brs-M.04:01 » M1 Arabayatağı-Geçit/Balat Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Prş, 2010 15:07

Bilet sistemini bende öyle olabilir diye düşünmüştüm, bizde yolcumuz çok uzun zaman böyle sistemlere alıştırılmadığı için artık komplike sistemlere maalesef biraz korku ile bakılıyor, mesela İstanbul' da metrobüste bulunan şu yeni sistemde bu korkunun ürünü zaten.

O kapaklar konusunda benzer şeyleri gördüğüm için emin konuştum, Başar yine Pollyanna okumuş olacak ki orada çekip kapağı açan kol vardır dedi, yok canım kedidir o kedi :D:D Ama dediğim gibi yangın söndürücü neden kilit altında olur buna hiçbir yerde anlam veremiyorum.

Bursa araç filosunda kaç araç var acaba, araç sayısının yeni açılan bölümler için yetersiz olduğu bilinen bir gerçek, zaten bu yüzden Bursa yerli araç üretim işine 4 elle sarıldı ve başaracakta inşallah. Tahminim araç yetersizliğinden kaynaklanıyor olabilir, ya da İstanbul' da M1 hattının geçmişinde olduğu gibi pik saatte 4'lü diğer saatlerde 3'lü çalıştırıyor olabilirler, bu oldukça zahmetli bir iş aslında ama boşa araç gidip gelmesinden se işletmeler tarafından tasarruf amaçlı tercih ediliyor, tabi bir de bugünkü Bursa'nın durumu nedir, yolcu sayısı artışlarını falan, hep söylüyorum konulara tek bir yönden bakmak toplu taşımacılıkta büyük bir yanlıştır, sadece gözünüzü diktiğiniz yeri görürsünüz, halbuki pek çok birbirinden bağımsız etkenin bir araya gelmesi bu sistemleri doğru işler hale getiriyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Nis Prş, 2010 15:15

Yani, ben hâlâ inanamıyorum, şunu bir zahmet oradaki personele sorun! :lol:

Şu üçlü müçlü konuştuğumuz ne yahu? Tramva mı o, "metro" mu? Yani, benim bildiğim sekizli işler böyle şeyler ... :shock:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Prş, 2010 15:40

alabay yazdı:Yani, ben hâlâ inanamıyorum, şunu bir zahmet oradaki personele sorun! :lol:

Şu üçlü müçlü konuştuğumuz ne yahu? Tramva mı o, "metro" mu? Yani, benim bildiğim sekizli işler böyle şeyler ... :shock:
Yine başlarsın sen şimdi, ben sana şöyle açıklayayım 3 lü karo, 8 li sinek, bu el iş yapmaz yani, bence sen pas de, ben bir el daha döneyim, olur mu?

Sehr geehrter Herr Alabay,

ich sagte Ihnen viele Male, aber ich verstehe nicht "Warum fragen Sie immer diese Frage?" Wir rufen diesen Betrieb "Light Metro" auf, :) Ja, ich weiss, dass das klingelt komisch, aber was sollen wir machen? Dieses System unter dem "Light Rail System" so wie die Strassenbahnen, in den deutschsprachigen Ländern sind als Stadtbahnen bezeichnet. Die Wahrheit ist, dass die Technische Name "Hafif Raylı Sistem, Light Rail System o. die Stadtbahn" ist, aber einfach dieses System ist "Metro" und zwar die U-Bahn. :)

mit Freundlichen Grüssen

Ihr frustriender Freund.

hohohoo Almancamı düzeltmeye kalma sakın :D:D:D yahu yarım saatte yazdım ha. Kısa özet geçeyim, bunun adı hafif raylı sistemdir, ama basitçe metro diye çağırılmalıdır, 3'lü 5'li 8'li diye kafa karıştırma, bunun kaç araç ile çalışacak diye bir standartı yok, ha planlı programlı isen sen 8 liye göre yaparsın kapasiten düşükse 4 lü çalışırsın o başka konu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Nis Prş, 2010 17:04

Ya, ben standardı falan da demiyorum, Bursa'ya son 94 ile 96 arası mı ne gittim. Koskoca şehir yahu. Üçlü traksyonla ne yapcaksın? ONU diyorum ben. Berlin'de de U4 ile U55 hatlarında ikili traksyonlar bile var, hep "duruma göre" ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Pzt, 2010 21:55

