tr-HT.01:07 » Ankara-Samsun Hızlı Tren Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Kas Cmt, 2010 01:53

Samsun-Ankara hızlı tren uygulama projesi hazır hale getirilecek. Proje 2011 yılı sonunda yapılıp, teslim edilecek''
burası daha önemli bir detay

1 senede yapılacak iş inşaat değil, proje

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Cmt, 2010 03:04

İyiymiş o zaman :) ben okumadım o haberi doğru düzgün, daha doğrusu 1 kere okudum ama kafam almadı :roll:

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

2017

Mesaj gönderen langur » 20 Kas Cmt, 2010 15:26

Ben bu haberi yayinladiktan sonra baska kaynaklardan edindigim bilgiye göre insaatlarin 2016-2017 gibi bitirilip hayata gecirilmek istendigini okudum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Re: 2017

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Kas Cmt, 2010 17:09

xserhat yazdı:Ben bu haberi yayinladiktan sonra baska kaynaklardan edindigim bilgiye göre insaatlarin 2016-2017 gibi bitirilip hayata gecirilmek istendigini okudum.
link var mı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ELLERE VARDA SİNOPA YOK MU?

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Pzr, 2011 11:55

proje güzergahı belirlenmiş. önerimizi sunalım.

http://www.rayturk.net/?p=29712
Bu 2 kola bakıldığında projenin Orta Karadeniz bölgesine yönelik bir kalkınma projesi olduğu da söylenebilir. İşte tam bu noktada projenin önemli bir eksği ortaya çıkıyor. Türkiye’nin en kuzeyinde bulunan ve coğrafya derslerinde doğal liman olarak anlatılan Sinop, hızlı tren projesinden yararlanamıyor. Halbu ki Çorum-Boyabat-Sinop arasında yapılacak bir demiryolu bağlantısı ile Sinop Limanı’na ulaşan yükler buradan Rusya’ya taşınabilir. Böylece Samsun Limanı’na alternatif doğarak görece daha geri kalmış Sinop ve ilçeleri gelişmiş olurlar. Sinop Limanı’nın lojistik bir üs olarak konumlanarak Ankara-Sinop yük demiryolu hattı yapılmalıdır. Bu aynı zamanda Kayseri-Sinop, Konya-Sinop, Antalya-Sinop, Adana-Sinop, Mersin-Sinop şeklinde kuzey-güney yük taşımacılığında önemli bir rota olacaktır. Mersin-Sinop aarsında oluşturulacak bir yük demiryolu koridoru Karadeniz ve Akdeniz demiryolu ağı ile birbirine bağlanacak ve önemli bir geçiş koridoru oluşturulacaktır.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Pzr, 2011 12:39

İyi de Mehmet sen ne istiyorsun? Hızlı Tren mi Yük Treni mi? Konvansiyonle hat mı yapılsın yoksa YHT mi çalışsın? İkisi bir hatta gitmez demiyorum gider gitmesine de, proje yht projesi demişsin fakat ağırlıklı olarak yük taşınsın demişsin ondan şeettim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Pzr, 2011 13:14

ayrı bi başlık olmasın diye burda yazdım. bana tek hatlı konvansiyonel tren hattı yeter. fazlasında gözüm yok. sinopa hızlı tren fazla gelir fizıbıl çıkmaz. yük hattı lazım. sinop limanı genişletilmeli. tabi yük hattında ankara ve istanbula günde 1- yolcu seferi yapılırsa güzel olur. mutlaka yolcu çıkar. günde 5 ayrı firma 4'şerden 20 otobüs sefer yapıyor. 20*50=1.000 kişiye değmez diyebilirsin ama yük işini o yüzden sundum


yapılacak iş şöyle: çorumdan sinopa bir bağlantı hattı yapmak.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Pzr, 2011 15:15

Ankara ve İstanbul' a günde bir yolcu treni seferi bence gayet mantıklı, sonuçta eğer fiyat olarak otobüsten cazip olursa talep artacak ve seferde artacaktır zaten ama ilk etapta tüm otobüslerin yolcusunu çalmasını bekleyemeyiz. Yük konusunda katılıyorum, hatta tek hatta razı olmak bile yanlış diyorum, sadece yük için dahi olsa bundan sonra tek hat Türkiye için komediden başka bir şey olmaz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Eyl Sal, 2011 13:04

istanbul hattı ankarayı dolaşacağı için çok uzun sürerdi sanırım. onun yerne batı karadenz hitap eden bir demiryolu hattı yapılmalı. adapazarı-karas hattı 2. etapta bartın'a uzatılacak. bartın-zonguldak hattı olmuş olacak.

zonguldak-karabük arası demiryolu zaten var. karabük-kastamonu-sinop bağlantısı da güzel olur. sinop-samsun hattı da eklenebilirse çok mu şey istiyorum

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.01:07 » Ankara-Samsun Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Haz Cum, 2025 14:52

Başlık açıldığından beri 16 yıl, son mesaj yazıldığından beri yaklaşık 14 yıl geçmiş..

