cum, 2010 01:13

8 ekimde yapılacak köseköy gebze ihalesinin şartnamesine biraz baktım. proje rehabilitasyon ve yenileme projesi olarak görünüyor. 3 hatta çıkarma işi genel bir şey. tüm hat 3'e çıkamıyor zaten. şartnameden anladığım kadarıyla bu işi bi yapalım sona kuzeydeki koridoru zaten yapacağız gibi bir şey. tabi para bulunursa. kredi bulunursa.

köseköy-söğütlüçeşme arasında 100 km'lik yepyeni bir hızlı tren hattı yapmanın maliyeti 1 milyar usd'yi rahatlıkla bulur. buda toplam projenin 1/5'i demektir. çok ciddi bir kaynak ihtiyacı var demektir. yapım süresi de en az 48 ay demektir. devletlu ankara-istanbul arasına yhtyi yapıp köşe çıkmak ister. o kadar bekliycek sabrı yok. 2013'e bile zor ikna oldu. 2012 diye tutturuyor. başarmak istiyor bunu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Cum, 2010 01:21

Mehmet Kasım yazdı:devletlu ankara-istanbul arasına yhtyi yapıp köşe çıkmak ister. o kadar bekliycek sabrı yok. 2013'e bile zor ikna oldu. 2012 diye tutturuyor. başarmak istiyor bunu.
Yani, yarım da olsa, yanlışta olsa, eksikte olsa seçimlere yetişsin mi oluyor ne oluyor, bir şey mi var o tarihlerde bilirsin pek takip etmem bu seçim işlerini, illa bir tarihe sıkıştırmak istendiğine göre amaç iş yapmak değil parsayı toplamak, yani üzümü yemek, bağcıyı dövmek, sonra üzümleri bir de onun gözünün önünde yemek :) Neyse bir şekilde yapılıyor, yapılsın sonuçta hızlı tren gerekli ve güzel bir iş, pek çok açıdan ülkeye dinamizm getirecek bir iş, yani kendi oluşturduğu iş hacmi bir yana insanların kolay yolculuk etmesine imkan tanıyarakta bir hareket sağlıyor.

Eee şimdi ne diyorsun yani Hızlı Tren İstanbul' a ne zaman varacak sen ondan haber ver, proje Marmaray üzerinden işleyeceğine göre 2014 ten aşağı olmayacak o zaman.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Cum, 2010 21:51

devletlu müteahhidi sıkıştırıyor. 2012 sonunda teslim edin diye. 2012'de kısmen açabiliriz diyor. bu kısmenden maksat ankara-bilecik işletmesi gibi bir açılış. çünkü inönü-vezirhan arasındaki 54 km'lik kısımda işler roketleme tadında gidiyor. bir sorun yok. 2011'de altyapı kesin biter. üst yapıda 2012'de biter. test falan derken 2013'ü bulur. devletlu bu testlerin birinde bilecikte söğüt osmanlı kutlamaları olması lazım :))))) oraya yht ile gidecem der, tıpku şeb-i aruz törenine konyaya yht ile gidecem der gibi. bu konualrı iyi niyetle yorumlamak lazım. devletlu sıkışırıyor müteahhit işini sıkı tutuyor. kontrol mekanizması.

vezirhan-köseköy arası bence altyapı 2012'den önce asla bitmez. büyük tünel var 8 km daha başlamadı. 2013'te altyapı biter. 2014'te üst yapı biter.

köseköy-gebze süresi 30 ay. ihale önümüzdeki ay. ocak 2011 start desek, ekle 30 ay, haziran 2013 eder. kesin sarkar. 2014'te altyapı ile birlikte üst yapı biter. test olur. 2014'te açılabilir.

marmaray ihalesi yetişirse 2014'te istanbul-ankara seferi olabilir. işler yolunda igderse 2013'de olabilir tabi. ama ben zor görüyorum da müteahhit işin % 50'sini bitirmiş diyorlar. şaştım bu hıza. 2011 snuna akdar inönü-köseköyü bitirebilirlerse mükemmel olur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

2 SENE DOLDU, SÜRE 30 AY İDİ 22 MART 2011

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Eyl Çrş, 2010 20:27

http://www.rayturk.net/?p=12449
Ankara-İstanbul hızlı tren projesinin 2. etabında bulunan 54 km uzunluğundaki İnönü-Vezirhan hızlı tren hattı yapımı sözleşmesi 22 Eylül 2008′de imzalanmıştı.

