ant-T.04:02 » T1 Fatih-EXPO/Havalimanı Tramvay Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Videoların yüklendiği asıl sitenin linki yokmuydu? Yani ben izledim ama herkesin Facebook hesabı olmak zorunda değil diye düşündüğüm için sormak zorunda hissettim
Diğer taraftan 2. video ile ilgili şunu soracağım, o videoda ambulansın gidiş istikametindeki turuncu çizgili otobüsler nedir? Halk otobüslerimi? Eğer onlar tramvay ile aynı güzergahta taşımacılık yapan otobüsler ise neden orada bu otobüslerin düzenlemesi yapılıpta yol rahatlatılmadı, gördüğüm kadarı ile facebook taki arkadaşlarda tramvayın boş gittiğinden şikayet ediyorlar, düzenleme yapılmazsa boş gider tabii.
Antalya yı hiç bilmiyorum bu yüzden gerçekçi yaklaşımlar yapamayabilirim belki ama bir de şu var, orada gerçekten ambulansın girmesine engel olacak yükseklikte bir beton bariyer varmı? Ben videoda öyle bir şey seçemedim istese tramvay yoluna girebilir. Normal şartlarda tramvay yolunda araçların seyretmesi yasaktır, bunu biliyorum ve zaten olması gerektiğine de inanıyorum ama diğer taraftan böylesine dar bir yolda hemzemin işletmede yapılabilirdi belki, tramvayın sefer sıklığı nedir? Yani 2dk ara ile çalışmıyorsa trafik bir engel olmaz dı diye düşünüyorum, sadece durak bölgelerinde hemzeminden ayırıp normal trafiği yola verecek bir şerit düzenlemesi gerekiyor.
Tabii hemen gerçek düşüncemi de yazayım ben maalesef ülkemizde bu şekilde tramvay işletmeciliği yapılabileceğine inanmıyorum, kurallar açık olmasına rağmen trafik kurallarına pek riayet edilmeyen bir ortamda yukarıda bahsettiğim gibi, dünyada örnekleri bulunan bir hemzemin yani karayolu ile karışık bir işletme yapılsa bile araçlar buna ne kadar uyacaklar? İşte burası çok tartışmalı.
Diğer taraftan 2. video ile ilgili şunu soracağım, o videoda ambulansın gidiş istikametindeki turuncu çizgili otobüsler nedir? Halk otobüslerimi? Eğer onlar tramvay ile aynı güzergahta taşımacılık yapan otobüsler ise neden orada bu otobüslerin düzenlemesi yapılıpta yol rahatlatılmadı, gördüğüm kadarı ile facebook taki arkadaşlarda tramvayın boş gittiğinden şikayet ediyorlar, düzenleme yapılmazsa boş gider tabii.
Antalya yı hiç bilmiyorum bu yüzden gerçekçi yaklaşımlar yapamayabilirim belki ama bir de şu var, orada gerçekten ambulansın girmesine engel olacak yükseklikte bir beton bariyer varmı? Ben videoda öyle bir şey seçemedim istese tramvay yoluna girebilir. Normal şartlarda tramvay yolunda araçların seyretmesi yasaktır, bunu biliyorum ve zaten olması gerektiğine de inanıyorum ama diğer taraftan böylesine dar bir yolda hemzemin işletmede yapılabilirdi belki, tramvayın sefer sıklığı nedir? Yani 2dk ara ile çalışmıyorsa trafik bir engel olmaz dı diye düşünüyorum, sadece durak bölgelerinde hemzeminden ayırıp normal trafiği yola verecek bir şerit düzenlemesi gerekiyor.
Tabii hemen gerçek düşüncemi de yazayım ben maalesef ülkemizde bu şekilde tramvay işletmeciliği yapılabileceğine inanmıyorum, kurallar açık olmasına rağmen trafik kurallarına pek riayet edilmeyen bir ortamda yukarıda bahsettiğim gibi, dünyada örnekleri bulunan bir hemzemin yani karayolu ile karışık bir işletme yapılsa bile araçlar buna ne kadar uyacaklar? İşte burası çok tartışmalı.
