tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ağu Cmt, 2010 23:35

Şu an yapılan açıklamaların hiçbirisinde ayrı olacak denilmiyor, sadece hızlı tren hattı için ayrı bir güzergahın projesi yapıldı, fakat benim en son okuduğum bir haberde ve koskoca DEVLET in resmi sitesinde hızlı trenin Gebze' den sonra Marmaray ile aynı güzergahı kullanacağı yazıyordu. Bir de Mehmet' in bahsettiği o projesi yapılan hat var ama ben onun gerekçesinin para olduğuna inanmıyorum, orada birazda köprü projesine güvenerek bir hat planlandı fakat köprüde demiryolundan vazgeçilince rafa kalktı gibi, bu benim düşüncem, mevcutta da söylem hızlı trenin Marmaray ile aynı güzergahı kullanacağı, ama yapılacak 3. yolu kullanır ama Marmaray metro trenleri ile aynı yolu onu bilemiyorum. Yanlız orada sizin yazdığınızda 1 hat yük trenleri 2 hat Marmaray, 2 de hızlı tren için demişsiniz, hızlı trene özel 2 ayrı hat olmayacak, toplam 3 hat, bir kaç kısmi bölgede 4 olacak ama o da belki gün içinde bu trenlerin birbirini geçmesi ya da beklemesi için kullanılacak alanlardır.

Marmaray içindeki ray tipi bildiğim kadarı ile metro standartı yani 80km/h dan fazlasına izin vermez, ayrıca o hatta 80km/h hıza işletmede sinyalizasyon izin verecekmi onu da bilmiyoruz.

Avrupa yakasında hızlı tren hatları için sadece proje yapıldı galiba henüz inşaat başlamadı, ama orada da bildiğim Anadolu yakasından farklı bir durum yok, yani yine 3 hat. Gar konusuna bir kaç kez değinmiştik, eğer bu Gar işlerini Mehmet yönetirse 6 yol 3 peron yeter gerisine gerek yok, bende tekrar tekrar tartışmak istemiyorum :) Koskoca bir proje ama şöyle devasa bir gara sahip değil, sistem daha çok normal garlar ile yükün dağıtılması prensibine dayanacak anladığım kadarı ile, Gebze, Söğütlüçeşme, Ayrılıkçeşme, belki Üsküdar ve Yenikapı, Kazlıçeşme, Bakırköy, Halkalı. Bunlardan Ayrılıkçeşme ve Bakırköy' ün büyük Garlar olacağını biliyoruz, ama Üsküdar, Sirkeci ve Yenikapı duraklarında pek öyle hızlı trenin durupta yolcu indirecek kadar vakit harcayacağı bir peron yapısı yok, diğer taraftan iki büyük merkez gardan gerçekten büyük olanı Haydarpaşa malum otel olacak, Sirkeci de herhalde müze :):) delük yaptık ya denizin altına trenleri ordan geçireceğiz, Haydarpaşa ve Sirkeci' ye devletlü gerek görmüyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ağu Pzr, 2010 00:37

alabay yazdı:1. Haydarpaşa Gar'ını kimler yapmıştı?! Mimarı kimdi? Mühendisleri kimlerdi? :mrgreen:

2. Haydarpaşa bir kaç sene sonra ne olmuş olacak, işlevini kim üstlenecek? :evil:

Yanısıra, Haydarpaşa'nın 6 ana yolcu peronu var, 7 yola sahip, ek olarak da gar dışında iki banliyö yolu var.

Aaah Memed, ah, valla paslanmış park raylarını bile bana peron diye satmaya kalkıyorsun 8) Bana, eski bir Kuzguncuklu'ya, sanki Haydarpaşa'da hayatımın bir kısmı geçmemiş gibi ...
bak ama 9 tane saydın. yine maaşşallah. almanlar yaptı orayı. :)

ayrıca kuzeyden giden hızlı tren köseyköy-gebze proje ihalesi yapıldı. rafa kalkmadı. ama henüz sonuçlanmadı. şu inönü-köseköy etabında tünelin ucuna bi ışık görünse o da hareketlenecek ama bir türlü görünmedi. 8 km'Llik büyük tünelin inşaatına başlanmadığı sürece de ışık yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Pzr, 2010 00:47