Eskişehir’in 30 km batısındaki İnönü ilçesinden başlayıp Bilecik ilinin kuzeyindeki Vezirhan’da biten işlerin kapsamında toplam uzunlukları 21.965 m’yi bulan 22 adet delme tünel ve toplam uzunluğu 1.327 m’yi bulan 2 adet aç-kapa tünel bulunmaktadır. Toplam 24 adet tünelin inşaa edileceği projede 6.785 m uzunlukta bulunan 13 adet viyadük/köprü bulunmaktadır. Çalışmaların önemli bir aşamaya geldiği sözleşmeye göre inşaa süresi 30 ay olarak belirlenmiştir.

54 km’lik İnönü-Vezirhan etabının altyapı inşaatı bitiş tarihi olarak; yapım süresi 30 veya 36 ay olarak tahmin edildiğinden 22 Mart 2011 veya Eylül 2011 olabilir. Üstyapı ve elektromekanik sistemler için ayrıca bir takvim düşünülmüş olmalıdır.

Yüklenici 104 km uzunluğundaki Vezirhan-Köseköy etabını da üstlenmiştir. Bu etabın sözleşmesi Ekim 2008′de imzalanmıştır.

56 km uzunluğundaki Köseköy-Gebze etabının ihalesi 8 Ekim’de gerçekleştirilecek ve yapımı 30 ayda tamamlanacaktır.

Gebze-İstanbul arası ise Marmaray kapsamında yapılacak CR 3 ihalesi ile tamamlanacaktır.

Bütün etapların bitiş tarih hedefi 29 Ekim 2013′tür.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eyl Cum, 2010 00:06

Mehmet Kasım yazdı:hızlı tren bilecikte bile durmayacakken ne oluyor bunlara.
Gerçekten Bilecik' te durmayacak mı? Ya orası demiryollarında kavşak konumunda önemli bir yer değilmiydi? Ayrıca ben bir yerlerde, belki de senin sitede tam hatırlamıyorum Bilecik için yer altı geçişi ve gar gibi bir şeyler okudum galiba? Ya da yine kafa duman yanlış mı hatırlıyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Eyl Cum, 2010 00:11

gar yerlatı geçişi eskişehirde. bilecikteki normal bir gar olacak. hızlı ten günde 2 defa durur. diğer seferlerde durmadan gider. şu anda polatlıda yht garı var ama durmuyor. öğrendiğim bir şeyi daha söyliyym. gebze'de bile durması muallak. köseköy'den sonra direk söğütlüçeşme. pendik mendik kartal martal bostancı hepsine nanik.

kuzeyden gidrse kurtköyde duracak veya ataşehir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Eyl Cum, 2010 10:56

Ben şuradan bir ICE misali vereyim ... İsviçre'de Basel'de başlayan bir ICE Basel'de ikinci bir kez durur, çünkü oranın iki garı var, bir İsviçreli gar (Basel SBB), bir de bir Alman gar (Basel Badischer Bahnhof), bunun sebepleri tarihî ve aslında da güzel, bir ülkenin başka bir ülkede garı olması ... bayağı ilginç). Oradan (merkez nüfusu 170.000, etrafıyla ~800.000) kalkan tren, Freiburg'ta durur (62 km, merkez nüfusu 224.000). Oradan devam eder, bazıları (!) Offenburg'ta durur (82 km, nüfusu 60.000, Strasbourg yanında, orası ~600.000), bazıleri pas geçer. Devam eder, Baden-Baden'de durur (40 km, nüfusu 55.000), oradan da Karlsruhe'ye gider, durur (32 km, merkez nüfusu ~300.000). Baden-Baden küçücük, ama çok önemli, eskiden orada İstanbul'dan gelen tren de dururdu, oradan Fransa'ya devam ederdi (ben 1990'da Sirkeci'den Baden-Baden'e gittim yahu ...). Şöyle biraz aralıkları ve nüfusları kıyaslamak için.

