9. sayfa (Toplam 17 sayfa)

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cum, 2014 23:54
gönderen Engin Y
Abi, gayet düz. Konya'ya yakın diyebilirim. Kentin sokak ve caddeleri gerçekten dar, özellikle de merkezî mahallelerde. Merkezin dışına yaklaştıkça caddeler de genişliyor elbette, ama merkezdekiler oldukça dar diyebilirim. Demiryolu yer altına alınca ortaya çıkan 3 km'lik kesimin ortasına tramvay yapabilirler aslında, en müsait cadde bu sanırım..

Gönderilme zamanı: 12 Nis Cmt, 2014 01:49
gönderen fcinar
Engin Y yazdı:...Başka uzatma etapları da vardı, sanırım SSK tarafında. Bakalım onlar ne zaman faaliyete geçecek..
Malesef onların işi biraz uzun gibi gözüküyor... :(
Ayrıca, demiryolunun yer altına alınmasıyla ortaya çıkan meydana, Espark durağı yapılmış. Espark durağı, İsmet İnönü ve Bağlar duraklarının tam ortasında ve Gar'ın kapısına yürüyerek 4-5 dakika mesafede..
Bu durağın adını "Espark" yapmak büyük bir saçmalık oldu... :(

Bu durağın adı "İstasyon" veya "Merkez Gar" olmalıydı.
Şehir dışından gelip, Merkez Gar'a gitmek isteyenler içinde büyük kolaylık olurdu.

Yerel Gazetelerde, sosyal medyada bu konu şikayet şeklinde fazlasıyla dillendiriliyor. Bakalım EsBB ve EsTram bu işe el atacak mı ???
(EMEK ve 71 EVLER, tıpkı yazdığım gibi büyük harflerle belirtilmişti.)
O hat sırasıyla EMEK ve 71 EVLER mahallelerinden geçtiği için. Nüfusları da epey yüksek mahallelerdir. :wink:
Bunlar böyle »hadibiçekek« tarzı çekilmiş hatlar mı, yoksa dipten ve derinden düşünülmüş bir araştırmayla türetilmiş optimal işletme mi?
Kesin ve net bilgim yok ancak kişisel düşüncem "hadibiçekek" tarzı çekilmiş hatlar. Şuan da sistem tam oturmuş değil.
SSK hattı kapandıktan sonra çalıştırılan ücretsiz otobüslerde bir yandan devam ediyor.
Ayrıca insanlar yeni tramvay hatlarına daha yeni yeni alışmaya başladılar.:)

Eskiden sizlerinde bildiği gibi çapraz 2 hat vardı. "Çarşı" durağında aktarma yapılıyordu, şimdi direk hatlar da açıldığından biraz yanlışlıkla inmeler, binmeler oluyor.
Düzen tam oturmadı, ÇAMLICA-BATIKENT ve YENİKENT-ÇANKAYA uzatmaları bitmeden de düzen tam oturmaz. Bu uzatmalar da açılsın, yeni düzenlenecek hatlar ile ne yapmaya çalıştıklarını daha iyi anlarız. :wink:
Yalnız bu Çarşı durağı günün her vakti o kadar kalabalık ki duran tramvayın kalkması bazen 5-6 dakikayı (abartmıyorum) buluyor ve arkadan gelen tramvay onun gitmesini bekliyor. O nedenle, aktarma azalsın diye sanırım SSK-Osmangazi (3 numaralı hat) hattı kurulmuş zamanında.
Durum aynen söylediğiniz gibi.
"Çarşı" durağındaki aktarma tıkanıklığını rahatlatmak için 3 numaralı hat işletildi ANCAK kısa bir süre sonra tekrar 2 hat işletilmeye başlandıydı.
Dün Çarşı durağından binerken, eski yoğunluk yok gibiydi sanki. Gerçi saat 19:15 falandı. 18:00 civarında Çarşı durağına turnikeden girmek bile mucize olabiliyordu kışın
Bir önceki alıntımda da söyledim, SSK hattı kapatıldığında EsBB ücretsiz otobüs seferleri koydu. Bu seferler daha kaldırılmadı.
SSK hattı ücretsiz otobüsleri kaldırıldığında; Çarşı durağı hakkında daha net konuşabiliriz... :)
Bence şebekenin baş problemi tam BİR kesişme noktasının olması. Şu ünlü eski sosyalist tipi tanjansyal hat kesişme üçgenlerinde meselâ üç nokta olur. Başka modeller de var. Ama iki, üç, dört beş kesişme noktası oldu mu, herkes bir noktaya yığılmaz.
AYNEN ÖYLE. SÖYLEDİĞİNİZ KONU ESTRAM'IN EN BÜYÜK PROBLEMİ ve KANAYAN YARASI.

Yılmaz Büyükerşen, Strasbourg'u hep beğendiğini söyler.
2004 senesinde 2. kez seçildiğinde Strasbourg'u epey örnek aldığını dile getirirdi.:wink:
Abi, Eskişehir'in kent merkezindeki nüfusu 675 bin civarında. Ancak Google Maps'ten görebildiğim kadarıyla, tramvay henüz kentin yarısına bile hitap etmiyor, daha çok geliştirilmesi gerekiyor. Şu anda 34 durak var, belki 50 durak daha inşa edilirse, tramvay kentin önemli bir bölümünü kapsama alanına almış olacak..


Aynen söylediğiniz gibi...
Eskisehir in topografyasi nasil? Yani Istanbul mu, Bursa mi yoksa Konya gibi mi? Dik inis cikislar var mi yoksa tek sorun dar sokaklar mi?
Engin Bey'in de söylediği gibi oldukça düz. Şehrin gelişimi de düzlüğe doğru...;)
En yüksek noktaları Eskişehir'in ilk yerleşim bölgesi Odunpazarı ile Yenikent, Çankaya bölgeleridir. Yanlız epey yüksektir. ;)

Bir Konya değil ama bir İstanbul, Bursa'da değil. Oranlama yaparsam kentin %75'i düzdür.

Eskişehir'in en büyük sorunu; araç işgalindeki, dapdaracık sokaklarıdır!!!:cry:
Demiryolu yer altına alınca ortaya çıkan 3 km'lik kesimin ortasına tramvay yapabilirler aslında, en müsait cadde bu sanırım..
Bunu bende düşünmüştüm ama malesef olmayacak. Projesi hazırlandı ve açıklandı da...
Burası Bulvar olacak.(Açıkcası çok büyükte bir ihtiyaç var, bu bulvara pek karşı çıkan da olmadı. Şehrin doğu-batı aksındaki cadde ve bulvarlarında ki araç yoğunluğunu da bir nebze olsun rahatlatmak adına çok faydalı olacağa benziyor.)

Gönderilme zamanı: 12 Nis Cmt, 2014 10:42
gönderen Esat
Daha sağlıklı ve gelişmiş bir tramvay sistemine sahip olunmasını diliyorum, ki parklanma bunun en büyük düşmanı. Ben yine de mevcut caddelerden mümkün olanlarda karışık trafikte ve tek yönlü işleyecek (ring ya da daire değil) tramvay hatları da inşa edilebilir görüşündeyim, yani bir sokaktan giden güzergah bir ya da iki sokak alttan da geri dönüş yolunu yapabilir, fazladan durak ve istasyon görevlisi anlamına gelir, hatta fazladan katener direği anlamına gelebilir ama mantıklı bir çözüm olduğunu düşünüyorum, Eskişehir tramvay ile yoluna devam etmeli, ihtiyacı olduğunda metrosu olmasın demiyorum :) yanlış anlaşılmasın.

Gönderilme zamanı: 12 Nis Cmt, 2014 15:05
gönderen fcinar
Esat yazdı:Daha sağlıklı ve gelişmiş bir tramvay sistemine sahip olunmasını diliyorum, ki parklanma bunun en büyük düşmanı. Ben yine de mevcut caddelerden mümkün olanlarda karışık trafikte ve tek yönlü işleyecek (ring ya da daire değil) tramvay hatları da inşa edilebilir görüşündeyim, yani bir sokaktan giden güzergah bir ya da iki sokak alttan da geri dönüş yolunu yapabilir, fazladan durak ve istasyon görevlisi anlamına gelir, hatta fazladan katener direği anlamına gelebilir ama mantıklı bir çözüm olduğunu düşünüyorum

Çok mantıklı, zaten EsBB mevcut tramvay ağını genişletmek istiyorsa, tramvay ile adeta şehri bir ağ gibi örmek istiyorsa tek mantıklı çözümü sizin söylediğiniz yol. :wink:
Esat yazdı:Eskişehir tramvay ile yoluna devam etmeli, ihtiyacı olduğunda
metrosu olmasın demiyorum :) yanlış anlaşılmasın.
Metro elbette yapılırsa kimse hayır demez AMA bir tane metro hattı olacağına, tramvayın şehri bir ağ gibi örmesini tercih ederim... :wink:

Saadet Partisi Büyükşehir adayının vaatleri arasında vardı. Aslında mantıksız da değildi... :D
Mevcut SSK-OTOGAR tramvay güzergahına benzeyen bir metro projeleri vardı. Yaklaşık 8 km uzunluğundaydı.
Tramvayın en yoğun hattı bu güzergah olduğundan böyle bir proje düşündüklerini söylemişlerdi...

Gönderilme zamanı: 12 Nis Cmt, 2014 15:19
gönderen Esat
Belki bir pre-metro sistemi de iyi olabilirdi ama bir taraftanda içinden nehir geçen bir kentte belki de yumuşak zemin nedeni ile tramvayı yer altına almak yani bir pre-metro sistemi yapmak israf olabilir, bütçe yetersizliği nedeni ile böyle düşünüyorum. Zengin kentlerimiz olsa sorun değil.

Gönderilme zamanı: 12 Nis Cmt, 2014 15:43
gönderen alabay
Tramvay güzel ve işe yarayan bir şey. Tramvay ağı hele hele modern ve çağdaş bir kent için vazgeçilmez bir toplu taşım. Ama: Bütün kenti, sokak sokağına örmesine de gerek yok. Örümcek ağı düşünsek, yıldızını tramvay işletirse, arada da bir kaç bağlantı olursa, geri kalan otobüsle de gayet güzel işler. Bence böyle işler konseptle yapılmalı. Sırf yapmış olmak için değil. Bence İstanbul meselâ toplu taşım konusunda raylı araçlarında dünyanın en hatalı kentlerinden bir tanesi. Belki de en hatalısı. Çünkü sistemsiz. Daha bu sabah bir metin okumuştum, sırf tramvay üzerineydi, bir kentin toplam araç sayısının yüzde kaçı yedek olarak bekler/beklemeli diye. % 10–20 diyorlar. Viyana % 30’a kadar çıkmışmış. İstanbul’da o kadar farklı araç ve sistem var ki, eninde sonunda ya iflâsî bir durum doğacak, ya da hepsini, iki üç misli para söktürerek adapte etmek zorunda kalınacak. Eskişehir temiz bir şekilde konsept üretirse (!), böyle problemler doğmaz. Ama şu an bırak yedeği, var olan araçlar bile yetmiyormuş. O zaman bir hata olmuş plânda. Yazık.

Gönderilme zamanı: 15 May Prş, 2014 15:31
gönderen Engin Y
Estram açıklama yapmış.
16.05.2014 Cuma saat 20.00 ile 20.05.2014 Salı saat 06.00 arasında uzatma hatları birleştirme çalışmaları nedeniyle

OGÜ-SSK / OGÜ-OTOGAR

hatlarında tramvay seferleri yapılamayacaktır.

OGÜ-BELEDİYE / BELEDİYE-OGÜ

arasında ulaşım Acil Durum Otobüsleriyle ÜCRETSİZ olarak sağlanacaktır.

