tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Belki de Bursa Büyükşehir Belediyesi elindeki daha ucuz değeri olan arsaları/arazileri TCDD'ye vermek istiyordur. Mudanya Yolu daha pahalı ve revaçta olabilir ve bu sebeple orayı vermekte isteksiz olabilirler veyahut Otogar ile tren garını yana yana getirip o bölgede raylı sistem yapabilmek için yeterli yolcu potansiyelinin oluşmasını da istemiş olabilirler. Diğer bir ihtimal tren garı teklif ettikleri yerin yakınlarında BBB'nin veya BBB'le iş yapan kimselere ait büyük ve değerlenmesi muhtemel araziler/arsalar olabilir
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Garın yapılacağı arazi bir şirkete ait ve şirket arazisini TCDD'ye satmak istememiş. TCDD de arsayı mahkeme yoluyla kamulaştırma yoluna gitmiş. Bu nedenle de gar inşaatı şu an için başlamadı. Arazi sorunu bittiğinde hemen gar inşaatına da başlayıp , hattın temel atma törenini de gar inşaat alanında yapacaklarmış. Bunların hepsi Bursa milletvekillerinden birinin sözü , ne kadar doğrudur bilemiyorum.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Bursa Garı nerede olacak?
İktidar ve Bursa BB aynı parti olduğu halde bu konunun bu kadar uzayıp sakız olması inanılır gibi değil. Üstelik'de İktidarın 2.no.lu adamı Bursa'dan Milletvekili.
Bursa BB'nin planı daha akla yatkın duruyor. Yalova, Orhangazi, Gemlik yönünden gelecekler için daha merkezi kalıyor. Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali yanına konuşlandırmak istemeleri akılcı. Üstelik bir şekilde Tramvay hattı ile Terminal, Eski Santral Garaj'da, Bursaray ve T1 Tramvay Hattı ile buluşturulacak.
Balat Semtine Tren garı yapıldığında, şehir ortalamamış oluyor. Burada yapılmış olmasının diğer toplu ulaşım sistmeleri ve Kent ile bağlantıları yönünde bir avantajını ben göremiyorum.
Bursa BB'nin planı daha akla yatkın duruyor. Yalova, Orhangazi, Gemlik yönünden gelecekler için daha merkezi kalıyor. Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali yanına konuşlandırmak istemeleri akılcı. Üstelik bir şekilde Tramvay hattı ile Terminal, Eski Santral Garaj'da, Bursaray ve T1 Tramvay Hattı ile buluşturulacak.
Balat Semtine Tren garı yapıldığında, şehir ortalamamış oluyor. Burada yapılmış olmasının diğer toplu ulaşım sistmeleri ve Kent ile bağlantıları yönünde bir avantajını ben göremiyorum.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Söylediklerinize katılmam mümkün değil. Belediyenin gar için uygun gördüğü yer terminalden alakasız bir yer 4-5 km mesafede. Tarlaların ortasında ve hiç bir merkezi yanı yok. Burulaş genel müdürü bir açıklamasında terminal ile gar arasına sürücüsüz metro yapmayı planlıyoruz gibisinden bir şeyler söylemişti. Yani gar ile terminal aslında entegre olmayacaklar ikisi arasında yine bir ulaşım aracına ihtiyaç duyacaksınız. Deseler ki terminale bitişik olarak garı yapalım ikisi arasına yayaların entegrasyonunu sağlayacak alt/üst geçit bir şeyler yapalım bir de şehir içi raylı sistemi bağlayalım o zaman itirazımız olmaz ama belediyenin önerdiği yer tam anlamıyla saçma. Yenişehir hava alanının durumu neyse hızlı tren garının durumu da o olacak.Bursa BB'nin planı daha akla yatkın duruyor. Yalova, Orhangazi, Gemlik yönünden gelecekler için daha merkezi kalıyor. Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali yanına konuşlandırmak istemeleri akılcı. Üstelik bir şekilde Tramvay hattı ile Terminal, Eski Santral Garaj'da, Bursaray ve T1 Tramvay Hattı ile buluşturulacak.
Balat Semtine Tren garı yapıldığında, şehir ortalamamış oluyor. Burada yapılmış olmasının diğer toplu ulaşım sistmeleri ve Kent ile bağlantıları yönünde bir avantajını ben göremiyorum.
Diğer taraftan şehir Batı ve Kuzey-batı yönlerinde gelişiyor. şimdi Geçit'e yapılacak bir tren garı 10 - 15 yıl sonra tam anlamıyla şehir merkezinde olacak metro ile tüm şehre bağlantı sağlayacak. Belediyenin önerdiği yer ise şehrin gelişim alanı dışında ve tam anlamıyla tarlaların ortası , etrafı da bildiğim kadarıyla imara açık değil. Umarım TCDD belediyenin söylediklerine kulak asmaz , bu sefer de bildiğini okur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha önce de üzerine konuşmuştuk galiba keşke otogar ile entegre olsa gibisinden, yani kimse kusura bakmasından içmeye ayran bulamadan gezmeye faytonla gitmek bana da abes gelir, bana göre bugün için İstanbul'a dahi böyle Havalimanı-Otogar ya da Otogar-Gar bağlantısı için sürücüsüz monoray projeleri abes geliyor, yani daha doğru planlamalar ile birbirine yakın mümkün olduğu kadar araç değiştirmeksizin işler yapma imkanı varken fantezi aramak nasıl adlandırılabilir. Hadi İstanbul treni kaçırdı, plansız büyüdü, karman çorman derme çatma bir kent oldu peki Bursa'nın derdi ne? Kent gelişiyor, tabii ki merkezde karışıklık darlık sorunları var ama gelişim yönünde sorun ne? Bunu sormuştum size diye hatırlıyorum, aşağı yukarı eğilim belli yani belediye o bölgelere konut projeleri yapıp, kenti oraya büyütecek kadar ileri görüşlü davranıyor ise amenna ama yok gerçekten tarla ortasına gar önerip, oradan da çekeriz bir sürücüsüz en monosundan ya da kablolusundan bir trencik diye hava atmak gaye ise bilemem. Yani aman Kahire'nin bile var falan demiyorum, evet onları örnek olarak gösteriyorum paylaşıyorum sitede ama toplu taşıma anlamında yeni gelişen böyle kentlerde gerek olduğuna inanmıyorum.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Santral Garaj - Terminal arasına yapılacak, Tramvay Hattı, buradan Gar'a hatta oradan Nilüfer-Geçit-Emek güzergahına devam ettirebilir.btgn yazdı:Söylediklerinize katılmam mümkün değil. Belediyenin gar için uygun gördüğü yer terminalden alakasız bir yer 4-5 km mesafede. Tarlaların ortasında ve hiç bir merkezi yanı yok. Burulaş genel müdürü bir açıklamasında terminal ile gar arasına sürücüsüz metro yapmayı planlıyoruz gibisinden bir şeyler söylemişti. Yani gar ile terminal aslında entegre olmayacaklar ikisi arasında yine bir ulaşım aracına ihtiyaç duyacaksınız.
Bence sorun yok.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
btgn yazdı:Diğer taraftan şehir Batı ve Kuzey-batı yönlerinde gelişiyor. şimdi Geçit'e yapılacak bir tren garı 10 - 15 yıl sonra tam anlamıyla şehir merkezinde olacak metro ile tüm şehre bağlantı sağlayacak. Belediyenin önerdiği yer ise şehrin gelişim alanı dışında ve tam anlamıyla tarlaların ortası , etrafı da bildiğim kadarıyla imara açık değil. Umarım TCDD belediyenin söylediklerine kulak asmaz , bu sefer de bildiğini okur.
Açıkçası benimde bu söylediklerinize katılmam mümkün değil. Ben yıldırımda oturuyorum. Gar geçite olursa, benim gara ulaşmam 25km mesafe. Hadi arabayla diyelim ulaşacağım acemler kavşağına gelmeden sürekli trafik sürekli trafik. Ayrıca trafik lambasıda yok burada zamanımı boşa harcayacağım. Peki kazıklıya istasyon yapacaklarmış. O zaman bu nasıl hızlı tren zırt pırt duracak. İstanbul'a gidicez diyelim zaten buradan doğu tarafına gidicez sonra kuzeye körfezi dolanacağız. Valla hiç geek yoktu o zaman otoban yapılıyor süre herhalde 3 saate kadar düşecek körfez geçiş köprüsüde geliyor. Diyelim toplu taşıma ile ulaşıcam gara. İlk önce minibüse binmem ihtisasa inmem gerekir. Düşünsenize şehirlerarası yolculuk yapıyorsunuz ancak minibüse binmek zorundasınız o bavullarla zaten sıkış tepiş. Hadi metroya ulaştım bir sürü istasyon. Benim oraya ulaşmam için 1.5 saat önceden evimden çıkmam lazım. Valla hiç almayayım. Kendi arabamla yenişehire 1.5 saatten önce giderim.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
İtalyan Mimar Piccinato'nun Bursa Şehir Planı
Bursa Belediyesi, 1960 yılında İtalyan Mimar Piccinato'ya Bursa Şehir Planını yaptırdı. Bursa Belediyesi yıllarca bu planı uygulamak için mücadele etti ama başaramadı.
Bu Plana göre, yerleşim kentin kuzeyindeki Samanlı dağlarına taşınacaktı. Yani, Ovaakça-Çağlayan-Nilüfer eksenine. Buradan şehire ulaşım tabii ki raylı ulaşım ile olacaktı.
Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosuna her gittiğimde bu planın maketini incelerdim. Bursa Tren Garı da, eski Tren Garı yerinde idi. Yani Merinos'un altında.
Bu plan uygulansa idi, Yunuselindeki havalimanı çevresine yerleşim önlenecek, buradaki pistler uzatılarak orta gövdeli uçakların inmesine olanak sağlanacaktı.
Şimdi hem Tren Garına yer bulamıyoruz, hemde Bursa'yı hava ulaşımsız bıraktık!
http://www.bursa.bel.tr/hizmetler/sayfa/789
http://www.ekonomikpusula.com/secim-200 ... asim-iscan
Bu Plana göre, yerleşim kentin kuzeyindeki Samanlı dağlarına taşınacaktı. Yani, Ovaakça-Çağlayan-Nilüfer eksenine. Buradan şehire ulaşım tabii ki raylı ulaşım ile olacaktı.
Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosuna her gittiğimde bu planın maketini incelerdim. Bursa Tren Garı da, eski Tren Garı yerinde idi. Yani Merinos'un altında.
Bu plan uygulansa idi, Yunuselindeki havalimanı çevresine yerleşim önlenecek, buradaki pistler uzatılarak orta gövdeli uçakların inmesine olanak sağlanacaktı.
Şimdi hem Tren Garına yer bulamıyoruz, hemde Bursa'yı hava ulaşımsız bıraktık!
http://www.bursa.bel.tr/hizmetler/sayfa/789
http://www.ekonomikpusula.com/secim-200 ... asim-iscan
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Otobüs+ Metro şeklinde kolayca gara ulaşabilirsiniz. Eğer gar belediyenin dediği gibi Dereçavuş'ta olsa size fayda sağlayacağını mı sanıyorsunuz ? Dereçavuş'a ulaşım Bursa'nın her noktasından zor !! Gar buraya yapılırsa belediyenin ne yapacağını az çok tahmin edebiliyorum . Tren saatine göre kent meydanından ya da Acemlerden kalkıp gara giden tek bir otobüs koyacaklar , aynı Hava limanına yaptıkları gibi. Peki ya o tek otobüsü kaçırırsanız bu kuş uçmaz kervan geçmez bölgeye nasıl gideceksiniz?? Tek seçenek var taksi.Açıkçası benimde bu söylediklerinize katılmam mümkün değil. Ben yıldırımda oturuyorum. Gar geçite olursa, benim gara ulaşmam 25km mesafe. Hadi arabayla diyelim ulaşacağım acemler kavşağına gelmeden sürekli trafik sürekli trafik. Ayrıca trafik lambasıda yok burada zamanımı boşa harcayacağım. Peki kazıklıya istasyon yapacaklarmış. O zaman bu nasıl hızlı tren zırt pırt duracak. İstanbul'a gidicez diyelim zaten buradan doğu tarafına gidicez sonra kuzeye körfezi dolanacağız. Valla hiç geek yoktu o zaman otoban yapılıyor süre herhalde 3 saate kadar düşecek körfez geçiş köprüsüde geliyor. Diyelim toplu taşıma ile ulaşıcam gara. İlk önce minibüse binmem ihtisasa inmem gerekir. Düşünsenize şehirlerarası yolculuk yapıyorsunuz ancak minibüse binmek zorundasınız o bavullarla zaten sıkış tepiş. Hadi metroya ulaştım bir sürü istasyon. Benim oraya ulaşmam için 1.5 saat önceden evimden çıkmam lazım. Valla hiç almayayım. Kendi arabamla yenişehire 1.5 saatten önce giderim.
Tamam gar Geçit'te olunca belki Yıldırım için uzak ama uzak olsa da ulaşımı kolay. Gar olmamasına rağmen şu anda o bölgeden kaç tane otobüs geçiyor , bir de gar açıldığında zaten daha fazla geçecektir. Zaten metro da buraya uzatılacağı için ulaşım derdi olmayacak.
Son bir tavsiye. İşiniz olmayan bir gün toplu taşıma araçlarından birisiyle Dereçavuş köyüne gitmeye çalışın bakalım kolayca gidebilecek misiniz
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Açıkçası Bursa yı yakından bilmediğim için yorum yapmakta zorlanıyorum ama bana göre gar olabildiğince merkeze yakın olmalı, merkez nedir ama bunu sorgulamalıyız. Merkez bana göre ulaşım imkanı kolay ve çeşitli olan yerdir, bu bağlamda kentin geneli üzerinden bir erişimi tartışmakta fayda var diye düşünüyorum. Tabii ki belirli bölgelerden ulaşım sıkıntılı olabilir, mesela İstanbul'da herkes Otogar'a kolayca erişebiliyor mu? Erişemediği için bu gerizekalıca cep otogarı sistemini çıkardılar, ne oldu 1 saatte İstanbul u çıkan otobüs 2 saatte çıkıyor büyük kolaylık oldu gerçekten. Yani bunun gibi biraz bütün üzerinden belki daha faydalı olur diye yazıyorum. Şentürk kendi bulunduğu mevki üzerinden yaptığı yorumda haklıdır muhtemelen ama diyelim ki ona yakın bir mevkiiye yapıldığında da tam tersi bir durum ortaya çıkacak. Burada BBB nin doğru bir planlama yapması lazım, gar nereye yapılacak ise oraya hızlı bir erişim sistemi kurmalı, gidip tarlaların ortasında bir gar ne kadar yanlış ise, toplu taşıma ile bir kaç aktarma ya da gereksizce dolanan hatlar üzerinden erişmekte o kadar yanlış olur.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Durumu biraz açıklamaya çalışayım.
Şekil üzerinde de yazdım zaten ama kırmızı elips TCDD'nin planladığı alan Siyah elips ise Belediyenin.
Kırmızı çizgi : Belediyenin yapacağım dediği sürücüsüz metro
Siyah çizgi: Şu anki son istasyon ile gar arasına yapılması gereken metro hattı
Mavi çizgi: Mevcut Bursaray hattı
Kiremit rengi çizgi: Terminale yapılacak olan tramvay hattı
Geçit ile ilgili avantajlar;
1- Şehir içi Ulaşım olanakları;
METRO: Hizmet vermekte olan metro istasyonuna 2.5 km mesafede ve kolaylıkla metro hattı buraya uzatılabilir.
OTOBÜS: An itibari ile 13 farklı otobüs hattı gar yapılacak alanın önündeki duraktan yolcu indirip bindirmektedir.
MİNİBÜS: Çevre köylere hizmet veren bir kaç adet minibüs hattı buradan geçmekte.
2- Şehirler arası ulaşım olanakları;
Feribot iskelesi: Bursa'nın çeşitli yerlerinden feribot iskelesine servis sağlayan otobüsler buradan geçmekte. Feribot iskelesine uzaklık 10km
Otoyol : İstanbul - İzmir otoyolu girişine uzaklık 1,5km
Dereçavuş ile ilgili avantajlar;
1- Şehir içi ulaşım olanakları;
METRO: En yakın metro hattına uzaklık 8 km. Bölgeye metro hattı uzatılması söz konusu değil.
OTOBÜS: Belediye tarafından 30 dk sıklıkla hizmet veriliyor.
2- Şehirler arası ulaşım olanakları:
1 - Terminal: Otobüs terminaline uzaklık 6 km ama düzgün bir yol mevcut değil , tarlalar arasından ilerleyen tek şeritli bir yol var.
2- OTOYOL: En yakın otoyol girişi terminale hizmet veren giriş , aynı 6 km'lik yolu kullanmanız gerekli.
Şekil üzerinde de yazdım zaten ama kırmızı elips TCDD'nin planladığı alan Siyah elips ise Belediyenin.
Kırmızı çizgi : Belediyenin yapacağım dediği sürücüsüz metro
Siyah çizgi: Şu anki son istasyon ile gar arasına yapılması gereken metro hattı
Mavi çizgi: Mevcut Bursaray hattı
Kiremit rengi çizgi: Terminale yapılacak olan tramvay hattı
Geçit ile ilgili avantajlar;
1- Şehir içi Ulaşım olanakları;
METRO: Hizmet vermekte olan metro istasyonuna 2.5 km mesafede ve kolaylıkla metro hattı buraya uzatılabilir.
OTOBÜS: An itibari ile 13 farklı otobüs hattı gar yapılacak alanın önündeki duraktan yolcu indirip bindirmektedir.
MİNİBÜS: Çevre köylere hizmet veren bir kaç adet minibüs hattı buradan geçmekte.
2- Şehirler arası ulaşım olanakları;
Feribot iskelesi: Bursa'nın çeşitli yerlerinden feribot iskelesine servis sağlayan otobüsler buradan geçmekte. Feribot iskelesine uzaklık 10km
Otoyol : İstanbul - İzmir otoyolu girişine uzaklık 1,5km
Dereçavuş ile ilgili avantajlar;
1- Şehir içi ulaşım olanakları;
METRO: En yakın metro hattına uzaklık 8 km. Bölgeye metro hattı uzatılması söz konusu değil.
OTOBÜS: Belediye tarafından 30 dk sıklıkla hizmet veriliyor.
2- Şehirler arası ulaşım olanakları:
1 - Terminal: Otobüs terminaline uzaklık 6 km ama düzgün bir yol mevcut değil , tarlalar arasından ilerleyen tek şeritli bir yol var.
2- OTOYOL: En yakın otoyol girişi terminale hizmet veren giriş , aynı 6 km'lik yolu kullanmanız gerekli.