adn-M.04:01 » Adana Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: binmek istemiyorm

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Pzt, 2010 21:20

barisil yazdı:Adana da yaşıyorum,yazdıklarınız çok doğru ama eksk. adana metrosu güzergah belirlendiğinde yerleşimin en yoğun olduğu bölgelerden geçmesi tasarlanmıştı ama para ve rant uğruna yeni bulvarlar açarak metro güzergahını alamsız bir biçimde başıboş bıraktılar. yeni adana kuzeye doğru akarken metro hattı şehrin güneyine gitmekte ve çalışamaz boyuta gelmektedir. aksine şu an için hiçbir sefer yapılmamaktadır.daha önce bahsedilen kaza birebir yaşanmış olup hem de içinde yolcular varken yaşanmıştır. ama örtbas etmek için ellerinden geleni yapmışlardır.


Önce hoşgeldiniz diyelim ve bilgiler için teşekkür edelim. Geçtiğimiz günlerde benimde okuduğum bir iki haberde anlamadığım noktalar vardı, hat deneme açılışı, şu açılışı bu açılışı diye seçimden önce paldır küldür bir sürü kavga ile açılmıştı, ben bu geçen zaman içerisinde herhalde testler bitmiştir de çalışıyordur diye düşünüyordum öyle olmaması kötü haber tabii ki. Zaten diğer taraftan başka konularda da yazmıştım "yolculu deneme seferi" diye bir şey olmaz, yani saçma sapan tam bize göre bir tabir işte, yani daha tam denemedik bir binin bakalım çalışıyormu, peki ya bahsedilen kazada gerçekten ciddi yaralanmalar meydana gelseydi, işin siyasi tarafı bizi ilgilendirmez ama insani tarafında zaten pekte memnun edici olmadığı belliydi.
barisil yazdı:şehrin içerisinde ucube yerlerde kavşaklar garip ve anlamsız nerde olduğu belli olmayan istasyonlar sanırım yeterince anlatabilmişimdir. yatırımın geri ödemesi bu sene itibariyle başlamıştır. halbuki belediye meclisinde adamakıllı biri çıkıp üniversite - baraj yolu veya merkez hattı olmasını talep edip mücadele etseydi şimdi o hatta yoğunluk ve sıkıntı kalmazdı. belediye yönetimi aynı yere yaklaşık 5 çeşit minibüs otobüs hattı verip(avanta meselesi) daha sonra metroyu nasıl destekler ki.(not: 3 yıldır adanadayım)
Kendi adıma hadi biraz da Başar adına konuşayım bizler bu site biraz mızmızlanmayı ve garip şeylere takılmayı severiz :) bunlardan biriside maalesef kentlerimizin doğru düzgün hat haritalarına ve bilgilendirmelere sahip olmamasıdır. Adana içinde bu görüşümüz geçerli idi, güç bela bulduğumuz bir çizimden ben Google Map üzerinde aşağıdaki çalışmayı yapmıştım, sizden rica etsek bir göz atıp bu güzergah doğrumu değil bunu öğrensek iyi olacak biraz daha kafamızdaki bilgiler netleşir diye düşünüyorum. Adana'dan sadece bir kez araç ile geçtim kent hakkında kafamda pek bir şey yok, böyle harita üzerinden bakınca her aynı harita gibi dümdüz oluyor zihnimizde :) o hattı çiziktirirken güzergahtan anladığımız fazlası ile güneye hitap ettiği ama kafama takılan neden bir tanede yatay ya da Havalimanı istikametinden gelen bir hat olmadığıydı. Yardımlarınız ile bu düşüncelerimizi de netleştirebiliriz.

Google Map üzerinde yaptığım güzergah haritası

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 May Cum, 2010 13:08

Adana metrosu tekrar açılmış :D:D her gelen bir açılış yapıyor ne bereketli metroymuş aç aç bitmedi ha :)

http://www.haber7.com/haber/20100514/Ad ... GALERI.php
Yapımı yılan hikayesine dönen, 14 yılda 14 kilometresi ancak tamamlanabilen ve yaklaşık 1 milyar dolara mal olan Adana metrosunun kurdelesi üçüncü kez kesildi.

Açılış öncesi konuşan Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mahmut Çelikcan, Adana hafif raylı sisteminin sözleşmesinin 1996 yılında imzanlandığını hatırlatarak, "14 yıl aradan sonra 14 kilometrelik mesafede metro seferleri başlıyor. 14 kilometrelik yol kamulaştırma giderleri KDV ve vergiler hariç, 526 milyon dolara mal oldu." dedi.

