kay-T.04:02 » T2 Cumhuriyet Meydanı-Talas Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Cmt, 2011 17:52

Eskişehir var? Gerçi kilometre olarak tutmayabilir ama şebeke olarak Eskişehir var :) Kayseri deki de genel olarak uzayıp giden bir sistem olacak gibi, umarım öyle olmaz.

Bu arada araç fotoğrafları yanlış yerde mi? :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Sal, 2011 16:39

Kayseray 2. etap yapımı işi ihale edilmiş, bu bağlamda Kayseri Belediye Başkanı Sn. Özhaseki sistemin geleceği ile ilgili bir takım bilgiler aktarmış. Bu bilgiler ışığında aslında bir harita üzerine dökmek lazım bunları belki tam olarak sistemin nasıl bir şey olacağını görürüz.

http://www.rayturk.net/?p=27422
Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki raylı sistem hattının gelişimi ile ilgili bilgiler verdi. 9 kilometrelik 2. etap raylı sitem güzergahının Mimarsinan Kavşağı’ndan Beyazşehir ve İldem bölgesine; 7,5 kilometrelik 3. etap projesinde ise Sivas Caddesi’nden Erciyes Üniversitesi ve buradan da Talas’a ulaşacağını ifade etti.

Özhaseki, “Beyazşehir-İldem hattında önce Beyazşehir’e kadar olan bölümü yapacağız. Ardından da kalan kısmı tamamlayacağız. Üniversite-Talas hattında ise raylı sistem önce üniversiteye sonra da Talas’a ulaşacak.

Böylece, bu iki ilave hattı tamamladıktan sonra yeni hatlar üzerinde duracağız. Bu etapların ardından 4. Etapta Anayurt’tan şehir merkezine, 5 etapta ise Belsin’den Terminale ve buradan da bölge hastanesi ve tren istasyonuna uzanan bir hat yapacağız.

Sonrasında ise Erkilet hattı gelecek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Ağu Sal, 2011 17:23

Kol uzatmaları mı sezebiliriz, yoksa kurt şekli mi? Bence bugüne dek sadece Eskişehir doğru dürüst dallanan bir şebeke hazırlayabilrdi. Yanılıyor muyum? İstanbul'daki T1/T4 bile pek “dallanma” değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Sal, 2011 17:28

Şu an ülkemizde görülen en mantıklı daha doğrusu en gerçekçi "şebeke" tabii Eskişehir bunu tartışmıyorum bile. Kayseray ile ilgili olarak şeklen az çok Eskişehir' e benzeyen bir yapı ortaya çıkacak gibi, Raytürk te Kayseri Belediyesi kaynaklı bir harita vardı, uzatmanın bir kısmını göstermiş, oradan anladığımız kadarı ile bir takım dallanıp budaklanmalar söz konusu olacak, bir boş vakitte tüm güzergahları gözden geçirip çiziktirmem lazım, sonrada yerinden bir iki kaynağa sormam lazım, doğrulamak için.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Cum, 2012 21:43

Kayseray'dan bir kaç güzel kare. Fotoğraflar bir dostumuzdan alıntıdır.

Resim
Resim
Resim

cihan ert
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 13 Ağu Cmt, 2011 14:17

Mesaj gönderen cihan ert » 05 Kas Pzt, 2012 10:02

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Mar Prş, 2013 17:31

Bizim baldız hanım Kayseray resmi çekmiş. Onları da koyalım :

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Çrş, 2013 14:57

Kayseri tramvayın duraklara kitaplık konulması çalışması gerçekleştirilmiş, daha önce benzer bir uygulama İstanbul' da denenmişti ama başarıya ulaşamadı sanırım. Daha doğrusu kitaplar alındı ama başka yerlerde kitaplıklara bırakılmadı gibi bir durum vardı :) Tabi bir de kim bir kitabı alıp 3-5 durakta göz atıp geri bırakır ki? Okuyamayacağım bir kitabın orada işi ne, iki kent arasında gitmiyoruz sonuçta. İyi niyetli ve güzel uygulamalar ama pratikteki faydasını ben bir türlü kavrayamıyorum.
Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki, toplumda kitap okuma alışkanlığının istenilen düzeyde olmadığını belirterek, kitapla ilgili istatistikleri gördüğünde moralinin bozulduğunu söyledi.

Bu tabloyu Kayseri'de tersine çevirmek için belediye olarak çalışma başlattıklarını vurgulayan Özhaseki, şunları kaydetti:

"Raylı sistem duraklarına küçük kitaplıklar yaptık. Buraları kitaplarla dolduracağız. Amacımız vatandaşlara kitap okuma alışkanlığı kazandırmak, varsa bu alışkanlığı geliştirmek. Projeye başlamadan önce 'kitapları alıp götürürler, bir daha getirmezler' dediler. İsteyen vatandaşlar kitapları alıp evlerine götürebilir. Bir daha da getirmezlerse getirmesinler. İşin o boyutunu düşünmüyoruz. Ama tüm vatandaşlarımızdan rica ediyorum. Herkes evindeki okumadığı kitapları bu kitaplıklara bıraksınlar. Başkalarının istifade etmesine imkan sağlansın. İnsanlar bazı kitaplara kıyamazlar, asla veremezler ama bazılarına çok kolay kıyarlar. Hiç okuyamadıkları kitaplardan getirsinler o bizim koyduğumuz raflara yerleştirsinler hiç değilse tramvayda okuma alışkanlığı gelişsin."

