9. sayfa (Toplam 13 sayfa)

Gönderilme zamanı: 10 Kas Cmt, 2012 18:04
gönderen alabay
Hm, belki hattı kurtarmak için bir adım?

Gönderilme zamanı: 14 Kas Çrş, 2012 12:59
gönderen ÖmerYILMAZ
Ben de ihaleyi paylaşacaktım siz erken davranmışsınız. Mesajları da daha yeni görüyorum.


Antalya Nostalji Tramvayı 6 Aralıkta ihale yoluyla kiralanacak.
Büyükşehir Belediyesi daha önceden tramvayı doğrudan Ulaşım A.Ş'ye vermeye kalkmıştı ancak belediye meclisi bunu yine engellemişti. O zamanki planda Ulaşım A.Ş. tramvayla ilgili "her türlü tasarrufta" bulunabilecekti. Buna hattın ve araçların modernizasyonu (yenilenmesi) işletilmesi, eklemelerin yapılması vb.

6 Aralıktaki ihaleye büyük ihtimalle Ulaşım A.Ş. de katılacak ve kazanması sürpriz olamasa gerek. Zarar pahasına da olsa yüklenip en yüksek teklifi verecektir.

İnşallah Ulaşım A.Ş kazanır ve hattın uzatıldığını, çift hatta çıktığını ve tramvayların yenilendiğini görürüz.
Hat kalkacak mı kapanacak mı derken Antalya Büyükşehir Belediyesi (ABB) hattın 3 yıl süre ile işletilmesi için ihale açmış?? Bunu tam anlamadım açıkçası, yani zaten bir belediye kurumu tarafından işletiliyor, neden tekrar ihale edilsin, acaba işletme hakkı süresi mi doldu yoksa ABB bu hattı üzerinden atmak mı istiyor en basitinden?
Bu hat zarar ediyor, vatandaş şikayet ediyor. Büyükşehir belediyesi önce hattı iptalinin söz konusu olduğunu açıklamıştı ancak gelen tepkilerden sonra yaz aylarında hattın tamamını Ulaşım AŞ.'ye veremeye kalktı ancak belediye meclisinden tıpkı otobüs alımlarında olduğu gibi karar çıkmadı.
Büyükşehir belediyesinin buradaki amacı hattın yenilenmesi, araçların modernizasyonu gerektiğinde yeni araçların alınması ve hattın işletilmesi maksadıyla Ulaşım AŞ'ye devretmekti.

6 Aralıktaki ihale üstte yazdığım gibi bu işi Ulaşım A.Ş'ye vermek için olabilir. Kesin değil ama Antalya'daki belediyenin neredeyse tüm ulaşım hizmetlerini Ulaşım AŞ. yürütüyor: Antray, Antobüs, Deniz Otobüsleri, Otogar.

Nostalji Tramvayını şu anda Ulaşım Dairesi Başkanlığına bağlı Raylı Sistemler Şube Müdürlüğü işletiyor ancak hattan elde edilen gelir personelin maaşlarını bile karşılamıyor.

Eğer Ulaşım A.Ş bu hattı alırsa artık 2 tramvay hattının karşılaştığı noktadan geçen nostalji tramvayı ile Antray vatmanları birbirilerine zil çalarak selam verecek. Şu anda birbirilerine selam vermiyorlar :lol:

Eğer başka firma kazanırsa yapacak bir şey yok.
Ama hat için istenen bedel 1.189.000,00 TL +KDV
Bence zarar eden bir hattı şu haliyle kimse almak istemez. En azından ben almazdım. Türkiye'de kaç tane böyle bir riski göze alabilecek şirket var?
İstanbul Ulaşım A.Ş. alır mı? ya da Estram?
Estram, Antray'a da talip olmuştu ancak kazanamamıştı...


Ayrıca Büyükşehir Antalya Kasım sayısında Nostalji Tramvayının geleceğinin Ulaşım Master Planına göre şekilleneceği yazıyordu.

Gönderilme zamanı: 14 Kas Çrş, 2012 20:49
gönderen Esat
Bu izahatın çok şeyi değiştirdi şimdi Ömer :) ben işletmenin kim tarafından yapıldığını bilmediğim için tam tersi bir çıkarımda bulunmuşum. Bu hali ile tabii ki bende hemen ABB işletmeyi kendi kuruluşuna kolay yoldan vermeye çalışıyor diye düşünüyorum, ki doğrusu bu bence, yani oradaki aptalca engellemeyi anlayamıyorum ya o başka konu.

