Antalya'da uzunca bir süre toplu taşıma araçlarında bilet kullanılmaz iken bu kısacık sistemde bilet kullanılmaktadır ilginç bir ayrıntı.

Kaynak : Yapı.com.trAntalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Antalya'da yapımına başlanan 11,5 kilometrelik raylı sistem hattının 1,5 yılda bitirilmesinin planlandığını belirterek,"Raylı sistem hattının 1,5 senede bitirilmesi, Avrupa, belki de dünya rekoru. Bu kadar kısa sürede böyle bir hattın bitirildiğine kimse şahit olmadı" dedi.
Başkan Türel, düzenlediği basın toplantısında, raylı sistem çalışmasının çok kısa sürede önemli bir noktaya geldiğini söyledi. Büyükşehir Belediyesinde göreve başladıkları dönemde bu projeye dair fizibiliteraporu dahi olmadığını belirten Türel, göreve başlar başlamaz raylısistem çalışmalarının adımlarını attığını bildirdi. Menderes Türel, 11,5kilometrelik raylı sistem güzergahının 1,5 yılda bitirileceğini ifade ederek, "Raylı sistemin yaklaşık 10 kilometresi, ayrılmış yoldan devam edecek. Bu 10 kilometrenin 1,5 kilometrelik kısmı yeraltında olacak. Kalan 1,5 kilometrelik kısmı da araçlarla ya da yayalaştırılmış bölgededevam edecek" dedi.
Türel, Antalya'ya hafif raylı sistem yerine metro yapılması yönündeöneriler olduğunu ifade ederek, "Metro yerin altında ayrılmış bir yoldagider. Bizde raylı sistemin 11,5 kilometrelik bölümünden bahsederken,bunun 10 kilometrelik bölümü ayrılmış bir yoldan gidiyor. Hemzeminde,sıfır kotta ama ayrılmış bir yolda ilerliyor. Dolayısıyla Antalya gibi güzel bir şehirde insanları yeraltına sokup, sadece ayrılmış yoltercihini kullanmak adına ne kadar mantıklı bir çalışma olacağınısizlerin takdirine bırakıyorum" diye konuştu.
Menderes Türel, 31 Aralık 2008'de gelecek iki vagonla deneme seferlerine başlanacağını; Mart 2009'da 4 vagonun teslim edileceğini; Haziran 2009'a kadar 14 vagonun teslim edilmesiyle projenin tamamlanacağını kaydetti.
Bu veriler 2004 yılına aitti ve garip bir şekilde tramvay yolcu sayısında düşüş var, buradaki ücret uygulaması nasıl acaba, yani bu düşüşün iki sebebi olabilir, hizmetin kötü olmasından dolayı insanların tercihinin diğer ulaşım araçlarına kayması ya da ücretli kullanım oranının düşmesi yani kaçak yolcu, tabii bu kadar büyük bir sayıda kaçak yolcu olacağını sanmıyorum bence eski araçların Antalya' nın sıcak havasında kullanım zorluğundan kaynaklanıyor olabilir.Büyükşehir Belediyesi İşletme ve İştirakler Daire başkanlığı'na bağlı olan Raylı Sistem İşletme Şube Müdürlüğü tarafından bakım ve işletme hizmetleri yürütülen Tramvay, her gün kış sezonunda 07.00-21.30, yaz sezonunda ise 07.00 - 22.30 saatleri arasında çalışıyor.
Her yarım saatte bir Zerdalilik ve Müze duraklarından karşılıklı kalkarak, diğer toplu taşıma araçlarına nazaran ekonomik güvenli ve daha kısa zamanda ulaşım imkanı sağlayan tramvayla 2004 yılında 808 bin 700 taşınırken, 97 bin 400 yolcu ile temmuz ayı en çok yolcu taşınan ay oldu.
Köprülü Kavşak çalışmaları nedeniyle 28/10/2004 - 29.11.2004 tarihleri arasında tramvay hattı araç trafiğine açıldığı için seferler yapılamadı ve bu nedenle kasım ayında sadece 1500 yolcu taşınabildi.
