ant-T.04:02 » T1 Fatih-EXPO/Havalimanı Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Prş, 2009 17:21

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18175

Bugün Antalya Belediyesi bir açıklama yapmış, yarın itibari ile yolculu seferler başlıyormuş, ya ben bu kadar mesajı boşa okumuşum ben zaten çalışıyor sanıyordum :oops:
Antalya Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, Antalyalıların yarın saat 09.00'dan itibaren ANTRAY'ı kullanabilecekleri belirtildi. Seferlerin ilk üç gün ücretsiz olacağı kaydedilen açıklamada, ANTRAY seferlerinin 300 yolcu kapasiteli raylı sistem araçlarıyla her gün saat 06.00'da başlayacağı ve saat 24.00'e kadar karşılıklı yapılacağı kaydedildi.

ANTRAY'ın yolcu yoğunluğu olan 07.00- 09.00 ile 18.00-20.00 saatleri arasında beş dakikada bir, diğer saatlerde 8 dakikada bir sefer yapacağı ifade edilen açıklamada, sefer sıklığının yolcu talebine göre düzenleneceği bildirildi.

''Her durakta 20 saniye beklemesi planlanan ANTRAY, ileri düzeyde güvenlik sistemine ve teknolojiye sahip olarak çalışmaya başlayacak. Raylı sistem araçlarının güzergah boyunca tüm hareketleri, sinyalizasyon sistemi ve makasların durumları ileri teknoloji ile kumanda merkezinden izlenebilecek. Raylı sistem güzergahı üzerinde bulunan tüm sinyalizasyonlarda geçiş önceliği raylı sistem araçlarına verilecek.

Raylı Sistemin yolcu taşımaya başladığı tarihten itibaren kavşaklarda araç sürücülerinin sinyalizasyon sistemine riayet etmeleri can ve mal güvenliği açısından büyük önem taşıyor. Ayrıca Sistemin sağlıklı çalışabilmesi, can ve mal güvenliğinin sağlanabilmesi amacıyla hat üzerine araç ve malzeme bırakılmaması, yayaların hat üzerinde dolaşmaması, yolcuların araç içi güvenlik kurallarına uymaları gerekiyor.''
Her şey iyi güzelde, işte tramvayın trafikte insanlara eziyet veriyor dedirtmesinin sebebi, ışıklarda öncelikli :) olmalı mı? Bence tartışılır, bence normal trafik ışıkları ile de sefer sürelerini aksatmadan işletme yapılabilir, ne hikmetse biz bunu yapamıyoruz, sağlık olsun bakalım. Hayırlı uğurlu diye de ekleyeyim.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1613
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Ara Çrş, 2009 16:55

Yolculu ve ücretli seferler artık başladı,işte geçici biletler..

Resim

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 104
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 03 Oca Pzr, 2010 00:59

Esat yazdı:http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18175

Bugün Antalya Belediyesi bir açıklama yapmış, yarın itibari ile yolculu seferler başlıyormuş, ya ben bu kadar mesajı boşa okumuşum ben zaten çalışıyor sanıyordum :oops:
Antalya Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, Antalyalıların yarın saat 09.00'dan itibaren ANTRAY'ı kullanabilecekleri belirtildi. Seferlerin ilk üç gün ücretsiz olacağı kaydedilen açıklamada, ANTRAY seferlerinin 300 yolcu kapasiteli raylı sistem araçlarıyla her gün saat 06.00'da başlayacağı ve saat 24.00'e kadar karşılıklı yapılacağı kaydedildi.

ANTRAY'ın yolcu yoğunluğu olan 07.00- 09.00 ile 18.00-20.00 saatleri arasında beş dakikada bir, diğer saatlerde 8 dakikada bir sefer yapacağı ifade edilen açıklamada, sefer sıklığının yolcu talebine göre düzenleneceği bildirildi.

''Her durakta 20 saniye beklemesi planlanan ANTRAY, ileri düzeyde güvenlik sistemine ve teknolojiye sahip olarak çalışmaya başlayacak. Raylı sistem araçlarının güzergah boyunca tüm hareketleri, sinyalizasyon sistemi ve makasların durumları ileri teknoloji ile kumanda merkezinden izlenebilecek. Raylı sistem güzergahı üzerinde bulunan tüm sinyalizasyonlarda geçiş önceliği raylı sistem araçlarına verilecek.

