brs-M.04:01 » M1 Arabayatağı-Geçit/Balat Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Sal, 2010 20:03

Çok güzel, araçlar tam anlamı ile bir HRS aracı aslında, sitesinden bakarım bir ara teknik bilgilerine dış görünüm bence gayet iyi, teknoloji konusunda zaten Bombardier her zaman favorim olmuştur, Bursa için hayırlı uğurlu olsun diyelim, umarım uzun yıllar iyi bir hizmet verecektir bu araçlar.

Eski araçlara klima takılması konusuna gelince, bu bence rahatlıkla başarılabilir, bu konuda ülkemizde tecrübe edinen firmalar oldu, ayrıca Bursa özellikle otomotiv sanayiinin merkezi olması nedeni ile zaten bu konuda bir kaynak durumunda. İstasyonlarda içeriden göremediğim için şu anda yorum yapamıyorum ama düşünce olarak bu tip şeyler keşke en başta yapılsa derim hep, belki bu sefer Bursa' da biraz gecikecek gibi anlıyorum mesajın içeriğinden umarım bir gün yapılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Prş, 2010 18:50

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22728
Başkan Altepe, özellikle kentin doğu bölgesine taşımacılık yapan ve kaldırılması yönünde tartışmaların yaşandığı minibüslerin, zaman içinde kendiliğinden dikey hatlara yöneleceğini ve raylı sistem güzergahında trafiğin önemli ölçüde rahatlayacağını belirtti.
Benim gibi bir kaç cins dışında kimsenin dikkat etmeyeceği bir ifade "zaman içinde kendiliğinden dikey hatlara yöneleceğini" nasıl yani? Allah tarafından mı, yollar mı o yöne eğilecek, insanlar mı oralara taşınacak nasıl kendi kendine? Madem bu işler kendi kendine oluyor belediye ne iş yapıyor, bu planlamayı bir insanın ya da bir grup insanın yaparak bu araç sahipleri ya da odalarına buyurması, böyle yapacaksınız demesi gerekir diye düşünüyorum, kendi haline bırakırsanız Bursa İstanbul olur, aman, lütfen bunu yapmayın. :)
Raylı sistem ağını Kestel, Görükle, Mudanya ve yakın bir gelecekte de Terminal bölgesine kadar uzatmayı amaçladıklarını dile getiren Başkan Altepe, kesintisiz ulaşım için raylı sistemin büyük önem taşıdığını kaydetti. Görükle etabındaki çalışmaların sürdüğünü ifade eden Altepe, bu hattaki ilk 3 istasyonda deneme seferlerinin 31 Temmuz'da başlayacağını ve gerekli kontroller yapıldıktan sonra da bu istasyonların sisteme dahil edileceğini vurguladı.

Yıl sonuna kadar da bu hat üzerindeki tüm istasyonları tamamlayacaklarına dikkati çeken Altepe, önümüzdeki yılın ortasına kadar da Mudanya etabının tamamlanacağını belirtti.

Kentin doğu yakasına yolcu taşıyan ve kamuoyunda kaldırılmaları yönünde zaman zaman tartışmaların yaşandığı minibüslerle ilgili olarak da açıklamalarda bulunan Başkan Recep Altepe, şunları söyledi: "Raylı sistemin Görükle, Mudanya, Kestel ve yakın bir gelecekte de Terminal hatlarını devreye aldığımızda, vatandaşlar minibüs, dolmuş gibi araçlara ihtiyaç duymayacak. Çünkü Kestel'den binip, hem konforlu hem de ekonomik bir şekilde Görükle ve Mudanya'ya ulaşabilecek. Başka araçlara ihtiyaç duyulmayacak. Diğer araçlar da mecburen raylı sisteme dikey hatlarda yolcu taşıyacak. Şehri boydan boya geçen, batıdan doğuya uzanan hatlar olunca başka ulaşım araçları kullanılmayacak. Böylelikle sistem kendiliğinden çözülmüş olacak."
İşte burada açıklamış Başkan, yani kendi kendine değil, sistem tamamlandığı zaman yolcu raylı sistemi tercih edecek deniliyor, tabii ki bu bir beklenti öyle olması hedefleniyor ve isteniyor. Eğer öyle olursa diğer araçlar dikey hatlarda yolcu taşıyacak, yani bir planlama tabii ki düşünülüyor. Asıl açık paragrafta olay biraz daha iyi anlatılmış baştaki paragraf haber sitesinin editörlerinin kırpması sonucu anlamsızlamış bunu anladık, pardon :)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 22 Tem Prş, 2010 21:20