Biraz daha resimler yüklenince kendi başına bir başlık olarak açarız daha iyi olur. Bir şeyler yapılması güzel tabi, ha ne kadar başarılı bu çok tartışılır, Pollyanna yı oynarsak çok güzel, yani bir şekilde dış görünüleri düzeltilmiş, istasyon elden geçirilmiş ve en azından ismi gibi yaşar hale gelmiş, ama keşke amacınca kullanılsaydı, yani bir müze gibi ya da ne bileyim işte benzer bir şeyler için, bu benim şahsi görüşüm ve hayalim yani, bir yandan yeniden şarkılar söylüyoruz "demir ağlarla ördük yurdu" diye diğer yandan tarihi değeri olan bir istasyonu düğün salonu yapıyoruz :D olsun bu da bir başlangıçtır diyelim, dedim ya en azından eli ayağı düzgün restore edilmiş güzel görünüyor, valla Hasan bekleriz diğer resimleri de, alanda başka vagon ya da eski lokomotif gibi bir şeyler varmı bari.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 16 May Pzr, 2010 12:56

Bugün Bursa'nı yerel gazetesi Olay'da başkanın açıklamalarına yer verilmiş.Başkan bu dönem içinde 22 kilometre olan raylı sisteme 17 kilometresi bursaray(üniversite-emek-kestel hatları) ve 7,5 kilometresi tramvay(cumhuriyet caddesi-heykel/garaj hatları) olmak üzere toplamda 24,5 kilometre raylı sistem ekleyeceğiz demiş.
Ayrıca şu notları derledim:
-Temmuz sonunda Bursaray Görükle etabında Altınşehir,Ertuğrulkent,Özlüce istasyonları hazır olacak.Deneme sürüşlerinin ardından Eylül'e kadar açılacak.Kalan bölümü ise 2011 başında hazır olacak.Emek etabı 2011 ortalarında hazır olacak.2011 içinde Kestel etabına da başlanacak.
-Cumhuriyet Caddesi'ne bu yaz tek ray üzerinde bir tramvay işletmesi ring olarak başlatılacak.Nostaljik tramvay! Esat Abi :D
-Heykel-Garaj hattına da önümüzdeki sene başlanacak.
-Yerli Bursa tramvayı Durmazlar Holding işbirliğinde yapılıyor.Yüzde 30 oranında bir gerçekleşme varmış orada da.Bu bilgiyi direkt raylı sistemler daire başkanlığındaki mühendisler Muhammet Aslan ve Bora Aydın beyefendilerden aldım.
-Yine yeni istasyonlarda özel dekorasyonlar olacağı bilgisini aldım.Sadeliğin dışına çıkılacakmış.
-İlerisi için önemli olan Bursa merkez-Terminal arasına Bursaray değil de metrobüs düşünülüyormuş.Ben de elektrikli olsun bari abi dedim. :D
-İstanbul'dan da konuştuk kendileriyle.Metrobüsün sorunlarından haberdarlar.Bursa'da olursa dikkate alırız o sorunları diyorlar.Ayrıca Bursa düz bir şehir olduğu için işletme sıkıntısı daha az olacaktır.
Şimdilik bilgiler bunlar.Teşekkürler.
Büyükşehirin sitesinde de bilgiler mevcutmuş.Buradan da inceleyebilirsiniz.
http://www.bursa.bel.tr/?baslik=rayli-s ... er&id=2614

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 May Pzr, 2010 17:05

Haberler için teşekkürler Hasan, iyi derleme sağolasın.

Bursa' da bu konuda hep iyi niyetli bir çalışma olduğuna inandım, şehrin nüfusu ne kadar bilmiyorum ama çok küçük bir kentte sayılmaz özellikle sanayi işletmelerinin varlığı bir trafik doğuruyor bu kentte, burada özellikle mevcut metro hattı üzerinden konuşur isek, ülkemizde iş yerleri servis hizmeti veriyorlar yani insanlar işlerine otobüsler ile servisler aracılığı ile gidiyor, toplu taşıma ile ulaşım çok fazla değil, her ne kadar trafikte gidiyor olsa da bana göre bizler servisi toplu taşımaya tercih ederiz, çünkü minimum hatta yok aktarma ile evinize gidip geliyorsunuz, bu sebepten dolayı kentin sanayi yapısının sağladığı pik saat yolcu yoğunluğunu metroya aktarmanın gerçekçi bir düşünce olduğuna inanmıyorum. Bu sadece minibüs otobüs yolcusunu belki cezbedecektir ya da etmiştir.

