kon-RS.07 » Konya'dan Raylı Sistem Haberleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

kon-RS.07 » Konya'dan Raylı Sistem Haberleri

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Prş, 2009 11:27

Genel haber ve duyuruları hat başlığından ayrı bir şekilde açıyorum.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17775
Türkiye'nin en büyük 6'ncı şehri olan Konya'da ulaşımda yeni bir dönem başlayacak. Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların, özellikle tramvayların yetersiz kaldığı yönündeki şikâyet ve taleplerini göze alarak harekete geçti. Şehir içinde 25 kilometrelik olan tramvay hattı 50 kilometreye çıkartılacak. Alaaddin Tepesi ile Adliye arasına raylı sistem yapmak için proje hazırlayan Büyükşehir Belediyesi, önümüzdeki yıl ihaleye çıkacak.

Konuyla ilgili değerlendirmeler yapan Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, şehir içinde günlük 400 bin kişinin yolculuk ettiğini söyledi. Tramvaylarla her gün yapılan 305 seferle yaklaşık 130 bin kişinin yolculuk ettiğinin altını çizen Akyürek, "25 kilometre olan raylı sistem iki katına çıkacak. Özellikle 2010 yılı sonuna doğru yeni hat ve yeni tramvay ihalesi yapacağız. 2011 yılında da hizmete girmesini planlıyoruz. Yeni tramvayların da sefere çıkmasıyla birlikte hizmet kalitesi daha da yükselecek." dedi.
Bakalım, gerçekten samimiyetle yapılacak bir çalışmamı yoksa, seçimlere doğru verilecek bir gazmı göreceğiz, yani 2011 de başlar falan derken 2012 olur falan filan :) bunu neden söylüyorum, bu işlerin para olduğunu hepimiz biliyoruz, Konya büyük bir kent, ama parası varmı yokmu? Kredisi varmı yokmu? Bunlar önemli etkenler, yarım yamalak başlanıp kalacaksa hiç yapılmasın, ben hep bu görüşte oldum bu Konya' ya özel değil, ama gerçekten iyi bir çalışma ile kent içinde Tramvay yaygınlaştırılacak ise o zaman sonuna kadar devam.

cixSaw
Mesajlar: 1
Kayıt: 11 Ara Cmt, 2010 10:23

konya tramvay inşaat bilgileri lazım

Mesaj gönderen cixSaw » 11 Ara Cmt, 2010 10:28

Bana konya tramvay'ının inşaat kısmı lazıım, hiçbir bilgi yok, bu sitede baktım hep haber hep haber yardımcı olursanız sevinirim.İnşaat kısmından kastım mesela travers çeşidi nedir, işte hattın uzunluğu ne tür malzemelerr kullanıldı vs.vs. site biraz karışık foruma ulaşamadım galiba forum anasayfası yok bende bu konuya açmak zorunda kaldım.
iyi günler

Mahmut
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 01 May Cum, 2009 12:51

Mesaj gönderen Mahmut » 11 Ara Cmt, 2010 15:38

Bana konya tramvay'ının inşaat kısmı lazıım
Sanırım tam istediğin değil ama bir çok fotoğraf var.Site almanca.

http://www.bahndokumente.de/Strab%20Konya/index.html

Die baulichen Anlagen würden den Einsatz von Wagen ähnlich dem deutschen Stadtbahnwagen B zulassen.
kaba tercümesi: sistem hafif metro olarak yapılmıştır.Mesala bursaray araçları kullanabilinir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Cmt, 2010 15:40

Bu konularda Almanca kaynaklar gerçekten bir harika, aslında baktığımızda büyük yüzdesi bizler gibi amatörlerden oluşuyor ama adamlar ellerindeki rahat rahat gezme imkanını ve boş vakitlerini hobi olarak bu işe harcamayı sevdikleri için bilgide çok. Link için teşekkürler Mahmut Bey bizde bir kurcalayıp hat ile ilgili başlığa detayları alabiliriz belki.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: konya tramvay inşaat bilgileri lazım

Mesaj gönderen Esat » 12 Ara Pzr, 2010 02:19

cixSaw yazdı:Bana konya tramvay'ının inşaat kısmı lazıım, hiçbir bilgi yok, bu sitede baktım hep haber hep haber yardımcı olursanız sevinirim.İnşaat kısmından kastım mesela travers çeşidi nedir, işte hattın uzunluğu ne tür malzemelerr kullanıldı vs.vs. site biraz karışık foruma ulaşamadım galiba forum anasayfası yok bende bu konuya açmak zorunda kaldım.
iyi günler
Sorunuza cevap bulmaya çalıştık,

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 6282#16282

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Çrş, 2012 14:55

http://www.lojiport.com/haberdetay/Kony ... mera/32173

Konya' da otobüsler ile birlikte tramvay araçlarına da kamera konulacakmış, sistem sadece araç içinde yolcuları izlemek amaçlı değil aynı zamanda sürücüyüde takip etmeyi amaçlıyor, benzer bir sistem daha önce İstanbul'da Bombardier tramvaylarda uygulanmıştı diye hatırlıyorum aynı zamanca Citadislerde de olacaktı, bu sayede araçların karıştığı kazalarda sürücünün kusurunun tespitinde önemli deliller elde edilebiliyor.
Geçen hafta bir belediye otobüsünün karıştığı ve 5 kişinin hayatını kaybettiği trafik kazasında, otobüs sürücüsünün tam kusurlu bulunmasından sonra harekete geçen Büyükşehir Belediyesi, hem sürücülerin trafik kurallarına uygun araç kullanıp kullanmadığını denetlemek, hem de yolcu-sürücü güvenliğini sağlamak amacıyla toplu taşıma araçlarına kamera koymayı kararlaştırdı.

Konya'da hizmet veren 311 belediye otobüsü ile 60 tramvaya kamera montajına önümüzdeki günlerde başlanacağını bildiren belediye yetkilileri, kameralı sistem sayesinde toplu taşıma araçlarının güvenliği sağlanacak, hem yolcuların sürücü ve vatmanla ilişkileri takip edilecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Cum, 2012 21:33

Bir iki haftadır Konya tramvayı ile ilgili haberler görüyorum sağda solda ama bunların çoğunda kaynaklar sadece ismi yazılarak geçiştirilmiş olduğu için, okuduğum yerlerde böyle haber sitesi falan olmadığı için pek ciddiye almadım, daha doğrusu yazılanların içinde Konya Belediyesi kaynaklı bir şey göremedim, belki ben gözden kaçırmışımdır bu yüzden de yazmamıştım ama bir değinmekte fayda var.

Konulardan birisi eski tramvay araçlarının klimalandırılması projesi idi, bu konuda bir çalışma yapılacaktı ama henüz bir şey yapılmamış ve bu konuda yolcu şikayetleri had safhaya ulaşmış. Tabii ortada şöyle bir durum var, pek çok kent tramvay hatları inşa etti ediyor ve genelde yeni araçlar ile sistemler kuruluyor, Konya uzun yıllardır tramvay işleten bir kent olmasına rağmen hala eski araçlar ile sürdürüyor bu işi, dolayısı ile yolcu ister isetmez bir kıyas içerisine giriyor ve benzer kalitede bir hizmeti istiyor, haklılar. Diğer taraftan bu tip eski araçlarda klima uygulaması biraz sıkıntılı, özellikle karoseri böyle bir şey için üretilmemiş olduğu için revizyon gerektirebiliyor, ülkemizin yetkin klima firmalarından birisi raylı sistem araçları için bir klima tipi üretmişti diye hatırlıyorum ama misâl İstanbul'daki KTA lara dahi devasa bir klima kabini araç içine konularak sorun çözülmüştü, yani pratikte biraz sıkıntılı bir iş.

Altta linkini vereceğim haberde ise, Almanya'dan bir tur şirketinin bu araçların geldiği kentten bir grup Alman vatandaşını nostaljik gezi gibi bir konseptle kente getirecekmiş, muhtemelen bizim Strassenbahnfreak dediğimiz tiplerden oluşan bir grup olacaktır :) tabii yıllar önce bindikleri bu araçlara yeniden binmenin yanında bir de Konya ve YHT geziside artısı olacak.

http://www.memleket.com.tr/mujde,-nosta ... 5737yy.htm

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 15 Haz Cum, 2012 23:42

Konya uzun yıllardır tramvay işleten bir kent olmasına rağmen hala eski araçlar ile sürdürüyor bu işi
Eski tramvay araçlarının kullanılması ya da alınan tramvay araçlarının uzun süre kullanılması bana göre tutumluluk ve kaynakları akıllıca kullanmanın göstergesi. Bu nedenle ben eski araçların kullanılmasına hiç karşı çıkmıyorum. Diğer taraftan ise toplu taşıma araçlarında klima zorunluluk ve eski araçlar da bu zorunluluğa uygun değil.

Konya için sanırım en iyi çözüm Bursa'nın da yeni almış olduğu gibi kısmen genç ikinci el tramvaylar. Antalya ve Gaziantep'in aldıklarına göre daha yeni olan bu tramvaylar iyi bir bakımla uzun yıllar kullanılabilir. Hem de ucuz oldukları için şehrin bütçesini zorlamazlar. Tabi bu araçlara klima takılabilir mi bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Cum, 2012 23:54

Düşüncene katılıyorum, düşük gelirli kentlerde yeni sistemler kurmak zor, araç alımı ise hepsinden zor, oldukça maliyetli bir. Dolayısı ile bazı kentlerin ikinci el araç seçimi bana da yanlış gelmiyor, bu konuda bir sorun yaşayıp yaşamadıklarını bilmesekte Antep'te bence doğru yaptı, parası kadar iş yaptı ama iyi bir revizyon ile araçları gayet iyi bir hale getirdi.

