brs-M.04:02 » M2 Üniversite-Kestel Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Sal, 2011 19:56

btgn yazdı:
etaplar normalde inşaat işlerini belirler, yani 1. 2. gibi, burada harfler ile gidildi ama bakıldığı zaman bu harflerde yapım aşamalarını gösteriyor hatlandırmayı değil sanırım
Bursa'da harfler inşaat etaplarını, rakamlar da hatları belirtiyor. Sizin belirttiğiniz adlandırmaya ters.
Aslında bende aynısını kast ettim ama hatlarda bir numaralandırma göremediğim için o şekilde yazmıştım, ve her yerde de hala A etabı, B etabı diye bahsediliyor gibi geldi bana.

Numaralamaya gelince, bu kentlerin kendi tercihidir, Bursa büyüklüğünde bir kent önümüzdeki 50 yıl için olağanüstü durumlar dışındaki nüfus büyümesini doğru hesapladığına inanıyorsa ihtiyacı olan raylı sisteminde farkındadır, dolayısı ile kenti büyüyeceği yerlerde belli olmalı. Bu bağlamda kaç km. ya da kaç metro hattına ihtiyaç vardır? Bunu biliyorsanız sisteminizi kurabilirsiniz, İstanbul gibi bir kent için Harf kodlaması doğru olmayabilir, ama Bursa için olabilir. Ama metro olduğunu belirtmek için başına illa M koyma düşüncesi var ise o zaman numaraya zorlamak zorundasınız ki bu da daha kullanışlı "bana göre".

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Sal, 2011 20:09

Şimdi benim Bursa' dan yazan arkadaşlardan bir ricam olacak, daha önce yazdığım bir mesaj nedeni ile kafam karıştı, başlıkları düzenlemek istiyorum yardımınıza ihtiyacım olacak.

Resim

Bu haritaya göre kentte iki metro işletmesi var doğrumu?

Daha önce Şehreküstü - Organize Sanayi ve Şehreküstü - Küçük Sanayi işletmeleri vardı. Peki Arabayatağı ve Üniversite etapları açıldıktan sonra nasıl oldu, çünkü eski mesajımda Demirtaşpaşa - Arabayatağı diye bir hat yazmışım ben ama nerden duydum da öyle bir şey yazdım şimdi hatırlayamadım :) Bu açılıştan sonra durum şu mu:

Arabayatağı - Uludağ Üniversitesi
Arabayatağı - Organize Sanayi

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 20 Eyl Sal, 2011 20:17

Şuan çalışan hatlar şu şekilde:

01 Organize Sanayi - Demirtaşpaşa
02 Üniversite - Arabayatağı

Bu sisteme 19 Eylül günü geçildi. Bundan önceki sistemde 01 nolu hat Arabayatağı'na, 02 nolu hat Demirtaşpaşaya kadar gitmekteydi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Sal, 2011 20:18

Teşekkürler, hemen başlıkları düzelteyim o zaman :)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 20 Eyl Sal, 2011 20:28

Numaralamaya gelince, bu kentlerin kendi tercihidir, Bursa büyüklüğünde bir kent önümüzdeki 50 yıl için olağanüstü durumlar dışındaki nüfus büyümesini doğru hesapladığına inanıyorsa ihtiyacı olan raylı sisteminde farkındadır, dolayısı ile kenti büyüyeceği yerlerde belli olmalı. Bu bağlamda kaç km. ya da kaç metro hattına ihtiyaç vardır? Bunu biliyorsanız sisteminizi kurabilirsiniz,
Şehir gün geçtikçe batı yönüne doğru büyükmektedir. Önceden Görükle ile Küçük Sanayi arası boş iken, bugün bu bölüm dolmuş durumda. Şuan Görükle'de inanılmaz yapılaşma mevcut. Çok önceleri Görükle büyük ölçekli bir köy iken şuan nüfusu 20bine daynmış bir yer ve burayı Nilüfer'den ayırıp ilçe yapılması kulislerde konuşuluyor. Şehrin Görükle'den güney batıya yönelerek Hasanağa'ya doğru büyümesi öngörülüyor. Tabi bu nufüsla ilgili birşey. Eski BBB başkanlarından ve Bursaray'ın kurucu babası olan Erdem Saker bir gün Bursaray'ın Görükle'den geçerek Hasanağa Sanayi Bölgesi'ne ulaşacağını söylemişti ama bu çok uzun yıllar sonra olacak birşey.

Şehrin gelişme bölgesinden bir diğeri ise Mudanya aksı. Burada nasıl bir sistem oluşturulacak hala belli değil. Şuan Bursaray hattı ya Mudanya yolunu devam ederek Emek'ten Bademli'ye ulaşacak ya da BBB bir kıyak yaparak YHT garına uzatacak. Bence YHT garına uzatıp YHT ile entegre etmek Bademli'ye uzatmaktan daha mantıklı geliyor bana. Birde Mudanya hattı için Raybüs düşüncesi kesinleşirse YHT'nin gar bölgesine büyük bir kompleks kurulup üçlü sistem oluşturulabilir.

