tr-M.09 » Metro İnşaatlarına Ulaştırma Bakanlığı Müdahil Olmalı mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla o yukarıdaki haberde Üsküdar-Taşdelen i bile yazmışlar, pek gerçekçi değil bugün yarın ihalesi olan iş, ihaleyi İBB yapıyor devir olayında biliyorsunuz UBAK ben tekrar ihale yaparım/yapabilirim diyor eee?
Ayrıca İBB, İDO' nun satışı gereği olan parayı aldı ve bu para zaten bu hat ile ilgili işlere gidecekti diye okumuştuk, İGDAŞ' ın satışı henüz yapılmadı bildiğim kadarı ile, bedel belirleme için yine çalışmamı yapılıyordu yoksa düşünüyorlarmıydı ne? En son sırada falan diye haberler çıkmıştı ama ben İSPARK öne geçebilir diye düşünüyorum, gaz riskli iş, park garanti ve çok daha büyük para bile edebilir.
Ayrıca İBB, İDO' nun satışı gereği olan parayı aldı ve bu para zaten bu hat ile ilgili işlere gidecekti diye okumuştuk, İGDAŞ' ın satışı henüz yapılmadı bildiğim kadarı ile, bedel belirleme için yine çalışmamı yapılıyordu yoksa düşünüyorlarmıydı ne? En son sırada falan diye haberler çıkmıştı ama ben İSPARK öne geçebilir diye düşünüyorum, gaz riskli iş, park garanti ve çok daha büyük para bile edebilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım İzmir metrosu inşaatlarının bir kısmını devralacakları bilgisini vermiş, bu sene için açıklanan planda yoktu ama herhalde 2013 yılı programına alınacak olabilir, inşallah bir aksiliğe uğramadan hayata geçer, gerçi İstanbul'dakilerin devir işi ne oldu pek bir haber göremedik.
http://networkedblogs.com/yPSI9
http://networkedblogs.com/yPSI9
Bakan Binali Yıldırım, metronun Fahrettin Altay-Narlıdere ile Şirinyer-Buca hatlarını bakanlık olarak kendilerinin yapacağını, Bakanlar Kurulu kararı sonrasında çalışma başlatılacağını duyurdu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım İzmir metrosunda da bazı hatların bakanlık tarafından yapılacağı müjdesini vermiş. İzmir Büyükşehir Belediyesinin toplam 5 hat için Bakanlığa başvuru yaptığı bunlardan ikisinin bakanlık tarafından öncelikli olarak belirlendiği ve programa alınacağı söylenmiş.
http://www.rayturk.net/izmir-metrosunu- ... -uzatacak/
http://www.rayturk.net/izmir-metrosunu- ... -uzatacak/
Yıldırım sözlerine şöyle devam etti: “Ankara dışındaki büyükşehirlerin ve İzmir’in metro projelerini bakanlık olarak üstlenmeyi planlıyoruz. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yazılı olarak bize ilettiği talepte yer alan metro hatları var. Biz bu hatlardan ikisine öncelik veriyoruz. Arkadaşlarımız çalışmalara devam ediyor. Öncelik ve imkanlar çerçevesinde bu projeleri 2013 yatırım programına almayı hedefliyoruz” diye konuştu. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkililerinden edinilen bilgiye göre bakanlık tarafından öncelikle yapımı üstlenilecek iki metro projesi, Fahrettin Altay-Narlıdere ve Şirinyer-Buca Hattı hatları. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin bakanlık tarafından yapılmasını talep ettiği üç adet metro projesi daha bulunuyor.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Haberi kim yaptıysa yanlış yapmış. Şirinyer - Buca hattı metro değil tramvay hattı olacak. Belediyenin bu güzergahtaki metro projesi ise Üçyol - Buca hattı.
Şimdi haberi yapan arkadaşa sormak lazım bakanlık 5 kmlik Şirinyer - Buca tramvayını mı yapacak yoksa 10 kmlik Üçyol - Buca metro hattını mı ??
Şimdi haberi yapan arkadaşa sormak lazım bakanlık 5 kmlik Şirinyer - Buca tramvayını mı yapacak yoksa 10 kmlik Üçyol - Buca metro hattını mı ??
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
:) formundasın bugün kaynak yukarıda, orası nereden almış bilemiyorum kaynaksız çalışıyor o site, bende sadece şu yazım hatasına takılmıştımbtgn yazdı:Haberi kim yaptıysa yanlış yapmış. Şirinyer - Buca hattı metro değil tramvay hattı olacak. Belediyenin bu güzergahtaki metro projesi ise Üçyol - Buca hattı.
