tr-M.09 » Metro İnşaatlarına Ulaştırma Bakanlığı Müdahil Olmalı mı?
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Levent-Hisarüstü mini-metrosu için bir sebep daha! Şimdi anlaşıldı vehbinin kerrakesi İBB Etiler'de kocaman arazinin mülkiyetini devraldığına göre İett Levent Garajı'nı satamamış olmanın yarattığı eksiği bu şekilde bu arsayı zamanı gelir gelmez satarak giderecektir. Satılınca o arazi üstüne rezidans+otel+avm olacaktır; Etiler'de böyle 1-2 büyük arazi daha var. Anlayacağımız kamu arazilerine özel sektör yeni Sapphire'ler dikecek İBB de oraya mini-metro götürecek.
-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, Beşiktaş Etilerde bulunan Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürlüğü binası ile tesislerinin bulunduğu arazinin İstanbul Büyükşehir Belediyesine devrini öngören protokol için Başkan Kadir Topbaşa yetki verilmesini oybirliğiyle kabul etti.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve Emniyet Genel Müdürlüğü arasında imzalanacak protokol kapsamında, Beşiktaş 2011 ada üzerindeki 29 ve 271nolu parseller, 6 ay içerisinde İBBye devredilecek. Belediye bu parsele karşılık Çatalcada Emniyete hizmet binası ve lojmandan oluşan bir kompleks yapacak.
Kabul edilen raporda, devralınan arazinin kentsel dönüşüm çalışmaları kapsamında değerlendirilmesi düşünüldüğü kaydedildi. Yaklaşık 32 dönümlük iki parselin İBBye devri için arsaların sahibi olan Maliye Bakanlığının da onayı alınacak. Protokolde arazinin bedeli 430 milyon TL olarak belirlendi.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20599
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, Beşiktaş Etilerde bulunan Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürlüğü binası ile tesislerinin bulunduğu arazinin İstanbul Büyükşehir Belediyesine devrini öngören protokol için Başkan Kadir Topbaşa yetki verilmesini oybirliğiyle kabul etti.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve Emniyet Genel Müdürlüğü arasında imzalanacak protokol kapsamında, Beşiktaş 2011 ada üzerindeki 29 ve 271nolu parseller, 6 ay içerisinde İBBye devredilecek. Belediye bu parsele karşılık Çatalcada Emniyete hizmet binası ve lojmandan oluşan bir kompleks yapacak.
Kabul edilen raporda, devralınan arazinin kentsel dönüşüm çalışmaları kapsamında değerlendirilmesi düşünüldüğü kaydedildi. Yaklaşık 32 dönümlük iki parselin İBBye devri için arsaların sahibi olan Maliye Bakanlığının da onayı alınacak. Protokolde arazinin bedeli 430 milyon TL olarak belirlendi.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20599
-------------------------------------------------------------------------------------
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
İETT Levent Garajı arazisinin satılmasındaki sorunlar ve gerçekleşmemesinden sonra şimdi de 500 milyon dolarlık tahvil ihracında sıkıntılar.
-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Kadir Topbaşın, CHP İBB Meclis Grubu ve üyelerinin ısrarına karşın nerede kullanacağını açıklamadığı 500 milyon dolarlık borçlanma istemi yargıya takıldı. İBBnin 500 milyon dolarlık tahvil ihraç kararını, CHPli meclis üyeleri yargıya taşımıştı.
İstanbul 6. İdare Mahkemesi, İBB Meclisinin 500 milyon dolarlık tahvil ihracına izin veren kararı iptal etti. Kararda Alınacak borcun hangi projelerde kullanılacağı belirtilmemiştir ifadesi yer aldı.
Söz konusu kararla, İBBnin İETT arazisinden sonra ikinci büyük kaynağı da mahkemeye takılmış oldu. İBBnin yatırımlarda kullanmak üzere 500 milyon dolarlık tahvil ihraç ederek kaynak yaratma kararı, hangi projelerde kullanılacağı belirtilmediği gerekçesiyle, yargı kararı sonucu iptal edildi.