Güzergahlarda 13 istasyon olduğuna dikkat çeken Çelikcan, "Akıncılar- Turgut Özal Bulvarı Ruh Sağlığı Hastanesi'ne 21 dakikada gidilecek. Bu birinci etap çalışması. İkinci etap çalışması ise 9.3 kilometreden oluşacak. Yıl sonuna kadar proje başlatılacak.
9 yılda 2.etap sürer :)
Adana'da metronun 14 yıllık hikayesi

İşin yüklenicisi: Bombardier- ABB – Alarko Konsorsiyumu,
Sözleşme tarihi: 17 Ekim 1996,
İlk keşif bedeli: 339.863.726 dolar,
İlave Keşif: 194.200.000 dolar.
Son keşif: 534.063.726 dolar.
Maliyet fiyatı: 526.554.705 dolar,
Alınan doplam dış kredi: 534.063.726 dolar.
Kullanılan toplam dış kredi: 526.554.705 dolar.

Hat uzunluğu: 14 bin 080 metre (gidiş-geliş çift hat),
İstasyon sayısı:13 (4 yeraltı, 4 hemzemin, 5 viyadük),
Araç sayısı: 36,
Araç yolcu kapasitesi: 311 kişi,
3 araçlık katarlar halinde çalışacak sistemde; her katarın yolcu kapasitesi 933 kişi,
1 saatte taşınabilecek yolcu sayısı tek yönde: 21 bin 600 kişi. (Çift yönde: 43 bin 200 kişi).
1 günde taşınabilecek yolcu sayısı tek yönde 330 bin kişi. (Çift yönde: 660 bin kişi),
Araç hızı: saatte 80 km.
İstasyonlarda duraklama dahil seyir zamanı, yani Akıncılar İstasyonu ile Turgut Özal Bulvarı Ruh Sağlığı istasyonu arası 21 dakika.
Sistem tam korumalı olup, tamamı uzaktan kumandalı SCADA sistemi ile denetlenmektedir.
Ayırca tüm istasyonlar yürüyen merdiven ve özürlü asansörleri bulunuyor.
Yürüyen merdiven ve asansör bulunması hakikatten büyük hizmet, iyi akıl edilmiş. Bir de araçların klimalarını çalıştırabilselerdi.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 May Cum, 2010 17:08

:-)

Eh neyse ... aslında üzücü bir durum ya ...

Bunblar bizim T4 "dramuay" araçlar değil mi? veya benzeri? Bunlar biraz daha iyi tasarlanmış gibi görünüyorlar, oturma yerleri daha fazla ... Eh, bakalım, geleceği ne olacak.

Böyle projelere ağız dolusu MEDDROĞ diye isimler "kakmasalar" da, yerinde, HRS sistemine uygun, bir isim bulsalar, öyle sırıtmazdı. Meselâ Adana'ya bir tramvay şebekesi yapılıyor deseler, daha az sırıtır. Veya premetro, veya işte kent treni ... öyle bir şeyler. Ama metro benim için doğru dürüst bir şey, bu pek doğru dürüste henüz benzemiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 May Cum, 2010 19:35

Basar sana su pirt metro mevzusu icin ozel baslik acicam istedigin gibi yazip cizersin :) Aslinda yazacaklarim vardi bu konuda ama dedigim gibi kendi basligini acar orada yazariz.

Konuya donecek olursak, tabi simdi eski Baskandan sonra hafiften birde gaz durumuda var, hemen ikinci etap ile ilgili guzergah ta belirtilmis. Adana kücük bir kent degil, belki simdi icin cok yüksek kapasitelerde metro isletmesine ihtiyaci yok gibi gorunebilir ama gelecekte olacagida muhakkak. Artik kim yaparsa yapsinda böyle bir kente yakisan sistemleri bir an önce hayata gecirsin.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 May Cum, 2010 22:13

O ikinci etap birinci etap kadar eski yahu, yeni değil ki! Ta şu ıvır zıvır sayfaları daha yokken ben ilk bir yerde görmüştüm, kim bilir, 12 ile 14 sene evvel olması lâzım.

Aslında Adana işte tam tangensyal bir sistem isteyen bir yer. Acaba bunu benden başkası göremiyor mu?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Adana Metro Eleştirisi - ucube imiş

Mesaj gönderen alabay » 10 Haz Prş, 2010 18:24

Eveet ... biz hep eleştiriyoruz, bugün manşetler şunu konuşuyor:
Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Rektörü Prof. Dr. Alper Akınoğlu, Adana Büyükşehir Belediyesi'nin üniversiteye kadar götürmeyi planladığı 'Metro Projesi' hakkında, "Bu projeye metro denemez, ancak ucube bir hafif raylı sistem olarak nitelendirilebilir" değerlendirmesinde bulundu.

