ant-T.04:02 » T1 Fatih-EXPO/Havalimanı Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Cum, 2008 16:01

Ama vermekte haklilardi degilmi bitmeyen bir insaat süreci. Ben o esnafin minibüscüler ile bir iliskisi olduguna inanmiyorum IBB nin aciklamalarina göre oradaki minibüslerin sayisi azaltildi hatta Bayrampasa M1 den kalkan mavi Terkos otobüsleride oradan kaldirilacakti ama kaldirilmadi neden IBB bu kadar adami birden verecegi baska hat yok bu insanlara verecek isi de yok dolayisi ile oy kaygisi ben secimlerden sonra bu konuda gelisme olacagina inaniyorum.

Ama bir örnek 50.Yil duragi bir süre acilamadi üst gecit insaati bitmedigi icin ve tramvaylar burada durmadan pas geciyorlardi, sürekli olarak adamin biri telefon ediyor, mail atiyor belediyeye yaziyor bu istasyon ile ilgili yok biz binemiyoruz bilmem ne, adam arastirildi bulundu istasyonun karsisindaki büfeci :) tek derdi duragin acilip islerininde bollasip bereketlesmesi peki bu ne kadar ahlaki bir davranis isin komigi Istanbul Ulasima 3. ncü defa mail atiyorum bazi konularda ama bana cevap vermiyorlar böyle gereksiz adamlara veriyorlar, emeklerime acimaya basladim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Cum, 2008 16:29

Esat yazdı:Ama vermekte haklilardi degilmi bitmeyen bir insaat süreci.
Yok abi yanlış anladın. Cadde üstü tramvay yapılmasını mahkemeye verdiler. O yüzden inşat durdu. Cadde kapatılıyor dediler. İBB'nin elini kolunu bağladılar. Sonra yeraltına alma sürec başladı.

Esat yazdı:Ben o esnafin minibüscüler ile bir iliskisi olduguna inanmiyorum
Çok iyi niyetlisin. Keşke bende senin gibi düşünebilsem.Mahkemeye verenelrin arasında minibüsçü esnafı da vardı. Matbaanın gecikmesi nedendi? Hattatların ekmek davası.
Esat yazdı: IBB nin aciklamalarina göre oradaki minibüslerin sayisi azaltildi hatta Bayrampasa M1 den kalkan mavi Terkos otobüsleride oradan kaldirilacakti ama kaldirilmadi neden IBB bu kadar adami birden verecegi baska hat yok bu insanlara verecek isi de yok dolayisi ile oy kaygisi ben secimlerden sonra bu konuda gelisme olacagina inaniyorum.
Toplasan kaç hat var. 50 diyelim. Olsun 500 otobüs. Olsun 500*5=2.500 kişiyi etkilesin. Seçimlerdeki etkisi nedir? SEN DOĞRULARI YAP. Oy vermeyen vermez. Herkesi beğendiremezsin. O adamları TERKOS-HABİPLER METRO şeklinde çalıştırsalar kayıpları olmaz ki. Daha az yakıt tüketirler. Karları olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ara Çrş, 2008 20:42

Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan Hafif Raylı Sistemin deneme sürüşlerine başlandı.

Büyükşehir Belediyesi tarafından Avrupa Kalkınma Bankası kredisiyle çalışmaları 1,5 yıl önce başlatılan Hafif Raylı Sistemde, ilk vagon deneme sürüşüne başladı. Antalya Hayvanat Bahçesi önündeki depolama alanından Otogar Kavşağı'na kadar olan birinci etapta yapılan deneme sürüşünü, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel yaptı.

Deneme vagonu içinde gazetecilere açıklamalarda bulunan Türel, 1,5 yıl süren yoğun bir çalışma sonucunda 11 kilometrelik Hafif Raylı Sistem güzergahının tamamlandığını söyledi. 400 günlük bir sürede yapılan bu çalışmanın Türkiye'de bir ilk olduğunu belirten Türel, "Bu bir Türkiye rekoru değil, dünya rekorudur. Avrupa Yatırım Bankası yetkilileri, bu kadar hızlı bitirilen bir proje karşısında şaşkınlıklarını dile getirdiler" dedi.

Proje maliyetinin 300 milyon YTL olduğunu belirten Türel, raylı sistemin kent merkezinden geçmesi nedeniyle yaşanan trafik sıkışıklığına anlayış gösterdiklerinden dolayı Antalyalılara teşekkür etti. İnşaat esnasında sıkıntıların olduğunu, ancak sabırla bu sıkıntıdan kurtulduklarını anlatan Türel, Antalya'ya çağdaş bir sistem getirildiğini ifade etti.

