ant-T.04:02 » T1 Fatih-EXPO/Havalimanı Tramvay Hattı

görkem 07
Mesajlar: 3
Kayıt: 20 Eyl Cmt, 2008 19:54

Mesaj gönderen görkem 07 » 27 Oca Sal, 2009 21:46

antalyaya ankaray yada aksaray tarzı hafif metro projesi olmalıydı esat bey.Evet kent bir metropol şehir değil şu an kabul ediyorum.Dediğim olay konyaaltı lara aksı için ve toplu taşıma araçlarının üstten verilmemesi ile bugün sağlanır diye düşünüyorum. Ama 1990 nüfus sayımı ile 378 bin olan kent bugün itibarıyla 1 milyona dayandı ki bu kışlık nüfus.Yazlık sirkü halindeki yerli yabancı turist nüfusta kente eklenince 1.5 milyona yakın bir insanın hareket halinde olduğunu görüyoruz..
ulaşım projeleri uzun vadeli olarak tasarlanması gerektiğine göre hafif metro antalyanın geleceği olurdu.Evet maliyetlerin farkındayım.evet uzun yıllar alacak ama yılda 50 bin kişi yerleşiyor bu kentin merkezine.Ve antalya bu ülkenin vitrini.
Katlı kavşak projeleri hatalı yapıldı koskoca 100.yıl refüjü heba edildi.Taa büyük limandan ki konyaaltında oluyo.100.yıla şeklinde Tramvay halinde projelendirilse idi daha uygun olurdu.hem en azından liman-eski otogar bandında yol şeridinden feragat edilmezdi.hem çok daha yüksek yolcuya hitap ederdi.
duyumlarıma göre belediye başkanı 2.etabı 26 km yapacak ve 11 km si yeraltında olacakmış.ama nereden geçer nasıl geçer emin değilim.
aslında bana kalsa madem 1.etap işine başlandı.2.etapda havalimanına uzatılmalı.Hat zaten meydan istikametinde son buluyor.bi 10 km orta refüj kullanılarak ki 7 metre genişliğindeki refüjden devam ettirilip havalimanı ve otogar birbirine raylı sistemle bağlanmış olur. ki bu hiçde itiraz edilecek bir güzergah olmaz.en nihayetinde şehrin iki temel unsuru modern bir sistemle birbirine bağlanacak.
ancak antalya bu dinamik büyüme sürecini devam ettirirseki ettirceğini tahmin ediyorum.Öyle bir kent düşününki ısınma,doğalgaz vs.. derdi yok hava güzel diye yerleşen çoğunluğu emekli,onca insan tanıyorum.kentin uzun vadede hafif metro projesine kendini mali yönden hazırlamaya başlaması elzem görünüyor bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Cum, 2009 17:39

görkem 07 yazdı:ulaşım projeleri uzun vadeli olarak tasarlanması gerektiğine göre hafif metro antalyanın geleceği olurdu.Evet maliyetlerin farkındayım.evet uzun yıllar alacak ama yılda 50 bin kişi yerleşiyor bu kentin merkezine.Ve antalya bu ülkenin vitrini.
Antalya gibi bir kentte belkide Master planlar 25 yıllık dahi planlanabilir, ama İstanbul' da kaç yıl için yapıldı bilemiyorum. Tabi bu planlarda sadece şehrin mevcut kör düğüm noktaları değil bahsettiğimiz ileriye bakış ile olası nüfus artışı ve bu artışın yerleşim taleplerinin şekillendirilmesi önemlidir, örn. İstanbul' da sürekli olarak Silivri ve Gebze' ye hızlı ve konforlu raylı sistemlerin ulaştırılmasının istenmesinin nedeni kentin dışında ama ulaşılabilir yeni yerleşim alanları oluşturmaktır, bunuda zaten bugün İBB Başkanı Sn. Kadir Topbaş ifade etti. Antalya' da aynı şekilde bir planlama yapılabilir mi? Yani kentin yatay gelişimi bozularak biraz daha derli toplu olması için kuzeye doğru yeni alanlar oluşturulabilirmi, çünkü bu oluşumlar toplu taşımanında seçimini belirler, buradaki insanları nasıl merkeze getirip götürelim? kaç kişiler? Demografik yapı nedir? Evet pano büyümeye başladı değilmi? :) dolayısı ile Antalya ile ilgili görüşlerine katılıyorum, büyüyen bir şehir ve keşke daha planlı büyüse idi ve düzgün planlanmış bir de tramvay ya da troleybüs şebekesi ile ülkemizin sadece turizm lideri değil çevre duyarlı kenti diyede övünse idik :)
görkem 07 yazdı:duyumlarıma göre belediye başkanı 2.etabı 26 km yapacak ve 11 km si yeraltında olacakmış.ama nereden geçer nasıl geçer emin değilim. aslında bana kalsa madem 1.etap işine başlandı.2.etapda havalimanına uzatılmalı. Hat zaten meydan istikametinde son buluyor.bi 10 km orta refüj kullanılarak ki 7 metre genişliğindeki refüjden devam ettirilip havalimanı ve otogar birbirine raylı sistemle bağlanmış olur. ki bu hiçde itiraz edilecek bir güzergah olmaz.en nihayetinde şehrin iki temel unsuru modern bir sistemle birbirine bağlanacak.
Umarım oradaki planlamacılar bir halkın gözünden sunduğun bu önerileri görüyorlardır, tabi bu görme sitemizden görme anlamında değil :) Antalya ile ilgili yazın bikinili kızlar dışında haberlerde okuduğumuz şeylerin başında Antalya havalimanının kırdığı rekorlar gelir, dolayısı ile günlük olarak nüfusu değişkenlik gösteren ve bu değişkenliğide havalimanı ve otobüs terminali ile sağlanan bir kentte keşke söylediğin gibi bir HRS planlansa dediğim gibi bunun illa ki 8-10 vagonlu saatte 40bin kapasiteli bir metro olmasına da gerek yok, ilk etapta pre-metro olarak kurulabilir ve 3 lü diziler ile çalışılabilir. İlerleyen zamanda vagon ilavesi ile 4 ya da 6 lı diziler ile metro olur, ve hem şehrin üst yapısında bir sıkıntı oluşmaz hemde Antalya ya güzel bir hizmet verilmiş olur, bu işlerin maliyetleri konusuna gelince, bence merkezi yönetim bu tip kentlere biraz destek çıkmalı yani kredilere garantör falan olmalı diye düşünüyorum, zaten kamu hizmeti olan bu işlerde karlılık sistemin kendini subvanse etmesi ile ölçülür amaç para kazanmak değil sistemi sürdürmektir.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 19 Şub Prş, 2009 23:59