Abi belediye başkanının böyle yuvarlak konuşmasının nedeni minibüsçülerin lobisi çok güçlü birşey yapamıyor. Erdoğan Bilenser nasıl minibüsçü esnafını karşısına alıp Bursa'nın batı bölümündeki minibüsleri otobüse çevirdi anlamadım. Gerçeğinde en büyük etken 2 minibüse 1 otobüs verilmesi oldu. Şimdi ise 3 minibüse 1 otobüs verilmesi isteniyor ama minibüs esnafı ayaklanıyor.

Bu arada Kestel etabı ile ilgili hat boyunca uzanan yolda 3 tane köprü var ve bu köprülerin genişletilmesi ile ilgili ulaştırma bakanlığı ile anlaşma sağlanmış ve köprüleri bakanlık genişletecek. Kestel hattında 2011 yılının ilk yarısında inşaat çalışmaları büyük ölçüde başlar.

Her yerde belirttiğim bir cümle vardır "Bursaray'ı Atatürk Caddesine çıkatılmadığı için çok yanlış yapılmıştır" diye ve bu söylemim ne yazıkki şehir içindeki taşımacılıkta kendini büyük ölçüde göstermektedir. Şuan Bursaray Atatürk Caddesinden (Heykel) geçse (tabi yeri altından :) ) bu caddeyi çoktan şehir içi ulaşıma kapatmış ve yayalaştırmış olurdunuz. Amam ne yazıkki ileriyi göremeyen yöneticilerimiz yüzünden çile çekmekteyiz.

Kapasite konusuna gelince; Üniversite etabının bitmesi ile kapasite biraz artacak ama siz hala Bursaray ile yatay bi şekilde devam eden otobüs hatlarından vazgeçmezseniz bu kapasite artışıda zor görünüyor. Bursarayda asıl kapasite artışını etkileyecek etap Terminal etabıdır ve her nedense belediye bir türlü bu etaba başlayamamıştır.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 30 Tem Cum, 2010 22:11

Sonunda Siemens B80 aracını Küük Snayi istasyonunu geçtiğinin haberini aldık. İnşallah en kısa zaman da Yüzüncü Yıl, Batıkent ve Üniversite İstasyonları biter. Ama o kadar kolay biteceğe benzemiyor. Çünkü Batıken ile Üniversite arasında tünel çalışmaları san ki biraz ağır gidiyor gibi.

BURSARAY ÜNİVERSİTE HATTINDA TEST SÜRÜŞLERİ BAŞLADI

Bursa Büyükşehir Belediyesi, raylı sistem hattına 3 istasyon daha ekledi. Bursaray üniversite hattının inşaatı tamamlanan Altınşehir, Ertuğrul, Özlüce istasyonlarında test sürüşleri başladı. İlk test sürüşüne katılan Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, bu istasyonlarda Ekim ayı sonuna kadar yolcu taşımaya başlanacağını söyledi.