Diğer taraftan Estram daha önce talip oldu diyorsun, Estram'ın tabii ki bir işletme tecrübesi var, ülkemizdeki tek doğru düzgün ray anlamında tramvay şebekesine de sahip olacak gibi görünüyorlar neden olmasın derim ama ortaya başka sorunlar çıkartacaktır diye düşünüyorum. Yani bir kent içinde 2 ayrı tramvay işletmesi olmaz bana göre, ha olmaz derken olduğu yerler var benim bilmediğim yerlerde vardır herhalde ama bizde yürümez baksana söylediğin şu şeye!!!
Eğer Ulaşım A.Ş bu hattı alırsa artık 2 tramvay hattının karşılaştığı noktadan geçen nostalji tramvayı ile Antray vatmanları birbirilerine zil çalarak selam verecek. Şu anda birbirilerine selam vermiyorlar
Bu nasıl bir mantıktır? Bu kimse kızmasın ama tipik bizim mantığımızdır işte, benden olmayan tü kakadır mantığı, ayıp yahu. Ha şunu anlarım iki ayrı işletmenin personeli arasında ücret farkından dolayı kişisel çekememezlik vardır, ama bu da işini yaparken kibar olmanı engellemez ki kardeşim, öyle bir problem varsa çözüm ara niye trip atıyorsun :) bence İstanbul'da da böyle bir şey olsa mesela gelse biri bir tramvay hattı işletmesi alsa, iki hattın kesiştiği yerde herhalde kavga bile çıkar, niye sinyalime girdin lan falan diye :) Neyse belki de çok önyargılıyım bilmiyorum.

Umarım bu yapılan ihale hattın işletilmesinin devamı ve hatta yine senin söylediğin gibi sistemin ve araçların yenilenmesi gibi bir anlamada gelir, bekleyelim görelim.

Gönderilme zamanı: 14 Kas Çrş, 2012 23:36
gönderen ÖmerYILMAZ
ben işletmenin kim tarafından yapıldığını bilmediğim için tam tersi bir çıkarımda bulunmuşum. Bu hali ile tabii ki bende hemen ABB işletmeyi kendi kuruluşuna kolay yoldan vermeye çalışıyor diye düşünüyorum, ki doğrusu bu bence, yani oradaki aptalca engellemeyi anlayamıyorum ya o başka konu.
Antalya'daki durum, İstanbul'da İETT'nin işlettiği Tünel ile Ulaşım A.Ş'nin işlettiği Zeytiburnu tramvayının durumu gibi. Bir hattı asıl mülk sahibi olan kurum işletiyor, diğerini de mülkün sahibinin bünyesindeki bir iştirak şirket işletiyor.
Diğer taraftan Estram daha önce talip oldu diyorsun,
Yanlış anlaşılma olmasın, Estram, Fatih-meydan hattının ihalesine girmişti.
Yani bir kent içinde 2 ayrı tramvay işletmesi olmaz bana göre, ha olmaz derken olduğu yerler var benim bilmediğim yerlerde vardır herhalde ama bizde yürümez baksana söylediğin şu şeye!!!
Antalya'da birbirinden bağımsız 2 ayrı tramvay işletmesi yok mu? :)
Bence var :lol:

İlk kısımda dediğim gibi biri şirket biri de resmi kurum.
Şu anda nostalji tramvayının personelini, bakımın vesaire her türlü ihtiyacını belediye karşılıyor. Ama bunu Ulaşım A.Ş yaptığı takdirde vatmanlarını kendi elemanları arasından seçecekler, bakımını kendi ekipmanlarıyla yapacaklar ve benim bilmediğim birçok kolaylık olacak.
Bu nasıl bir mantıktır? Bu kimse kızmasın ama tipik bizim mantığımızdır işte, benden olmayan tü kakadır mantığı, ayıp yahu. Ha şunu anlarım iki ayrı işletmenin personeli arasında ücret farkından dolayı kişisel çekememezlik vardır, ama bu da işini yaparken kibar olmanı engellemez ki kardeşim, öyle bir problem varsa çözüm ara niye trip atıyorsun
Ben onu öylesine söylemiştim. Bir rekabet falan yok ancak durum bu iki farklı tramvay 5-6 metre yakınlıkta birbirine selam vermiyor. Bu maaşla ilgili falan değil. Ayrıca nostalji tramvayında çalışan personelin çoğu "kadrolu"; Ulaşım A.Ş'dekiler sözleşmeli. Bu haliyle bile nostalji tramvayı çalışan personelin maaşını ödemeye yetmiyor.
Umarım bu yapılan ihale hattın işletilmesinin devamı ve hatta yine senin söylediğin gibi sistemin ve araçların yenilenmesi gibi bir anlamada gelir, bekleyelim görelim
.