Kararı değerlendiren CHPli Dr. Sağlam, Biz prensip olarak yatırıma yönelik kaynaklara sıkıntı çıkarmadık. Ancak 500 milyon doları nerede kullanacaksınız diye sorduk. Şeffaf olun dedik. Bir türlü parayı nereye harcayacaklarını söylemediler. Onun için mecliste oy vermedik ve kararı yargıya taşıdık. Borç alınsaydı, siyasi rant getirecek işlerde kullanılacaktı. Yargı bizim haklı olduğumuza karar verdi diye konuştu.
http://www.timeturk.com/tr/2012/09/20/t ... kildi.html
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Kadir Topbaşın, CHP İBB Meclis Grubu ve üyelerinin ısrarına karşın nerede kullanacağını açıklamadığı 500 milyon dolarlık borçlanma istemi yargıya takıldı. İBBnin 500 milyon dolarlık tahvil ihraç kararını, CHPli meclis üyeleri yargıya taşımıştı.
İstanbul 6. İdare Mahkemesi, İBB Meclisinin 500 milyon dolarlık tahvil ihracına izin veren kararı iptal etti. Kararda Alınacak borcun hangi projelerde kullanılacağı belirtilmemiştir ifadesi yer aldı.
Söz konusu kararla, İBBnin İETT arazisinden sonra ikinci büyük kaynağı da mahkemeye takılmış oldu. İBBnin yatırımlarda kullanmak üzere 500 milyon dolarlık tahvil ihraç ederek kaynak yaratma kararı, hangi projelerde kullanılacağı belirtilmediği gerekçesiyle, yargı kararı sonucu iptal edildi.
Kararı değerlendiren CHPli Dr. Sağlam, Biz prensip olarak yatırıma yönelik kaynaklara sıkıntı çıkarmadık. Ancak 500 milyon doları nerede kullanacaksınız diye sorduk. Şeffaf olun dedik. Bir türlü parayı nereye harcayacaklarını söylemediler. Onun için mecliste oy vermedik ve kararı yargıya taşıdık. Borç alınsaydı, siyasi rant getirecek işlerde kullanılacaktı. Yargı bizim haklı olduğumuza karar verdi diye konuştu.
http://www.timeturk.com/tr/2012/09/20/t ... kildi.html
-------------------------------------------------------------------------------------
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Doğrusu yapılmış, ben bu kolluk bende kıllık bende işine uyuz olurum, her iki türlüde, istediğin kaynağın karşılığı vatandaş, ha gerçi vatandaşın umrundamı nereye kullanacağı orası da tartışılır ama yapacağını belirtmeden bu kadar kaynak istemek bana da doğru gelmiyor. Bu tarz oturdu, devletlü ne yaparsa doğrusunu yapar, doğrusunu bilir ve söyler diye inanan çok ciddi bir kitle var, bu kadar kolay olmamalı. Diğer taraftan mahkemeye verilmesini bu sefer doğru buldum ama yatırım işlerine zorluk çıkartmadık demekte doğru değil, her abidik gubudik işte mahkemeye sarılıp işleri aksattırmakta saçma.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Biz tam entegrasyon ve ücretsiz aktarmanın derdindeyiz, ticaret erbabı ve müteahhitlerin yeni zihni sinir önerisi ise metro vergisi
Metro toplu taşıma için uygun ve ucuz bir yöntem olsun diye yapılmıyor muydu?
Beylikdüzü'nde kocaman avm-rezidans inşaatında çalıştırdıkları işçilerin Mart 2012'de yaz aylarına uygun çadırlarda cayır cayır yanmasına sebep olan müteahhit zihniyeti yine devrede. Haberde ilgili müteahhit Basın Ekspres yoluna metro yapılamayışını aktarıyor. Halbuki bunun sebebi derelerin dibine bina yapmış olmaları, yeterince boşluk bırakmamaları, bunu da unuturlar. Madem bu kadar çok vergi ödeme merakınız var, buyurun siz ödeyin metro vergisini nasıl olsa inşaat sizin.
-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbula metro vergisi konmalı!
Esenyurtta hayata geçirdiği projeleriyle dikkatleri üzerine çeken Vera Groupun Satış ve Pazarlama Müdürü Eyyup Albayrak, gayrimenkul sektörü için çok önemli bir prim enstrümanı olan metro hatları hakkında ilginç bir öneride bulundu.
İstanbulun özellikle mütekabiliyet esasının kaldırılmasından sonra yabancı gayrimenkul yatırımcıları için de büyük bir cazibe merkezi olduğunun altını çizen Albayrak, İstanbulun özellikle yabancıların gözündeki bu cazibesinin yatırıma dönüşebilmesi de devletin elinde. İstanbulun şu an en büyük sorunu trafik. Kimse gideceği yere 1 saatte ulaşmayı, ufak bir araç arızası yahut kazada 4 saat yollarda kalmayı istemez dedi.