İlk aşamada üç vagonun Antalya'ya geldiğini, diğer üçünün de yolda olduğunu kaydeden Menderes Türel, toplam 14 vagonun şubat ayı ortalarına kadar Antalya'da seferlere katılacağını bildirdi.

İkinci etap Otogar-Çallı arasındaki deneme sürüşlerinin ocak ayı ortasında, üçüncü etap Çallı-Muratpaşa Camisi arası deneme sürüşlerinin ise ocak sonuna kadar ve son etap olan Muratpaşa Camisi-Depolama alanının da şubat ayı ortalarında tamamlanacağını ifade eden Türel, iki haftalık periyotlar halinde deneme sürüşlerinin tamamlanacağını kaydetti. Türel, raylı sistemin ilk yolcularını şubat sonunda almaya başlayacağını dile getirdi.

Antalyalılara vermiş oldukları sözü yerine getirmenin mutluluğu içinde olduklarını anlatan Türel, şöyle devam etti:

"11 kilometrelik hattın bu kadar kısa bir sürede tamamlandığının örneği yok. 1.5 yıl önce bu sözü verirken, bize itimat etmeyenler vardı. Avrupalıların bile şaşırdığı bir hızda toplu ulaşım hizmetini tamamladık. Projeye göre, haziran ayında deneme sürüşlerine başlanması gerekiyordu. Ancak biz halkımıza verdiğimiz sözü yerine getirdik."

Antalya Hafif Raylı Sistem Projesi kapsamında yolcu taşıyacak ilk vagon, üretiminin yapıldığı İspanya'nın San Sebastian kentinden bir süre önce getirilmişti. İlk deneme sürüşlerine başlanacak tren, son teknolojiyi de üstünde taşıyor. Her biri 41 bin ton ağırlığındaki trenin hızı saatte maksimum 70 kilometre olacak. 66 koltuklu vagon toplam 307 kişiyi aynı anda taşıyabilecek. Özürlülerin de düşünüldüğü trenin genişliği 2,65, yüksekliği ise 3,4 metre. 6 kapılı trenin iki sürücü kabini var ve her iki yöne doğru hareket edebiliyor. Elektrikli vagonlar dizel trenlere göre yüzde 20 daha ucuz enerji kullanacak. Toplam 14 vagon önümüzdeki haziran ayına kadar Antalya'ya peyderpey gönderilecek.
Kaynak: Hürriyet.com.tr

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Oca Cum, 2009 09:45

Resim
CAF TARAFINDAN ÜRETİLİP ANTALYA YA GÖNDERİLEN İLK ARAÇ.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Oca Cum, 2009 12:50

Hımm çok enterasan bir tasarım? Açıkçası bana pek hoş görünmedi bakalım belki zamanla buna da ısınırız :) yanlız kapıları biraz az ve körük bölgeleri boji üzerinde değil, kıvrılmayı nasıl sağlamışlar ben onu merak ettim açıkçası, diğer taraftan alındaki o şekil kamyon havası vermiş.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Oca Cum, 2009 15:35

Bana az biraz Strasbourg'un tramvaylarını andırıyor ...

http://fr.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Strasbourg

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Oca Cum, 2009 16:15

Bunların aynısı Bilbao da da işliyor, oradakiler pek fena görünmüyor bizimkinin boyası biraz kötü gibi, ben fena değil diyorum.
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Oca Cum, 2009 17:39

İstikamet paneli rezil gibi görünüyor. Ama bizde de hiç şaşmıyorum buna zaten. Hat numarasına ne gerek var yahu? Hele istikamet ... ohooo ... batılı garip şeyler.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Oca Cum, 2009 20:43

alabay yazdı:İstikamet paneli rezil gibi görünüyor. Ama bizde de hiç şaşmıyorum buna zaten. Hat numarasına ne gerek var yahu? Hele istikamet ... ohooo ... batılı garip şeyler.

B. Alabay
Katılıyorum, hele ki Antalya gibi bol güneşli bir kentte füme cam parlama sorununu ortadan kaldırmaya yeterli olacakmı bunu merak ettim, bizde pek bu tip araştırmalar yapılmıyor, paramıza göre araç alıyoruz, alırken özelleştirmiyoruz ve mesela senin söylediğin tabelayı hiç sorgulamıyoruz, Bombardierlerde bu sorunu aşmak için alın kısmı hafif çıkıntılıdır, bu sadece güzel bir tasarım sağlamak için değil o panele güneş ışığı vurmasını engellemek için düşünülmüş bir detaydır, tabi belki bunda da camın içinde böyle bir koruma vardır bilemiyorum.

