esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

esk-T.04 » Eskişehir Tramvayı "EsTram"

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Sal, 2007 03:22

Estram Eskişehir Tramvay işletmesidir. 24 Aralık 2004 tarihinde faaliyete geçen Estram, Eskişehirlilere kaliteli ve konforlu raylı toplu taşımacılık hizmeti vermektedir.

Halen iki ayrı güzergahta alçak tabanlı tramvaylar ile hizmet verilmekte olan Eskişehirde Estram ve Eskişehir Belediyesinin filo genişletme çalışmaları ile hat uzatma üzerine düşünceleri devam etmektedir.

Çarşı
Resim
Estram üçgen bölgesi
Resim
Karlı Gece - Eskişehir de normal bir kış gecesi :)
Resim
Estram Haritası
Resim
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

AFERİN

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Haz Sal, 2008 08:10

http://www.arkitera.com/h29644-mahallel ... tiyor.html

Eskişehir'in 50 bin nüfuslu 600 sokağı bulunan Çamlıca Mahallesi sakinleri, mahallelerine tramvay gelmesi için imza kampanyası başlattı.

1 hafta sürecek olan kampanya'da, şu ana kadar 10 bine yakın imza toplandı.Ana cadde üzerinde "Sayın Yılmaz Büyükerşen Tramvay Mahallemize Ne Zaman Gelecek" yazılı bir de afiş asan mahalleliler Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen'den tramvay konusunda destek bekliyor.

Mahalleliler, "Ulaşımda büyük sıkıntı yaşıyoruz. Yaşlılar hastalar çocuklar bu konudan muzdarip. Batıkent'e tramvay gelecek deniyor. Buraya gelecek tramvay mahallemize de girmeli. 50 bin nüfus var burada. Bizi unutmasınlar" dediler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Haz Sal, 2008 08:38

Bravo çamlıca mahallesi sakinlerini gönülden destekliyor ve tebrik ediyorum, Eskişehir tramvay konusundaki öngörüsünü geliştirerek devam ettirmeli ve olmaz denilenleri olabilirliğin ispat etmelidir, tabii ki bu işlerin maddi yönü ile ilgili sıkıntılar var ama mukayeseler doğru yapılırsa raylı sistem her zaman karlıdır.

Ayrıca demokratik tepki gösterme yöntemleri ve isteklerinde ısrarcılıkları içinde teşekkür ediyorum, sizleri hep böyle görmek isterim halkım :) tabi diğer taraftan Eskişehir de bu mahallenin konumunu hiç bilemiyorum acaba tramvay gidermi, gitmezmi, bu detayları bilmediğim için tekniğe kaçan herhangi bir yorum yapmak istemiyorum ama Eskişehir tramvay sistemini yakından görmeyi çok istiyorum açıkçası.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Sal, 2008 20:39

Sitenin öngörülen gelişimi açısından Estram - Eskişehir Tramvayları başlığı Tramvay Hatları başlığı altına taşınmıştır.

-Site Yönetimi-

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 31 Tem Cum, 2009 10:25

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Tem Cum, 2009 10:31

Güzel, Kemal abi bize güzergahındaki her şehirden tadımlık bir şeyler veriyor :):) Antalya - İstanbul arasında tramvayları dolaştın herhalde abi. Tatil deyince bende denize girdin falan sandım :) sen tramvay çekmişsin.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 31 Ağu Pzt, 2009 21:03

Bu araçların markası nedir :?:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Pzt, 2009 23:24

oglcan yazdı:Bu araçların markası nedir :?:
Bombardier - Flexity Outlook modeli tramvay aracı, Viyana' da imal edildiler. Aynı karoseri tipine sahip araçlar Avusturya'nın Graz ve Linz, Polonya'nın Lodz kentlerinde de kullanılmaktadır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Sal, 2009 10:06

Doğrudur araca verilmiş isim "City Runner" fakat üreticinin modele verdiği seri ismi benim yazdığımdır. Flexity serisine ait Outlook modelidir.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 02 Eyl Çrş, 2009 21:41

Bu tramvaylar çok dar ve tek taraftan binilmesi özelliği bana belediye otobüsündeymişim gibi hissettirdi, keşke geniş yapılsalardı yoğunluğa çare olurdu.