Hatta yakınlığına göre vergi alınsın
Bu sorunun çözümünün en kesin yolunun da raylı sistemler, yani metro olduğunu kaydeden Eyyup Albayrakın ilginç önerisi tam da bu noktada ortaya çıkıyor. Zira Albayrak, metro hatlarının geçeceği semtlerden, tıpkı asfaltlanan yollardan faydalanan vatandaşların ödediği vergi gibi bir vergi toplanmasını öneriyor. Metro hattının geçtiği semtlerden, derecesine göre, metro hattına yakınlığına göre, adına metro vergisi diyebileceğimiz bir vergi alınabilir. Çünkü metro çok masraflı bir yatırım. Malum, belediyelerin bütçesi yetmedi, birçok metro hattı Ulaştırma Bakanlığına devredildi. İstanbulun altını metro ağıyla kaplamadıkça trafik sorununu çözemez, 50 yıl sonra bile bu konuyu tartışıyor oluruz diye konuştu.
Halkoylaması yapalım
Metro hattı ihtiyacı olan semtlerde bir kamuoyu yoklaması yapılarak hangi semte ilk önce metro yapılacağı da belirlenebileceğini ifade eden Albayrak, Sektörümüz için de bu konu hayati önem taşıyor. Örneğin, Basın Ekspres Yolunu ele alalım: Bu bölgede daireler çok iyi prim yapıyor ama işyerleri yapmıyor. Çünkü ulaşım altyapısı yetersiz kalıyor. Siz o hatta metro yapmadıkça oraya yapılan plazaların hiçbir anlamı yok diye konuştu.
http://www.emlakrotasi.com/2012/09/ropo ... nmali.html
-------------------------------------------------------------------------------------
Metro toplu taşıma için uygun ve ucuz bir yöntem olsun diye yapılmıyor muydu?
Beylikdüzü'nde kocaman avm-rezidans inşaatında çalıştırdıkları işçilerin Mart 2012'de yaz aylarına uygun çadırlarda cayır cayır yanmasına sebep olan müteahhit zihniyeti yine devrede. Haberde ilgili müteahhit Basın Ekspres yoluna metro yapılamayışını aktarıyor. Halbuki bunun sebebi derelerin dibine bina yapmış olmaları, yeterince boşluk bırakmamaları, bunu da unuturlar. Madem bu kadar çok vergi ödeme merakınız var, buyurun siz ödeyin metro vergisini nasıl olsa inşaat sizin.
-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbula metro vergisi konmalı!
Esenyurtta hayata geçirdiği projeleriyle dikkatleri üzerine çeken Vera Groupun Satış ve Pazarlama Müdürü Eyyup Albayrak, gayrimenkul sektörü için çok önemli bir prim enstrümanı olan metro hatları hakkında ilginç bir öneride bulundu.
İstanbulun özellikle mütekabiliyet esasının kaldırılmasından sonra yabancı gayrimenkul yatırımcıları için de büyük bir cazibe merkezi olduğunun altını çizen Albayrak, İstanbulun özellikle yabancıların gözündeki bu cazibesinin yatırıma dönüşebilmesi de devletin elinde. İstanbulun şu an en büyük sorunu trafik. Kimse gideceği yere 1 saatte ulaşmayı, ufak bir araç arızası yahut kazada 4 saat yollarda kalmayı istemez dedi.
Hatta yakınlığına göre vergi alınsın
Bu sorunun çözümünün en kesin yolunun da raylı sistemler, yani metro olduğunu kaydeden Eyyup Albayrakın ilginç önerisi tam da bu noktada ortaya çıkıyor. Zira Albayrak, metro hatlarının geçeceği semtlerden, tıpkı asfaltlanan yollardan faydalanan vatandaşların ödediği vergi gibi bir vergi toplanmasını öneriyor. Metro hattının geçtiği semtlerden, derecesine göre, metro hattına yakınlığına göre, adına metro vergisi diyebileceğimiz bir vergi alınabilir. Çünkü metro çok masraflı bir yatırım. Malum, belediyelerin bütçesi yetmedi, birçok metro hattı Ulaştırma Bakanlığına devredildi. İstanbulun altını metro ağıyla kaplamadıkça trafik sorununu çözemez, 50 yıl sonra bile bu konuyu tartışıyor oluruz diye konuştu.