Yanlız Konya ile ilgili şöyle bir durum da var, ben deminki mesajda yazmayı unutmuşum Konya yeni araç alım ihalesi yapacak, bu konuda hazırlıklar yapılmış ve sanırım bu yıl (hatta bir kaç ay) içinde bir araç alım ihalesi yapacaklar, ben bu konuda Konya Belediye sitesinde bir yazı bir türlü bulamadım bu yüzden kaynak olarak başka bir şey koymadım, biraz araştırmak gerekiyor. Araç alım yapacakları doğru olabilirde bu nasıl bir kapsamda olacak bilemiyorum, ikinci el alımı için ihaleye gerek olmuyor bildiğim kadarı ile.

Bence Konya eğer tramvay hatları kurmak gibi bir düşünceye sahip ise yeni araç alımı yapmalı ama mevcut hattı koruyup bu bize yeter diyecekse seninde dediğin gibi daha yüksek modelli ikinci el araçlar ile de çözüm üretebilirler. O araçlarda yukarıda yazdığım gibi İstanbul'da bayağı bir çalışıldı üzerinde ama aracın tavan kısmına SGP lere yapıldığı gibi bir klima (otobüs kliması gibi) montajı yapılamadı, bunun için aracın karoserinin revize edilmesi gerekiyordu ki astarı yüzünden pahalı. Bulunan çözüm de makinist kabini arkasında tek kişilik kapılar vardı ve bunlar doğal olarak İstanbul'da kullanılmadı :) bu kapılardan sol taraftaki tamamen iptal edilerek bunun önünde kalan boşluğa bir bölüm yapıldı ve klima sistemide bunun içine konuldu, tabii ekstra olarak araç içine hava dağılımı için tesisat döşendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Çrş, 2012 10:14

Bu klima işi hakkında bir haber daha okudum. Ramazan ayına yetişmesi beklenen (niye?, önceki ramazanlarda tramvay bile yoktu kimsenin gıkı çıkmazdı) klima takılma olayının sene sonuna kadar sarkacağı belirtilmiş. Klima takma işi için ihale çoktan yapılmış ve 25 Mayıs tarihinde de ilk araç montaj için firmaya verilmiş, klimalandırma işleminin 3 ay süreceği belirtilmiş ve tüm araçlara sene sonuna kadar takılması bekleniyor diye belirtilmiş.
Benim anlamadığım şu oldu, kaç araç var Konya'da? Bir araca takılması 3 ay sürecek ise geriye kaldı şurada 5 ay :) Şimdi ben kendi mantığım ile olayı yazayım, muhtemelen ilk verilen araç üzerinde işi alan firma deneme yanılma ile projelendirecek olayı, yani ortada projesi bile olmayan bir iş için insanlar ne bekliyorlar ki? Bir araca klima montajı 3 ay sürmez, biliyorum sürmeyeceğini ama İLK ARACA yani PROTOTİP çalışma 3 ayda biterse iyi. Dolayısı ile kaç araç var bilmiyorum da inşallah bu sene sonuna yetişir, kış aylarında serin serin binilir artık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Çrş, 2013 18:08

Konya' nın satın aldığı 60 adet tramvay aracının teslimatları başlamış, hayırlı olsun.

http://www.haber3.com/konya-protokolu-s ... 77158h.htm
Konya Valisi Muammer Erol, Garnizon Komutanı Tümgeneral Ali Çetinkaya ve Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, son model 60 tramvay alımı ile ilgili yapılan ihalenin ardından Konya’ya gelen ilk tramvayda Alaaddin Tepesi çevresindeki deneme sürüşüne katıldı.

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan son model ve düşük tabanlı 60 tramvayın her biri koltukta 60, ayakta 308 olmak üzere toplam 368 kişi kapasiteli. Mevcut tramvaylardan 2,5 metre uzun olan yeni tramvaylar; 32,5 metre uzunluğa, 2,55 metre genişliğe sahip. Çift yön olarak kullanılabilen, çift taraflı kapıları bulunan tramvaylarda sürücü ve yolcu bölümlerinin tamamı klimalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Prş, 2013 21:09

http://www.railjournal.com/index.php/li ... hannel=542

Konya' nın satın aldığı modelden bir iki kare fotoğraf var linkte

Resim

Resim

Cevapla

“Konya Tramvay Hatları” sayfasına dön