Aksini düşünmek bile istemiyorum.

Yanılmıyorsam, Antray depoyu ziyaretimde depo alanında fazladan raylar ve traversler görmüştüm. Bir kenara ayrılmış duruyordu.
Eğer belediyenin yeterli bilgi ve tecrübesi oluşmuşsa çeşitli konularda gerekli eleman (mühendis vb) alımı yaparak yeni bir hat ya da uzatma yapabilir. Bilmiyorum raylı sistem inşaatlarında prosedür nasıl işliyor? Eğer çok bir engel çıkmazsa uzman bir ekip kurulur, projesi hazırlanır hatta Ulaşım A.Ş ya da Antepe İnşaat da inşaatı yapabilir. Antepe İnşaat, tıpkı Ulaşım A.Ş gibi belediyenin iştirak şirketi, inşaat alanında uzman. Hatta belediye bazı projelerinin inşaatını bu şirkete yaptırmıştı. Yeni bir raylı sistemde bu şirket de iş görebilir.

Gönderilme zamanı: 14 Kas Çrş, 2012 23:41
gönderen Esat
Yok aslında aynı şeyi söylüyoruz bencede :) Yani Antalya'da var işte iki farklı işletme ama öyle var işte :) sorunlu yani, soruna gerek varmı? Bence yok, normalde iki hattın rayları birleştirilse ve ortak işletme olsa bile sorun olmamalı o yüzden celallendim biraz :D Bir de biz de yürümez örneğini İstanbul'dan vereyim İstiklal tramvayının numarası ne? Kim verdi? Kime sordu? Hangi mantıkla 5 oldu? Ben yaptım oldu :) bir ara haritadan bile kaldırmıştık, sonra nasıl tekrar eklendi yazmayayım şimdi ayıp olur.

Ama dediğim gibi yazdıkların konuyu fazlası ile netleştiriyor zaten, Antray'ın proje yapma anlamında kadrosu ya da kapasitesi yoksa İstanbul Ulaşım la görüşsünler yaptırsınlar :) öyle de masraf böyle de masraf hiç değilse işi bilen birileri yapar, inşaatını da tekniğini bilip uyguladıktan sonra yapabilirler herhalde diye düşünüyorum, tabii biz bunu ucuza işi kapatalım diye söylüyoruz ama belediyelerde iş pek böyle yürümüyor gibi, illa ki bir firma bulunur o inşaatı da yapacak, aman yapılsında yav :)

Gönderilme zamanı: 15 Kas Prş, 2012 00:01
gönderen ÖmerYILMAZ
aman yapılsında yav
Bizim işimiz görülsün de gerisi gelir :)
Bu arada işimiz, ulaşım :lol:
İstanbul Ulaşım la görüşsünler yaptırsınlar
Antalya Ulaşım, vatmanlarını İstanbul Ulaşım'a eğitime göndermiş bir ara.
Belli ki bir bağları var...

Gönderilme zamanı: 15 Kas Prş, 2012 20:16
gönderen ÖmerYILMAZ
Resim

Gönderilme zamanı: 15 Kas Prş, 2012 20:32
gönderen Esat
Ya bu resimleri gördükçe benim içim ısınmaya başladı Antalya'ya :) o tarafa mı eğilsek ne yapsak :)

Gönderilme zamanı: 16 Kas Cum, 2012 10:20
gönderen alabay
Kışın veya baharda eğilebilirsin, ama yazın büker seni orası.

Gönderilme zamanı: 27 Kas Sal, 2012 14:21
gönderen ÖmerYILMAZ
Müze Durağı - Konyaaltı Caddesi

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 27 Kas Sal, 2012 14:33
gönderen ÖmerYILMAZ
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 27 Kas Sal, 2012 16:35
gönderen Esat
Çok güzel ya, gerçekten çok hoşuma gitti ve bir kere daha üzüldüm açıkçası, en azından şu cadde üzerinde gidiş geliş olarak inşa edilebilirmiş rahatlıkla, yani araçları eski diyoruz, yok tek hat diyoruz falan filan ama gel gelelim bayağı ciddi bir işletme olabilirmiş. Tabi şöyle düşünürsek yine olmaz, kaç kişi kullanacak ki? Mevcut hali ile kullanımı düşüktür belki ama yeni araçları ve biraz daha yüksek bir kapasitesi olsa idi bence tercih edilirdi diye düşünüyorum, toplu taşıma özellikle raylı toplu taşıma her zaman kapasitesini kendi oluşturuyor.