Kesintisiz ve konforlu ulaşımı Uludağ Üniversitesi ile buluşturacak olan Bursaray Üniversite etabında çalışmalar aralıksız sürürken, inşaat çalışmaları biten istasyonlarda test sürüşleri başladı. Hattın ilk üç istasyonu olan Altınşehir, Ertuğrul ve Özlüce istasyonlarında başlayan ilk test sürüşüne Başkan Altepe’nin yanı sıra Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Seyfettin Avşar, AK Parti İl Başkanı Sedat Yalçın ve AK Parti Nilüfer İlçe Başkanı Alpaslan Yıldız katıldı. Küçük Sanayi istasyonundan başlayan test sürüşü kapsamında Özlüce istasyonuna kadar giden vagon aynı güzergah üzerinden geri döndü. Altınşehir istasyonunda yüklenici firmanın yetkililerinden bilgiler alan Başkan Altepe, test sürüşlerinin 2-3 ay sürebileceğini söyledi.

“Yılda 200 milyon TL’lik yatırım”
Halkın kesintisiz ve konforlu ulaşımla biran evvel buluşması için inşaatı biten istasyonların hemen sisteme dahil edileceğini dile getiren Başkan Altepe, bir kentin sağlıklı ve yaşanabilir olması için her köşesine ulaşılabilir olması gerektiğini vurguladı. İnsanların evlerinden işlerine ve okullarına giderken zaman kaybetmemesi ve herhangi bir stres yaşamamaları için Büyükşehir Belediye bütçesinin üçte 2’sini raylı sistem yatırımlarına ayırdıklarını ifade eden Başkan Altepe, “Raylı sistemi kentin doğu, batı ve kuzeyine ulaştırma hedefi doğrultusunda yılda yaklaşık 200 milyon TL’lik yatırım yapıyoruz. Toplam 6 duraklı Üniversite etabının ilk üç istasyonunda Temmuz ayında test sürüşlerinin başlamasını hedef olarak belirlemiştik. Yağışların fazla olması ve hava muhalefetine rağmen gece gündüz çalışarak bu hedefimize ulaştık ve test sürüşlerini başlatıyoruz. Yaklaşık 2-3 ay sürecek testlerin ardından da Ekim ayı sonu gibi bu 3 istasyonda yolcu taşımaya başlanacak” dedi.

“Hedef üniversite etabını 6 ay içinde bitirmek”
Aynı hattın Yüzüncü Yıl, Batıkent ve Üniversite istasyonlarında da çalışmaların hızla sürdüğünü dile getiren Başkan Altepe, 6 ay içinde üniversite hattını tamamen bitirmeyi hedeflediklerini söyledi. Önümüzdeki yılın ilk yarısında hem üniversite hem de Emek hattında yolcu taşınmaya başlanmasını amaçladıklarının altını çizen Başkan Altepe, bu iki hattın tamamlanmasıyla birlikte raylı sistem ağının 31 kilometreye ulaşacağını, proje çalışmaları tamamlanan Kestel hattıyla birlikte toplam hat uzunluğunun 39 kilometreyi bulacağını hatırlattı.
Yeni vagonların Kasım ya da Aralık ayında Bursa’ya gelmeye başlayacağını ifade eden Başkan Altepe, “Vagonlar Bombardier firması tarafından üretiliyor. Yılbaşından itibaren teslimat başlayacaktı. Ancak yaptığımız görüşmelerle Kasım ya da Aralık ayında teslim edebileceklerini söylediler. Şu anda 48 olan vagon sayımız gelecek 30 yeni vagonla birlikte 78’e ulaşacak” diye konuştu.
Daha sonra vatman koltuğuna oturan Başkan Altepe, kısa süre vagonu kullandı.
http://www.bursa.bel.tr/?baslik=bursara ... er&id=3480


NOT: Resmi test sürüşleri yarından (31.07.2010) itibaren başlıyacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Tem Cmt, 2010 00:01

Bir aşama daha geçilmiş, Ekim ayında da yolculu seferler başlayacak. Bursa Belediyesinin sitesinde yer alan deneme seferi ile ilgili video aşağıda.