Halkoylaması yapalım
Metro hattı ihtiyacı olan semtlerde bir kamuoyu yoklaması yapılarak hangi semte ilk önce metro yapılacağı da belirlenebileceğini ifade eden Albayrak, Sektörümüz için de bu konu hayati önem taşıyor. Örneğin, Basın Ekspres Yolunu ele alalım: Bu bölgede daireler çok iyi prim yapıyor ama işyerleri yapmıyor. Çünkü ulaşım altyapısı yetersiz kalıyor. Siz o hatta metro yapmadıkça oraya yapılan plazaların hiçbir anlamı yok diye konuştu.
http://www.emlakrotasi.com/2012/09/ropo ... nmali.html
-------------------------------------------------------------------------------------
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Arkadaşın soyismine dikkat etmek lazım, eğer düşündüğüm bağlantıya sahip kitleden ise belki de kendinin değilde başkalarının düşüncesini dile getiriyor olabilir halkoylaması ile ne kast edilmiş ben anlamadım açıkçası o yüzden girmiyorum o mevzuya ama saçma bir fikir işte, gerçekleşirse şaşmamak gerek.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Biz de metro istiyrek
Geçenlerde Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Ulaştırma Bakanlığı Antalya'ya da metro yapabilir diyerek bizim başımız kel mi demeye getirdi
Aslında metro da şart değil, belediyenin parası yok. Bakanlık kredi açsın ya da mali yardım yapsın, belediye Antrayı Meydan'dan hem Havalimanına hem de Laraya uzatsın. Tamamdır.
Geçenlerde Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Ulaştırma Bakanlığı Antalya'ya da metro yapabilir diyerek bizim başımız kel mi demeye getirdi
Aslında metro da şart değil, belediyenin parası yok. Bakanlık kredi açsın ya da mali yardım yapsın, belediye Antrayı Meydan'dan hem Havalimanına hem de Laraya uzatsın. Tamamdır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O kanun ile sanırım sadece metro işlerini bağladılar yani düşük kapasiteli sistemleri dışarıda tuttular, yanılıyormuyum bilmiyorum belki değişmiştir, yetişemiyorum ben Türkiye de değişen şeylerin hızına.
Bir de Antalya istiyorsa bir şey bunun adını koymalı, siyasi ayak oyunlarına gerek yok. Başvurusunu yapsın, baştan yarım metro hatlarının tamamlanması denildi ama sonra sıfırdan yapılacaklarda dahil edildi galiba, o zaman desinki istiyorum şu güzergahta bir hat, Bakanlıkta alsın 2014 programına eğer böyle bir ihtiyaç varsa ve bakanlık buna cevap vermezse o zamanda haklı şikayetini dile getirsin, bilmiyorum uzaktan bana pek samimi gelmedi ABB Başkanlığının isteği
Bir de Antalya istiyorsa bir şey bunun adını koymalı, siyasi ayak oyunlarına gerek yok. Başvurusunu yapsın, baştan yarım metro hatlarının tamamlanması denildi ama sonra sıfırdan yapılacaklarda dahil edildi galiba, o zaman desinki istiyorum şu güzergahta bir hat, Bakanlıkta alsın 2014 programına eğer böyle bir ihtiyaç varsa ve bakanlık buna cevap vermezse o zamanda haklı şikayetini dile getirsin, bilmiyorum uzaktan bana pek samimi gelmedi ABB Başkanlığının isteği
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Ulaştırma Bakanlığına bağlı bulunan DLHİ Genel Müdürlüğününü görevleri hakkında...
Söz konusu genel müdürlüğünün adı Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğü olmuştu.
Aşağıdaki görevleri arasında şehir içi raylı ulaşım sistemleri, metrolar ve bunların tesisleri yapmak, yaptırmak vs. var.
Şehir içi raylı sistemler arasında tramvay, hafif metro, hafif raylı sistem vb var. Yani UBAK'ın Antalya'ya metro yapmasına gerek yok, tramvay hatlarını uzatsın
Söz konusu genel müdürlüğünün adı Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğü olmuştu.