Akınoğlu, yaptığı açıklamada, Çukurova Üniversitesi arazilerinin içinden geçecek şekilde bir metro projesi yapıldığını ve bu projenin üniversiteye danışılmadan hazırlandığını belirterek, "Biz akademisyenler olarak dünyanın birçok yerini gördük. Adana'daki metro anlayışı belediyelerin işi. Bu metro değil beton yığını. Avrupa'da çoktan terk edilmiş bir sistem. Zaten buna metro diyemeyiz. Caddelerin üzerinden geçen ucube bir hafif raylı sistem olarak adlandırabiliriz. Müthiş bir görüntü ve ses kirliliği söz konusu, metrolar yerin 3-4 kat altından geçer" dedi.

Üniversite olarak ulaşım problemi yaşamadıklarını belirten Akınoğlu, "Bu bölge yasalarda yönetmeliklerde yaban hayatını koruma alanı olarak geçiyor. Bizim görüşümüz alınmadan üniversite arazilerini parçalayan ve aslında metro olmayan bir beton yığının üniversitenin ortasında yükselmesine izin vermeyiz. Zaten böyle bir talebin bizden gelmesi lazım. Bu bölgede ulaşım problemi yok. Proje, üniversiteden sonra Menekşeye doğru gidiyor. Burada nüfus yoğunluğu yok. Oysa Kozan Yolu gibi nüfusun yoğunlaştığı bölgeler tercih edilse belki bir fayda umulabilir. Bir kere bize sorulmaması, danışılmaması etik değil" dedi.

Metro güzergahını incelediğini belirten Akınoğlu, şunları söyledi:
"Eski Adana diye tabir edilen, özel bir dokusu bulunan Güney Adana, 20-30 metrelik beton yığınlarıyla adeta yok edilmiş. bİr yatırım yapılacaksa bu çevreye yaşam koşullarına uygun olmalıdır. Çevre koruma haftasındayız ancak üzerinde tartıştığımız projenin hiç bir tarafı çevreye uyumlu değil. Eskişehir'de, Devlet Demir Yolları (TCDD) tren hattının şehir merkezinden geçen bölümünü yer altına almaya çalışırken biz burda büyük caddeleri ikiye bölen, esnafın kan ağlamasına sebep olan, geçtiği yerlerde korkunç zararlara yol açan bir metro projesini tartışıyoruz."

Metro ile ilgili olarak yalnızca yapım maliyetlerinin değil alternatif maliyetlerinde ele alınması gerektiğini kaydeden Akınoğlu, proje sayesinde Adana'nın Hindistan'daki bir şehri andırdığını söyleyerek, kendilerine danışılmamasına rağmen, üniversitenin ortasından bir geçen ucube bir projeyi kabul etmedikleri için siyaset yapmakla suçlandıklarını belirtti.

Akınoğlu,"Karşı tarafta ne yaparsalar yapsınlar ama o yanlışı buraya getirmelerine izin vermeyiz. Ucube yapılarını burada istemiyoruz. Berlin Duvarı korkunç bir şeydi. Doğu Berlin de metro üstten geçiyordu. Berlin Duvarı yıkıldığında yapılan ilk çalışma metroların yer altına alınması oldu. Biz nereye gidiyoruz başkaları nereye. Dünyanın herhangi bir yerinden bağımsız bir kurul getirelim. Projeyi değerlendirmesini isteyelim. Ucube bir yapı tanımını yapacaktır. Bu yalnızca benim değim üniversitenin de görüşüdür" şeklinde konuştu.

Yaklaşık bir aydır Adana gündeminden düşmeyen, metronun üniversiteye kadar gitmesi konusunda Rektör Akınoğlu'ndan tepki gelmişti. Ruh Sağlığı Hastanesi'nden Yüreğir Akıncılar İstasyonu'na kadar yapımı tamamlanan Adana Metrosu'nun, ikinci etapta üniversiteye kadar götürülmesi söz konusu olunca, Adana Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ile ÇÜ Rektörü Alper Akınoğlu arasında söz düellosu yaşanmıştı.
Kaynak: http://www.adanahaber.com.tr/haberdetay ... erid=11256

Ama! Benden de eleştiriye eleştiri: Berlin metrosu hakkında çok bilgisiz şeyler anlatılmış. Doğu Berlin'de metro "alta" alınmıyor. Tek U2 hattının kuzey ucu bir istasyon ötelendi, yer altından giderek. Ki o kuzey ucu yeryüzünden gidiyor, ama ucube olarak değıl, çok estetik 1900 zamanlarından kalma bir konstrüksyonla. Yani, Esat da, ben de hep diyoruz, metro alttan gider diye bir kaide yok. Giderse güzel, gitsin de, ama gereken yerde. Berlin'de metro da, banliyö de yerin altından gider ... şehir merkezinde. Kenarlarda tarlanın altından gitmeye gerek yok.