http://www.youtube.com/watch?v=OQSFjRqTg4E

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Prş, 2010 19:00

Aslında haber Bursa' nın genel ulaşım sorunları ile ilgili olsa da hali hazırda Bursa' da devam eden metro projesi ve tramvay projelerinin ağırlığını koyacağını düşünüyorum. Haberde Bursa' nın 2030 yılı hedefi ile yani 20 yıllık bir Ulaşım Master Planı nın yapılmasından bahsediyor, daha önce arkadaşlarımız bu konuda bir kaç sefer çalışma yapıldığını ama hiçbirinin başarıya ulaşmadığını söylemişlerdi yanlış hatırlamıyor isem, bakalım belki bu sefer bir şeyler değişir.

http://www.yerelposta.com/20100826/burs ... iyor_.html
Kentin ulaşımında yaşayan mevcut aksaklıkların giderilmesi, orta ve uzun vadede alınacak önlemlerin belirlenmesi ve 2030 yılı projeksiyonunda ulaşım yatırımlarının planlanması amacıyla hazırlanacak Bursa'nın ulaşım anayasasını oluşturacak planın sözleşmesi Bursa Büyükşehir Belediyesi ile Alman Dr. Brenner firması arasında imzalandı.

Kent merkezinde konut ve işyerleri kapasitesinin dolması nedeniyle yeni merkezler oluşturularak nüfusun merkez dışına kaydırılmaya çalışıldığını dile getiren Başkan Altepe, "Bursa'da kısa, orta ve uzun dönemde gereksinimlere cevap verebilecek yeterli bir kent içi ve yakın çevre ulaştırma sistemi için bir ulaşım planlamasını zorunlu hale getirmiştir. Her alanda olduğu gibi bu konuda da alanında uzman olan dünyanın birçok büyük kenti için ulaşım planlaması yapan Dr. Brenner firması ile çalışacağız." dedi.

Ulaşım Ana Planı'nın 3 aşamadan oluştuğunu dile getiren Başkan Altepe, mevcut ulaşım sistemindeki aksaklık ve yetersizliklerin giderilmesi için 2010 – 2014 arasını kapsayan kısa dönemde uygulanabilecek ulaşım planlaması, trafik mühendisliği ve trafik yönetimi acil eylemlerini içeren düzenlemelerin yer aldığı ulaşım ve trafik iyileştirme etüt ve projelerinin hazırlanacağını vurguladı. Planlamanın ikinci aşamasında ise 2015 – 2030 yıllarını kapsayan orta ve uzun dönemde nazım imar planı çerçevesinde ortaya konan kentsel gelişmenin gerektireceği ulaşım altyapı, işletme sistemleri ile yasal ve örgütsel düzenlemeleri belirleyerek, Bursa Ulaşım Ana Planı'nın uygulanması için gerekli etüt ve projeler hazırlanacak.

Bursa Ulaşım Ana Planı kapsamında belirlenecek 'öncelikli kent içi raylı toplu taşıma hattı' ile ilgili mühendislik ön projeleri, teknik mali ve ekonomik yapılabilirliğinin incelendiği ön fizibilite etüdünün hazırlanması da planlamanın son aşamasını oluşturacak.

Bursa'nın ulaşım stratejilerinin belirleneceği Ulaşım Ana Planı'nı hazırlayacak olan Dr. Brenner firmasının sahibi ve Genel Müdürü Manfred Brenner ise halen 7 ülkede 400'e yakın mühendisle çalıştıklarını belirterek, Bursa için de Türkiye'ye örnek teşkil edecek bir planlama yapacaklarını vurguladı. Bursa'da ulaşım aksları ve toplu ulaşım güzergahları hakkında inceleme yapma fırsatı bulduğunu ifade eden Dr. Brenner, "Bursa'nın modern bir yüzü var. Toplu taşımada doğru adımlar atılmış. Şehir ne kadar büyürse büyüsün, kentin ruhunu kaybettirmeyecek bir ulaşım planlaması yapılmalı. Bunun için titizlikle çalışacağız. Bursa'da yapacağımız planlamanın Türkiye'ye örnek olacağını düşünüyorum." dedi.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Eyl Pzr, 2010 15:45

