ant-T.04:02 » T1 Fatih-EXPO/Havalimanı Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Çrş, 2009 23:54

Nesini beğenmedin de yine kazık gibi diyorsun, gayet güzel olmuş işte, bana kalırsa orada sırıtan tek şey yanlarda fazla boşluk bırakmışlar, nereden baksan 1 metre fazla tramvay yoluna vermişler, artık insanlar öğrensin yahu tramvay ile yaşamayı, o 1 metre yola verilseydi arabalar da daha rahat hareket ederlerdi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Kas Prş, 2009 14:30

Kazık gibi olmuşu ben uydudan gördüğüm durak-üzerinden-yol durumuna demiştim. Doğru, pek belli olmadı, mea culpa yani.

B. Alabay
.

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 93
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 18 Kas Çrş, 2009 23:07

Raylı sistem haritasını dün gece güncelledim;
Resim


Mavi ile belirttiğim Antray da dün ihalesi halledilen ulaşım optimizasyonu'ndan sonra nihayet Kurban Bayramı arefesinde hizmete açılacakmış.

Ve bana bir daha hat numarası gibi lüzumsuz bir şeyi inatla sorarak beni yormayın. Antray adına çalışmıyorum, çalışsam da size göre önemli, bana göre de boş gelen bu konuda düzgün bir bilgi veremem. :x

http://www.amanhocam.com'a da bu konuda birşeyler sormuştum;
amanhocam.com yazdı:
Ben yazdı:Sayın başkanım, bu “Konuşmak 1, Yapmak 0“ tavırlar bırakılsın da; 2 aydır test sürüşü yapılan Antray, Yapımı büyük ölçüde tamamlanan yeni Belediye binası, toplu taşıma düzenlemeleri, yeşil dalga vb. kısa sürede çözülebilecek konular bir sonuca ulaşsın.
Hafif raylı sistemin yanlış güzergah, yanlış işçilik, yanlış malzeme, yanlış mühendislik nedeniyle yaşattığı sorunlardan çözümü mümkün olanları çözmek için sürekli çalışıyorum. Şarampol caddesi trafiğinin içinden çıkılmaz hali de biliyorsunuz ki raylı sistemin sorunlu güzergahı yüzünden.

Şu anda test sürüşleri devam ediyor. Raylı sistem yolcu taşımaya başlayınca, aynı güzergahta seyreden dolmuş ve otobüslerin güzergahlarını değiştireceğiz. Böylece bir nebze de olsa rahatlama sağlancak.

Raylı sistemin test sürüşleri 30 gün kesintisiz sürecek. Yüklenici firma test sürüşlerinin Kasım ayı sonunda biteciği bilgisini verdi.

Bu test sonunda bir değerlendirme yapılacak ve olumlu sonuç çıkar ise raylı sistem devreye alınacaktır.

Olumsuz olur ise onarımları yapılacak ve daha sonra devreye alınacaktır. Tüm bu test ve deneme süreçleri uluslararası standartlar ve can güvenliği gereğidir.

Belediye hizmet binası kaynak bulunduğu takdirde tamamlanacaktır. Ama şu an belediyemiz bütçesi buna el vermiyor.

Hat optimisazyonu ihalesini yakın zamanda yaptık. Toplu taşıma güzergahları kısa sürede çözüme kavuşacak.

Raylı sistem, hat optimizasyonu bunların hepsi birbirini etkileyen, zincirleme işler. bu sebeple birlikte çözüme kavuşacaklar. Trafikte bunlara bağlı.
Teşekkür eder, iyi günler dilerim.
En son Onur tarafından 18 Kas Çrş, 2009 23:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Çrş, 2009 23:13

Haritanın bir lejantı yok, yani orada pek çok hat görünüyor onlar nedir, proje halindeki hatlar olduğunu tahmin ediyorum? Bir de bu haritayı bizim sitedeki haritalar başlığına eklemek isterim, izin varmı?

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 93
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 18 Kas Çrş, 2009 23:25

^^ İstediğiniz yerde kullanmakta serbestsiniz, yeter ki yanına adımı belirtin.

Ve evet, farkındayım. Lejantını yapamadım. Ama;

Kırmızı hat’ın 10 yıldır kullanıldığını,
Mavi hat’ın da Kurban bayramı’ndan sonra hizmete açılacağını yazayım.
Kalan hatları zamanında Menderes Türel söyledi ama savurganlığından ötürü Akaydın Hoca’nın o hatları yapamama ihtimali mevcut.
Siyah hat konusunda verilen sözlere rağmen 1 asırdır tık yok :p

En azından Akaydın turuncu hattın Otogar-Şarampol arasını yapacağına, mavi hattın da yanlışlarını düzelteceğine söz verdi, tabi parasını bulursa.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Çrş, 2009 23:40

Bir konuyu düzeltelim istersen, senden hatlara numara vermeni istemedim, vermek zorunda değilsin, tabii cevap vermek zorunda da değilsin, hatta hatlara numara verilmesin kafa yormak zorunda da değilsin. Ama sistemin numarasız olmasını savunmak ya da "ne gerek var ki" demek ne Akaydın hocanı ne de tu kaka eski başkanı bir yere getirmedi, getirmeyecek, ben sadece bu sitede emek veren sizlerin sadece bir güruh olarak niteleyebileceğim ilgisiz tepkisizlerden olmamanız dileği ile o sözlerimi yazmıştım, ama sen anlayamamışsın gördüğüm kadarı ile, sorun değil. AntRay da çalışanlarda senden daha farklı düşünmüyorlar anladığım kadarı ile :) yani zaten sende çalışsan bir şeyleri değiştiremeyecekmişiz.

