ist-HT.09 » Sadece Hızlı Trenler İçin 2.Tüp Geçit
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Esat senin yazdıklarını okuyorum ve hak vermeden edemiyorum, ben 26 yıllık Pendik'liyim ama bana göre de İstanbul dediğimiz İstanbul A.Havalimanı ile Bostancı arasıdır. abi ki Çekmeceler'de İstanbul, Dudullu'da Kartal'da ama şehrin merkezi söylediğim kısımdır. Eğer bir ana gar olacaksa bu arada olmaldır.
Bunun dışında Çekmece'den oraya metroyla metrobüsle bilmemne ile gelinebilir, İstanbul büyüdükçe garı dışarı taşıyamayız. En iyisi Çatalca ve Silivri İstanbul'dan ayrılsın il olsun...
Bunun dışında Çekmece'den oraya metroyla metrobüsle bilmemne ile gelinebilir, İstanbul büyüdükçe garı dışarı taşıyamayız. En iyisi Çatalca ve Silivri İstanbul'dan ayrılsın il olsun...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla bilemiyorum ben İstanbul nasıl büyür nereye büyür diye düşünüyorum ama İstanbul daha fazla doğu-batı ekseninde büyümez buna eminim, büyümeyeceği gibi küçülür bile ve evet Hakan bencede artık Çorlu-Çatalca-Silivri yi bir araya alan ayrı bir kent kurulsun İstanbul' da bu dertlerden kurtulsun.
Bende istiyorum kentin her yerine metro gitsin, banliyö hatları yapılsın onun istasyonları olsun, tamam hızlı trenler tabii ki bir noktaya yığılmasın birden fazla gar olsun ve olmak zorunda da zaten ama mantık ne? Bana hiç mantık var gibi gelmiyor. Kenti kuzeye taşımaktan söz ediliyor ve taşınacak bunun başka ihtimali kalmadı artık bu kentin deprem dönüşümü için Avcılar-Kartal arasında insanları oraya buraya taşıyarak yık yap ile çözmekte mümkün olmaz sanırım, dolayısı ile kuzey yerleşimi kaçınılmaz. O zaman niye amarigayı yeniden keşfediyoruz, bir plan yapılsın bu plan çerçevesinde 4 ana gar planlansın, Doğu Gar, Batı Gar, Kuzey Gar ve Merkez Gar olarak, bu merkez anladık ki Sirkeci ya da Haydarpaşa olamıyor, ki bana göre 2 Merkez Gar olmalı ve onlarda Sirkeci ve Haydarpaşa olmalıdır. Bunlar dışında bir tane kentin doğusuna bir tanede batısına hitap eden gar olmalıdır derim. Yine aynısını yazıyorum Kazlıçeşme tü kaka, Bakırköy dar, o zaman İFM-DTM ile Havalimanı arasındaki noktaya bir gar yapılabilir buraya tünel ile ulaşılabilir ya da Marmaray üzerinden hiç kuzeyden gelmeye gerek yok, ha kent büyüyor oralar sıkışacak trafik zaten yük diyorsan o zaman Sefaköy-Florya civarı, oralarda yer neresi var? Polis okulu, Harb okulu, Atatürk Çiftliği
şimdi bunların birine gar yapalım desem vatan haini ilan edilirim, ee ne yapalım Halkalı olsun ama Halkalı nın gar olabilmesi için Bakırköy ile Sirkeci arasında bir tane Merkez Gar olmak zorundadır, 20 milyona dayanmış bir kentten söz ediyoruz kalkıp insanların ulaşamayacağı noktalara tren garı yapalım diyoruz, mantık bunun neresinde?
Bende istiyorum kentin her yerine metro gitsin, banliyö hatları yapılsın onun istasyonları olsun, tamam hızlı trenler tabii ki bir noktaya yığılmasın birden fazla gar olsun ve olmak zorunda da zaten ama mantık ne? Bana hiç mantık var gibi gelmiyor. Kenti kuzeye taşımaktan söz ediliyor ve taşınacak bunun başka ihtimali kalmadı artık bu kentin deprem dönüşümü için Avcılar-Kartal arasında insanları oraya buraya taşıyarak yık yap ile çözmekte mümkün olmaz sanırım, dolayısı ile kuzey yerleşimi kaçınılmaz. O zaman niye amarigayı yeniden keşfediyoruz, bir plan yapılsın bu plan çerçevesinde 4 ana gar planlansın, Doğu Gar, Batı Gar, Kuzey Gar ve Merkez Gar olarak, bu merkez anladık ki Sirkeci ya da Haydarpaşa olamıyor, ki bana göre 2 Merkez Gar olmalı ve onlarda Sirkeci ve Haydarpaşa olmalıdır. Bunlar dışında bir tane kentin doğusuna bir tanede batısına hitap eden gar olmalıdır derim. Yine aynısını yazıyorum Kazlıçeşme tü kaka, Bakırköy dar, o zaman İFM-DTM ile Havalimanı arasındaki noktaya bir gar yapılabilir buraya tünel ile ulaşılabilir ya da Marmaray üzerinden hiç kuzeyden gelmeye gerek yok, ha kent büyüyor oralar sıkışacak trafik zaten yük diyorsan o zaman Sefaköy-Florya civarı, oralarda yer neresi var? Polis okulu, Harb okulu, Atatürk Çiftliği