Demiryolu hakkında: http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstreck ... 80%93Basel

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Eyl Cum, 2010 17:36

alabay yazdı:Ben şuradan bir ICE misali vereyim ... İsviçre'de Basel'de başlayan bir ICE Basel'de ikinci bir kez durur, çünkü oranın iki garı var, bir İsviçreli gar (Basel SBB), bir de bir Alman gar (Basel Badischer Bahnhof), bunun sebepleri tarihî ve aslında da güzel, bir ülkenin başka bir ülkede garı olması ... bayağı ilginç). Oradan (merkez nüfusu 170.000, etrafıyla ~800.000) kalkan tren, Freiburg'ta durur (62 km, merkez nüfusu 224.000). Oradan devam eder, bazıları (!) Offenburg'ta durur (82 km, nüfusu 60.000, Strasbourg yanında, orası ~600.000), bazıleri pas geçer. Devam eder, Baden-Baden'de durur (40 km, nüfusu 55.000), oradan da Karlsruhe'ye gider, durur (32 km, merkez nüfusu ~300.000). Baden-Baden küçücük, ama çok önemli, eskiden orada İstanbul'dan gelen tren de dururdu, oradan Fransa'ya devam ederdi (ben 1990'da Sirkeci'den Baden-Baden'e gittim yahu ...). Şöyle biraz aralıkları ve nüfusları kıyaslamak için.

Demiryolu hakkında: http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstreck ... 80%93Basel

bahsettiğin hızlı tren değil dimi? konvansiyonl tren. yada bölgesel. ama aynı hat üzerinden hızlı trende çalışıyordur eminim. o hızlı tren bunlar gibi sık durmuyordur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eyl Cum, 2010 19:08

Yo hizli trenden bahsediyor sanirim, fakat söyle bir durumu göz önüne getirmek lazim bence Basar dogru örnek vermiyorsun. Evet baktigin zaman nüfus oranlari bizim bu beldeler ve ilceler ile ayni olabilir, km ler de tutabilir. Fakat bu örnegi verirken buraya bir de yüksek cözünürlüklü Almanya demiryollari haritasi koyman lazim. Simdi Türkcesi aklima gelmedi burada demiryollarinda "Knoten" di sanirim bir tabir var, bu tabir hatlarin kesisip dagildigi noktalari isaret eder, yani bu Münih gibi bir büyük sehir olabildigi gibi Freiburg gibi 250 bin nüfuslu bir kenti de isaret eder ama nüfusu yüzünden degil. Saydigin kentlere bakalim Basel, Freiburg, Strassbourg bunlarin hepsi sanirim benim verdigim örnege uyar.

Bu konuya bahis olan güzergahta böyle kac tane nokta var? Su anda hic ama gelecekte olacak mi bu sorunun cevabi? Tamam ama soruyorum simdi yok ve gelecekte olacaksa bile kac tane?

Ankara, Yerköy, Yozgat, Sivas hadi 15 istasyon var arttiralim, ön gördügümüz süre 20 yil sonrasi olsun yine de bu saydiklarim disinda kac tane dagilim noktasi ekleyebiliriz, dolayisi ile Basar yanlis anlama sadece bu sebepten dolayi o kiyasi dogru bulmadim yoksa örnek tabii ki. Arkadaslarinda belirttigi gibi Ankara ve Sivas 2 ucu cikalim geriye 5 tane ara durak cikmaz bana göre.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Eyl Cum, 2010 19:42

ICE dememiş miydim? Yani YHT ...

Zorunlu bir mukaise için söylemedim bunları. Örnekti. Ve tabiîki kentlerin konumunu da göz önüne getirmeli. Bir de nüfus ile önem hep birbirini tutmuyor. Frankfurt aslında küçücük bir şehir. Marburg minicik, ama üniversitesiyle çok önemli. Yani neyin ne önemde olduğu hep anlaşılmaz ...

Knoten dediğin düğüm noktası. Evet, onu da mukaise etmek ... zor :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eyl Cum, 2010 19:52

alabay yazdı:Knoten dediğin düğüm noktası. Evet, onu da mukaise etmek ... zor :-)
Sen benim dedigimi anladin ama, bu Knotenpunkt tabiri sanirim Almanca konusulan ülkelerde demiryollarinda kullanilan bir tabir ben forumlarda rastlamistim cünkü. Mesela Darmstadt var ben ismini duyali yaklasik 4 yil oldu galiba, oradan birileri gelmisti fuara bir taneside Türk' tü, onlar bahsetmislerdi üniversitelerinden falan, hatta "Trafik Yönetimi" idi sanirim bölümlerinin ismi, bayagi önemli bir bölümmüs Alamanya da :) dedigin gibi, bende zaten birebir kiyas yaparak yanlis düsünenler olmamasi icin yazdim o mesaji, verdigin örnek Almanya icin gerekli bir YHT sistemi olabilir ama bizde ne kadar gerekli böyle dur kalkli bir isletme, bence uzun yillar pek cok ara durakta durmayacaktir, baksana Mehmet Bilecik te bile durmayacak diyor, vallahi ona yuh dedim iste :)

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön