16. sayfa (Toplam 17 sayfa)

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 26 Şub Cum, 2021 13:01
gönderen Engin Y
Uğur yazdı:
26 Şub Cum, 2021 12:47
Kısa süre içinde Otogar'ı Opera'ya bağlayıp sonrasında Kumlubel mahallesine devam edecek yeni hat gelecek gibi. Bakalım o kaç numara olacak.
Abi,
Elde yeterli tramvay var mı yeni bir hat için?
Uzatma projeleri tamamlandı, ama yeni tramvay araçları alınamadığı için hizmete alınamıyorlar diye okumuştum bir haber sitesinde sanki..

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 26 Şub Cum, 2021 13:40
gönderen Uğur
Benim bildiğim de sürekli ondan gecikiyor. Bu sene ihaleye çıkacak galiba belediye. Ama hatlar bu gelecek araçlardan önce açılır diye düşünüyorum çünkü bir tramvay en aşağı 18 ayda teslim ediliyor. Ama test sürüşleri de var yeni hatlarda

http://www2.estram.com.tr/Harita#tramva ... ,3028,3029

Şu haritada mavi hatlardan araçlar geçiyor bazen.

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 26 Şub Cum, 2021 17:17
gönderen Engin Y
Bu arada, o mavi hatların minik bir parçası (Opera-Yıldız arası) açıldı abi, onu da bu haritaya tıklayınca hatırlamış oldum..
Eskiden tek hattı orası, şimdi çift hat oldu, paralel sokaktan..
Mamure durağı, mavi hatlardan ilk açılan oldu :)

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 10 Mar Çrş, 2021 19:06
gönderen Uğur
45 km sanırım Türkiye'nin en uzun tramvay ağı, belki Kayseri geçiyordur.

Resim
Büyükşehir Belediyesi, büyük bir hızla yapımını tamamladığı ve hizmete sunduğu Emek-Şehir Hastanesi tramvay hattının ardından bu hattın devamı niteliğinde olan 75. Yıl-Sultandere-OGÜ hattını da 12 Mart Cuma günü saat 12.00’de hizmete başlatıyor. Şehir Hastanesi hattını 2019 yılında açtıklarını ve geçen sürede kur farklarındaki artış ile araya pandemi sürecinin girmesiyle bu hattı açmakta geciktiklerini ifade eden Başkan Büyükerşen, yaklaşık 20 bin kişiye hizmet verecek hattın işletime başlamasıyla tramvay hat uzunluğunun 45 kilometreye çıkacağını belirtti.
Opera-Kumlubel hattını da en kısa sürede açacağız ve sonra tramvayı şehrin kuzeyine götürmek istiyoruz

Diğer yandan Opera-Kumlubel hattında çalışmaların hızla devam ettiğini ve son eksiklerin tamamlanarak bu hattın da en kısa sürede hizmete başlayacağını belirten Başkan Büyükerşen, Eskişehir Teknik Üniversite başta olmak üzere kuzey mahallelere de tramvayı götürmek istediklerini ifade etti. Büyükerşen “Kumlubel hattımızda da çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz. Eksiklerin tamamlanmasıyla birlikte bu hattımızı da açacağız ve tramvay hattı uzunluğumuz 55 kilometreye çıkacak. Bu hattı da hizmetinize sunduktan sonra, tramvayı şehrin kuzeyinde kalan mahallelerimize götüreceğiz. Önceki adıyla 2 Eylül Kampüsü, yeni adıyla Eskişehir Teknik Üniversitesi Kampüsü’ne ve kuzey mahallelerimize de tramvayı mutlaka götüreceğiz. O hatlarla ilgili gereken fizibilite ve proje çalışmaları devam ediyor. İmkânlarımız ölçüsünde bu hatlara da bir an önce başlamak istiyoruz” dedi.
https://www.eskisehir.bel.tr/icerik_dvm ... menu_id=24

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 10 Mar Çrş, 2021 19:50
gönderen alabay
Ağa sadece benzemeyen, ağ olan tek sistem bence. Çok ciddî bir şebeke. Her hat için binbir gece araç veya sistem getirlmemiş, başından sonuna kadar kabiliyetli bir şebeke olarak tasarlanmış. Bir iki sakatlık var gibi, ama onlar da olur; bana göre o »ring« yolları pek verimli işletilemez. Asıl önemli olan, yeteri araca sahip olmak.