Şimdi haberi yapan arkadaşa sormak lazım bakanlık 5 kmlik Şirinyer - Buca tramvayını mı yapacak yoksa 10 kmlik Üçyol - Buca metro hattını mı ??
teoride doğru pratikte yanlış bir cümle, şimdi millet diyordur ya o kadar dert var, metrolar çöküyor, inşaatlar uzuyor, açılışlar olmuyor bunlar da beyanatlara takılmış diyeFahrettin Altay-Narlıdere ve Şirinyer-Buca Hattı hatları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Geçenlerde garip ve bana göre komik bir şekilde bitmiş ve uzun zaman önce işletmeye açılmış olan 4.Levent - Darüşşafaka ve Seyrantepe kesiminin UBAK a devredileceği gibi bir haber vardı, bu haberin ne olduğunu anlayamadık açıkçası, resmi gazetede gerçekten böyle bir bilgi de yayınlanmış, onu daha kavrayamadan devreye bir de Levent-Hisarüstü metrosu Başkanın tabiri ile mini metro mevzusu girdi, bugünkü bir haberde de UBAK ın bu hattın yapımını devir aldığı ve en kısa sürede yapıp bitireceği böylecede İstanbul'da tamamı Bakanlık tarafından üstlenilip bitirilmiş ilk metronun hizmete gireceği yönünde, vallahi bilmiyorum şu son hafta ben iyiden iyiye şaşırdım, Allah şaşırtmasın ne diyeyim. Ama şu kadarını söyleyeyim bu haberde çelişkiler ile dolu, bakanlığın yeni ihale yapmadan mevcut yüklenici ile devam edeceğini yazmışlar, ya ne zaman ihale edildi ne zaman projesi yapıldı da aynı yüklenici ile devam ediyor? Bilmiyorum ama bu haberleri alıntıladığım sitemi biraz fazla çuvallıyor, yoksa birisi kabızlıktan sonra ortalığa haber diye saçma sapan şeylermi atıyor, ya da Bakanlıkta birisi dalga mı geçiyor ne yapıyor bilmiyorum.
http://www.rayhaber.com/ulastirma-bakan ... n-ustlendiİstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin talebini uygun bulan Ulaştırma Bakanlığı, Levent-Hisarüstü metro inşaatını resmen üstlendi. Bu proje Ulaştırma Bakanlığı’nın İstanbul’da inşa edeceği ilk metro olarak kayırlara geçti.
Devir için gerekli Bakanlar Kurulu kararı imzaya açıldı. Ulaştırma Bakanlığı bu hattı devraldıktan sonra yeni ihaleye çıkamayacak. Mevcut yükleniciyle yola devam edecek. Hattın işletmeye açılması için 200-250 milyon TL daha yatırım yapacak.
Projenin özellikleri
Söz konusu metro projesi Hisarüstü’nü Levent Metro İstasyonu’na bağlayacak. Hisarüstü’nden Levent’e 5 dakikada erişim sağlanacak. Seferler 4 dakikada bir yapılacak. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, söz konusu hattın 27 Ekim 2013′ten önce hizmete verilmesinin mümkün olup olmadığı sorusunu, ”Bu tarihe yetişebilir. Buna gayret göstereceğiz” diyerek yanıtladı.
Cironun yüzde 15′i hazineye
Kaynaklar inşaatı tamamlandıktan sonra hattın işletilmek üzere İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne devredileceğini belirterek, ”Belediye ile bir protokol imzaladık. Belediye bu yatırım için harcanan tutarı karşılayana kadar, söz konusu hattan eşde ettiği cironun yüzde 152ini hazineye aktaracak” dedi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5558
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla kim ne düşünüyor bilmiyorum benim kafa basmıyor artık, yoruldum. Öyle bir plan yoktu diye hatırlıyorum, birileri hayal etmiş ya da beyin jimnastiği yapmış olabilir belki, M2 hattında tek iş var o da Seyrantepe'den sürekli işletme yapılabilmesi için tünel ilavesi işi, bunun dışında Hisar Üstü Levent şeklinde bahsedilen başkanın mini metro dediği şey idi.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Levent-Hisarüstü diye bir başlık da açılabilir ama bildiğim kadarıyla bu hat aynı Kabataş-Taksim funiküleri gibi sadece istasyonlarda peron genişliği olacak şekilde tek tünel olarak düşünülüyordu. Bir nevi underground shuttle, yeraltı mekik metro. Şu ana kadar Seyrantepe -Sanayi Mah. metro bağlantısı veya Olimpiyatköyü'ne giden metro ile karşılaştırılabilir.
