13. sayfa (Toplam 14 sayfa)

Gönderilme zamanı: 28 Eki Sal, 2014 22:10
gönderen mustafaguler
Balat uzatması ile ilgili bir haber:
Ön proje hazır, Bursaray hızlı trenden önce Balat’a gidecek!
...Hızlı tren Balat’a ulaştığında kent içine raylı sistem bağlantısının hazır olmasını isteyen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin startı vermesiyle kolları sıvayan Burulaş teknik ekibi de avan proje adı verilen ön proje çalışmasını tamamladı. Hat üzerindeki sorunlu noktalar belirlenip geçiş çözümleri de üretildi. Buna göre Bursaray’ı bugünkü Emek İstasyonu’ndan ileriye götürecek çalışmada, hattın tam ortasına rastlayan otoyol ayakları çevrelerinden dolaşılarak geçilecek. Sonrasında Bursalılar tarafından Teknik Malzeme Kavşağı olarak bilinen ve Özdilek ile Özhan alışveriş merkezlerinin önünde bulunan Geçit girişindeki kavşak yerin altına inilerek geçecek.

...Son durak için iki nokta üzerinde duruldu.
Birinde son durağın Mudanya Yolu ortasında kalması, diğerinde Balat’a doğru dönüp kalması düşünüldü. Fakat Burulaş yönetimi, Balat’a doğru dönüp kalan istasyonu benimsedi. Bu arada Hızlı trenle raylı sistemi buluşturacak hat uzatmasının Burulaş tarafından yapılması da kararlaştırıldı.
Gerçi proje hedefi, hızlı trenle eşzamanlı olarak Balat’a ulaşmak şeklinde kondu, ama hızlı tren inşaatı için en az 4-5 yıllık bir süre tahmin ediliyor. Onun için de, Bursaray bu gidişle Balat’taki son istasyona hızlı trenden çok önce ulaşacak.
Kaynak: http://olay.com.tr/makale/ahmet-emin-yi ... E_23CKsV6F

Bursaray kuzey hattının son uzatma işlemi ile birlikte metro Balat'a gelip son bulacak. Sistemde ki tek uzatma hattı kısa vade için Görükle, orta vadeli için doğu hattında yapılması planlanan BTÜ kampüsü kalıyor. Aslında Görükle uzatımı için hala bir ses çıkmıyor, aksine kulağıma tramvay sesleri geldi ama ileride bu durum kesinleşir gibi görünüyor.

Gönderilme zamanı: 29 Eki Çrş, 2014 07:09
gönderen Kamil16
Buradaki kötü haber; YHT Bursa'ya planlandığı 2016'da gelemiyor... :? 8)

Enaz 5 yıllık gecikmeden söz ediliyor.

Gönderilme zamanı: 29 Eki Çrş, 2014 11:36
gönderen mustafaguler
Kamil16 yazdı:Buradaki kötü haber; YHT Bursa'ya planlandığı 2016'da gelemiyor... :? 8)

Enaz 5 yıllık gecikmeden söz ediliyor.
Zaten geleceği konusunda hep şüphe ile bakmıştım, hedef 2023 :twisted:

İşin sevindirici kısmı en azından Bursaray inşaatına başlayacak olmaları, Balat ve Geçit nüfusları her geçen gün artan yerler. YHT 2023'te bile açılsa Bursaray bu iki mahalleden iyi yolcu toplar. Yani yolcu kapasitesi sorun olmaz

Gönderilme zamanı: 29 Eki Çrş, 2014 23:51
gönderen Esat
Kamil16 yazdı:Enaz 5 yıllık gecikmeden söz ediliyor.
Ulkemin gercek magduru Bursa... Sanayi sehrinin demiryolu yok, havayolu yok, neyse ya bana ne :) ben Isvecliyim nasil olsa :)

Gönderilme zamanı: 30 Eki Prş, 2014 13:21
gönderen btgn
Herhalde dünyada demiryolu olmayan en büyük şehir ve tek sanayi şehri Bursa'dır. Bizim yöneticilerimiz enleri sever bu nedenle demiryolunu bitirmeye istekli değiller.

Gönderilme zamanı: 31 Eki Cum, 2014 22:53
gönderen Anatolian
3 haftada bir Mudanya'ya giderken Balat'tan geçiyorum. Sadece garın yapılacağı boş alanı çevirmişler o kadar.
Biliyorsunuz Bursa'da demiryolu yok. Daha güzergah belirlenecek, kamulaştırmalar yapılacak, Bilecik'ten treni getirmek için dağlar delinecek, köprüler yapılacak...

Gönderilme zamanı: 02 Kas Pzr, 2014 11:25
gönderen Esat
YHT ye endekslenmeden de HRS oraya uzatilabilir, Bursa' nin kent ici rayli sistem hedefleri hosuma gidiyor, elestirecek bir seyler her zaman bulunur :) o ayri ama yaygin bir tramvay agi ile desteklenecek sistem Bursa' nin uzun vadeli olarak isini gorecektir.

Gönderilme zamanı: 02 Kas Pzr, 2014 19:19
gönderen btgn
Şu anki belediye başkanı ne kadar proje üretiyor olsa da projelerde plansızlıklar, büyük hatalar oldukça göze çarpıyor üstelik bu eksiklik ve hatalar bizim gibi sıradan vatandaşların gözüne çarparken bu işin uzmanı olan yetkililerin bunları farkedememesi ilginç.

Örnek vermek gerekirse;

- Bursaray daha ilk planlandığından beri metro olarak planlanan terminal etabı yüksek yolcu yoğunluğuna rağmen tramvaya çevrildi.