Resim
Bursaray'ın yeni araçlarının ilk görüntüleri belediye sitesinde yayınlanmış biz de burda paylaşalım.
http://www.bursa.bel.tr/?baslik=yeni-va ... er&id=4236

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Pzr, 2010 16:05

Hayırlı uğurlu olsun, 30 aracın teslimatı sanırım önümüzdeki yıl içerisinde tamamlanacakmış, ayrıca eski araçlarında klimalandırılacağı belirtilmiş haberde. Görsel olarak beğeni her zaman tartışılır ama bana dış görünüm olarak çokta hitap etmedi açıkçası, Bombardier gibi bir firmadan alım yapılmış olması bence olumlu, her ne kadar Bombardier biraz yüksek fiyat politikası gütsede kalite olarak olumlu buluyorum. Tekrar hayırlı olsun diyelim.

İnşallah seferlere başladıktan sonra işletmede de görürüz, bunun için 1 yıl kadar beklememiz gerekecek olsa da.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Eyl Pzr, 2010 18:24

hayırlı olsun. yeşil tonu iyi seçilmiş. gayet şık duruyor. teknik ayrınıtısını uzmanı bilir ama bombardier bu konuda kendini kanıtlamış bir firma. aklıma geldi; istanbul'da bombardier metro aracı yok. halbu ki bombardier tramvay ne kadar güzel duruyor.

istanbul'da bir kaç sene içinde siemens araçlar görebilirmişiz. duyum sadece.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Kas Pzr, 2010 14:34

tünel olmasa da viyadük gerektirecek yerler var gibi trafiğin kesilmemesi için.
Trafiğin kesileceği tüm noktalarda kavşaklar hazırlanmış durumda.Belki google görüntüsünden anlaşılamıyor olabilir .İşaretlediğim yerlerde bat-çık yapıları var ve metro geçiş yeri de trafikten izole edilmiş bir şekilde hazır.

Diğer taraftan Kestel hattının öncelikli olarak yapılmasına karşı değilim.Bu hat da mutlaka yapılmalı ama günde 20-25 bin kişi taşıyacak Kestel etabı yapılırken günde en az 50-60 bin kişi taşıyacak hattın metrobüs yapılması şehir adına hata.Bu hat raylı sistemin ana hatlarından birisi olacak ve metrobüse çevrilmemeli.

Ubak konusuna gelince o da ayrı bir saçmalık zaten.Ben yeraltından gideni yaparım üstündekine karışmam nasıl bir zihniyettir yahu!!!
Demek ki İstanbul'da Chicago'daki gibi havadan giden bir metro yapılsa Ubak karışmayacak. Bence bu işe el attıysalar Metro, tramvay hepsini yapmaları lazım.

Ben belediyenin yerinde olsam Ubak'tan yardım almak adına terminal etabını delme tünel yöntemiyle yapardım :D projeyi başlat sonra yapamıyorum de yardım al ne güzel iş :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Pzr, 2010 15:03

Başlık halen işletmede olan Bursaray A ve B Etapları ile ilgili tartışmalar için kullanılacaktır.

A Etabı:
Şehreküstü-Organaze Sanayi
Şehreküstü-Küçük Sanayi

B Etabı:
Demirtaşpaşa-Arabayatağı


Zamanla hatları birbirinden ayırt edecek yeterli sayıda mesaja ulaşıldığında her hat için ayrı başlık haline getirebiliriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Pzr, 2010 22:02

Bir hatırlama yapalım istedim A ve B Etapları nelerdir, güzergahlar nelerdir tekrar görelim.

Cevapla

“Bursa Metro Hatları - BursaRay” sayfasına dön