Bence fuzuli yatırım. O bölgede yerleşim dallı budaklı. Akmerkez'den sonra yolcu dağılıyor. Yolcunun bir kısmı da Armutlu-Karanfilköy gibi gecekondu alanlarında yaşıyor. [ Belki orayı dümdüz edip kentsel dönüşümle gökdelen ve rezidans yaparlarsa o başka]
FSM Köprüsü gişelerine gelmeden Karanfilköy ile Etiler'i birbirine bağlayan Narin Sitesi'ne giden Tepecik Yolu köprüsünün altına TEM Otoyolu'na hemen yapılabilecek bir otobüs durağı yapsalar çok daha hayırlı olur.
Öte yandan Zincirlidere-Levazım Tüneli bu metrocuktan daha anlamlı bir yatırım. Ha keza Bostancı-Kazlıçeşme metro planlamasında otobüs durağı yapılmasından bahsettiğim TEM Otoyolu üstündeki bu köprüye 5 dk mesafede gerçek bir metro istasyonu da planlanıyor. http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... highlight=
Öte yandan bir ara Levent-Sanayi Mah. metro istasyonlarını Çeliktepe, Gültepe yönüne bağlayacak monoraylar pek bir ağza dolanmıştı. Şimdi hepsi buhar oldu.
Ben anlayamadım doğrusu bu metrocuk için Boğaziçi Üniversitesi'nin Rumelihisarüstü otobüslerini dolduran öğrenciden müteşekkil yolcu kapasitesine mi, otomobillerini bırakması zor olan orta-üst sınıfa veya kalburüstü zenginlere mi veyahut oralarda çalışan ücretli işçilere mi güvendiler?
Bu metromsu plan bana çok uyduruk geldi. Başkan Topbaş bir arada Boğaz kıyısında Aşiyan Mezarlığı'nın oradan Hisarüstü yönüne bir de Çengelköy ile Ümraniye metrosu arasına funiküler lafları etmişti.
Kusura bakmasınlar ama yerel seçimlere 1 yıl kalınca Silivri'ye metro ile kafa bulmaya başlıyorlar, sonra tek tek olmayacak yatırımları millete vaad ediyorlar.
Bence fuzuli yatırım. O bölgede yerleşim dallı budaklı. Akmerkez'den sonra yolcu dağılıyor. Yolcunun bir kısmı da Armutlu-Karanfilköy gibi gecekondu alanlarında yaşıyor. [ Belki orayı dümdüz edip kentsel dönüşümle gökdelen ve rezidans yaparlarsa o başka]
FSM Köprüsü gişelerine gelmeden Karanfilköy ile Etiler'i birbirine bağlayan Narin Sitesi'ne giden Tepecik Yolu köprüsünün altına TEM Otoyolu'na hemen yapılabilecek bir otobüs durağı yapsalar çok daha hayırlı olur.
Öte yandan Zincirlidere-Levazım Tüneli bu metrocuktan daha anlamlı bir yatırım. Ha keza Bostancı-Kazlıçeşme metro planlamasında otobüs durağı yapılmasından bahsettiğim TEM Otoyolu üstündeki bu köprüye 5 dk mesafede gerçek bir metro istasyonu da planlanıyor. http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... highlight=
Öte yandan bir ara Levent-Sanayi Mah. metro istasyonlarını Çeliktepe, Gültepe yönüne bağlayacak monoraylar pek bir ağza dolanmıştı. Şimdi hepsi buhar oldu.
Ben anlayamadım doğrusu bu metrocuk için Boğaziçi Üniversitesi'nin Rumelihisarüstü otobüslerini dolduran öğrenciden müteşekkil yolcu kapasitesine mi, otomobillerini bırakması zor olan orta-üst sınıfa veya kalburüstü zenginlere mi veyahut oralarda çalışan ücretli işçilere mi güvendiler?
Bu metromsu plan bana çok uyduruk geldi. Başkan Topbaş bir arada Boğaz kıyısında Aşiyan Mezarlığı'nın oradan Hisarüstü yönüne bir de Çengelköy ile Ümraniye metrosu arasına funiküler lafları etmişti.
Kusura bakmasınlar ama yerel seçimlere 1 yıl kalınca Silivri'ye metro ile kafa bulmaya başlıyorlar, sonra tek tek olmayacak yatırımları millete vaad ediyorlar.