Neyse, bu konu tartışılır bir şey ... ama Adana metrosunun nah bir şekilde metro olduğu ... doğruca bir tespite benziyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Adana Metro Eleştirisi - ucube imiş

Mesaj gönderen alabay » 10 Haz Prş, 2010 18:26

Eveet ... biz hep eleştiriyoruz, bugün manşetler şunu konuşuyor:
Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Rektörü Prof. Dr. Alper Akınoğlu, Adana Büyükşehir Belediyesi'nin üniversiteye kadar götürmeyi planladığı 'Metro Projesi' hakkında, "Bu projeye metro denemez, ancak ucube bir hafif raylı sistem olarak nitelendirilebilir" değerlendirmesinde bulundu.

Akınoğlu, yaptığı açıklamada, Çukurova Üniversitesi arazilerinin içinden geçecek şekilde bir metro projesi yapıldığını ve bu projenin üniversiteye danışılmadan hazırlandığını belirterek, "Biz akademisyenler olarak dünyanın birçok yerini gördük. Adana'daki metro anlayışı belediyelerin işi. Bu metro değil beton yığını. Avrupa'da çoktan terk edilmiş bir sistem. Zaten buna metro diyemeyiz. Caddelerin üzerinden geçen ucube bir hafif raylı sistem olarak adlandırabiliriz. Müthiş bir görüntü ve ses kirliliği söz konusu, metrolar yerin 3-4 kat altından geçer" dedi.

Üniversite olarak ulaşım problemi yaşamadıklarını belirten Akınoğlu, "Bu bölge yasalarda yönetmeliklerde yaban hayatını koruma alanı olarak geçiyor. Bizim görüşümüz alınmadan üniversite arazilerini parçalayan ve aslında metro olmayan bir beton yığının üniversitenin ortasında yükselmesine izin vermeyiz. Zaten böyle bir talebin bizden gelmesi lazım. Bu bölgede ulaşım problemi yok. Proje, üniversiteden sonra Menekşeye doğru gidiyor. Burada nüfus yoğunluğu yok. Oysa Kozan Yolu gibi nüfusun yoğunlaştığı bölgeler tercih edilse belki bir fayda umulabilir. Bir kere bize sorulmaması, danışılmaması etik değil" dedi.

Metro güzergahını incelediğini belirten Akınoğlu, şunları söyledi:
"Eski Adana diye tabir edilen, özel bir dokusu bulunan Güney Adana, 20-30 metrelik beton yığınlarıyla adeta yok edilmiş. bİr yatırım yapılacaksa bu çevreye yaşam koşullarına uygun olmalıdır. Çevre koruma haftasındayız ancak üzerinde tartıştığımız projenin hiç bir tarafı çevreye uyumlu değil. Eskişehir'de, Devlet Demir Yolları (TCDD) tren hattının şehir merkezinden geçen bölümünü yer altına almaya çalışırken biz burda büyük caddeleri ikiye bölen, esnafın kan ağlamasına sebep olan, geçtiği yerlerde korkunç zararlara yol açan bir metro projesini tartışıyoruz."

Metro ile ilgili olarak yalnızca yapım maliyetlerinin değil alternatif maliyetlerinde ele alınması gerektiğini kaydeden Akınoğlu, proje sayesinde Adana'nın Hindistan'daki bir şehri andırdığını söyleyerek, kendilerine danışılmamasına rağmen, üniversitenin ortasından bir geçen ucube bir projeyi kabul etmedikleri için siyaset yapmakla suçlandıklarını belirtti.

Akınoğlu,"Karşı tarafta ne yaparsalar yapsınlar ama o yanlışı buraya getirmelerine izin vermeyiz. Ucube yapılarını burada istemiyoruz. Berlin Duvarı korkunç bir şeydi. Doğu Berlin de metro üstten geçiyordu. Berlin Duvarı yıkıldığında yapılan ilk çalışma metroların yer altına alınması oldu. Biz nereye gidiyoruz başkaları nereye. Dünyanın herhangi bir yerinden bağımsız bir kurul getirelim. Projeyi değerlendirmesini isteyelim. Ucube bir yapı tanımını yapacaktır. Bu yalnızca benim değim üniversitenin de görüşüdür" şeklinde konuştu.