Dediğim gibi senin numara vermeni beklememiştim zaten, sadece duyarlı olacağını düşünmüştüm. Haritaya izin verdiğin için teşekkür ederim kenarına fotoşopta adını yazarım, ya da direkt senin verdiğin linke yönlendiririm.

Hat açıklamaları için ayrıca teşekkürler, görünüşe bakılırsa yorumundan anladığım kadarı ile aksak köstekte olsa, bir şekilde Antalya için bir raylı SİSTEM düşünülmüş, umarım bir gün sizlerin gördüğü eksikler düzeltilmiş olarak bir şeyler yapılır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Kas Prş, 2009 08:53

O siyah ne?

Zerdalilik'ten Lâra'ya uzatma (eskiden) düşünülüyordu. O n'oldu? Tamamen rafa mı kalktı?

O haritadaki Otogar ve Kepez arasındaki bölgededen transit geçtim, asıl oraya tramvay gerekir, yanılıyor muyum? Yarı kavisli bir şey, Otogar'dan doğuya devam, oradan en az Meydan'a kadar hiç yok mu plânda? Şimdi vaktim yok, yoksa kent haritasına bakardım, caddeler, tüneller ...

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1593
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 19 Kas Prş, 2009 17:45

Antalya ileride bunun gibi daha birkaç hatta daha ihtiyaç duyacaktır,planı projesi doğru yapıldıktan sonra raylı sisteme herkes onay verir,bu durumda mevcut şu andaki hatlara 1 ve 2 diye hat numarası vermek gereklidir. tramvay sistemi tek hat olan Konya da bile aynı hat üzerinde 1 ve 2 diye numaralandırma yapılmış, birisi saat 23.00 e kadar çalışıyor 2 numara ise sabaha kadar. Tramvayın alınlığına "1 Zerdalilik" "2 Meydan" yazmak çok mu zormuş yahu :P

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 93
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 19 Kas Prş, 2009 18:02

alabay yazdı:O siyah ne?
Ben yazdı:Siyah hat konusunda verilen sözlere rağmen 1 asırdır tık yok :p
Malum: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=592 ki güzergahı ile banliyö hattı olarak kullanılabilir.

Eski bir projeyi de bir ara haritada düzenlemeyi düşünüyorum ama Klasik Tramvay'ın Zerdalilik-Lara projesi'nin geçiş güzergahını (ve gerekirse duraklarını) da bilmeden o haritaya işleyemem.
kemal yazdı:Antalya ileride bunun gibi daha birkaç hatta daha ihtiyaç duyacaktır, planı projesi doğru yapıldıktan sonra raylı sisteme herkes onay verir, bu durumda mevcut şu andaki hatlara 1 ve 2 diye hat numarası vermek gereklidir. Tramvay sistemi tek hat olan Konya'da bile aynı hat üzerinde 1 ve 2 diye numaralandırma yapılmış, birisi saat 23.00 e kadar çalışıyor 2 numara ise sabaha kadar. Tramvayın alınlığına "1 Zerdalilik" "2 Meydan" yazmak çok mu zormuş yahu :P
Eski hatta "Klasik" diyorum ki yabancılar "Lite" ta diyebilir. Yeni hat ta inşaat tabelalarında "1. Etap" olarak geçiyordu, sonraki projeler de muhtemelen bu etap sıralarına göre numaralandırılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Cum, 2009 00:08

Aslında harita bize Antalya konusunda iyi fikir de veriyor, yani Onur bu hatların bir şekilde düşünülmüş olduğunu söylüyor, belki de kıyısından köşesinden bir etüt yapılmıştır, yani yolcu yoğunluğu değilde hattın fiziki olarak yapılabilirliği gibi, ama para yoktur şudur budur yapılamamıştır bunlar başka şeyler. Ben bu haritaya baktığım zaman demek ki Antalya' da bu hatlar yapılabilir diye düşünüyorum.

Diğer taraftan daha öncede söylediğim gibi Antalya' dan bir kere transit geçtim ve büyük fikir sahibi değilim, başka bir iki yerden Onur' un resimlerinden gördüğüm kadarı ile sokakların caddelerin İstanbul' dan pekte farkı yok, yani tramvay bu şehre gerekli mi derseniz Antalya gibi ülkemizin vitrini kentlerden birisine kesinlikle gerekli derim, ama yaptığınız zaman gerekli önlemleri alınmazsa ve fiziki planlamada biraz "aman olsun" diye davranılırsa tüm hevesimiz kursağımızda kalabilir, yani rahatlık olarak düşündüğümüz şey kao
En son Esat tarafından 20 Kas Cum, 2009 11:11 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Kas Cum, 2009 09:54

Şimdi ben Antalya'yı eskiden iyi tanırım, Bahçelievler'de bir kardeşimin hâlâ dairesi var ... Tramvay gerekebilir, doğru dürüst otobüs de gekeir. Ama Berlin'in Antalya'dan nüfusu tam 300.000 kişi daha fazlayken (yani "Batı-Berlin" zamanında), YEDİ metro hattı vardı! Bir de öyle düşünelim. Antalya köy değil. Daha büyük kent varmış da, olmamış da, aman İstanbul veya Ankara, yok Kayseri ... ilgilendirmez. Bir kent kendi başına kendisini de düşünebilmeli. Diyorum, bu konuda bence en önder şehir Eskişehir, ki oradan da ben sadece transit geçtim hep, yazık.

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1593
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Ara Çrş, 2009 21:17

Resim
Antalya Antray depo binası.
Resim
Bu da Estram deposu , mimari nerede ise aynı.
Resim
araç içinden...

Cevapla

“Antalya Tramvay Hatları” sayfasına dön