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05
Halk Otobüsleri'nden ziyade Antalya Minibüsçüler Odası'nın Halk Minibüsleri. Antray'ın duyurulmasında toplu taşıma araçları'nın Antray hattında sefer yapmayacağını, besleme görevi yapacağını belirtilmişti. Ama gördüğümüz gibi henüz sefer düzenlemelerine geçilmedi. Buna karşın Şarampol'deki hattı denemek için dün bindiğim otobüs artık Sigorta durağı'nda sola dönüyor ve tabelasında yazan 1-2 yere uğramıyor. (haritasını gösteririm)Esat yazdı:videoda ambulansın gidiş istikametindeki turuncu çizgili otobüsler nedir? Halk otobüslerimi? Eğer onlar tramvay ile aynı güzergahta taşımacılık yapan otobüsler ise neden orada bu otobüslerin düzenlemesi yapılıpta yol rahatlatılmadı
20cm yüksekliğindeki Bordür Taşı + kot farklarıEsat yazdı:orada gerçekten ambulansın girmesine engel olacak yükseklikte bir beton bariyer varmı? Ben videoda öyle bir şey seçemedim istese tramvay yoluna girebilir. Normal şartlarda tramvay yolunda araçların seyretmesi yasaktır, bunu biliyorum ve zaten olması gerektiğine de inanıyorum ama diğer taraftan böylesine dar bir yolda hemzemin işletmede yapılabilirdi belki, tramvayın sefer sıklığı nedir? Yani 2dk ara ile çalışmıyorsa trafik bir engel olmaz dı diye düşünüyorum, sadece durak bölgelerinde hemzeminden ayırıp normal trafiği yola verecek bir şerit düzenlemesi gerekiyor.
Deneme seferleri yapılmasına rağmen sefer sıklığını bilemeyeceğim ama Meydan'daki son durakta araçların tahmini olarak 5 dakikada bir geldiğini gözlemledim (Tabi süre tutmadığımdan gerçekten ne kadar olduğunu bilemeyeceğim.)
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05
Geçen yıl da Urbanrail'in sahibine Antalya'yı neden eklemediğini sormuştum;
Bir de 3 gün önce oradaki vagonlardan birinin camını kırdığı iddiası ile bir kişi'nin Polis'te ifadesi alındı (O kişi de çok yakın bir arkadaşım olur.). Oranın mühendislerinden biri de camın kırılmadığını belirtti. Kırılan, vagona taştan sonra atılan boş bir bira şişesi idi. Antray vagonları'nın ne kadar sağlam olduğunu anlatmak için yazıyorum.
Cityrailtransit'e de eklense fena olmaz hani...Robert Schwandl yazdı:Hi Onur,Ben yazdı:just confused about why not Antalya on the site.
Antalya has classical tramline from Nürnberg, Germany since 1999. And currently a new light rail line is under construction and may complete at June 2009. Greater muncipality of Antalya is planning to expand the line til 2020.
the reason Antalya is not on my website is, that only certain countries have been included so far with their tramway systems. Other Turkish tramways like Konya or Eskisehir (sorry for the spelling...) are not included either, but maybe these will be one day. At the moment it is a metro website with some tramways included. But you have to keep in mind that adding all tramways will be a very hard job, there are hundreds in Russia, Ukraine, Romania, and all Eastern European countries.
Bir de 3 gün önce oradaki vagonlardan birinin camını kırdığı iddiası ile bir kişi'nin Polis'te ifadesi alındı (O kişi de çok yakın bir arkadaşım olur.). Oranın mühendislerinden biri de camın kırılmadığını belirtti. Kırılan, vagona taştan sonra atılan boş bir bira şişesi idi. Antray vagonları'nın ne kadar sağlam olduğunu anlatmak için yazıyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Camlar sağlam yani belki kırılmaz cam ile üretilmiş olabilir, bu raylı taşıma araçlarında önemli, maliyeti arttıran bir etken olsa da bence önemli. Diğer taraftan geçen gün meydana gelen kaza ile ilgili verdiğin linkte gördüğüm kadarı ile oldukça ciddi bir kaza meydana gelmiş, yani araç hattan bayağı bir çıkmıştı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Toplu taşım araçlarında kırılmaz cam çok kötü olur! Kırılmaz cam değil, tuy buz olan cam kullanılır genelde. Ki, kaza olursa, imdat çekiciyle kırılan camdan herkes araçtan kaçabilsin diye.
B. Alabay
Ek: Geçenlerde ben de bir dergide okudum: Antalya'da tramvay hattında işleyen otobüs hatları değiştirilecek/kaldırılacakmışmış. Ama mış işte ... Alanya'da da kent konseyi tüm araçlara hat numarası konacak demişmiş, ee? Olmamışmış gibi Bunu orada beceren tek Manavgat.
B. Alabay
Ek: Geçenlerde ben de bir dergide okudum: Antalya'da tramvay hattında işleyen otobüs hatları değiştirilecek/kaldırılacakmışmış. Ama mış işte ... Alanya'da da kent konseyi tüm araçlara hat numarası konacak demişmiş, ee? Olmamışmış gibi Bunu orada beceren tek Manavgat.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Doğru, bende kırılmaz cam ile onu kast etmiştim ama yanlış anlaşılabilir, kırılan ama dağılmayan cam diye düzelteyim o zaman.
