3. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Küçük bir not

Gönderilme zamanı: 19 Eki Cum, 2007 09:06
gönderen Kemal Çevik
Osmanlı zamanı derken akla başka şehirler de geliyor: Kahire, Beyrut, Şam, Selânik ... bütün bunlarda tramvay vardı (Şam ile %100 emin değilim).

B. Alabay
Şam elektrikli tramvayı 1905 de Istanbul'dan bile daha önce kullanmaya başladı.

Gönderilme zamanı: 04 Nis Cum, 2008 20:05
gönderen Esat
Evet Afrika ülkelerinde Avrupa ile birlikte elektrikli tramvay sistemlerine geçilmiş, ülkemizde de Konya İstanbul dışında o dönemlerde tramvay hattına sahip şehirlerden birisi aslında benim bildiğim kadarı ile İstanbul, İzmir ve Konya dışında Anadolu topraklarında tramvay hattı yoktu, aslında İstanbul' dan tramvaylar kaldırıldığı dönemde keşke İzmir ve Konya' ya gönderilse imiş o araçlar bu şehirlerdeki sistemler şimdi çok ilerlemiş olurdu.

Benim Konya ile ilgili merak ettiğim acaba yerel yönetimin bu hattı geliştirmek için bir düşüncesi varmı bu konuda bir takım araştırmalar yapılıyormu, bir aralar Konya Belediyesinin Almanya' dan ikinci el araç alacağı gibi bir şeyler duymuştum ama daha yüksek modelli ikinci ellerden söz ediliyordu, bilgisi olan varmı?

Gönderilme zamanı: 05 Nis Cmt, 2008 19:41
gönderen Mustafa Noyan
Konya'da 101 ve 150 numaralı arasında 50 adet tramvay vardı,
Konya Belediyesi'nin 2004 yılında yaptığı eskilere göre biraz farklı, nisbeten yeni 10 tramvay alımıyla tramvay sayısı 60 oldu;
unutmayalım ki, Konya'nın halen kullandığı tüm tramvaylar ikinci el,
hepsi de Köln'den alınma 8)

Gönderilme zamanı: 05 Nis Cmt, 2008 22:07
gönderen Esat
Toplam 60 araç bence çok iyi bir rakam, sonradan gelen 10 u bilmiyorum ama ilk 50 resimlerde gördüğüm ve Mustafa abinin anlatımı ile tek yönden makinist kabinli iki körüklü 3 kabinli, nerden baksak 200 kişinin üzerinde kapasitesi var bu araçların, tek yönden makinist kabinli olması nedeni ile de baş noktalarda sanırım armut bölgeleri var ya da hat buna göre şekillendirilmiş, çok hoş bu şekilde zaten 50 aracın tamamı tek olarak çalışabiliyor dolayısı ile dakika da bir araç olması da çok normal keşke elimizde resimleri de olsa idi.

Gönderilme zamanı: 10 Eyl Çrş, 2008 13:48
gönderen Esat
Resim

Kemal abimin yükledigi bu haritaya göre yeni projeler planlaniyor ama ben burada bir seyi anlamadim mevcut bir hafif rayli sistem var diyor ki sanirim bu mevcut tramvay hatti peki bunun üzerinden bir de planlanan tramvay hatti demis??? Bu konuda bilgisi olan varmi.

Ayrica projelerin Hizli Tren garina göre düsünülmesi cok yerinde olmus

Gönderilme zamanı: 10 Eyl Çrş, 2008 15:50
gönderen alabay
Gel, ver, beni kızdıracak daha nice belgeler sunnn ...
Yekraygayriağ-öçöncüdönyaa?

OOOOF OF!

Kusan bir ifade eksik!

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cum, 2009 10:38
gönderen kemal
Resim

Konya'ya bizden bir Tramvay

Gönderilme zamanı: 02 Eki Cmt, 2010 00:17
gönderen Yunus Inci
Konya delegesi Berlin'de bulunan Stadler firmamizi ziyaret ederek bizleri heyecanlandirdilar.

Eski AEG olarak Konya'ya "Vario" modelimiz cok yakisacaktir.
Firmamizda cok sayida türkce konusan uzman elemanimiz bu trenlerde sergiledikleri el emeklerini memleketimize seve seve göndermeye hazirdir

saygilarimla

yük.müh Yunus Inci
Stadlerrail-Berlin Pankow

http://de.wikipedia.org/wiki/Variobahn
http://www.stadlerrail.com/de/fahrzeuge/variobahn/

Gönderilme zamanı: 02 Eki Cmt, 2010 14:12
gönderen Esat
Merhaba Yunus Bey, bahsettiğiniz Vario lar Münih te kullanılan Vario lar ile aynı sanırım, araçlar ile ilgili model farklılıkları konusunda da bilgi alabilirsek Toplu Taşıma Araçları başlığında aracı tanıtabiliriz diye düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 12 Ara Pzr, 2010 02:18
gönderen Esat
Mahmut yazdı:
Bana konya tramvay'ının inşaat kısmı lazıım
Sanırım tam istediğin değil ama bir çok fotoğraf var.Site almanca.

http://www.bahndokumente.de/Strab%20Konya/index.html

Die baulichen Anlagen würden den Einsatz von Wagen ähnlich dem deutschen Stadtbahnwagen B zulassen.
kaba tercümesi: sistem hafif metro olarak yapılmıştır.Mesala bursaray araçları kullanabilinir.
Mahmut Bey in vermiş olduğu linkten bir iki bilgi alıntılıyorum, daha doğrusu anladığımı yazmaya çalışayım bakalım, böylece madem hat ile ilgili eksiğimiz varmış onu da kapatmış olalım. Aslında o linki Almancası iyi olanlar inceleyerek araçların ve hattın tarihçesi ile ilgili bazı detayları da verebilirler.

Ray Açıklığı: Standart 1435 mm
Maks. Hız: 80 km/h (araçların yapabildiği hızı kast ediyordur, işletme hızı değil)
En yüksek eğim: 40 ‰
En dar kurp yarıçapı - işletmede - : 100 m
En dar kurp yarıçapı - garajda - : 25 m
Araç genişliği: 2650 mm
Ray tipi: S49 ve Ri60 rayları kullanılmıştır, anahat S49 olup, kavşaklar, bazı makas bölgeleri ve garajda Ri60 oluklu ray kullanılmış.
Enerji : 31,5 kV trafo beslemesi üzerinden 750V DC elektrik ile çalışıyor,

Son olarak, araçların tek taraftan kapılı olması nedeni ile istasyonların tek yönlü olduğu, 60m uzunluk ve 20cm yükseklikte peronlar bulunduğunu istasyonlar arası mesafenin 380 ile 775 m. arasında değiştiğini söyleyebiliriz. 2004 te alınanlar ile birlikte toplam 61 araç var fakat bunların 8 tanesi yedek parça olarak kullanılmak üzere alınmış hurda araçlarmış.

Gönderilme zamanı: 11 May Çrş, 2011 22:19
gönderen kemal
Resim
Selçuk Üniversitsi Kampüs durağı.

Gönderilme zamanı: 19 May Prş, 2011 21:45
gönderen kemal
Thomas Fischer'den yeni resimler geldi:
Konya depodan bir resim
Resim

Resim