Mehmet Proje ihalesi yapıldı diyorsun ve sonuçlanmadı diyorsun, bir zamanlar Bakırköy içinde tramvay proje ihalesi yapılmıştı, monoray projeleri yapıldı bile, hani olmasın ya da olmayacak demiyorum ama doğmamış çocuklara don biçe biçe burası çocuk donundan geçilmez oldu diyorum sadece :) proje yapılsın hatta yapılır tabii ki, fakat devlet bile orayı yapacam demiyor şu anda, farazi konuşmalar yüzünden böyle durmadan çemkirip duruyorum, gerçekleri alalım abi. Proje ihalesi yapılaCAK ta, ihale verileCEK te, sonra inşaat ihalesi yapılaCAK ta, -cek -cak hep söylüyorum nefret ettiğim ekler :) Mevcut ne bana onu de hele.

Ha, ileriye dönük mevzu yapalım diyorsan, ben demiyorum devletlü diyor hızlı tren Marmaray kesimini kullanacak diye, kuzeyden de bir hat daha yapmayı düşünüyor, eyvallah, yapılırsa kötü mü olur, haşa, süper olur, alttan da hızlı gider üstten de, sürekli tartışma çıkmasının sebebi ben bugünün konuşulmasını ve realitenin anlatılmasını istiyorum, yoksa -cek e -cak a kalırsak tabii ki pek çok şey var ve bunların çoğu hayal falan da değil gerçekler, yani hem hızlı tren hedefleri hemde kent içi hedefleri kast ediyorum, en kötü ihtimal %75 tutar diyorum bir kaza bela gelmezse memleketin başına. Anlaştık mı kardeşşşşş, derdimi anlıyorsan ona göre beri gel, yok ben annamam diyorsan keyfin bilir daha ne yapayım ben sana ve ben dediğim gibi o projenin Köseköy kesimi ile alakalı olarak sarktığına inanmıyorum bence köprüden demiryoluna vazgeçilmesi, ayrıca her zamanki gibi "amann nasıl olsa Marmaray yolundan geçirecez, salla ikinci plana" gibi bir aymazlık ile öncelik sırasını kaybetmiş olabilir, halbuki Marmaray' ın açılmasına da nerden baksan 4 yıl var dimi, yani o arada o yukarıdan gelecek hızlı tren kısmıda yapılamazmıydı bilmiyorum. Umarım dediğin gibi olur, tünel çıkar, derler ki hadi lan yukardanda bir tane yapalım, eh bizde elinize sağlık ağalar deriz. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ağu Pzr, 2010 10:39

don biçme de olmasa konuşacak konu kalmıyor.

hızlı tren inönü-köseköy arasında 1 sendir çalışıyorlar. ama çalışmalar sapanca tarafına henüz geçmedi. 8 km'lik büyük tünel var. daha başlanmadı. başlansın kimbilir ne çıkacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Pzr, 2010 11:56

Ya tarihi marihi bir şeyler çıkmasında :P Eski Adapazarı Kralı Sakaryianiosis in mezarı falan :D

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 30 Ağu Pzt, 2010 09:38

Niye memlekette birşeyler yarım yapılır anlamıyorum. 2009 sonlarında yht raydan çıkmıştı hatırlayacaksınız. İşte ulaştırma bakanımızın söylediği: Hızlı hattan normal hatta geçerken 1-2 vagon raydan çıktı. İşte ben bundan korkuyorum.Birde sonunda "ciddi bir konu değil." deniyor.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 30 Ağu Pzt, 2010 09:50

İşte ben bu yüzden Almanya'daki hızlı trenlerin şehir merkezine gelirken yavaşladığını soruyordum. Acaba orada da konvansiyonel hatta mı giriyor diye. Problem gürültü ve makasmış. Marmarayın tüm (halkalı-gebze arası) güzergahını en azından 80 km/h değilde, hızlı tren hattına dönüştürselerdi, o şekilde üzerinde yht ve banliyö işletilebilirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Pzt, 2010 11:35