- Şehrin farklı noktalarına ulaşacak tramvay hatları planladıklarını söyleyip şehrin ana omurgası üzerindeki cumhuriyet caddesi hattını sistemin geri kalanından farklı ray açıklığında yaptılar. Bu durumun sonucu şu olacak şehrin doğu bölgesi tramvay şebekesi merkeze coğrafi koşullar ve yolların durumu nedeniyle sadece cumhuriyet caddesi üzerinden bağlanabilir. Cumhuriyet caddesi de dar hat olduğu için doğu şebekesi batı şebekesiyle tek bir ağ oluşturamayacak.

- Planladıkları bir çok hattı yarım yamalak da olsa halka duyurdular ama bir plansızlık örneği olarak şehrin tramvay şebekesinin çekirdeğini oluşturan T1 hattından gelecek hatlar için makaslar bırakılmalıyken yapılmadı, asfalt yollardaki yap-boz durumu demiryolunda da kendini gösteriyor.

Daha yazılacak çok şey var ancak telefondan yazmak işkence gibi daha sonra diğerlerini de yazmaya çalışırım.

Gönderilme zamanı: 02 Kas Pzr, 2014 20:50
gönderen Esat
btgn yazdı:- Bursaray daha ilk planlandığından beri metro olarak planlanan terminal etabı yüksek yolcu yoğunluğuna rağmen tramvaya çevrildi.

- Şehrin farklı noktalarına ulaşacak tramvay hatları planladıklarını söyleyip şehrin ana omurgası üzerindeki cumhuriyet caddesi hattını sistemin geri kalanından farklı ray açıklığında yaptılar. Bu durumun sonucu şu olacak şehrin doğu bölgesi tramvay şebekesi merkeze coğrafi koşullar ve yolların durumu nedeniyle sadece cumhuriyet caddesi üzerinden bağlanabilir. Cumhuriyet caddesi de dar hat olduğu için doğu şebekesi batı şebekesiyle tek bir ağ oluşturamayacak.

- Planladıkları bir çok hattı yarım yamalak da olsa halka duyurdular ama bir plansızlık örneği olarak şehrin tramvay şebekesinin çekirdeğini oluşturan T1 hattından gelecek hatlar için makaslar bırakılmalıyken yapılmadı, asfalt yollardaki yap-boz durumu demiryolunda da kendini gösteriyor.

Daha yazılacak çok şey var ancak telefondan yazmak işkence gibi daha sonra diğerlerini de yazmaya çalışırım.
Eyvallah soylediklerine katiliyorum ama yine de turkiye geneline bakildiginda hedefler ve bunlari gerceklestirme istegi anlaminda Bursa yi basarili buluyorum. Yazdiklarinda haklisin tabii ki biz nitelik nicelik sorununu cozememis ve hala yerlesik duzenin ne oldugunu kavrayamadik, bu toplumsal eksikligimiz ve Bursa da bundan asagi kalmiyor :)

Tramvay konusunda yazdiklarina kesin katiliyorum, o dar hat olayi oyuncak gibi bir sey oldu ama soyle soyleyeyim; o caddeye gidis gelis bir hat yapilamiyor gordugumkadari ile, hattin devami icinde boyle bir takim sorunlar vardi, yaniliyormuyum? Hal boyle iken bu cadde kullanilarak isletmeye gercek bir katki nasil saglanabilirdi bunu bilemiyorum. Istenirse orada ekstra bir ray takilarak her iki sistem bir arada isletilebilir ama dedigim gibi "tek hat!" Nasil bir katkisi olabilir.

Bu arada hakikatten mobilden yazmak surunduruyor :)

Gönderilme zamanı: 02 Kas Pzr, 2014 22:30
gönderen btgn
Bursa Cumhuriyet Caddesi hattı nedeniyle ortaya çıkacak olan sistemi ve olması gerekeni çok kabaca çizmeye çalıştım.

Cumhuriyet Caddesi ve devamı 1000 mm olduğu için ortaya çıkacak tramvay şebekesi;

Resim

Kırmızı kesim dar hat, siyah kesim standart hat.

Yıldırım içerisinde yapılacak olan Erikli ve Siteler hatları çift hatlı olarak yapılacak ancak şu anki kesime gelindiğinde işletme tek hatta düşecek ve bu iki hat için işletme frekansı ihtiyaç duyulanın çok altında kalacak. İki hattın da gideceği bölgeler yüksek nüfus yoğunluğuna sahip ve bu dar boğaz büyük işletme sıkıntıları doğuracak.

Eğer Cumhuriyet Caddesi de standart açıklıkta yapılmış olsaydı ;

Resim

Bu durumda sistemde bir darboğaz oluşmayacak ve gerekli sıklıkta işletme yapılabilecekti.

Gönderilme zamanı: 02 Kas Pzr, 2014 22:39
gönderen Esat
Cok guzel, cizim icin tesekkurler anlatmak istedigini gayet iyi anladim ama yine de o sag tarafta iki isletmenin birlikte kullanacagi tek raylik bolum ayni dar bogazi olusturacaktir, orada ilave olarak koydugun bir makas grubu var ama orasi oyle bir kavsak icin uygun genislikte mi? Bir kere gordum ama iyi canlandiramiyorum gozumde.

Gönderilme zamanı: 02 Kas Pzr, 2014 22:43
gönderen btgn
iki hattın kesiştiği yerde sağ alt tarafta cami var, caminin doğu tarafı da küçük bir meydan şeklinde, diğer tarafta da yine makas için yeterli alan var. İlave olarak Makasların olduğu bölümden hatların ayrım noktasına kadar olan bölge de kolaylıkla çift hatta çıkarılabilir.