kay-T.04:02 » T2 Cumhuriyet Meydanı-Talas Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

kay-T.04:02 » T2 Cumhuriyet Meydanı-Talas Tramvay Hattı

Mesaj gönderen Esat » 31 Tem Cum, 2009 21:54

Bir süredir deneme seferleri yapılan raylı sistem, yarından itibaren yolcu taşımaya başlayacak.

Sistem kapsamında, Organize Sanayi Bölgesi'nden başlayarak Mimarsinan Kavşağı'na kadar uzanan 17 bin 500 metrelik güzergahta çift yönlü olarak yolcu taşınacak. Saatte bir yönde 8 bin 250 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak sistemde, ilk etapta 10 dakikada bir sefer yapılacak.

Proje kapsamında satın alınan 22 raylı sistem aracından 19'u Kayseri'ye ulaştı. 3 araç ise İtalya'dan Kayseri'ye doğru yola çıktı. Projenin sonradan büyütülmesi ile satın alınan 16 ilave araç da yılbaşından itibaren Kayseri'ye gelmeye başlayacak. Böylece sistem dahilinde toplam raylı sistem aracı 38'e ulaşacak.
İkisi yer altında olmak üzere toplam 31 istasyondan oluşacak güzergahta, araçlar toplam mesafeyi 42 dakikada kat edecek. Belediye otobüsleri ve özel halk otobüslerinde kullanılan biletler raylı sistemde de geçerli olacak. Bir saat süreyle aynı bilet ile otobüsten raylı sisteme veya raylı sistemden otobüse geçiş yapılabilecek.

Raylı sistemin seferlere başlamasıyla birlikte otobüs seferlerinde de düzenleme yapılacak. İlk etapta, raylı sistem güzergahında çalışan otobüs sayısı azaltılacak. Daha sonraki süreçte ise raylı sistem güzergahında belediye otobüsü veya halk otobüsü seferi yapılmayacak. Otobüsler, mahallelerden raylı sistem güzergahına yolcu taşıyacak.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15284
En son Esat tarafından 20 Eki Çrş, 2010 13:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Cmt, 2009 12:24

istasyon isimlerini de tekrar girelim.

1. Organize Sanayi
2. Tınaz Tepe
3. 19 Mayıs
4. Belsin Kürsü
5. Selimiye
6. Anafartalar
7. Keykubat
8. Sakarya
9. Stadyum
10. Köprülü Kavşak
11. Yazı Bağları
12. Esentepe
13. Yeni San. - DSİ
14. Ana Tamir
15. Karayolları
16. Aydınlık Evler
17. Eski Sanayi
18. Düvenönü
19. Cumhuriyet Meydanı
20. Hunat
21. Büyükşehir Belediyesi
22. Fuzuli
23. Alparslan
24. Tuna
25. Erciyes Evler
26. Çifte Kümbet
27. Yıldız Evler
28. Doğu Terminali

Bu da hat için yapılmış bir broşürün linki

http://www.kayseri.bel.tr/index/kayseray-kilavuz.pdf

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Ağu Cmt, 2009 13:47

Kadıköy-Pendik mesafesi metroyla 35dk sürecek, bu zamanın çok olduğunu söyleyen arkadaşların kulakları çınlasın, Kayseri merkez nüfusu ile bahsettiğim hattın nüfusunu geçtiği ilçelerin nüfuslarını kıyaslayın, yaklaşık 4 katlık bir fark var ve süre de 7 dk daha kısa.

Kayseray, Kayseri'ye hayırlı olsun, daha medeni toplu taşıma sistemine sahip oluyorlar, umarım daha güzel projeler de gerçekleşir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Cmt, 2009 14:19

Yanlız bu uzunluktaki bir tramvay hattı için 42 dk bence çok normal, çünkü malum tramvay hatlarında işletme hızı çok yüksek değil, maksimum 50km hız yapılabilen yerler vardır ama ortalama hız 50km yi bulmaz, 30 civarında seyrediyor diye biliyorum.

Ve aslında bana sorarsanız Kadıköy-Pendik için 35 dk. çok normal Aksaray-Havalimanı da 30dk sürüyor ve o hattan çok ama çok daha kısa değil.

