Biz tam entegrasyon ve ücretsiz aktarmanın derdindeyiz, ticaret erbabı ve müteahhitlerin yeni zihni sinir önerisi ise metro vergisi

Metro toplu taşıma için uygun ve ucuz bir yöntem olsun diye yapılmıyor muydu?
Beylikdüzü'nde kocaman avm-rezidans inşaatında çalıştırdıkları işçilerin Mart 2012'de yaz aylarına uygun çadırlarda cayır cayır yanmasına sebep olan müteahhit zihniyeti yine devrede. Haberde ilgili müteahhit Basın Ekspres yoluna metro yapılamayışını aktarıyor. Halbuki bunun sebebi derelerin dibine bina yapmış olmaları, yeterince boşluk bırakmamaları, bunu da unuturlar. Madem bu kadar çok vergi ödeme merakınız var, buyurun siz ödeyin metro vergisini nasıl olsa inşaat sizin.
-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbula metro vergisi konmalı!
Esenyurtta hayata geçirdiği projeleriyle dikkatleri üzerine çeken Vera Groupun Satış ve Pazarlama Müdürü Eyyup Albayrak, gayrimenkul sektörü için çok önemli bir prim enstrümanı olan metro hatları hakkında ilginç bir öneride bulundu.
İstanbulun özellikle mütekabiliyet esasının kaldırılmasından sonra yabancı gayrimenkul yatırımcıları için de büyük bir cazibe merkezi olduğunun altını çizen Albayrak, İstanbulun özellikle yabancıların gözündeki bu cazibesinin yatırıma dönüşebilmesi de devletin elinde. İstanbulun şu an en büyük sorunu trafik. Kimse gideceği yere 1 saatte ulaşmayı, ufak bir araç arızası yahut kazada 4 saat yollarda kalmayı istemez dedi.
Hatta yakınlığına göre vergi alınsın
Bu sorunun çözümünün en kesin yolunun da raylı sistemler, yani metro olduğunu kaydeden Eyyup Albayrakın ilginç önerisi tam da bu noktada ortaya çıkıyor. Zira Albayrak, metro hatlarının geçeceği semtlerden, tıpkı asfaltlanan yollardan faydalanan vatandaşların ödediği vergi gibi bir vergi toplanmasını öneriyor.
Metro hattının geçtiği semtlerden, derecesine göre, metro hattına yakınlığına göre, adına metro vergisi diyebileceğimiz bir vergi alınabilir. Çünkü metro çok masraflı bir yatırım. Malum, belediyelerin bütçesi yetmedi, birçok metro hattı Ulaştırma Bakanlığına devredildi. İstanbulun altını metro ağıyla kaplamadıkça trafik sorununu çözemez, 50 yıl sonra bile bu konuyu tartışıyor oluruz diye konuştu.
Halkoylaması yapalım
Metro hattı ihtiyacı olan semtlerde bir kamuoyu yoklaması yapılarak hangi semte ilk önce metro yapılacağı da belirlenebileceğini ifade eden Albayrak, Sektörümüz için de bu konu hayati önem taşıyor. Örneğin, Basın Ekspres Yolunu ele alalım: Bu bölgede daireler çok iyi prim yapıyor ama işyerleri yapmıyor. Çünkü ulaşım altyapısı yetersiz kalıyor. Siz o hatta metro yapmadıkça oraya yapılan plazaların hiçbir anlamı yok diye konuştu.
http://www.emlakrotasi.com/2012/09/ropo ... nmali.html
-------------------------------------------------------------------------------------