at-T.07 » 37 Eminönü - Schottentor
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
at-T.07 » 37 Eminönü - Schottentor
Orası da neresi demeyin (en azından bazılarının demediğini biliyorum) ama işte belgeler
Vallahi bu resimleri nereye koyacağımı bilemedim, ben de iki ayrı şehirdeki hattı birleştiriverdim
Resimler 21 Kasım 2003'de Jahn Harald tarafından çekilmiş, ben de başka bir grubumdan ödünç aldım. Teşekkürler Jahn.
En son resim fabrikada, diğerleri Viyana sokaklarındaki deneme seyirlerinde çekilmiş.
Görüşmek üzere
Kemal Çevik
Vallahi bu resimleri nereye koyacağımı bilemedim, ben de iki ayrı şehirdeki hattı birleştiriverdim
Resimler 21 Kasım 2003'de Jahn Harald tarafından çekilmiş, ben de başka bir grubumdan ödünç aldım. Teşekkürler Jahn.
En son resim fabrikada, diğerleri Viyana sokaklarındaki deneme seyirlerinde çekilmiş.
Görüşmek üzere
Kemal Çevik
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
)) Çok güzel kareler ve ilginç bir de tarih notu aslında bunlar, Jahn Harald tramvaylar konusunda Avrupa da çok meraklı bir isim, resimlerde bu merakın ya da ilgililiğin bir kanıtı zaten, Bombardier Kanada menşei li bir firma fakat bu araçlar Bombardier in Viyana fabrikasında üretildiler, bir resimde arkada Estram aracının aynı modeli de görülüyor.
Schottentor' a gelince Schottentor sanırım 1.Viyana sınırları içinde, sanırım diyorum çünkü 1. Viyana yı çevreleyen ring bulvarının dışında 2 ya da 3 e denk geliyor olabilir, ama genel olarak Schottentor bölgesi var, bu bölge Viyana nın en gezilesi bölgesi ve tam olarak 11 tramvay hattının kesiştiği evet tam 11 hattın ara ya da baş durak yaptığı bir nokta, 2 katlı bir tramvay durağı ve altında 2 de metro istasyonu barındırıyor, geçtiğimiz ziyaretimde pek çok resim çekmiştim burada bir sonraki mesajda yayınlayalım inşallah, Schottentor-Eminönü hattı ise ilginç bir benzetme olmuş fabrika Viyana nın dışında diye biliyorum Bombardier de 23. ya da 22. Viyana da olmalı belki Herr Harald ın çekim yaptığı yerlerden biri orası olduğu için bu ismi vermiştir 37 numara için ise bir şey demiyorum ) yani eski ya da yeni İstanbul un hiçbir sistemi ile alakası yok, her neyse hiç yoktan iyidir diyelim.
Schottentor' a gelince Schottentor sanırım 1.Viyana sınırları içinde, sanırım diyorum çünkü 1. Viyana yı çevreleyen ring bulvarının dışında 2 ya da 3 e denk geliyor olabilir, ama genel olarak Schottentor bölgesi var, bu bölge Viyana nın en gezilesi bölgesi ve tam olarak 11 tramvay hattının kesiştiği evet tam 11 hattın ara ya da baş durak yaptığı bir nokta, 2 katlı bir tramvay durağı ve altında 2 de metro istasyonu barındırıyor, geçtiğimiz ziyaretimde pek çok resim çekmiştim burada bir sonraki mesajda yayınlayalım inşallah, Schottentor-Eminönü hattı ise ilginç bir benzetme olmuş fabrika Viyana nın dışında diye biliyorum Bombardier de 23. ya da 22. Viyana da olmalı belki Herr Harald ın çekim yaptığı yerlerden biri orası olduğu için bu ismi vermiştir 37 numara için ise bir şey demiyorum ) yani eski ya da yeni İstanbul un hiçbir sistemi ile alakası yok, her neyse hiç yoktan iyidir diyelim.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
resimde yer alan arkadaki arac bir Estram araci, tabii sadece marka ve model olarak gerci renkleri de ayni, eger dikkatli bakarsaniz o arac zaten bir tur tasima aparati uzerinde yer aliyor,
Istanbul da kullanilanlar Bombardier - Flexity Swift, Eskisehir dekiler Bombardier - Flexity Outlook modeli, Ahmet beyin de belirttigi uzere her iki arac arasinda ray acikligi ve dolayisi ile karoser ve oturma alanlarinda farkliliklar var, umuyorum ki onumuzdeki hafta Linz´ e gecerek bu tramvaylarin resimlerini cekebilirim o zaman anlariz aynisimi degil mi? )))
Not: simdi bombardier sitesinden baktimda Graz ve Linz in araclari farkli bu resimdeki ise tipatip Estram
