Şam elektrikli tramvayı 1905 de Istanbul'dan bile daha önce kullanmaya başladı.Osmanlı zamanı derken akla başka şehirler de geliyor: Kahire, Beyrut, Şam, Selânik ... bütün bunlarda tramvay vardı (Şam ile %100 emin değilim).
B. Alabay
kon-T.04:01 » Alâaddin Tepesi - Kampüs Tramvay Hattı
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
Küçük bir not
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet Afrika ülkelerinde Avrupa ile birlikte elektrikli tramvay sistemlerine geçilmiş, ülkemizde de Konya İstanbul dışında o dönemlerde tramvay hattına sahip şehirlerden birisi aslında benim bildiğim kadarı ile İstanbul, İzmir ve Konya dışında Anadolu topraklarında tramvay hattı yoktu, aslında İstanbul' dan tramvaylar kaldırıldığı dönemde keşke İzmir ve Konya' ya gönderilse imiş o araçlar bu şehirlerdeki sistemler şimdi çok ilerlemiş olurdu.
Benim Konya ile ilgili merak ettiğim acaba yerel yönetimin bu hattı geliştirmek için bir düşüncesi varmı bu konuda bir takım araştırmalar yapılıyormu, bir aralar Konya Belediyesinin Almanya' dan ikinci el araç alacağı gibi bir şeyler duymuştum ama daha yüksek modelli ikinci ellerden söz ediliyordu, bilgisi olan varmı?
Benim Konya ile ilgili merak ettiğim acaba yerel yönetimin bu hattı geliştirmek için bir düşüncesi varmı bu konuda bir takım araştırmalar yapılıyormu, bir aralar Konya Belediyesinin Almanya' dan ikinci el araç alacağı gibi bir şeyler duymuştum ama daha yüksek modelli ikinci ellerden söz ediliyordu, bilgisi olan varmı?
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 76
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Toplam 60 araç bence çok iyi bir rakam, sonradan gelen 10 u bilmiyorum ama ilk 50 resimlerde gördüğüm ve Mustafa abinin anlatımı ile tek yönden makinist kabinli iki körüklü 3 kabinli, nerden baksak 200 kişinin üzerinde kapasitesi var bu araçların, tek yönden makinist kabinli olması nedeni ile de baş noktalarda sanırım armut bölgeleri var ya da hat buna göre şekillendirilmiş, çok hoş bu şekilde zaten 50 aracın tamamı tek olarak çalışabiliyor dolayısı ile dakika da bir araç olması da çok normal keşke elimizde resimleri de olsa idi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kemal abimin yükledigi bu haritaya göre yeni projeler planlaniyor ama ben burada bir seyi anlamadim mevcut bir hafif rayli sistem var diyor ki sanirim bu mevcut tramvay hatti peki bunun üzerinden bir de planlanan tramvay hatti demis??? Bu konuda bilgisi olan varmi.
Ayrica projelerin Hizli Tren garina göre düsünülmesi cok yerinde olmus
-
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 01 Eki Cum, 2010 23:51
Konya'ya bizden bir Tramvay
Konya delegesi Berlin'de bulunan Stadler firmamizi ziyaret ederek bizleri heyecanlandirdilar.
Eski AEG olarak Konya'ya "Vario" modelimiz cok yakisacaktir.
Firmamizda cok sayida türkce konusan uzman elemanimiz bu trenlerde sergiledikleri el emeklerini memleketimize seve seve göndermeye hazirdir
saygilarimla
yük.müh Yunus Inci
Stadlerrail-Berlin Pankow
http://de.wikipedia.org/wiki/Variobahn
http://www.stadlerrail.com/de/fahrzeuge/variobahn/
Eski AEG olarak Konya'ya "Vario" modelimiz cok yakisacaktir.
Firmamizda cok sayida türkce konusan uzman elemanimiz bu trenlerde sergiledikleri el emeklerini memleketimize seve seve göndermeye hazirdir
saygilarimla
yük.müh Yunus Inci
Stadlerrail-Berlin Pankow
http://de.wikipedia.org/wiki/Variobahn
http://www.stadlerrail.com/de/fahrzeuge/variobahn/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mahmut Bey in vermiş olduğu linkten bir iki bilgi alıntılıyorum, daha doğrusu anladığımı yazmaya çalışayım bakalım, böylece madem hat ile ilgili eksiğimiz varmış onu da kapatmış olalım. Aslında o linki Almancası iyi olanlar inceleyerek araçların ve hattın tarihçesi ile ilgili bazı detayları da verebilirler.Mahmut yazdı:Sanırım tam istediğin değil ama bir çok fotoğraf var.Site almanca.Bana konya tramvay'ının inşaat kısmı lazıım
http://www.bahndokumente.de/Strab%20Konya/index.html
kaba tercümesi: sistem hafif metro olarak yapılmıştır.Mesala bursaray araçları kullanabilinir.Die baulichen Anlagen würden den Einsatz von Wagen ähnlich dem deutschen Stadtbahnwagen B zulassen.
Ray Açıklığı: Standart 1435 mm
Maks. Hız: 80 km/h (araçların yapabildiği hızı kast ediyordur, işletme hızı değil)
En yüksek eğim: 40 ‰
En dar kurp yarıçapı - işletmede - : 100 m
En dar kurp yarıçapı - garajda - : 25 m
Araç genişliği: 2650 mm
Ray tipi: S49 ve Ri60 rayları kullanılmıştır, anahat S49 olup, kavşaklar, bazı makas bölgeleri ve garajda Ri60 oluklu ray kullanılmış.
Enerji : 31,5 kV trafo beslemesi üzerinden 750V DC elektrik ile çalışıyor,
Son olarak, araçların tek taraftan kapılı olması nedeni ile istasyonların tek yönlü olduğu, 60m uzunluk ve 20cm yükseklikte peronlar bulunduğunu istasyonlar arası mesafenin 380 ile 775 m. arasında değiştiğini söyleyebiliriz. 2004 te alınanlar ile birlikte toplam 61 araç var fakat bunların 8 tanesi yedek parça olarak kullanılmak üzere alınmış hurda araçlarmış.