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
çatalca ve silivri il olduğu zaman o bölgedeki insanların trene binme hakkı ortadan kalkıyor mu? diyelim ki çekmece gölünden ötesini istanbuldan ayırdık, ki bende isterim, o zaman beylikdüzü 500 bin nüfusuyla yht isteme hakkına sahip olmaz mı? eskişehirin nüfusu ne? kaldı ki beylikdüzünden ayrılan esenyurtta bi 500 vardır al sana 1 milyon. 1 milyonluk kent yht'yi haketmiyor mu? illa otobüse mahkum mu bu insanlar.
başgar fikri florya da fena fikir değil. çekmece-menekşe arasında. beylikdüzünden gelenler buradan binebilir. ama bi 10 km daha gidip, menekşeden kol açıp başgarı beylikdüzü-ambarlı-haramidere bölgesine yapmakta olabilir.
başgar fikri florya da fena fikir değil. çekmece-menekşe arasında. beylikdüzünden gelenler buradan binebilir. ama bi 10 km daha gidip, menekşeden kol açıp başgarı beylikdüzü-ambarlı-haramidere bölgesine yapmakta olabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başgarı Beylikdüzü Haramidere ye yapmak mı? O zaman bu konuyu direkt kapatalım Mehmet, çünkü senin söylediklerin fikir üretmek ya da tartışmak ile hiç alakası yok, ve bana kimse de bunu izah edemez profesörünü getirsen izah edemez 
Eskişehir ile kıyasladığın yere bak, Beylikdüzü Esenler birleşse il olsa 1 milyon nüfusu olsa ne yazar böyle bir kent ancak YHT güzergahı üzerinde ise bir YHT bağlantısı hak eder, daha bırak banliyösünü tramvayı olmayan, doğru düzgün otobüs şebekesi olmayan yere YHT, çığır açtın Mehmet.

Eskişehir ile kıyasladığın yere bak, Beylikdüzü Esenler birleşse il olsa 1 milyon nüfusu olsa ne yazar böyle bir kent ancak YHT güzergahı üzerinde ise bir YHT bağlantısı hak eder, daha bırak banliyösünü tramvayı olmayan, doğru düzgün otobüs şebekesi olmayan yere YHT, çığır açtın Mehmet.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Onu yazmıştım herhalde, diyorum ya Marmaray' ı bir banliyö sistemi haline getirsinler, kent içinde bir yerlerde artık tünellemi yaparlar havayamı dikerler bilemem iki yaka için birer tane BAŞGAR yapsınlarda sonrasında hattın geçtiği yerlere tabii ki birer istasyon yapsınlar, o zaman neden kentin batı sınır ve kuzey batı sınır olarak düşüneceğimiz Beylikdüzü ya da Büyükçekmece ve Ispartakule' de istasyon olmasın, olsun. Ama bunlar bu kentin değil Başgar ı GAR ı bile olamazlar sadece YHT lerin duraklayacağı ve bu bölge yolcusunu alacağı birer istasyon olabilirler. Ben böyle bir hizmete karşı değilim, daha geçen yazdık işte Eskişehir neden İstanbul' dan önce YHT ye sahip oldu diye ya da biliyorsun Sivas' a YHT yapılıyor her köy istiyor önünde dursun
minibüs mü la bu?

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Maalesef biz de öyle bir Gar vizyonu yok, herhalde insanımızın tren ile yolculuğa hiçbir zaman o kadar ilgi göstereceğine inanmıyoruz ki, 3, 4 yollu basit istasyonlar inşa edip sadece iki kat çıkıp alışveriş merkezi yaparak bunun GAR olduğunu iddia ediyoruz, belki GAR olabilir ama BAŞGAR olabilir mi bilmiyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/?p=29191
mudurnu belediye başkanı açıklama yapmış. bakanlıktan gelmşler. yht çalışması yapıyorlarmış. belediyede kendisi çalışma yapacakmış. güzergah netleşmiş.
İŞTE BU HAT ADAPAZARINDAN KUZEYDEN DEVAM EDİP 2. TÜP YAPILSA VE AVRUPA YAKASINA GEÇSE GÜZEL OLMAZ MI?

mudurnu belediye başkanı açıklama yapmış. bakanlıktan gelmşler. yht çalışması yapıyorlarmış. belediyede kendisi çalışma yapacakmış. güzergah netleşmiş.
İŞTE BU HAT ADAPAZARINDAN KUZEYDEN DEVAM EDİP 2. TÜP YAPILSA VE AVRUPA YAKASINA GEÇSE GÜZEL OLMAZ MI?

“Hızlı tren konusunda ilçemizi yakından ilgilendiren bir konu gündeme geldi. Ankara Sincan’dan başlayıp, Beypazarı, Ayaş, Nallıhan’dan doğru Mudurnu ilçesine ulaşan bir hat belirlenmiş. Mudurnu ilçesinde de iki güzergâh üzerinde çalışmalar olduğunu öğrendik. Bir tanesi ilçemize bağlı Yüzüncü Yıl Köyü’nden geçip Göynük’e ulaşıyor. Diğeri de Karayokuş, Fındıcak Köyü, Musalla Mahallesi ve Karacakaya Mahallesi’nden geçerek Göynük’e ulaşıyor. Bununla ilgili bakanlık tarafından oluşturulmuş projeler Belediyemize gönderildi. Şu an fen memurlarımız çalışmalarını yapıyorlar. Hangi güzergâhlar olduğunu işaretleyecekler. Ona göre bizde çalışmalara kolaylık sağlamak için ne gerekiyorsa elimizden geleni yapacağız.”
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu konu şu Ayaş geçişi Hız Yolumudur nedir onunla ilgili değil mi asıl olarak? Yani şu eskimeyen proce? Çünkü yapımı devam eden hat şu aşağıda işaretli Mevcut Demiryolu dediği hatta nerede ise paralel gidiyor galiba? Valla benim için fark etmez Ankara-İstanbul gibi bir güzergahta alternatif olsunda nasıl olursa olsun.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
evet o malüm proceEsat yazdı:Bu konu şu Ayaş geçişi Hız Yolumudur nedir onunla ilgili değil mi asıl olarak? Yani şu eskimeyen proce?
galiba mı? nasıl yani? sen yapımı devam eden hattı net olarak bilmen lazım? şaşırdım şimdiEsat yazdı:Çünkü yapımı devam eden hat şu aşağıda işaretli Mevcut Demiryolu dediği hatta nerede ise paralel gidiyor galiba?