Istanbul da kullanilanlar Bombardier - Flexity Swift, Eskisehir dekiler Bombardier - Flexity Outlook modeli, Ahmet beyin de belirttigi uzere her iki arac arasinda ray acikligi ve dolayisi ile karoser ve oturma alanlarinda farkliliklar var, umuyorum ki onumuzdeki hafta Linz´ e gecerek bu tramvaylarin resimlerini cekebilirim o zaman anlariz aynisimi degil mi? )))
Not: simdi bombardier sitesinden baktimda Graz ve Linz in araclari farkli bu resimdeki ise tipatip Estram
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öncelikle 37 tramvayı hakikatten Schottentor dan geçiyor acaba bu 37 yi onlar verdide kimse olmaz demedi mi? Her ne ise daha önce söz verdiğim üzere Schottentor dediğim bölgeden resimler, yanlış hatırlamıyorsam bu bölgeden 11 tramvay hattı ve 2 metro hattı geçiyor tramvay durağıda biri yer altında biri üstünde karşılıklı olmak üzere 3 adet
işte resimler
Dijital yolcu bilgilendirme sistemi, genellikle şaşmıyor yazan dakika da geliyor ya da gecikme var ise söylüyor, bu resimler de yok ama yeni versiyonda gelen aracın alçak tabanlı olup olmadığınıda gösteriyor
Bazen arka arkaya 3 hattın aracı denk gelebiliyor bu sebeple oldukça uzun bir alan durak olarak ayrılmış
Bu iki resimde altlı üstlü olduğunu gösterebilmek için çektim ama biraz karanlık
Durağa yanaşmış 38 tramvayı ama Kabataş a gitmiyor ne yazık ki
işte resimler
Dijital yolcu bilgilendirme sistemi, genellikle şaşmıyor yazan dakika da geliyor ya da gecikme var ise söylüyor, bu resimler de yok ama yeni versiyonda gelen aracın alçak tabanlı olup olmadığınıda gösteriyor
Bazen arka arkaya 3 hattın aracı denk gelebiliyor bu sebeple oldukça uzun bir alan durak olarak ayrılmış
Bu iki resimde altlı üstlü olduğunu gösterebilmek için çektim ama biraz karanlık
Durağa yanaşmış 38 tramvayı ama Kabataş a gitmiyor ne yazık ki
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aynı deneme sürüşünden bir başka kare daha, 752 numaralı aracımız Floridsdorf sokaklarında hemen arkasında bölgedeki tek hat olan 26 tramvayı geliyor, önde ise işletmecinin bir aracı refakat ediyor, onun önünde de bir bakım aracı var ama ben resmi kırptığım için görünmüyor, resimde bana göre yine ilginç olan sol taraftaki insanlar yine orada kırpılmış bir iki kişi var, bunlar resim çekiyorlar Viyana' da tramvayla ilgili bir şey olmaya görsün hemen resim çekecek 3-5 kişi fırlar, hele ki tarihli terminli bir iş ise, her köşe başında bekleyenler olur.
Bu arada resim http://www.eisenbahn-bilder.com den alıntıdır.
Hemen bir resim daha ekleyeyim ve bir de düzeltme, o bölgede sadece 26 değil 33 tramvayı da çalışıyor ya da 31 şimdi kontrol etmedim, halbuki kaç kere de bindim.
Bu arada resim http://www.eisenbahn-bilder.com den alıntıdır.
Hemen bir resim daha ekleyeyim ve bir de düzeltme, o bölgede sadece 26 değil 33 tramvayı da çalışıyor ya da 31 şimdi kontrol etmedim, halbuki kaç kere de bindim.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Resimleri görünce acaba photoshop ile bir alaka kurup resmin bağlantı yerlerine baktım, tabiiki yazıları okuyuncaya kadar. Tarihe önemli bir tanık?
Bu araçların 701 'inden 755'e kadar teslimini ve raya indirilmesini bizzat yapmış hatta ilk işletmeye verilmesinde bulunmuş, hatta verilinceye ilk makinist eğitimlerine kadar yapmış biri olarak, fotoğraf karelerini paylaşanlara şükranlarımı arz ederim.. selamlar
Bu araçların 701 'inden 755'e kadar teslimini ve raya indirilmesini bizzat yapmış hatta ilk işletmeye verilmesinde bulunmuş, hatta verilinceye ilk makinist eğitimlerine kadar yapmış biri olarak, fotoğraf karelerini paylaşanlara şükranlarımı arz ederim.. selamlar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Fotoğrafları Viyana' da bolca mevcut olan benim gibi Tramvay delileri çekmiş bende çok teşekkür ettim kendilerine. Gerçekten bu resimler bence önemli bir tanıklık, fotoğraf sahibi herhangi bir açıklama düşmemişti ben bir ihtimal test sürüşü olduğunu düşünüyorum, çünkü burada bu tip üreticilerin zaten direkt demiryolu hattına bağlantıları var, yani kent içinden nakliye için bir yerlere götürüyor olmaları nerede ise 0 ihtimal.