Eskişehir'e gerçekten imreniyorum, kaç kez gitmeme rağmen ulaşımda sadece tramvay kullandım, gar yer altına alındıktan sonra oradan da tramvay geçecek deniliyor, mevcut hattan bir kol mu ayrılacak yoksa hat deplase mi edilecek bilmiyorum ama hoş olur bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Çrş, 2009 21:48

İstanbul' dakilerden sadece 35 cm. daha dar, ama tabi alışkanlıklar nedeni ile olsa gerek herkes bundan şikayet ediyor, size bir örnek İstanbul' daki M1 araçları ile T1 araçları arasındaki genişlik farkı kaçtır? Cevap : 0cm. :) evet her iki aracında genişliği aynı fakat T1 Bombardier araçlarının içi daha dar, koltuk aralarında iki yolcunun sırt sırta geçmesi çok zor.

Nedeni tamamen karoser tasarımından kaynaklanıyor. Bombardierlerde dikkat etti iseniz koltuk yanlarında cam kenarında nerede ise 10 cm yakın bir boşluk var, ben burayı ölçmüştüm ama uzun zaman oldu hatırlamıyorum aklımda kalan 7,5 - 8 cm gibiydi çünkü aracın içinin 15 cm daha dar olduğunu bunun da ciddi bir fark olduğunu iddia ediyordum ki hala ediyorum.

Eskişehir Bombardierleri de dıştan dışa 35 cm dar ve tabi içinde yine aynı şekilde cam kenarında bir boşluk var ise içide hali ile dar, hiç gidip görmedim ama teknik çizimden gördüğüm kadarı ile zaten tek taraftan koltuklu bu araçlar.

Hemen bir düzeltme ekleyeyim tabi 35cm deyince söylerken kolay ama metre üzerinden bakınca bu hallice bir fark yani :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Eyl Çrş, 2009 11:56

Bayramın 2. günü Eskişehir'deydim. 2 tramvay hattını da denedim. Çarşı İstasyonu ortak bir istasyon olarak düşünülmüş. Çok iyi bir uygulama. 4 koldan gelen tramvaylar ortada buluşuyor. Uzun hat Otogar'dan başlayıp SSK'da sona eriyor. 16 istasyonu var. Araçları çok sempatik. Dar olması sorun değil bence. Makinist tek yanlı kabini var. Dolayısıyla hatların sonunda çember yaparak başa geliyor. En arkadaki vagonda makinistin oraya denk gelen yerde 4'lü koltuk var, bence yolculuğun en zevkli oturma noktalarından biri. Ayrıca karşılıklı birer koltuk olan yere eşimle oturduk. Çok özel hissettiriyor. Pencereden şehrin heryerini eşinizle karşılıklı seyretmek iyi bir şey (Bu arada eşimde raycı oldu vesselam, çok beğendi). Numaralamayı T1, T2 demişler. Ama tabelada 1 ve 2 yazıyor. Odunpazarı evlerine gitmek için Lise istasyonunda inip yürüdük.

Akşamleyinde öbür hattı denemek istedik. O hat Opera'dan sanırım üniversiteye gidiyor. Daha kısa bir hat. 10 yada 11 istasyonlu. Eskişehirin toplamda 25 istasyonluk sistemi olmasına rağmen iyi konumlandığı için işlevi çok iyi.

Otogar-Çarşı-Üniversite üçgenini rayla bağladığı için yaşamı kolaylaştırıyor. Bir eksiği TCDD Gar'ına biraz yürüme mesafesinde. Keşke onunda tam önünden geçseydi. Ama olsun biraz ayaklara kuvvet.

Yeni hatlar yapılmak isteniyormu bilemiyorum?

5 senedir hat kendini amorti etmişmidir merak ediyorum?

http://www.estram.com.tr/istatistik.php

Ayda 2.5 milyon yolcu taşımış. Günlük ortalama 100.000 civarına geliyor. Eskişehir için gayet iyi bir rakam bence. 10 saatlik işletmeyi ele alırsak saatte 10.000 üzeri yolcu.Resim

Cevapla

“Eskişehir Tramvay Hatları” sayfasına dön