Diğer taraftan "Numara Vermek" nedir? Sadece sıradan numara vermekse onu bizde yaptık yahu, ve ben adım gibi eminim öyle olmuştur ya da olacaktır, "Sistematik" "İleri Görüş" "Vizyon" ha doğru ya bir rüyam vardı taa ki uyandırılana dek. Umarım ki hala rüyadayımdır gerçek olur ya da rüya gerçek olur
Diğer taraftan "Numara Vermek" nedir? Sadece sıradan numara vermekse onu bizde yaptık yahu, ve ben adım gibi eminim öyle olmuştur ya da olacaktır, "Sistematik" "İleri Görüş" "Vizyon" ha doğru ya bir rüyam vardı taa ki uyandırılana dek. Umarım ki hala rüyadayımdır gerçek olur ya da rüya gerçek olur
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bilmem, Antalya da, Alanya da tabiîki boy açısından düzenli plânlamaya elverişli aslında, ama o kadar ahım şahım bir sistem olur mu, yapılır mı, biz becerir miyiz ... sanmam. Antalya'da hat numaraları var, 92, 93, 94 Otogar'dan üç yöne işleyen hat, 202 de oradan Havalimanı'na ... ama bunun haritası yok, rehberi yok, sistemi yok. Alanya'da ise, 1, 1A, 2 ve galiba 3'ü gördüm, ama bir çok hat daha var, nomarrasızz. Manavgat'ta ise 1'den 15 veya 16'ya kadar düzenli bir sistem var. Numarasız minibüsler ekte. Burdur'da da her nedense sadece 3 numaralı hatta numara gördüm, ötekileri numarasız ama seri çalışıyor. Denizli (onu da hemen şuraya sıkıştırayım ...) korkunç. Eski hâlini kaybetmiş, bu konuda batmış gibi. Numaralı ama salata otobüsler. Eskiden daha medenîydi. Numarasız hatlar da dışarı işliyor.
Antalya ... aslında üzücü bir durum. 1978 ile 1989 arası bence bayağı medenî ve moderndi. Şimdi karmakarışık bir şebeke. İki alâkasız (ve boşuna da irtibatsız, ki olabilirdi nitekim Zerdalilik'ten Lara uzatması plândaydı, düştü gitti) tramvay hattı ... korkunç bir bakımsızlık (!) ve haddi haddicilik. Resimler de var, gelecek bir gün. Unutmazsam da, aklımdaki notları bir gün aktarırım.
B. Alabay
Ek: Ama 202'de işleyen o ortaçağdan kalma 0302 de bana ciddî bir şekilde çocukluğumu çağrıştırdı Nerede o İstanbul 9, 11A, 11E, 11Ü veya 16 hatları, aah ah Hepsi 0302'ydi.
Antalya ... aslında üzücü bir durum. 1978 ile 1989 arası bence bayağı medenî ve moderndi. Şimdi karmakarışık bir şebeke. İki alâkasız (ve boşuna da irtibatsız, ki olabilirdi nitekim Zerdalilik'ten Lara uzatması plândaydı, düştü gitti) tramvay hattı ... korkunç bir bakımsızlık (!) ve haddi haddicilik. Resimler de var, gelecek bir gün. Unutmazsam da, aklımdaki notları bir gün aktarırım.
B. Alabay
Ek: Ama 202'de işleyen o ortaçağdan kalma 0302 de bana ciddî bir şekilde çocukluğumu çağrıştırdı Nerede o İstanbul 9, 11A, 11E, 11Ü veya 16 hatları, aah ah Hepsi 0302'ydi.
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05
Antray ile ilgili yeni fotoğraflar yükledim, buna ek olarak ta 2 hafta önce pro hesap aldığımdan artık bütün fotoğraflarımı görebiliyorsunuz, hem de orijinal çözünürlükleri ile: http://www.flickr.com/photos/onurt/sets ... 010637396/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İçinden bir tane buraya tırtıklayabilirim dimiOnur yazdı:Antray ile ilgili yeni fotoğraflar yükledim, buna ek olarak ta 2 hafta önce pro hesap aldığımdan artık bütün fotoğraflarımı görebiliyorsunuz, hem de orijinal çözünürlükleri ile: http://www.flickr.com/photos/onurt/sets ... 010637396/
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05
^^ Kapı gibi Creative Commons Lisansım var, sorun değil.
Gerçi oradaki durağın üzerine trafiğin rahat akması için yol açıldı ( http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=36.8 ... 9&t=k&z=18 ), dershanemin kantini açık olursa orayı tekrar çekerim.
Gerçi oradaki durağın üzerine trafiğin rahat akması için yol açıldı ( http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=36.8 ... 9&t=k&z=18 ), dershanemin kantini açık olursa orayı tekrar çekerim.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12