Raylı sistem hattının şu an 17 kilometre uzunluğunda olduğunu ve 9 kilometrelik hattın da yapımının devam ettiğini anımsatan Özhaseki, tamamlandığında hattın toplam 26 kilometreye ulaşacağını ve yolcuların ilk duraktan son durağa 35-40 dakikada gidebileceğini söyledi.

Bu kadar sürede konforlu ortamda bir insanın isterse 30 sayfa kitap okuyabileceğini ifade eden Özhaseki, "Kitaba da bu şekilde önem vermemiz icap ediyor. Hakikaten kültürlü insan için bundan güzel birşey olamaz. Belediye olarak kanunen yüklenmiş işimiz olmamasına rağmen bu tür faaliyetlerde bulunmaya gayret ediyoruz" şeklinde konuştu.
http://www.risalehaber.com/tramvay-dura ... 91430h.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ara Pzr, 2013 14:46

Kayseray da yapılacak bir elektrik çalışması nedeni ile seferler 9-11 aralık tarihleri arasında kesintili olarak yapılacakmış, bu iş acaba yeni inşa edilen kesime bağlantı ile mi alakalı bilemiyorum.
Düzenlemeye göre 9, 10 ve 11 Aralık günlerinde raylı sistem seferleri 10.00-15.00 saatleri arasında Organize Sanayi Bölgesi-Alparslan durakları arasında yapılacak. Yolcu yoğunluğun yaşandığı saatler olan 06.00-10.00 arası ve 15.00'den sonraki seferler ise normal şekilde yani Organize Sanayi Bölgesi-Doğu Garajı arasında devam edecek.
http://www.bugun.com.tr/son-dakika/rayl ... eri/889279

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ara Cum, 2013 17:45

Elektrik çalışmaları devam ediyor, bu hafta sonu da Terminal kesiminde araçlar çalışmayacakmış.

http://www.haber01.com/yerel/kayseri/ra ... 57497.html
Kayseri Erciyes Üniversitesi-Sivas Caddesi güzergahında sürdürülen elektrik hattı çalışması nedeniyle raylı sistem seferlerinde ayarlama yapıldı.

Çalışmalar nedeniyle raylı sistem seferleri 14 Aralık Cumartesi ve 15 Aralık Pazar günü Organize Sanayi Bölgesi-Alparslan durakları arasında gerçekleştirilecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 May Cum, 2014 18:19

Kayseray' da makinist işe alımı için başvuru alınıyormuş.

http://www.bugun.com.tr/son-dakika/rayl ... ri/1104951
Kayseri Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş., raylı sistem araç sürücüsü alacak. Alınacak 15 personel için 24 Mayıs Cumartesi günü sınav yapılacak.

Büyükşehir Belediyesi Kayseri Ulaşım A.Ş. bünyesinde çalıştırılacak toplam 15 raylı sistem araç sürücüsü alımı için başvurular 14 Mayıs Çarşamba günü başlayacak. 23 Mayıs Cuma gününe kadar sürecek olan başvurular www.kayseriulasim.com adresinden 24 saat yapılabilecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: kay-T.04:02 » T2 Cumhuriyet Meydanı-Talas Tramvay Hattı

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Sal, 2017 23:47

Bu başlıkta da İldem hattının başlangıcını anlatmışız ama tamamen boş bir başlık olmasın diye şimdilik T2 Cumhuriyet Meydanı-Talas işletmesi için bu başlığı düzelttim, buradan devam ettirelim.

Hattı anlatayım size biraz, ilk durak Cumhuriyet meydanı, burada özel bir peron ve baş durak yolu falan yok, normal durağa giren araçlar makas bölgesinden manevra yapıp durağın diğer tarafında yanaşıyor ve yolcusunu alıyor, araçlar yazın tek vagon ve 10-15 dk gibi frekanslar ile çalışıyor. Hattın en yoğun istasyonları merkezdeki 3 istasyon ile üniversite ve hastaneler bölgesindeki 3 istasyon, diğer duraklarda yoğunluk yok denecek kadar az. Özellikle okul döneminde bayağı bir yoğunluk yaşandığını öğrendim.

Genel olarak hat gayet bakımlı ve iyi durumda, bana istanbuldaki tramvay yollarından kat kat iyi göründü, tabii bunun çeşitli sebepleri var, daha az yolcu, ağırlık, sefer, tamamen izole bir sistem, üzerine bakımı da vaktinde yapılınca sorun az olur. İstanbul da yoğun ve iyi bakıma rağmen diğer faktörler hattı çok üzüyor bence. Diğer bir husus filodaki Bozankaya araçları sadece Talas hattında çalışıyor ve hattın birleşme noktasındaki makas yapısı istenildiğinde Talas-İldem işletmesine de imkan verecek şekilde inşa edilmiş, bu hoşuma gitti.
DSC06654.JPG
20170731_202301x.jpg
20170731_202313x.jpg
20170731_202622x.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“Kayseri Tramvay Hatları” sayfasına dön