Engin Y yazdı:...Başka uzatma etapları da vardı, sanırım SSK tarafında. Bakalım onlar ne zaman faaliyete geçecek..
Malesef onların işi biraz uzun gibi gözüküyor...
Ayrıca, demiryolunun yer altına alınmasıyla ortaya çıkan meydana, Espark durağı yapılmış. Espark durağı, İsmet İnönü ve Bağlar duraklarının tam ortasında ve Gar'ın kapısına yürüyerek 4-5 dakika mesafede..
Bu durağın adını "Espark" yapmak büyük bir saçmalık oldu...
Bu durağın adı "İstasyon" veya "Merkez Gar" olmalıydı.
Şehir dışından gelip, Merkez Gar'a gitmek isteyenler içinde büyük kolaylık olurdu.
Yerel Gazetelerde, sosyal medyada bu konu şikayet şeklinde fazlasıyla dillendiriliyor. Bakalım EsBB ve EsTram bu işe el atacak mı ???
(EMEK ve 71 EVLER, tıpkı yazdığım gibi büyük harflerle belirtilmişti.)
O hat sırasıyla EMEK ve 71 EVLER mahallelerinden geçtiği için. Nüfusları da epey yüksek mahallelerdir.
Bunlar böyle »hadibiçekek« tarzı çekilmiş hatlar mı, yoksa dipten ve derinden düşünülmüş bir araştırmayla türetilmiş optimal işletme mi?
Kesin ve net bilgim yok ancak kişisel düşüncem "hadibiçekek" tarzı çekilmiş hatlar. Şuan da sistem tam oturmuş değil.
SSK hattı kapandıktan sonra çalıştırılan ücretsiz otobüslerde bir yandan devam ediyor.
Ayrıca insanlar yeni tramvay hatlarına daha yeni yeni alışmaya başladılar.
Eskiden sizlerinde bildiği gibi çapraz 2 hat vardı. "Çarşı" durağında aktarma yapılıyordu, şimdi direk hatlar da açıldığından biraz yanlışlıkla inmeler, binmeler oluyor.
Düzen tam oturmadı, ÇAMLICA-BATIKENT ve YENİKENT-ÇANKAYA uzatmaları bitmeden de düzen tam oturmaz. Bu uzatmalar da açılsın, yeni düzenlenecek hatlar ile ne yapmaya çalıştıklarını daha iyi anlarız.
Yalnız bu Çarşı durağı günün her vakti o kadar kalabalık ki duran tramvayın kalkması bazen 5-6 dakikayı (abartmıyorum) buluyor ve arkadan gelen tramvay onun gitmesini bekliyor. O nedenle, aktarma azalsın diye sanırım SSK-Osmangazi (3 numaralı hat) hattı kurulmuş zamanında.
Durum aynen söylediğiniz gibi.
"Çarşı" durağındaki aktarma tıkanıklığını rahatlatmak için 3 numaralı hat işletildi ANCAK kısa bir süre sonra tekrar 2 hat işletilmeye başlandıydı.
Dün Çarşı durağından binerken, eski yoğunluk yok gibiydi sanki. Gerçi saat 19:15 falandı. 18:00 civarında Çarşı durağına turnikeden girmek bile mucize olabiliyordu kışın
Bir önceki alıntımda da söyledim, SSK hattı kapatıldığında EsBB ücretsiz otobüs seferleri koydu. Bu seferler daha kaldırılmadı.
SSK hattı ücretsiz otobüsleri kaldırıldığında; Çarşı durağı hakkında daha net konuşabiliriz...
Bence şebekenin baş problemi tam BİR kesişme noktasının olması. Şu ünlü eski sosyalist tipi tanjansyal hat kesişme üçgenlerinde meselâ üç nokta olur. Başka modeller de var. Ama iki, üç, dört beş kesişme noktası oldu mu, herkes bir noktaya yığılmaz.
AYNEN ÖYLE. SÖYLEDİĞİNİZ KONU ESTRAM'IN EN BÜYÜK PROBLEMİ ve KANAYAN YARASI.
Yılmaz Büyükerşen, Strasbourg'u hep beğendiğini söyler.
2004 senesinde 2. kez seçildiğinde Strasbourg'u epey örnek aldığını dile getirirdi.
Abi, Eskişehir'in kent merkezindeki nüfusu 675 bin civarında. Ancak Google Maps'ten görebildiğim kadarıyla, tramvay henüz kentin yarısına bile hitap etmiyor, daha çok geliştirilmesi gerekiyor. Şu anda 34 durak var, belki 50 durak daha inşa edilirse, tramvay kentin önemli bir bölümünü kapsama alanına almış olacak..
Aynen söylediğiniz gibi...
Eskisehir in topografyasi nasil? Yani Istanbul mu, Bursa mi yoksa Konya gibi mi? Dik inis cikislar var mi yoksa tek sorun dar sokaklar mi?
Engin Bey'in de söylediği gibi oldukça düz. Şehrin gelişimi de düzlüğe doğru...
En yüksek noktaları Eskişehir'in ilk yerleşim bölgesi Odunpazarı ile Yenikent, Çankaya bölgeleridir. Yanlız epey yüksektir.
Bir Konya değil ama bir İstanbul, Bursa'da değil. Oranlama yaparsam kentin %75'i düzdür.
Eskişehir'in en büyük sorunu; araç işgalindeki, dapdaracık sokaklarıdır!!!
Demiryolu yer altına alınca ortaya çıkan 3 km'lik kesimin ortasına tramvay yapabilirler aslında, en müsait cadde bu sanırım..
Bunu bende düşünmüştüm ama malesef olmayacak. Projesi hazırlandı ve açıklandı da...
Burası Bulvar olacak.(Açıkcası çok büyükte bir ihtiyaç var, bu bulvara pek karşı çıkan da olmadı. Şehrin doğu-batı aksındaki cadde ve bulvarlarında ki araç yoğunluğunu da bir nebze olsun rahatlatmak adına çok faydalı olacağa benziyor.)