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 26 Şub Prş, 2009 17:24

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Prş, 2009 17:39

Kemal abi hayırdır bir koşu Antalya yaptın herhalde şimdi de :) vallahi sana yetişmek mümkün değil, çok güzel resimler. Araç ile ilgili daha önce konuşmuştum teknik özelliklerini bilmiyorum sadece görünüşü ile ilgili olumsuz görüşümü beyan etmiştim.

Bir şey daha dikkatimi çekti, umarım o tramvay yolları betona fiks imal edilmiştir, yoksa o kilit parke taşı altında kum ve ince balast ile yapılmış bir altyapı ise yazık derim sadece.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 26 Şub Prş, 2009 18:01

Caddelerde betona fiks edilmiş ancak tünel yollarında balast galiba resimlere bakıp anlayabilirsin.
Resim

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ANTRAY (Dokuma Pil Fabrikası-Meydan Kavşağ

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Mar Pzt, 2009 00:48

http://www.samanyoluhaber.com/haber-141005.html


Erdoğan daha sonra Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından projelendirilen Hafif Raylı Sistem projesi çerçevesinde yaptırılan ANTRAY'da vatmanlık yaptı. Sürücü koltuğuna oturan Erdoğan, görevli vatmanın tarifiyle aracı çalıştırarak Dokuma semtindeki eski Pil Fabrikası önünden birinci etabın son noktası olan Meydan Kavşağı'na kadar tramvayı kullandı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Pzt, 2009 00:54

Resim

Gece açılışıda bir ilk olsa gerek :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Antalya'dan taze resimler

Mesaj gönderen kemal » 24 Mar Sal, 2009 00:40

Fotolar Onur Taner Beye aittir.
Resim
Antalya tramvayları da "gunduracı" tabelasına dönmüş,hat numarası gidilecek son yer yok ama boş lakırdı çok!
Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Cmt, 2009 22:52

yine fuardan bir kare CAF firmasının standında bu araç Antalya Tram adı ile tanıtılıyor, bir de CD lerini aldım Türkçe bakalım kurcalayınca içinden neler çıkacak :)

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 13 Haz Cmt, 2009 23:54

oo bu iyi olmuş cd içeriği merak konusu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Sal, 2009 10:26

kemal yazdı:oo bu iyi olmuş cd içeriği merak konusu.
CD de CAF firmasının araçları ve teknolojisi ile ilgili bir tanıtım var aslında Youtube a koyup sitede paylaşabilirim, 6 dk lık bir video ama oldukça bilgilendirici olmuş, ve çok ilginç bazı teknolojiler var aslında bunları teknikler kısmında yazmak lazım ama üzerine tartışılmadığı için pek yazasım yok :)

Cevapla

“Antalya Tramvay Hatları” sayfasına dön