Bursa' ya bir kaç kez gittim şehir tanıdığımı söyleyemem açıkçası ama bu eski garajın oradan stadın yanından kent içine giden caddelerde benim gördüğüm zamanlarda çok ciddi trafik sıkıntısı vardı ve yine Bursa kent içinin böyle genişçe Türk tipi tramvay hattı inşaatına :D pek müsait olduğunu da sanmıyorum ama tabi belki her yerini görmediğim için yanlış yorumluyor olabilirim. Bursa için tramvay hatlarının biraz fazla iyimser düşünceler olduğunu düşünüyorum tabii ki umarım gerçekleşir hele ki şu yerli araç üretimi konusunda atılan adımlar çok önemli inşallah başarı ile gerçekleşir ve ortaya cidden öveceğimiz bir iş çıkar, (kadı kızındaki kusurlarıda görmeyiz canım) Nostaljik tramvay mevzusuna kılım :) biz işe hep sondan başlıyoruz, tüm dertlerimiz bitmiş gibi ilk önce nostaljiği olsun diyoruz, kronolojik olarak doğru gibi algılanabilir ama aslında yanlış, tabi bana göre.

Metrobüs, enteresan fikir. Bursa' da metrobüs belki daha verimli olabilir ama bahsettikleri güzergahta hemzemin trafik durumu nedir, ha olmaz ya da yok değil ki, yüzlerce hemzemin olan metrobüs hatlarını asya da işletiyorlar diye biliyorum, burada da olur. Olur da trafik kuralları için yeni bir eğitim gerekebilir her ehliyet sahibine :D Aslında dediğin gibi illa öyle bir şey olacaksa troleybüste olabilirdi, hem modern troleybüslerin öyle ahım şahım teknik sorunlarıda yok zaten.

İstasyonlara özel dekorasyonlar :) şu şeyden yani neydi adı ya?? hah "Temalı İstasyon" her istasyona bir tema :) bilmem, kullananlar beğeniyorsa bize bir şey demek düşer mi? Benim görüşüm bu işlerde Hattın bir konsepti ya da tarzı olur, bu temalar bu tarz içerisinde işlenir. O zaman sırıtmaz, bilirsin ki bu hatta sanat tarihimiz ile ilgili işler var, yani Osman Hamdi den Graffiti ye kadar :) ya da bu hattımızda geçtiği semtler ile ilgili temalar işlendi dersin. Hattın kimliği içerisine bu temalar yedirilir. İsim vermeyeceğim bir hatta olduğu gibi, birinde istasyon kırmızı, öbüründe turuncu, sonra esat resimde ayırt edemeyince madara oluyor, aynı hatta bir yerde tabelalar beyaz, birinde lacivert birinde kahverengi olursa "bana göre!" bu temalı istasyon olmaz, bu param var, ne yapayım bilemedim böyle bir şey yaptırdım abi demek olur.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 31 May Pzt, 2010 14:07

Geçen gün bu haberi Olay gazetesinde okumuştum ve küpürü kesip saklamştım ama şimdi bulamıyorum.Haberi internetten arayayım dedim ve Mehmet Kasım raytürk.com a almış haberi :D
Hafif raylı sistemde büyük yanlışlıklar yapıldığını ifade eden Şahin, Bursaray’ın kapasite kullanımının her yıl gerilediğinin altını çizerek, “Dünyanın hiçbir yerinde aktarma istasyonu olmadan hafif raylı sistem olmaz. Aktarma istasyonu mutlaka düşünülmeli ve yapılmalıdır. 2002 yılında yüzde 76 olan Bursaray’ın kapasite kullanımı 2009 yılında yüzde 45′lere düştü. Bursaray, 2002 yılından beri 178 milyon yolcu, diğer bir ifade ile 135 milyon TL gelir kaybına uğramıştır” diye konuştu.
http://www.rayturk.net/?p=8735

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 May Pzt, 2010 16:37

Talebin düşmesi enteresan. Acaba diğer ulaşım araçları ile insanlar gidecekleri yere direkt varıyorlarda o yüzden mi tercih etmiyorlar, yazıda aktarma sorunundan bahsetmiş. Bu durumda aklıma gelen hatta paralel gelerek daha sonra dikine devam eden otobüs ya da minibüs işletmelerinin varlığı oldu, yani bu sebepten kimse metroya bineyim aman iner aktarma yaparım daha hızlı olur demez, insanlar yavaşta olsa tek araç ile gideceği sistemi tercih ediyor olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 May Pzt, 2010 18:14

Mehmet Kasım raytürk.com a almış haberi
... de, kaynak maynak yok. Yani bilmiyorum, Türkiye'deki yeni habercülüg medeniyeti mi, ama bakıyorum, biri birinden alıntı yapıyor, öteki de yine ondan koypalıyor. Çoook sestematiiig :lol: Eleştirip, anlatmaktan da bıktım be. Kaynah önemli diil. Ööle diiy, ööle oliiy :?