Yaklaşık bir aydır Adana gündeminden düşmeyen, metronun üniversiteye kadar gitmesi konusunda Rektör Akınoğlu'ndan tepki gelmişti. Ruh Sağlığı Hastanesi'nden Yüreğir Akıncılar İstasyonu'na kadar yapımı tamamlanan Adana Metrosu'nun, ikinci etapta üniversiteye kadar götürülmesi söz konusu olunca, Adana Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ile ÇÜ Rektörü Alper Akınoğlu arasında söz düellosu yaşanmıştı.
Kaynak: http://www.adanahaber.com.tr/haberdetay ... erid=11256

Ama! Benden de eleştiriye eleştiri: Berlin metrosu hakkında çok bilgisiz şeyler anlatılmış. Doğu Berlin'de metro "alta" alınmıyor. Tek U2 hattının kuzey ucu bir istasyon ötelendi, yer altından giderek. Ki o kuzey ucu yeryüzünden gidiyor, ama ucube olarak değıl, çok estetik 1900 zamanlarından kalma bir konstrüksyonla. Yani, Esat da, ben de hep diyoruz, metro alttan gider diye bir kaide yok. Giderse güzel, gitsin de, ama gereken yerde. Berlin'de metro da, banliyö de yerin altından gider ... şehir merkezinde. Kenarlarda tarlanın altından gitmeye gerek yok.

Neyse, bu konu tartışılır bir şey ... ama Adana metrosunun nah bir şekilde metro olduğu ... doğruca bir tespite benziyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Sal, 2010 20:22

Koskoca Profesör yanlış mı söyleyecek Başar :) dünyayı gezmiş daha geçen Viyana' da ülkemizin güzide bir üniversitesinin 2 öğretim üyesinin Türk olduğunu öğrendikleri bir demiryolu halkla ilişkiler elemanına nerenin adresini sorduklarını burada yazmak benim terbiyeme sığmaz, siteye de yakışmaz :) metrolar yer altından gidermiş peh peh peh, yer altında başka şeyler arayan akademisyenler ile dünya geziliyor ise normal bir bakış açısı.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 15 Haz Sal, 2010 20:25

Esat yazdı:Koskoca Profesör yanlış mı söyleyecek Başar :) dünyayı gezmiş daha geçen Viyana' da ülkemizin güzide bir üniversitesinin 2 öğretim üyesinin Türk olduğunu öğrendikleri bir demiryolu halkla ilişkiler elemanına nerenin adresini sorduklarını burada yazmak benim terbiyeme sığmaz, siteye de yakışmaz :) metrolar yer altından gidermiş peh peh peh, yer altında başka şeyler arayan akademisyenler ile dünya geziliyor ise normal bir bakış açısı.
:lol: :lol: :lol:

Ülkemizin klasik çok bilmiş profesör tipi işte

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Prş, 2010 08:12

İşte diğer söylediklerini bir çırpıda yok eden sözler bunlar, üniversitenin içine metro gereklimidir, o güzergah fizibilmidir ya da coğrafik engeller varmıdır, sadece bunlara değinmiş olsa aslında hoca güzel konuşmuş diyebiliriz. Ya da yapılan işi kapasite açısından değerlendirip eleştirse ona da sözümüz olamaz ama işte araya sizinde dediğiniz gibi sırf bakın işi bilenler böyle yapıyor gibisine bir iki laf atmak adına yer altı üstü karıştırınca böyle oluyor.

O zaman Paris te de bir kaç hattın metro haritalarından çıkartılması gerekir, ha keza Viyana ve Newyork ta :) Orada eksik olan tek cümle "günümüzde metro hatları büyük çoğunluk ile yer altına ve yüksek kapasite ile inşa edilirler" olabilir. Ne demişler bin düşün bir konuş.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Haz Prş, 2010 08:16

Daha da iyisi "ön koşullara göre" denmeliydi. Çünkü bazen çentikten veya viyadükten geçirmek daha akıllı olur, yeni de olsa. Hep duruma göre.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Güzergah

Mesaj gönderen tahir93 » 23 Haz Çrş, 2010 00:50

yaa şimdi anlamadığım nokta şu:

adana'ya hiç gitmedim. metro hattı konusunda fikir edinmeye çalışıyorum. google maps'ten güzergah'a bakıyorum ve hattın istiklal'den sonra nerden gittiğini anlayamıyorum. çünkü her taraf dolu görünüyor. bu hat o evler kamulaştırma yapılarak mı yapıldı? biri bana bu konuda cevap verebilirse sevinirim :D

Cevapla

“Adana Metro Hatları” sayfasına dön