İzmir tramvayları 1928 yılının 18 Ekim günü elektrikli sisteme geçerek pembe boyalı arabalarla hatlarda çalışmaya başladı.
İzmir tramvaylarının 1930 lardaki "tevakuf yerleri" yani durakları Konak'tan Güzelyalı'ya doğru şöyle idi:
Hükümet Kışla Parkı,Çobanoğlu Zeki Bey Cad.Omega saatçi önü,Bahribaba Parkı,Karataş,Salhane,Hastane,Karantina,Sadıkbey,Göztepe ve Reşadiye.
Bu hattaki Salhane durağı asansöre yakın bir duraktır.Bu hatta tramvaylar 2 mevki ile hizmet veriyordu.
Konak ile Alsancak hattında da atlı tramvayların çalıştığı tek mevki bir güzergah vardı duraklar şöyle idi:
Konak,Dolma,Gümrük,Saman İskelesi,Pasaport,Güzeyler,Alsancak Vapur İskelesi,Alsancak Gar Meydanı.
Karşıyaka atlı tramvayları ise iskele önünden üç yöne giderdi:
Soğukkuyu'ya giden tramvay şu duraklarda dururdu:
Tren istasyon, Osmanpaşa camii, Soğukkuyu.
Alaybey'e giden tramvaylar bir süre sahilden gidip şimdiki anıtın oradan denize paralel uzanan İkinci Kordon sokağına sapar ve Alaybey'e uzanırdı.
Deniz Bostanlısı veya Papaz denilen yöne sahilden giden atlı tramvaylar,Penetti Köşkü,İplikçizade köşkü,Reşadiye girişi,Osmanzade gibi duraklara uğrayıp son durağa ulaşırdı.
Görüldüğü gibi bu hatlarda elektrikli tramvaylarla atlılar birlikte kullanılmış. Bugüne bir teki bile ulaşamayan bu naif taşıt araçları, hayal alemimizin eski İzmir'inde hala çalışıyorlar.