Raylı Sistemin yolcu taşımaya başladığı tarihten itibaren kavşaklarda araç sürücülerinin sinyalizasyon sistemine riayet etmeleri can ve mal güvenliği açısından büyük önem taşıyor. Ayrıca Sistemin sağlıklı çalışabilmesi, can ve mal güvenliğinin sağlanabilmesi amacıyla hat üzerine araç ve malzeme bırakılmaması, yayaların hat üzerinde dolaşmaması, yolcuların araç içi güvenlik kurallarına uymaları gerekiyor.''
Her şey iyi güzelde, işte tramvayın trafikte insanlara eziyet veriyor dedirtmesinin sebebi, ışıklarda öncelikli :) olmalı mı? Bence tartışılır, bence normal trafik ışıkları ile de sefer sürelerini aksatmadan işletme yapılabilir, ne hikmetse biz bunu yapamıyoruz, sağlık olsun bakalım. Hayırlı uğurlu diye de ekleyeyim.
"Nokta çözüm" olarak Antalya'nın trafiğinin rahatlaması için yapılan çalışmalara rağmen açılan üç kavşaktaki sinyalizasyon aralıklı yanan tek bir ışıktan ibaret, bu da güvenlik sorunlarını beraberinde getiriyor.

Hatta Ekim ayında yaşanna trafik kazası da bu sorunun bir sonucu.

Neyse, nihayetinde beklenen oldu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Haz Prş, 2010 22:13

Bayağı oldu, buralarda hareket yoktu, şimdi Antalya ile ilgili yine kıpırdamalar beliriyor. Aslında sadece Antray ile değil, tüm Antalya toplu taşımıyla ve kent trafiğiyle alâkalı, ama buraya yazayım/alıntılayayım:
Tramvayın geçişinden kaynaklanan gecikmeleri de düzenleyeceklerini, kavşak düzenlemesinin 12 bin dolara mal olduğunu belirten Akaydın, şunları söyledi:
''Antalya'nın çok sıkıntılı kavşaklarını -birisi aşağı yukarı bitti, diğer üçünü gündeme alıyoruz- hem geometrik düzenleme hem sinyalizasyon hem optimizasyonla çok daha akılcı, çok daha ekonomik, köprülü kavşak yapmadan, yurt dışında örnekleri görüldüğü gibi şehri çirkinleştiren üst geçitler yapmadan rahatlatacağız. En yoğun olduğu saat trafik şıkır, şıkır. Bu kadar basit. Üstten geçişler, viyadükler, trilyonlar, hiçbirine gerek yok. İddia ediyorum, düzenlemelerin sonunda bütün köprülü kavşakları kapatsanız bundan daha iyi çalışır trafik ama bunun arkasında değilim. Böyle bir şey yapmayı düşünmüyorum. Akılcı, basit, bilimsel, uzmanlık gerektiren, bilgisayar teknolojisini kullanan bir düzenleme. Bunun arkası geldiği zaman şehir trafiğinde gayet akıllı, kontrollü bir hızlı seyir de sağlayacağız.''
Akaydın, eskiden kavşaktan saatte geçen araç sayısının düzenlemeyle bin 400'den 2 bine yükseldiğini bildirdi.
Ulaşım master planının paket paket gerçekleştirileceğini, tümevarım yöntemiyle birleştirileceğini söyleyen Akaydın, tramvay hattı olan bölgelere 12 besleme hat oluşturulacağını kaydetti.
''Antalya'da toplu ulaşım A'dan Z'ye kadar sakat'' diyen Akaydın, bunun nedenini şöyle açıkladı:
''Neden? Güzergahlar çok yanlış belirlenmiş. Güzergahlarda dolaşan araç sayısı çok yanlış planlanmış ve neden yapıldıysa, zeka özürlü bir hareket ama, gereğinden fazla koltuk üretilmiş ulaşımda. Şöyle bir mantık olabilir mi? Minibüslerin yarısı bir gün, yarısı öbür gün çalışıyor. Bunun Antalya toplu ulaşımının ciddi şekilde maliyetini artıran, pahalı hale getiren bir sonucu var. Toplu ulaşımın en sakat taraflarından biri.''
Ulaşımda kullanılacak kart sisteminin hazır olduğunu bildiren Akaydın, duraklar ihale edilmediği, turnikeler yapılmadığı için raylı sistemi toplu ulaşıma senkrone edemediklerini kaydetti.
Kaynak: http://www.haber07.com.tr/yazdir-1-13790/