Renk konusunda sizlere katılıyorum bizimkinin belkide rengi biraz kötü geldi, bilmiyorum ama beni daha çok rahatsız eden üst kısımdaki ekipmaların bulunduğu yeri kapatan karoserinin tasarımı oldu, dedim ya kamyon rüzgarlığı gibi durmuş bence.
alabay yazdı:Bana az biraz Strasbourg'un tramvaylarını andırıyor ...

http://fr.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Strasbourg
Onlar farklı, o araçlar Alstom Citadis serisinin araçları tabi andırmıyor değil ama onlarda değil :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 07 Oca Çrş, 2009 13:25

Bu arada sistemin adı da "Antray" Oluyormuş, belki mevcut hattı 1 yenisini de 2 numara yaparlar :P tabi akıllarına gelirse.
Aşağıda test sürüşünün videosu var.
http://www.kanalvip.com.tr/haber_detay. ... slik_id=18

görkem 07
Mesajlar: 3
Kayıt: 20 Eyl Cmt, 2008 19:54

Mesaj gönderen görkem 07 » 27 Oca Sal, 2009 20:07

uzun süredir siteyi takip ediyordum ama bu ilk mesajım sanırım.bir antalyalıdan bu hatla ilgili bilgiler geliyor.
Antalyalı bu raylı sistem projesinden ötürü hiç hoşnut değil.nedeni de ''raylı sistemlere''karşı olması değil.
antalyanın yolları pek geniş tasarlanmamış zamanında.Kentin bu denli büyüyeceği hesaba katılmamış yollar hali hazırda dar geliyordu şimdi ortadan hat geçirildiği için iyice daraltıldı. şarampol ve doğu garajı gibi kentin en hayati noktalarında sadece tek bir şerit bırakıldı olaki araç arızalansa trafik felç.kentin en hayati caddeleri trafiğe kapandı.
Toplu ulaşım allak bullak oldu.bir yerden bir yere ulaşmak artık sabır gerektiriyor.
proje bence istikamet açısından yanlış değil.Antalya doğu atı istikametinde bir kent ve hatda batı doğu istikametinde ama çok daha iyi çalışabilecek bir istikamet olan konyaaltı-yüzüncü yıl istikameti katlı kavşak projeleri yüzünden heba edildi.
esnaf inanılmaz mağdur.belediye bu proje yüzünden rahat alabileceği seçimlerden yara alacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Sal, 2009 20:27

Evet sizi bayağıdır aramızda görüyoruz, bu proje ile ilgili bize bu bilgileri vermeniz çok iyi oldu. Önceki mesajlarda bir yerlerde bu hattın metro olması konusunda görüş bildirilmişti, gerçi sanırım bende buna karşı çıkmıştım, bunun başlıca sebebi tabii ki Antalya' ya biraz uzak olmamız sanırım :)

Güzergahın doğru olduğunu bir Antalya' lı olarak belirtmişsiniz zaten, kentin fiziki yapısı doğu-batı aksında bir ulaşımı öngörüyor, bu omurga üzerinden de kuzeye doğru dağıtıcı ufak hatlar planlanabilir (Buna tüm sistem dahildir yani Antalya' nın her yerine metro olsun demiyorum)

Aslında bahsettiğiniz sorun sadece Antalya' nın değil tüm büyük kentlerimizin asıl sorunu, plansız gelişim ve parklanma. Aslında pek çok ülkede tramvay sistemleri karışık trafikte ilerliyor, ama caddelerin geniş tasarlanmış olması ve parklanma için belirlenmiş alanlar ile ilgili kurallara katiyetle uyulması sonucunda olumsuz durumlar ile çok nadiren karşılaşılıyor. Dolayısı ile Antalya ile İstanbul' daki Zeytinburnu-Bağcılar ve Edirnekapı-Sultançiftliği hatlarını kıyaslayabiliriz demek ki, bu bölgelerde de araç geçişi için bırakılan bir şerid bulunan yerler var ve çoğu zaman bu kısımlara da araç park edilir, Bağcılar hattı hemzemin olduğu için karayolu trafiği tramvay yolunu da kullanarak ilerleyebiliyor ama tabii ki trafik ışıklarında tramvayı engelleyerek, Sultançiftliğinde ise bu şans hiç yok, yani benzer problemler Antalya' da yaşanacak demektir.

Tabii şimdi yerinden bu haberi alınca insan acaba bir yeraltı HRS ya da Pre-metro yapılsa idi daha anlamlı olmazmıydı diye düşünmeden edemiyor?

Cevapla

“Antalya Tramvay Hatları” sayfasına dön