Şimdi yani ben o kadar demiryolculuk anlamında tekniğini bilemeyeceğim ama aklımda kulağımda kalanlar ile mantığımı birleştirir isem, bu son söylediğinizde ancak şu şekilde olabilirdi, 2 hat Marmaray yani metro standartı, yapılan diğer yol ise hızlı tren standartında olabilirdi, ama o 3. yolu ağırlıklı olarak yük trenleri kullanacak dolayısı ile çok fazla bakım ve onarım gerektirebilir, diğer 2 hatta ise asıl işletme metro işletmesi, burada ray tipi ve zemin tipi farklılığı söz konusu olabilir, bildiğimiz kadarı ile Marmaray tüneller hariç yine balastlı zemin olacak, fakat şehir içinde kalan bu yolun geometrisi zaten değiştirilemiyor, dolayısı ile hızlı tren yolu haline birincisi bu yüzden getirilemezdi, ikincisi metro tipi ray mantarı ile hızlı tren tipi ray mantarında farklılıklar olabilir, bu da hızlı trenin hızlı gitmesini sağlar ama asıl işletme olan metronun güvenli işletilmesini sağlarmıydı? Dediğim gibi kesin ve net bilgilerim yok sadece mantık yürütüyorum, ve gider abi, yürüt abi, diyemiyorum çünkü demiryolu işinde güvenliğin ve tedbirin herşeyden çok daha önemli olduğunu çok ama çok iyi biliyorum.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 31 Ağu Sal, 2010 01:13

Metro standardı diye bir şey yok buna siz kanmayın lütfen. Yol üç hatta çıkarıldığında ikisinden sadece metro-bana göre banliyödür hala, geçmeyecek, TCDD gerektiğinde hızlı, konvansiyonel, yük tipi trenleri dilediği gibi bu hatta sokar, sokacaktır. Yolun bildiğimiz manada şu anki hattan pek farkı olmayacak, kaliteli altyapı, kaliteli yol, kaliteli sinyalizasyon, bu da her demiryolunun sahip olması gereken bir özellik.

Hızlı tren şehrin içine girdiğinde 160 km/sa gibi bir hıza çoğunlukla ulaşamayacak sadece Bostancı-Cevizli, Kaynarca-Gebze arasında belki 120-140 km/sa görebiliriz. Aslında TCDD Avrupa demiryolları gibi yolun fiziki kapasitesinin tamamını kullansa şu anda da bu hızlar görülebilir fakat yol çabuk eskir, yenileme masrafı çıkar denilerek bundan kaçınılıyor. Maltepe- Haydarpaşa arasında ise yüksek hız kesinlikle imkansız.

Almanya'da ya da diğer Avrupa ülkelerinde şehir merkezini bırakın gara kadar çok yüksek hızlarla-bize göre, tren işleyebiliyor ama onların yolları bizimki gibi üç değil, 6-7 bazen daha fazla hatta sahip.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Sal, 2010 10:29

Ahmet Bey' in demiryolları konusundaki bilgisine güvenirim, biz bu işin en başından beri sistem metro olarak çalışacak denildiği için tabii bu tabiri kullanıyoruz bir de kapasitenin yükselmesi söz konusu olacağı için, banliyö setleri her ne kadar uzun diziler ile çalışsa da bildiğim kadarı ile yolcu kapasitesi düşük hatlardan sayılır, yanılıyormuyum?

Fakat TCDD nin metro gibi işletilecek bir hatta yük trenlerini ya da diğer trenleri sokması ne kadar doğrudur, ya da gerçekten böyle bir şeyi yapacakmıdır? 3. yolun yetmeyeceğini düşünerek böyle bir düşüncemi ortaya çıkıyor yoksa TCDD nin birazda iç yapısını bilen kişiler niyetin şimdiden bozuk olduğunu mu düşünüyor? :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 31 Ağu Sal, 2010 11:42

Yukarıda Ankara-Sivas YHT işletmesi için Elmadağ - Kayaş arası nedne 200 km diye soru gelmiş. Yerköy-Ankara arası kesim bu haliyle YHT kriterlerini karşılamadığı için (baştan akılları nerdeyse ve uygulama projesini böyle kim çizdirdiyse...) uygulama projesi hatalı bulunarak iptal oldu ve YHT kriterlerini karşılayacak şekilde (3500m min. kurp yarıçapı ve 250 km hız) yeniden uygulama projesi hazırlanması için ihaleye çıkıldı. Yerköy - Sivas arasında ise sorun yok, inşaat devam ediyor ve sayın başbakanın mitingde verdiği bilgiye göre %20 tamamlanmış, tabi hangi kriterlere göre neyin %20 si tamamlanmış orası muallak...