Esat, senin söylediğin ilginç, bizde kabakarpuzculuk çok yaygın işte. Bence onlarca sene geri kalan büyükşehirlerde olduğu gibi bir sistemi oturtmamışlığın sonucu bu. Biraz araştırdım, bizim sistem Afrika sistemi, orası dolmuşçu yuvası. Eh bakalım ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 May Pzt, 2010 18:24

Hasan kaynağı yazmış ya Olay gazetesinde okumuş, sen öbürünü niye sorguluyorsun, bize ne? İsteyen kendi düdüğünü istediği gibi öttürür. Diğer taraftan bir yerde okuduysak illa ki linkli kaynağını yazmak ta şart değil zaten Hasan da gayet güzel bir şekilde gazetenin ismini vermiş. Takılma bunlara Başar. :)

Al sana kaynağından link :)
http://www.olay.com.tr/Sayfa.php?Git=Haber&id=39519

Diğer taraftan dolmuşçuluk son derece geri kalmış bir toplu taşıma şekli, bunu ister küçük dolmuşlar, ister minibüsler olarak düşünün ama öyle ve aslında standartları oturtamadığımız ve kapasiteye uygun toplu taşıma sistemlerini kuramadığımız için çoğu zaman otobüslerimizde dolmuş gibi tıka basa çalışıyor. Daha öncede söylemiştim Bursa' ya bir iki gitmişliğim var o kadar, ama kentin asıl yoğun yerleşimi sanki o stadın üst tarafında yamaç kısımda gibi gelmişti bana, ve zaten Hasan da sanırım bununla ilgili bir şeyler yazmıştı.

Orada anayol üzerine bu metroyu kurmak kolaydı, yapıldı bitti. Bir şekilde kentin anacaddelerinin el verdiği kadar geliştirilmesi için çalışmalarda devam ediyor. Ama bu yolun altında ve üstünde kalan yerleşim alanlarına dağıtma ve toplama vazifesi yapacak diğer ulaşım sistemleri doğru kurgulanamamış ise bu tip sorunlar olabilir, o zaman benim aklıma bir soru daha geliyor, yani insanlar bu hattı direkt tercih etmiyorsa bu bir ana hat bile değil demektir, yani ben bu sonuca varıyorum. Ve Bursa' yı bilenlere soruyorum, biraz daha güneyden yani yolun yukarısında kalan semtlerin altından gidecek bir metro sistemi planlansa ve yapılsa idi daha gerçekçi ve iyi bir çözüm olabilirmiydi? Bursa' da pek çok tramvay projesinden söz edilir oldu, yine ili bilenlere soruyorum, bunlar gerçekçi projeler mi? Yani oralarda inşa edilebilecek mi? Yoksa Antalya gibi aman yapıldı lanet olsun trafik berbat oldu mu denilecek?

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 01 Haz Sal, 2010 11:53

Oncelikle haberde bahsi geçen dolmuşlar taksi dolmuşlardır ve metroya etkisi yoktur açıkçası.Diger bildigimiz anlamda dolmuşlar var minibus olarak.Asıl zarar veren bunlardır ve metroyla aynı hat uzerinde gidenleri vardır. İnsanlar nedense metroyu değil de bu araçları tercih ediyorlar. Bunun nedenlerinden biri osmangazi istasyonunda oldugu gibi merkezi bir noktaya kurgulanmamış olması. Diger bir konuya gelince metroyu ilk planlayanlar tek bır ana hat duşunmuşlerse genel olarak dogru.hafif raylı sistem olarak eski Bursa'ya kurmak zor gibi.Hem çok egim hem de yollar o kadar geniş degil.Agır metro kurulacak olsaydı kesinlikle şehrin guneyine girmeliydi ama Bursa bu maliyeti kaldırabilir miydi tartışabilir.Bu sistemde bile tasarruf yaparak Emek hattına devam ediliyor. Bursaray'ın verimini en az iki çatal baglantıyla artırabilirsiniz. Tramvay mevzuuna gelince Ataturk caddesine yapılacak bir buçuk kilometrelik hat ilk anda sus olacak.Ama 6 kilometrelik heykel-garaj hattı yapılınca birbirine baglanacak ve bu tramvaylar Şehrekustu'ye ve Osmangazi'ye baglanacak. Olması gereken baglantılardan biri yani. Guney'deki butun yolcuyu toplayıp Bursaray'a aktaracak hat yani. Taksi dolmuşları ikinci plana atacak yani. Bu tramvay projesi bir an once hayata geçmeli:-) Daha soyleyecek şeyler de var ama hem elim yoruldu hem de yazarak anlatma sıkıntısı çekebilirim:-)

Cevapla

“Bursa Metro Hatları - BursaRay” sayfasına dön