Aşağıdaki görevleri arasında şehir içi raylı ulaşım sistemleri, metrolar ve bunların tesisleri yapmak, yaptırmak vs. var.
Şehir içi raylı sistemler arasında tramvay, hafif metro, hafif raylı sistem vb var. Yani UBAK'ın Antalya'ya metro yapmasına gerek yok, tramvay hatlarını uzatsın
DEMİRYOLLAR, LİMANLAR VE HAVA MEYDANLARI İNŞAATI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Madde 9 - Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Devletçe yaptırılacak demiryolları, limanlar, barınaklar ve bunlarla ilgili teçhizat ve tesislerin, kıyı koruma yapıları, kıyı yapı ve tesislerinin ve hava meydanlarının ve (Ek ibare: 25/06/2010-6001 S.K./38.mad.) Bakanlar Kurulunca yapımının üstlenilmesine karar verilen şehir içi raylı ulaşım sistemleri, metrolar ve bunlarla ilgili tesislerin alakalı kuruluşlarla işbirliği yaparak plan ve programlarını hazırlamak, gerçekleştirilmesi için gerekli tedbirleri almak ve imkanları sağlamak, araştırma, etüt, istikşaf, proje, keşif, şartname ve inşaatları ile bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, yapımı tamamlananları ilgili kuruluşlara devretmek, yapılmış olanların bakımı ve onarımlarının organizasyonu için esaslar hazırlamak,
b) Kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler, özel idareler, hakiki ve hükmi şahıslarca yaptırılacak (a) bendinde yazılı işler ile teleferik, finiküler, şehiriçi raylı ulaşım sistemleri, metro ve demiryollar, limanlar, hava meydanlarıyla ilgili tünel gibi tesislerin proje ve şartnamelerini incelemek ve onamak, şehiriçi raylı ulaşım sistemlerinin ülke ihtiyaçlarına uygun standartlaştırılması ve bakım üniteleri ile ilgili düzenleyici tedbirlerin alınmasını sağlamak,
c) Yukarıda (a) ve (b) bentlerinde belirlenen işlerden her türlü kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler, özel idareler, tüzel ve gerçek kişilerce yaptırılacak olanların proje ve şartnamelerini inceleyip tasdik etmek,
http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/748.html
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sorun yok o zaman, Antalya siyasi kıvraklıklardan vazgeçip istediği şeyin adını koysun ben şurada şuraya yerin altında ya da üstünde saatte tek yönde şu kadar kapasiteye sahip raylı sistem istiyorum, bende büyükşehirim ve ihtiyacım var, ihtiyacımın gerekleride şunlar şunlardır diye bir yazı yazıversinler yav onu da mı biz yazalım :D
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Aynen, belediye yetkilileri kentin öncelikli bir güzergahını belirleyip UBAK'a talepte bulunabilir. Hatta başka bir güzergahta belediye kendi projesini de yürütebilir. Allah'ım yeter ki düzgün bir ulaşım şebekesi gelsin şu Antalya'ya
UBAK şu anda bence Türkiye'nin en büyük metro projesini yürütüyor: Ankara Metroları...
Belediyenin başlayıp da yapamadığı metro hatlarını UBAK üstlendi. Gökçek de metrolardan kara geçti
Gökçek çıkıp dedi ki: "ben metroyu merkezi hükümetin yapması taraftarıyım."
Bunu söylemek için aynı anda 3 metro hattını başlatıp yarıda bırakmaya ne gerek vardı?
Ama bence Gökçek akıllılık yaptı, biraz geç oldu ama Ankaralılar yaklaşık 20 yıl sonra ilk kez 3 tane birden yeni metro hattına kavuşmuş olacak.
Darısı bizim başımıza
UBAK şu anda bence Türkiye'nin en büyük metro projesini yürütüyor: Ankara Metroları...
Belediyenin başlayıp da yapamadığı metro hatlarını UBAK üstlendi. Gökçek de metrolardan kara geçti
Gökçek çıkıp dedi ki: "ben metroyu merkezi hükümetin yapması taraftarıyım."
Bunu söylemek için aynı anda 3 metro hattını başlatıp yarıda bırakmaya ne gerek vardı?
Ama bence Gökçek akıllılık yaptı, biraz geç oldu ama Ankaralılar yaklaşık 20 yıl sonra ilk kez 3 tane birden yeni metro hattına kavuşmuş olacak.
Darısı bizim başımıza