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 01 Eyl Çrş, 2010 21:08

Aslında tabiki banliyö terimi günümüze uymayan bir deyiş, hattın ilk kurulduğu yıllar için doğru olsa da, bana kalırsa günümüzün banliyösü Çorlu, Tekirdağ, İzmit, olabilir. Yani aslında Adapazarı Ekspresi bir banliyö trenidir, bu banliyö treni değil. Benim standart konusunu kafaya takma sebebim, sinyalizasyon, gabari, dingil basıncı gibi konularda bildiğimiz demiryoluyla metronun ayrışmasından ileri geliyor, Marmaray'da şu anki sistemden çok farklı bir şey yapılmayacak.

Üç hat bana kalırsa kesinlikle yetersiz olacak, şu anki haliyle anahat trenlerinin İstanbul'a girişlerinde kesinlikle sorun yaşanıyor, sabah saatlerinde hem şehiriçi hem şehirlerarası trafik çok yoğun, orere göre dahi imkansız bir trafik bu, üstüne saatleri bulabilen rötarlar eklenince sistem altüst oluyor bir ekspres 40 kmlik yolu bir saatte alabilyor.

3 hat olunca şu anki trafiğe bir nebze yetebilir fakat bu durumda da anahat trafiği tek hata düşecek bu durumu da şöyle özetleyeyim; dün akşam Eskişehir'den Cumhuriyet Ekspresi ile dönüyorum, Arifiye'ye yarım saate yakın bir rötarla geldik-malesef bu iyi bir süre, Gebze'ye gelene kadar makinist biraz da sürat tecavüzü yaparak rötarımızı 25 dk seviyesine düşürdü, banliyö hattına girişte iki kez sapmalı makas geçişi yaparak birkaç dakika daha kaybettik, daha sonra Bostancı'ya kadar yine orerden hızlı giderek birkaç dakika daha kazandık, rötar 25 dk civarı iken bu sefer tecavüzü bırakıp normalden yavaş gitmeye başladık, büyük ihtimalle önceki banliyönün sarı sinyaline yakalanmışızdır ve Haydarpaşa'ya 26-27 dk rötarla girdik. Gebze'den itibaren, 2 Ekspres, bir de Bölgesel ekspres, iki de banliyö treniyle karşılaştık, şimdi üç hat olsa, bizim önümüzde banliyö olmayacak, ama iki ekspres ve bir bölgeselle bir yerlerde buluşup yol vermemiz gerekecek, rötarlarla birleşince bu yerler kesin belirlenemeyecek, ya biz ya da öteki tren çok bekleyecek, fakat TCDD banliyö hattına tren sokarsa, biz akşam geldiğimiz için, Haydarpaşa yönüne doğru seyrek olan trafikte ilerlerken, ekspresler kendi hatlarından ilerleyebilir, bölgesel ise banliyö hattından orere göre ayarlanmış hızıyla devam edebilir. Yani kaybı minimize ederiz.

Üç hattın ben üçünün de anahat trenleri için kullanılacağını buradan çıkarıyorum ben, ama saatte bir çalışan hızlı trenler işin içine girdiğinde asıl sıkıntı başlayacaktır. Bu trenleri üç hatta sığdırmak mümkün değil, bana kalırsa iki anahat, iki banliyö, bir de yük-ekstra yol yapılmalı ki trenler mutlu mesut işletilsin, ama ne yazıkki İstanbul için vapur çoktan kaçtı, ben onyıl sonrasında şu günden çok da farklı bir tablo göreceğimizi düşünmüyorum, birkaç dakika rötar yapacak bir uzunyol treni ya daha çok vakit kaybederek banliyönün ardına alınacak, ya da banliyö bekletilecek, ya da Haydarpaşa'dan kalkan bir anahat treni bekletilecek. Üç hatta sıkıntı olacak.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön