Osmanlı imparatorluğunda yenileşme ve Buhar Makineleri
Elif S. Genç
DOĞU KİTABEVİ
Yeni Batı toplum düzeninin temeli endüstri veya teknolojiye ve bu bağlamda buhar makinesine dayandırılmaktadır. Bu durumda Türkiyede de buhar makinesinin ilk kullanılışının yenileşme akımı içinde önemli bir yeri olması kaçınılmazdır. Bu çalışmada buhar makinesinin ve endüstrileşme sürecinin Batıda ve Türkiyede aynı özellik ve koşulları taşıyıp taşımadığı sorgulanmakta ve aradaki farklılıkların kaynakları ele alınmaktadır. XIX. yüzyılda Batıda ortaya çıkan endüstrileşme ve buhar makinesinin kullanımı Batının belli bir dönemindeki konumunu ve koşullarını tanıtmaktadır. Söz konusu koşulları paylaşmadıkça endüstrinin ve buhar makinelerinin Türkiyede yararlılığı ve işlerliği tartışmalıdır. Osmanlıda endüstrileşme Batı ile askeri ve siyasi işbirliğinin belirlediği alanlarla sınırlanmıştır. Endüstri ilişkileri ile Doğunun soyulması, sömürülmesi amaçlanmamıştır. Bu nedenle Osmanlı toplumunun geleneksel kimliği ve yapısı değişmemiştir. Osmanlı devletinde endüstri ilişkileri ve buhar makinelerinin endüstride kullanılması dünya egemenlik siyasetinin bir aracıdır. Osmanlının tasfiyesinden sonra yeni Türkiye devletinin Batı ile ilişkileri sınırlandığında kendisini tarım ilişkileri ile tanımlaması bu nedenledir. Yeni Türkiye devletinin tarım ilişkileri ile tanımlanması dünya siyasetinden vazgeçtiğimizin bir kanıtı olmuştur.
yyn-TS.23 » Kitaplar - Süreli Yayınlar
- mehmet kahraman
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 124
- Kayıt: 28 Oca Cum, 2011 18:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet bizi kitaba doyurdun bende bir kitap vereyim bari gerçi bendeki kitaplar genellikle almanca ve çok fazlada değil ama elimden geldikçe paylaşayım.
Bu kitabı bugün aldım, henüz tam olarak inceleyemedim ama kısaca bir göz attım. İçinde Türkiye' de dahil Avrupa ülkelerinin ünlü lokomotifleri tanıtılmış ülkemizden de 4 adet buharlı lokonun bilgileri var. Avrupa ülkeleri dışında Amerika, Asya, Afrika ve Avustralyadan da bir iki lokodan bahsediyor. Demiryolu meraklıları için oldukça güzel bir başucu eseri diyebilirim.
Oldukçada hesaplı bir fiyat ile satılıyor, cep kitabı kadar küçük değil, 290 sayfalık kitabın baskısı gayet kaliteli ve sadece 5€ ya aldım benim için hesaplı fiyat fırsatım oldukça resimelerini ve bilgileri paylaşmaya çalışırım.
Bu kitabı bugün aldım, henüz tam olarak inceleyemedim ama kısaca bir göz attım. İçinde Türkiye' de dahil Avrupa ülkelerinin ünlü lokomotifleri tanıtılmış ülkemizden de 4 adet buharlı lokonun bilgileri var. Avrupa ülkeleri dışında Amerika, Asya, Afrika ve Avustralyadan da bir iki lokodan bahsediyor. Demiryolu meraklıları için oldukça güzel bir başucu eseri diyebilirim.
Oldukçada hesaplı bir fiyat ile satılıyor, cep kitabı kadar küçük değil, 290 sayfalık kitabın baskısı gayet kaliteli ve sadece 5€ ya aldım benim için hesaplı fiyat fırsatım oldukça resimelerini ve bilgileri paylaşmaya çalışırım.