Yazının sadece bir kısmını buraya koydum, gerisi kaynakta.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1613
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Ağu Cmt, 2010 11:39

Son Antalya resimleri,
Otogar istasyonu hafif metro istasyonları gibi bu şekilde iki istasyon var yeraltında;
Resim
Otogardaki yönlendirme levhalarından biri.
Resim

Resim
5 yürüyüş bantlı uzun tramvay altgeçidi.
Resim

Resim

Resim

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1613
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Ağu Cmt, 2010 12:03

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
İsmet paşa durağı: Burası çok ilginç ve komedi, eski nostalji hattına sadece 2 metre uzaklıkta ve ,k, 1435 mm lik hat birbirine bağlanmamış.
Resim
İsmetpaşa istasyonu
Resim

Resim

Resim

Resim
Antray bileti ve halkkart.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ağu Cmt, 2010 12:10

Abi Antalya' dan sıcak sıcak resimler teşekkür ederiz. O İsmetpaşa durağında ki bir resimde durağın girişinde sanırım bir elektronik tabela var, nedir abi o hiç dikkat ettin mi?
Kemal yazdı:İsmet paşa durağı: Burası çok ilginç ve komedi, eski nostalji hattına sadece 2 metre uzaklıkta ve ,k, 1435 mm lik hat birbirine bağlanmamış.
Niye bağlasınlar abi :) düğüm olur sonra :D ehü, araçların içide gayet güzelmiş ya, iç tasarımı çok hoşuma gitti, bir de makinist kabininin camını şeffaf bırakmaları ilginç, bizde hep gizli kapaklıdır bu işler :P şimdi yazdık ya yakında film çekerler cama, dillendirmemek lazım.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1613
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Ağu Cmt, 2010 12:14

Araçların içinde sivil güvenlikçiler var ama resim çekenlere ses çıkarmıyorlar sadece işlerini yapıyorlar.
Işıklı tabelalar gelecek tramvayın kaç dakijası kaldığını gösteriyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ağu Cmt, 2010 12:29

kemal yazdı:Işıklı tabelalar gelecek tramvayın kaç dakijası kaldığını gösteriyor.
Vay, Antalya hakikatten bir şeyleri becermek istemiş sanki, aracın geleceği dakikayı gösteren tabela koymuşlar, bravo. İstanbul' da henüz yok sanırım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Ağu Cmt, 2010 13:49

Bu birleştirmeme konusuyla ilgili birşeyler anlatmıştım galiba ben ... yanılmıyorusam, direklerde problem vardı, ikisini bağlayamadılar. Ama yine de aktarma durağı olarak işletseler, öteki tramvaya da daha fazla araç oturtsalar, kullanan olur bence.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1613
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Ağu Cmt, 2010 15:53

Direklerdeki problem ne olabilir ki? Belki tellerin pantograflara değme mesafesini etkiler ancak, pantograflar da hareketli olduğuna göre başka bir problem olsa gerek, ne olursa olsun iki hattın birbirine bağlanması ile Zerdalilik depo alanı başka amaçla kullanılabilinir buna değmez mi ? mesela park olabilir o büyükçe alan. Ayrıca iki tramvay sistemi de birbirinin yolunu kullanıp ağ gibi bir yapıya zemin oluşabilir.
Bence 3 metre yakına gelniş iki sistemi birbirine bağlamamak mantık dışı.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

antray

Mesaj gönderen tahir93 » 28 Ağu Cmt, 2010 15:57

bayaa premetro olmuş bu sistem yaa, cidden çok başarılı buldum :D

Cevapla

“Antalya Tramvay Hatları” sayfasına dön