Belirtilen tarihler arasında tramvaylar OTOGAR-SSK ve 71 EVLER-OPERA hatlarında hizmet verecektir.
Kaynak: http://www2.estram.com.tr/Haber/3079

Aşağıdaki haritaya bakıyorum, demek ki hattın Osmangazi Üniversitesi - Belediye arasındaki kısmına bir ekleme gelecek. Bir süreliğine 3 ve 4 numaralı hatlar kapanacak, sadece 1 ve 6 numaralı hatlar çalışacak. Eskisi gibi Çarşı'da kesişen iki çapraz hat olacak yani..

Resim

Gönderilme zamanı: 08 Ağu Cum, 2014 08:11
gönderen Engin Y
Henüz Yenikent-Çankaya kesiminde seferler başlamamış, ama okullar açılana kadar açılması bekleniyormuş..

Dün hizmete açılan hatlar da Batıkent ve Çamlıca kesimleri..

Resim

Gönderilme zamanı: 17 Ağu Pzr, 2014 10:12
gönderen Engin Y
Estram'ın mobil uygulamasını karıştırırken Tramvay Nerede seçeneğini işaretledim ve gördüm ki Çankaya uzatmasında da sefer yapan tramvay var..
Estram sayfasında da aşağıdaki duyuruyu gördüm..
Üç uzatma (Batıkent, Çamlıca, Çankaya/Yenikent) da açılmış sanırım..
TRAMVAY UZATMA HATLARI AÇILIŞ TÖRENİ
KONSER VE HAVAİ FİŞEK GÖSTERİSİ

ÇAMLICA / BATIKENT

15 Ağustos 2014 Cuma 20.00

Neo Plus Alışveriş Merkezi Önü


YENİKENT / ÇANKAYA

16 Ağustos 2014 Cumartesi 20.00

Çankaya Muhtarlık Önü

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Pzt, 2014 07:05
gönderen Esat
Bu devam eden inşaat kalmadı anlamına mı geliyor? İnşaatlar başlığını dinlenmeye alabiliriz o zaman :)

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Pzt, 2014 09:16
gönderen Engin Y
Esat yazdı:Bu devam eden inşaat kalmadı anlamına mı geliyor? İnşaatlar başlığını dinlenmeye alabiliriz o zaman :)
Valla sanırım başka inşaat kalmadı abi..

Aslında Opera ve Otogar arasına, bir de demiryolunun yer altına alınan kesiminde ortaya çıkan boşluğa tramvay yapsalar bence güzel olur, ama bakalım zaman ne gösterecek..

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Pzt, 2014 13:27
gönderen fcinar
Uzatma hatları tamamlandı. Başka inşaat kalmadı...

Şuanda işletmesi yapılan hatlar;

SSK-OTOGAR
SSK-OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
OTOGAR-OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
EMEK-OPERA
SSK-ÇAMLICA
SSK-BATIKENT
ÇANKAYA-OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ

SSK-BATIKENT hattında 4 adet tramvay çalışıyor,
SSK-ÇAMLICA hattında 3 adet tramvay çalışıyor.
ÇANKAYA-OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ hattında bilgim yok.

Ücretsiz aktarma istasyonları; ÇARŞI, SSK, OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ


Uzatmalar açıldığından bu yana hiç binmedim. Yarın veya Perşembe günü bütün hatları kullanacağım.

Aktarma sisteminden dolayı varış sürelerini çok merak ediyorum.
Mesela Batıkent-Çankaya arası ne kadar sürüyor?
3 tramvay değiştirmek gerekiyor.
Önce ÇANKAYA-OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ tramvayı, Osmangazi Üniversitesi aktarma durağından OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ-SSK tramvayına, SSK aktarma durağından SSK-BATIKENT tramvayına. :lol:

Bakalım ne kadar sürede varacağım?

Yine aynı şekilde EMEK-ÇAMLICA arası ne kadar sürüyor?

Kafamda deli sorular? ;)

Şuan Eskişehir'deki tramvay hattı uzunluğu 40.5 km. Tramvay ile 70-80 km seyahat edip, süreleri vs. de not edeceğim.

Artılarını, eksilerini buradan da yazarım.
Sizlerin kafasında da herhangi bir konuda soru işareti olan varsa; yazarsanız onlara da dikkat ederim...