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 10 Mar Çrş, 2021 19:56
gönderen Engin Y
OGÜ-Sultandere hattı faaliyete geçince, OGÜ-Otogar hattını Çarşı-Opera üzerinden çalışacak şekilde yeniden düzenlerler mi ki?

Hat numarası da 12 olacak galiba, belediyenin sayfasındaki fotoğrafta sanki öyle yazıyor..

Resim

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 11 Mar Prş, 2021 10:19
gönderen Uğur
Araçların hepsi tek yönlü araçlar olduğu için o "loop"lar şart. Muhtemelen bu sene ihalesine çıkılacak araçlar da böyle alınacak.

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 11 Mar Prş, 2021 14:57
gönderen alabay
Tek yönlü olsalar da, küçük bir loop mümkün. Beni rahatsız eden, bazı durumlarda kişinin A’dan B’ye gidebilmesi, ama B’den A’ya gidememesi. Bunu başka şekilde de çözmek mümkün. Tek yönlü araç için küçük bir dönüş loopu yapılır, o problem değil. Ama hattın işleyişi, dizaynı, o önemli.

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 11 Mar Prş, 2021 20:09
gönderen Uğur
Doğru söylüyorsunuz. Keza istanbul'daki tramvaydan inince ters yöne gitme serbestliği de yok. Aktarma ücreti ödemek zorunda bırakıyor sistem.

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 11 Mar Prş, 2021 20:53
gönderen alabay
Bu aktarma sistemleri benim için hepsi, tümü anlayışsız. Almanya, Fransa, İsviçre, Belçika, Lüksemburg, Çekya ve İngiltere’deki kent ulaşım sistemlerinden tanımıyorum. Genelde ya bir zaman süresi olur, ya da bir yöne bağlılık. Sanırım, ne kadar özel trafiği azaltma baskısı olursa, sistemler o kadar modern olur. Las Vegas farklı tabiî ki, ama orası Marşal Plânistan.

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 11 Mar Prş, 2021 21:02
gönderen alabay
Derken şuradan da kısa bir not düşeyim: Bölgede yeni bir bilet sistemi düşünülüyor, ne zaman tatbikata geçer, bilmiyorum. Ama A’dan B’ye hava mesafesi (!) hesplanacakmış. Bilhassa Karaorman gibi acaip dağlık yerlerde bu önemli, havadan birbirinden üç kilometre uzak yerler karayoldan on, oniki kilometreye vurabilir, çünkü yollar virajlı. Ama – ve işte bu çok sempatik – kimse biletleriyle toplam ayda bir aylık karttan fazla ödemeyecekmiş. Aylık kart fiyatını şu an bilmiyorum (ben başka kart kullanıyorum), 56–64 € arası bir şey. Başka kart derken: Bazı işverenler kartın % 60 ile % 75 arası bedelini ödüyor meselâ. Ve otomobili park etmek saatte 2,50 € olursa, bu yöntemle bir çok kişiyi toplu taşıma çekmek mümkün. Böyle ileri bakışlı vizyonlar gerek bence.

Re: esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Gönderilme zamanı: 12 Mar Cum, 2021 06:34
gönderen Esat
Uğur yazdı:
11 Mar Prş, 2021 20:09
Doğru söylüyorsunuz. Keza istanbul'daki tramvaydan inince ters yöne gitme serbestliği de yok. Aktarma ücreti ödemek zorunda bırakıyor sistem.
çünkü ödediğiniz ücret "tek yön seyahat bedeli" dir :) ha orta peron bir yerde iner geri dönersiniz buna engel bir durum yok