Evet Kayseri güzel bir sisteme sahip oldu umarım aynı öngörü ve bilinç ile geliştirilmeye devam edilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Ağu Cum, 2009 12:21

Kayseray ile ilgili bazı olumsuzluklar da başlıyor. Biraz da şaşıyorum ama, son 20 senede Freiburg tramvayında kaç kişi öldü, hatırlamıyorum. Sıfır?*
Tramvayın altında öldü, kriko yardımıyla çıkartıldı

07 Ağustos 2009 Cuma 11:40

KAYSERİ -İHA- Kayseri'de raylı sistem aracı, yolun karşısına geçmeye çalışan şahsı altına aldı. Hastaneye kaldırılan yaralı kurtarılamadı.
Edinilen bilgiye göre, Cumhuriyet Meydanı'nda valiliğin yanından Hunat istikametine geçmek için yaya yolunu kullanan 64 yaşındaki Enver Ünal, Sivas Caddesi'nden Düvenönü yönüne gitmekte olan Ömer D. (26) idaresindeki raylı sistem aracının altında kaldı. Olay yerine gelen itfaiye ekipleri, ağır yaralanan yaşlı adamı kriko yardımıyla sıkıştığı aracın altından çıkarttı. Ambulansla Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi acil servisine kaldırılan Enver Ünal, tıbbî müdahaleye rağmen kurtarılamadı. Mesai arkadaşları, işe yeni başlayan ve olayın şokunu üzerinden atamayan sürücü Ömer D.'yi sakinleştirmeye çalıştı. Kaza ile ilgili soruşturma başlatıldı. MUSTAFA ÇETİN
Kaynak: http://www.netgazete.com/News/620612/tr ... tildi.aspx

B. Alabay

* Ne yazık ki sıfır değilmiş, burada Freiburg'ta aynı dönemde olan bir kazanın haberi okunabilir.
En son alabay tarafından 09 Ağu Pzr, 2009 16:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ağu Cmt, 2009 12:33

Olabilir bu tip kazalar, burada bence ne makinist ne de yaya suçlu, suçluyu biliyorum ama susmaktan başka bir şeyde yapamıyorum, uzaktan konuşması kolay, sonra adama sorarlar sen ne yaptın da konuşuyorsun diye.

karakus381
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 06 Oca Sal, 2009 20:16

Mesaj gönderen karakus381 » 09 Ağu Pzr, 2009 15:03

Virajı alamayan otomobil tramvay durağına girdi.Olay sırasıda durakta kimsenin olmaması sevindirici

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Ağu Pzr, 2009 16:58

Yayanın geçebileceği bir yaya geçidi, alt yada üst yokmuymuş?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Pzr, 2009 19:37

O arabayı o hale getirebilmek için kaç km hız ile gidiyordu acaba, açıkçası hiç Kayseri' de beklemediğim şeyler sonunu Allah hayır etsin.

Bu arada Başar, bence sorun doğru ama anlamsız kalıyor, ayrıca ben bu üst geçit alt geçit olayına karşıyım artık, İstanbul gibi bir kentte, ya da D100/E5 gibi bir yol üstünde tabii ki olmalı, ama normal bir cadde üstünde komik geliyor artık.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Ağu Pzr, 2009 21:55

Hangi sorum?!

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Prş, 2009 17:31

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15927
Kayseri Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamaya göre, raylı sistemin hizmete girdiği günden bu yana kadar düzenlen 6 bin 55 sefer ile toplam 994 bin 373 yolcu taşındı. Bunlardan 851 bin 776'sı biletli, 142 bin 597'si ise aktarma yaparak seyahat etti. 72 sefer sayısı ile hizmete başlayan raylı sitemde günlük düzenlenen sefer sayısı şu an için 227'ye çıkmış durumda. Artan yolcu sayısına paralel olarak sefer sayısında da artışa gidilecek. Ayrıca raylı sistemle entegre olarak yolcu taşıyan belediye ve halk otobüslerinin hat ve güzergâhlarında da düzenlemeler yapılacağı duyuruldu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Eyl Cum, 2009 09:10

Ayda 1 milyona yakın yolcu taşımış. Günde ortalama 30.000 civarında yolcu demektir. 8 saatlik hesaptan saatte 3.000-5.000 arası yolcu taşınıyor. Başlangıç için fena bir rakam değil. Düzenlemer oldukça sayı artacaktır.

Cevapla

“Kayseri Tramvay Hatları” sayfasına dön