3. sayfa (Toplam 13 sayfa)

Gönderilme zamanı: 21 Tem Cmt, 2012 13:18
gönderen Esat
İyi mantık yürütmüşsün km. olayında, 90 ların başında üretilmiş araç demek aşağı yukarı bizim İstanbul M1 dekiler gibi olur ki onlar 80 lerin sonuna ait., sağlam ve iyi olabilirler ama dikkat çektiğin diğer konu bence gayet önemli, klima. Klimasız araç almak ve ekstra klima projelendirme ve montajı maliyetini arttırıyor aracın. Tamam, araçlar sağlam olduktan sonra büyük bir sıkıntı yok, sadece baştan aşağı bir temizlik ve kaporta boya/folyo ile sefere hazır halde olacaklarsa alınabilir ama diğer etkenleri iyi hesaplamaları lazım, paralar boşa gitmesin.

Gönderilme zamanı: 21 Tem Cmt, 2012 13:21
gönderen btgn
Almanya'daki metro hatlarının genel olarak klima durumu nasıl bilmiyorum , orada ihtiyaç var mıdır , yok mudur Almanya'da yaşayanlar bilir. Ancak şu var ki Bochum'dan alınan tramvay araçları klimasız bu durum da acaba diğer araçlar da klimasız mıdır diye düşündürüyor. Bakalım bekleyip göreceğiz.

Gönderilme zamanı: 21 Tem Cmt, 2012 13:29
gönderen Esat
Eh, oradakileri bilmediğim için belki doğru yorum yapamam ama şu var eğer araçlar eski ise klima kesin yoktur, sadece havalandırma vardır.

Bende merak ettim hangi kentten ama henüz bir ipucu bulamadım sitelerde, bir aya kadar 2 tanesi gelecek diyor, tek tek araç listesi veren almanca sitelerde falan bakmak lazım ya da Başar şu usenet üzerinde bir sor bakalım bilgisi olan varmı alaman delilerden.

Gönderilme zamanı: 21 Tem Cmt, 2012 15:03
gönderen alabay
Doksanların başından kalan araçlar genelde çok kalitelidir, ama kim satar? Freiburg’taki, Combino’dan evvelki son model ~91 mi ne, acaip güzel, ama yedek parçası bulmak da imkânız gibi. Problem o. Klima yok bunlarda. Sadece Combino araçlarında var. Ama klimalar da problem doğuruyor. Almanya’da güneybatı be batı çok sıcak olur, yani yazın 40 dereceyi bulur. Kuzey ve dğu genelde daha soğuk. Ama insanlar burada da klimasız binebilmiş. Bence bu konuda biraz fazla da lükse kaçılıyor. Asıl problem, araçların fazla doldurulmasından doğuyor.

Gönderilme zamanı: 21 Tem Cmt, 2012 15:26
gönderen Esat
Genel olarak sana katılıyorum ama bak sende ne diyorsun "insanlar binebilmiş" ama artık binemiyorlar. Yeni alınan araçlarınızda klima varmı? Var, bugün artık klimasız yolcu vagonu klimasız otomobil gibi, bu artık standart donanım yani bu anlamda eleştirmeye hakkımız yok. Ben yazın bile buz gibi olabilen Viyana'da klimasız tramvayı saçma buluyorum ve bu hatayı yaptılar, 2003 yılından sonra sefere almaya başladıkları ilk nesil ULF ler klimasız, ama tepki gördü halktan, sıfır araç ve klimasız ALOOOO hangi yıldayız? İkinci partiler klimalı imal edildi, şimdi ilk partiye klimayı neresine sokuşturalımde ekleyelim diyorlar :) otobüsler hakeza, daha bir önceki modeller klimasız ama hedef yazmıştım Viyana başlığında tüm filoyu klimalı yapmak istiyorlar ama acele etmeden, halk ise sabredemiyor, klimalı metro vagonuna binenler, ya bunların havalandırması ne kadar güzel diyorlar, eskilere binenler ise uff puff :) geçen hafta 3 araç bekledim klimalı tramvay gelsin diye, vaktim varsa beklerim ben biliyorum hangisinde var hangisinde yok :D:D bilmeyenler düşünsün.

Neyse dağıttım ben yine, bir soruşturmak lazım ya usenet te falan hakikatten hangi şehirden gelecekler. Kim satar bu araçları derken bence yine bir yanılgı var, Almanya'da araç yenilenmiyormu, yenileniyor. Geçen İngiltere metrolink konusunda gördük, taş gibi araç var elinde ama adam filo yeniliyor. Yani eski ama taş gibi araç bulmak mümkün, ne kadar paran var ondan haber ver.

Gönderilme zamanı: 22 Tem Pzr, 2012 16:47
gönderen btgn
Köln'de kullanılan K5000 araçlar hakkında bilginiz var mı ? Bu araçlar Bursa'ya satılacak olanlar olabilir mi acaba ? Alınacak araçlar Bombardier olacak diye de söylentiler var ve sanki en uygun araçlar bunlar

Gönderilme zamanı: 22 Tem Pzr, 2012 18:53
gönderen Esat
btgn yazdı:Köln'de kullanılan K5000 araçlar hakkında bilginiz var mı ? Bu araçlar Bursa'ya satılacak olanlar olabilir mi acaba ? Alınacak araçlar Bombardier olacak diye de söylentiler var ve sanki en uygun araçlar bunlar
Kilometre kıyası ile K5000 ler olamaz gibi duruyor, bir de K5000 lerin modeli yüksek yani keşke onlar olsa derim ama Köln böyle bir hovardalık yaparmı? Araçlar 20 yaşında bile değil ve 45.000 € ya satış, bilemiyorum. Ben hiç yakından görmedim 2006 yılında bir arkadaşım Köln'den bizim KTA lar alınırken gitmişti ve o zamanlar Köln'ün elindeki B80 ve B100 leri sattığını yerine ise K5000 aldığını söylemişti, o da keşke bizde K5000 alsaydık diye dile getirmişti :) bakımcı gözü ile araçları daha iyi bildiği ve gözlede gördüğü için olsa gerek. Dediğim bence zor, Köln eğer bu araçları bu kadar erken satışa çıkarıyorsa araçlarla sorun yaşamıştır diye düşünürüm.

Köln'ün elinde sanırım İstanbul'daki Düwagların serisinden 1988-1996 arasında üretilmiş olan B80D ve biraz daha eski B100 ler var, halen varmı bilmiyorum ama kentin kullandığı araçlar arasında gösterilmişler, yıl olarak İstanbul'a alınanlardan daha yüksek model sanırım. K5000 ler de bir an tereddüt ettim alçak taban diyecektim ama hem alçak hemde yüksek tabanlı modeli varmış.

Gönderilme zamanı: 22 Tem Pzr, 2012 21:06
gönderen alabay
Türkiye’de AB uyum bilmemne kanunları yürürlükteyse, yüksek tabanlı araç koyamazlar. Var olan kalabilir belki, ama yenisi alçak tabanlı olmak zorunda.

Gönderilme zamanı: 22 Tem Pzr, 2012 21:10
gönderen Esat
alabay yazdı:Türkiye’de AB uyum bilmemne kanunları yürürlükteyse, yüksek tabanlı araç koyamazlar. Var olan kalabilir belki, ama yenisi alçak tabanlı olmak zorunda.
Hımmm, onu bir geç. Alınan araçlar HRS de kullanılacak alçak tabanlı araç ile alakası yok yüksek tabanlı olmak zorunda. Onu bir geç diyorum çünkü o zorunluluklar yapılmak ile yükümlü zorunluluklar ama istediğin zaman, sakın bana yok öyle değil deme öyle, pek çok AB yükümlülüğünü halen yerine getirmemiş kelli felli AB ülkesi var, onlar böyle yaparken kimse Türkiye'ye böyle yapacaksın ı dayatamaz ama bir belediye İNSAN odaklı taşımacılık yapıyorum diyor ise tramvay ve otobüs işletmelerinde tabii ki alçak tabanlı almasında fayda var AB için değil İNSAN için.

Gönderilme zamanı: 22 Tem Pzr, 2012 21:36
gönderen alabay
Yok, YENİ aracı kanuna göre yapmayana ceza patlatılır, tüm AB’de. Dediğim gibi, eski sistemler başka, Freiburg’ta da yüksek tabanlı var, ama onlar da da ortada alçak tabanlı bir kısım eklendi. Berlin’de de Tatra araçlarıyle öyle şeyler yapılmıştı, ama artık pek Tatra var mı, bilmiyorum.

Gönderilme zamanı: 22 Tem Pzr, 2012 21:42
gönderen Esat
Farklı şeylerden bahsediyorsun, yeni sistem yapsamda eski araç alıyorsam kimse karışamaz, bunun iki farklı tarafı var senin bahsettiğin uyum yasasındaki Erişilebilirlik ile ilgili maddeler hani benim kıçımı yırttığım ama kimsenin ilgisini çekemediğim konu, 12 Temmuz'da bu kanun ile ilgili süre doldu ve kimse bir şey yapmadı, sonuç olarak benim dediğim yapıldı kanuna ek 3 yıl süre verildi :) şimdi yine yatacaklar 2015 gelince, aaa hadi ya tüh bu kanun mu vardı, eh tamam yaparız diyecekler.

Bahsettiğin mantık ile Viyana'da yeni inşa edilen tramvay hattında eski tramvay aracı kullanılamaması gerekir ama öyle bir şey yok, işine geldiği gibi yapıyor kimsede gık diyemiyor.

Gönderilme zamanı: 22 Tem Pzr, 2012 21:48
gönderen alabay
Hayır, Viyana yeni hatta eski araç işletebilir, çünkü sistem eski. Ama tramvayı olmayan bir kent bir tramvay ağı veya hattı yaparsa, işletemez. O yüzden, Türkiye’de de yeni hat yapıp, eski araç öyle kolay kolay işletemezsin. İşletirsin, birisi mahkemeye verirse, eh yani