Düşüncemde öyle bir gar modeli var ki eğer olursa Bursa için büyük bir kazanç olacak. YHT ile Bursa'ya gelen bir kişi YHT'den inip Bursaray'a biner ve şehre ulaşır ya da Raybüs sistemine biner ve Mudanya'ya ulaşır. Yani burada bu üçlü kombinasyon geröekleşirse çok harika olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Sal, 2011 20:42

Gar konusundaki düşünceniz umarım gerçekleşir, bizim İstanbul' da sahip olamadığımız bir Gar :) Tanımlama hoş gelmeyebilir ya da yanlış ama Avrupai deriz ya hani, ne bileyim işte altında metrosu, üstünde raybüsü, bölgeseli, hızlı treni ile, yanında otobüs planktonluğu ile, bakalım ilk hangi kentimizde böyle bir Gar ı ilk göreceğiz.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Kas Cmt, 2011 21:01

Garın yeri değişicek sanırım. Ulaştırma Bakanlığı BBB'ne danışmış ve BBB Dereçavuş bölgesini önermiş. Nedeni ise şehirler arası otobüs terminaline yakın olması.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Kas Cmt, 2011 21:06

O bölgeye Bursaray' ın da uzaması durumu varmıydı? Eğer böyle bir çalışmada var ise birbirine bağlayabilirler herhalde. Geçenlerde bu konuda bir iki haber görmüştüm ama vakit darlığından tam olarak okuyamadım. Gar ın yerinin değişmesi için yapılan bahsettiğiniz görüşmeyi anlatıyordu.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Kas Cmt, 2011 21:23

Önümüzdeki yerel seçimlerde kim aday olursa olsun Osmangazi-Terminal hattını vaatler arasında bulunacaktır. Onun içinde bir sonraki dönemde bu hattın kesin yapılması bekleniyor. Terminal'den sonra hattın kuzey-doğuya (Demirtaş) yönelerek devam etmesi ön görülüyordu ama YHT garı Dereçavuş'a yapılırsa projede bir değişikliğe gidip Bursaray'ı Bursa Garı'na yönlendirebilirler. Demirtaş'a ise bir tramvay hattı yapılabilir, hem YHT hem de Bursaray bağlantılı bir T(?) hattı oluşturulabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Şub Cum, 2012 11:45

arabayatağı-sanayi arasında tren algılama için aks sayıcılı ray devreleri kullanılıyormuş. acaba üniversite ve emek hatları uzatmasında bu sistem upgrade edildi mi?

http://www.rayturk.net/rayli-ulasimda-s ... l-ogeleri/
Aks Sayıcılı Ray Devreleri:

Ray bölgesine giren çıkan aksları sayarak trenin bölgede olup olmadığını anlayan ray devresidir. Eğer bölgeye giren aks sayısı bölgeden çıkana eşit değilse fail-safe mantıkla bölgede tren var kabul edilir. Özellikle şehirlerarası raylı sistemlerde Ray Devresi yerine yeni sistemlerde Aks Sayıcı tercih edilmektedir. Aks sayıcı sistemde izole cebire kullanmadığından bakımı kolaydır ve ray kesintisiz olduğu için yolculuk daha konforludur. Ülkemizde ise aks sayıcılı ray devresi Bursaray Arabayatağı-Sanayi LRT hattında kullanılmıştır. Dünya da ise özellikle şehirlerarası hatlarda hızla yaygınlaşmaktadır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Pzt, 2012 23:18

Bugün bu hattın bir kesiminde bir sorun meydana gelmiş, daha doğrusu amacının sabotaj olması gerçekten muhtemel bir olaydan dolayı seferlerde sıkıntı yaşanmış. Özlüce ile Yüzüncüyıl istasyonları arasında sinyalizasyon kabloları gece 04:00 sıralarında kesilmiş, olay tam olarak ne zaman fark edilmiş onu anlayamadım ama seferler bir süre tek hat üzerinden yapılmak zorunda kalmış.

http://www.lojiport.com/haberdetay/Burs ... uldu/33572
Bursa'nın merkez Nilüfer ilçesi Özlüce metro istasyonu hattına sabotaj düzenlendi. Gece yarısı saat 04.18 sularında metro hattının sinyalizasyon kabloları kesildi. Olay muhtemel bir faciaya dönüşmeden BURULAŞ yetkilerinin dikkati ile hemen önlem alındı.

BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy olayın hırsızlık amaçlı olmadığını ve cana bir kasıt olduğunu dile getirerek, "Bu gece saat 04.18 sularında bir olay meydana geldi. Olay Özlüce istasyonu ile Yüzüncüyıl istasyonu arasında vuku buldu. Buradaki sinyalizasyon kablosu gece sabotaj amaçlı kesildi. Sabotaj amaçlı diyoruz çünkü, daha değerli kablolar olduğu halde, özellikle bu sinyalizasyon kablosu kesildi. Bu nedenle tren seferleri aksadı. Şu an Özlüce ile üniversite arasındaki trenlerimizi tek hat üzerinden çalıştırıyoruz. Çok kötü bir olay olabilirdi. Sistemiz gereği olayı gece farkettik. Farkedilmeseydi, büyük kazalara varan kötü olaylar olabilirdi diye düşünüyoruz" dedi.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 21 Tem Cmt, 2012 13:09

Bursaray’ın mevcut hatlarında ve önümüzdeki aylarda devreye alınacak Kestel hattında ortaya çıkan vagon ihtiyacını uluslararası piyasadan karşılamada sıkıntı çeken BURULAŞ kullanılmış araca yöneldi.

Önceki gün BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy ile konuştuk.
Daha önce de, şirketin Avrupa kentlerinde ikinci el vagon aradığını duymuştuk.
Meğer, Fidansoy da bu amaçla ayağının tozuyla yurtdışından yeni dönmüş.
İlk ağızdan öğrenmek için Genel Müdür’ü yakalamışken soralım istedik.
BURULAŞ Genel Müdürü Fidansoy araç arama ve alım işini doğruladı.
Almanya’dan direkt olarak, aracısız bir belediyeden, şehir işletmesinden 24 adet ikinci el vagon alma konusunda anlaştıklarını açıkladı.
Firdansoy, araçların hangi Alman kentinden geleceğini ve markasını ise gizliyor.
Ancak duyumlarımız, Bombardier’in ikinci el araçlarının Bursa’ya getirileceği yönünde.
Fidansoy, aracı kullanmadan temin ettikleri kullanılmış vagonların her birini 45 bin Avro’dan satın aldıklarını ve çok avantalı durumda olduklarını söyledi.
Daha önce de İncirli’de kullanılan eski tramvay vagonlarının 40 bin Avro’dan satın aldıklarını belirten Fidansoy, her konuda uzlaştıkları araçlardan ikisinin bir aya kadar Bursa’ya gelmiş olacağını kaydediyor.
Sistemde araç ihtiyacına dikkat çeken Fidansoy, “Şu an bile Kestel hattı devreye girmeden vagona acil ihtiyacımız var. Acil olarak bunu sıfır araçlar bakımından hemen temin etmemiz mümkün değil. Bu yüzden ikinci ele yöneldik” diyor.
Bu arada, Almanya’dan alınacak ray araçlarının her birinin 2,5 milyon kilometre yol katettiği söyleniyor.
Bursa’da 10 yıldır sistemde kullanılan Simenes marka vagonların 1 milyon 250 bin ile 1,5 milyon kilometreye ulaştıkları düşünülürse Almanya’dan gelecek kullanılmış araçların bir hayli eski ve yaşlı oldukları anlaşılıyor.
50 yıllık ömürleri olduğu bilinen ray araçlarınında bakımla bunun sorun olmayacağı da vurgulanıyor.
Bursa’da vagon üretimi konusunda çalışmalar hızlanırken, anlık ihtiyaçların karşılanmasında bazen bu tür ara alımlara da ihtiyaç duyuluyor.
Büyükşehir Belediyesi’nin vagon üretimi konusunda Bursa’da iki otobüs üreticisini daha teşvik ettiği biliniyor.
http://olay.com.tr/makaleler/ihsan-aydi ... 15571.html


Bugün Olay gazetesindeki bir köşe yazarının yazdığına göre Bursaray'da kullanılmak üzere Almanya'dan 24 adet kullanılmış araç alımı yapılacakmış.

Temelde kullanılmış araç alınmasına karşı değilim , ihtiyacı karşılamak için böyle bir alım yapılabilir ama araçlar sistemin standardını düşürmemeli. İlk araçlarımız olan B80'lerdeki klima sorunu daha çözülmeye çalışılırken Almanya'dan klimasız araç almak halkın tepkisine yol açar. Diğer bir konu da bu araçlar ne kadar eski olacaklar acaba? Bochum'dan alınmış olan tramvaylar ile aynı yıllara ait araçlar olacaksa normal karşılanabilir ama daha eski araçları almak ne kadar doğru olur bilmiyorum. Ayrıca yazıda araçların 2.5 milyon km yaptığından bahsedilmiş , bursaray araçları ise 1 - 1.5 milyon km yapmış , kabaca orantı yaparsak araçların yaklaşık 20 yaş civarı olduğu ortaya çıkıyor yani 80'lerin sonu , 90'ların başında üretilmiş araçlar. Acaba hangi kentin araçları gelecek. Merakla bekliyorum.

Cevapla

“Bursa Metro Hatları - BursaRay” sayfasına dön