Tramvayın yolcu sayısı düşüyor
Önceki yılların verileriyle yapılan bir karşılaştırma, Antalya'da tramvayla taşınan yolcu sayısının sürekli olarak bir gerileme içerisinde olduğunu gösteriyor. Tramvayın ilk kez hizmete girdiği ve 264 gün çalıştığı 1999 yılında 1 milyon 9 bin kişi taşınmıştı. Daha sonra sırasıyla 2001'de 1,363,200, 2002'de 1,148,747, 2003'de 1,008,552 yolcu taşındı.
Antalya gibi büyük ve modern bir şehre yakışır bir uygulama, çalışmanın 2020 yılını hedef aldığı, Otogar ile bağlantılı olduğu, 11 km üzerinde 14 duraktan oluştuğu bilgileri yazı içerisinde yer alıyor. Antalya ya hayırlı uğurlu olsunHayvanat Bahçesi- Meydan arasındaki ilk etap için, ihaleyi kazanan Alarko-CAF ortak girişimi Otogar ve Çallı Kavşaklarını alttan geçmek için tünel kazı çalışmalarını sürdürüyor. Güzergahı, Fatih Depolama alanına bağlayacak tünel geçişi için Burdur yolunun çıkış şeridi trafiğe kapatıldı ve kazı işlemlerine başlandı. Depolama alanı inşaatı da devam ediyor.
Otogar Kavşağı’nda 84 bin 390 metreküp kazı yapılırken, servis yolu menfez ve yağmur suyu deplase çalışmaları sürüyor. Trafiğe kapatılan Çallı Kavşağı’nda ise bugüne kadar 19 bin 926 metreküp kazı yapıldı. Kavşakta yağmursuyu drenaj ve 1200’lük içme suyu deplase çalışmaları aralıksız devam ediyor. Depolama alanı bağlantısı için alttan geçilecek Burdur karayolunun gidiş istikameti trafiğe kapatıldı ve kazı çalışmalarına başlandı. Fatih Depo alanı bağlantı hattında bugüne kadar yaklaşık 6 bin 200 m3 kazı yapıldı. Pompa odalarının izolasyonları tamamlandı. Fatih Depolama alanın temel kazıları da tamamlanırken, atölye binası, hat malzeme deposu, dış yıkama ünitesi ve giriş kontrol binası inşaatlarına başlandı.
14 durağın ikisi yer altında
Antalya 1. Aşama Raylı Sistemi, yaklaşık 11.5 kilometre uzunluğunda bir hafif raylı sistem projesidir. Bu sistemin; 8030 metresi, 50 km/saat yüksek hız yapılan hafif metrodan,1577 metresi, 40 km/saat hız yapılan tünelli hafif metrodan, 280 metresi, 20 km/saat hız yapılan tünelli depo geçişinden oluşuyor. Sadece Muratpaşa- Doğu Garajı arasındaki 1242 metrelik bir kısmı araçla birlikte projelendirilmiş klasik anlamda bir cadde tramvayı şeklinde. 14 durağın ikisi; Otogar ve Çallı Kavşağı yer altında olacak. Otogar önündeki durakta insanlar Avrupa’da olduğu gibi yer altından yürüyen bantlarla hafif metrodan inip Otogar’a ulaşabilecek. Çallı Kavşağı’nda da aynı şekilde hafif metro yer altından geçecek ve trafiği aksatmayacak. Güney kuzey hattında bu iki kavşakta hafif raylı sistem inşaatı ile araçlar için tünel geçişi de yapılacak. Antalya 1. Aşama Raylı Sistem Projesi’nin ilk etabı, Hayvanat Bahçesi’nden başlayıp, Otogar, Dokuma, Çallı, Şarampol, İsmetpaşa, Doğu Garajı, Ali Çetinkaya caddeleri güzergahını izleyerek Meydan’da son bulacak.
Müze Zerdalilik hattının yolcu sayısının azalması sürpriz sayılmamalı,Antalya'da tramvayla taşınan yolcu sayısının sürekli olarak bir gerileme içerisinde olduğunu gösteriyor. Tramvayın ilk kez hizmete girdiği ve 264 gün çalıştığı 1999 yılında 1 milyon 9 bin kişi taşınmıştı. Daha sonra sırasıyla 2001'de 1,363,200, 2002'de 1,148,747, 2003'de 1,008,552 yolcu taşındı.