Projenin ilk etabı olan Delice - Sungurlu - Çorum hattı için temel atma töreni yapılmış: https://www.uab.gov.tr/haberler/kuzey-a ... en-geliyor
14 Haziran 2025

KUZEY ANADOLU’YA HIZLI TREN GELİYOR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı’nın 120 kilometrelik Kırıkkale (Delice)-Çorum etabının temel atma töreninde konuştu. Bakan Uraloğlu, “Proje, Ankara merkezli düşündüğümüzde Türkiye’nin kuzeyine yapılan ilk hızlı tren ile yolcu taşımacılığı projesi olarak tarihe geçecek.” dedi. Uraloğlu, Çorum-Merzifon-Samsun kesimlerinin de tamamlanmasıyla; Ankara-Samsun arası seyahat süresinin 2,5 saat olacağını, yılda 12 milyon yolcu ve 14 milyon ton yük taşınacağını da bildirdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale -Çorum- Samsun Hızlı Tren Hattı’nın 120 kilometrelik Kırıkkale(Delice)-Çorum etabının temel atma töreninde konuştu. Bakan Uraloğlu, “Bugün, sadece bir demiryolu hattının temelini atmıyoruz; medeniyetlerin kucaklaştığı, ticaretin hızlandığı bir geleceğin kapılarını aralıyoruz. Bu projeyle Anadolu’nun kalbini Karadeniz ile buluşturuyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Son 23 Yılda Demiryollarımıza Yaklaşık 64 Milyar Dolar Yatırım Yaptık”

Ulaşımın, bir milletin kalkınma, birlik ve kültür yolculuğunun anahtarı olduğuna dikkati çeken Uraloğlu, demiryollarının ise bu yolculuğun en güçlü, en çevreci ve en ekonomik rotası olduğunu söyledi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, 2002 yılından bu yana demiryollarını devlet politikası olarak ele aldıklarını belirten Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:

“Ülkemizin dört bir yanını modern, hızlı ve güvenli demiryolu ağlarıyla donattık. Son 23 yılda demiryollarımıza yaklaşık 64 milyar dolar yatırım yaptık. 2002 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu uzunluğumuza; 2 bin 251 kilometresi YHT ve hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre ekledik. Demiryolu ağı uzunluğumuzu 13 bin 919 kilometreye yükselttik. Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolları Hattı gibi vizyon projelerle, Türkiye’yi Asya’dan Avrupa’ya uzanan Demir İpek Yolu’nun merkezi yaptık.”

Her bir rayın, lojistik bağlantının; milletin refahına, ekonominin gücüne ve çevrenin geleceğine adanmış birer adım olduğunu ve durmadan ilerlediklerini sözlerine ekleyen Uraloğlu, “Sayın Cumhurbaşkanımızın demiryolları için çizdiği büyük vizyonun ışığında, çelik raylarla örülmüş bir geleceği inşa etmek için yeni projelerle kararlılıkla yolumuza devam ediyoruz.” dedi.

“Proje, Türkiye’nin Kuzeyine Yapılan İlk Hızlı Tren ile Yolcu Taşımacılığı Projesi Olarak Tarihe Geçecek”

Bugün de Kırıkkale (Delice) - Çorum arasında inşa edilecek hızlı tren hattının temelini atarak, bu büyük vizyonun yeni bir halkasını daha hayata geçirdiklerini belirten Uraloğlu, “Bu büyük destana yeni bir sayfa ekliyoruz. Bu proje, aslında Ankara merkezli düşündüğümüzde Türkiye’nin kuzeyine yapılan ilk hızlı tren ile yolcu taşımacılığı projesi olarak tarihe geçecek.” şeklinde konuştu.

“Kırıkkale, Delice ve Çorum Güzergahlarında Artan Trafik Yoğunluğunun Yükünü Paylaşacak”

Bakan Uraloğlu, Ankara-Konya ve Konya-Karaman hızlı tren hatlarının yıllardır vatandaşlara hizmet sunduğunu da belirterek buranın devamında Karaman-Ulukışla ve Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren hatlarının yapım çalışmalarının da devam ettiğini kaydetti. Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Şimdi ilk kez temelini attığımız bu hattımız Ankara’nın kuzeyinde Karadeniz’e uzanacak bir hat olarak sadece bir ulaşım yolu değil, milletimizin sıla hasretini dindiren, sevdiklerine kavuşturan bir köprü olacak. Özellikle Ramazan ve Kurban Bayramı gibi maneviyatın doruklara ulaştığı dini bayramlarımızda, Kırıkkale, Delice ve Çorum güzergahlarında artan trafik yoğunluğunun yükünü paylaşacak ve hafifletecek. Ailelerin, dostların ve sevdiklerin birbirine daha güvenli, daha hızlı ve daha konforlu bir şekilde kavuşmasını sağlayacak. Bu hat, insanımızın yüreğine dokunacak, birliğimizi ve dayanışmamızı daha da güçlendirecek.”

Çorum-Ankara Arası 1 Saat 15 Dakikaya Düşecek

405 kilometrelik Ankara-Sivas Hızlı Tren projesi kapsamında inşa edilen hat kapsamında Delice’ye kadar 121,7 kilometrelik hızlı tren hattının mevcut olduğunu ifade eden Uraloğlu, “Şimdi bunun devamına Kırıkkale Delice’den başlayarak Çorum, Merzifon’u da geçip Samsun’a ulaşacak 293 kilometrelik yeni hızlı tren hattının 120 kilometrelik Kırıkkale Delice-Çorum kesimini hayata geçiriyoruz.” diye konuştu.

Saatte 200 kilometre hıza uygun bir şekilde planlanan bu hat tamamlandığında Ankara-Kırıkkale-Çorum arasında kesintisiz hızlı tren bağlantısı sağlanacağını dile getiren Uraloğlu, Çorum-Ankara arasının sadece 1 saat 15 dakika olacağını kaydetti.

Ankara-Samsun Arası Seyahat Süresi 2,5 Saat Olacak

Bakan Uraloğlu, “Hattın devamındaki 173 kilometrelik Çorum-Merzifon-Samsun kesimlerinin de tamamlanmasıyla; Ankara-Samsun arası seyahat süresi 2,5 saat olacak; yılda 12 milyon yolcu ve 14 milyon ton yük taşınarak, Karadeniz’in dalgalarını Akdeniz’in limanlarına ulaştıracak. Samsun Limanı ile Mersin Limanı’nı birleştiren bu demiryolu koridoru, İstanbul ve Çanakkale Boğazları üzerindeki yük trafiğini hafifletecek, Türkiye’yi küresel ticarette bir lojistik süper güç haline getirecek.” dedi.

Kırıkkale(Delice)-Çorum hattının saatte 200 kilometre hıza uygun olarak; 5 istasyon, 8 delme tünel, 3 aç-kapa tünel, 26 köprü ve viyadük, 16 üstgeçit, 84 altgeçit ve 208 menfez gibi sanat yapılarıyla bir mühendislik şaheseri olacağını dile getiren Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:

“İnşallah hattımızı 2029 sonunda tamamlayarak hizmete başlatacağız. Bu projemiz, sadece şehirlerimizi değil, hayalleri de birleştirecek. Kırıkkale, sanayi ve lojistikteki merkezi konumuyla bu hattın çelikten kapısı olacak. Çorum, Hititlerin izinde, sanayi ve ticaretin yeni bir kavşağına dönüşecek. Buğday tarlalarından yükselen bereket dünyaya ulaşacak. Amasya’nın elma bahçeleri Merzifon üzerinden demiryoluyla küresel pazarlara açılacak. Karadeniz’in incisi Samsun ise, bu hattın tamamlanmasıyla uluslararası ticarette bir yıldız gibi yükselecek.”

“Karadeniz ile Akdeniz Arasında Yüksek Kapasiteli, Hızlı ve Çevreci Bir Taşımacılık Ağı Oluşturuyoruz”

Bu hattın devamındaki 509 kilometre uzunluğundaki Samsun-Sarp Demiryolu projesinin de gündemde olduğunu ifade eden Uraloğlu, “Yani aslında Karadeniz ile Akdeniz arasında yüksek kapasiteli, hızlı ve çevreci bir taşımacılık ağı oluşturuyoruz.” dedi.

Bu ağ kapsamında Artvin’den itibaren, Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun, Amasya ve Çorum illerinin Ankara merkezli ulusal hızlı demiryolu ağına dahil olacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:

“Hattın Mersin’e kadar tamamlanmasıyla yaklaşık 8 milyon vatandaşımız doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacak. İnşallah 2053 yılında ülkemizin dört bir yanını hızlı tren hatlarıyla birleştirerek 48 saatte tüm Türkiye’yi gezeceğiz. Şu anda; Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Halkalı – Kapıkule, Karaman-Ulukışla, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hatları gibi çok önemli demiryolu projelerinin yapımlarına devam ediyoruz. Bu çalışmalarla mevcut demiryolu ağımızı 2028’e kadar 17 bin 500 kilometreye, 2053 vizyonumuz doğrultusunda da 28 bin 500 kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz.”

Ankara-Kırıkkale (Delice)-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı’nın, bir ulaşım projesinden öte, bir kalkınma ateşi olduğunu sözlerine ekleyen Uraloğlu, “Türkiye’nin ihracat hedeflerine güç katacak, gençlerimizin ufkunu genişletecek, sanayici ve esnafımızın yüzünü güldürecektir. Bu hat, sadece bir demiryolu değil; Anadolu’nun kardeşlik türküsünün, birliğin, refahın ve bereketin yolu olacaktır. Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki, bu proje, Kırıkkale, Çorum, Amasya, Samsun’un potansiyelini zirveye taşıyacak, Türkiye Yüzyılı hedeflerimize ulaşmamızı hızlandıracaktır.” dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.01:07 » Ankara-Samsun Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Cum, 2025 15:27

o zaman hayırlı uğurlu olsun :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.01:07 » Ankara-Samsun Hızlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Haz Cum, 2025 17:59

Aynen abi, 2030 ve hatta 2040 için yeni bir hedef konulmuş oldu :)

Ankara - Sungurlu Beyazı - Çorum - Merzifon Karası - Samsun şeklinde olacak güzergâh :)

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön