brs-M.04:01 » M1 Arabayatağı-Geçit/Balat Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Sal, 2010 12:14

Teşekkürler Hasan, zaten bende Olay gazetesinden haberin tamamını okumuştum orada da senin bahsettiğine benzer bir olaydan yani metroya paralel işleyen diğer toplu taşıma araçlarının aynen devam etmesinden yakınılıyordu, demek ki bu konuda bir düzenleme gerekiyor. Tabi bu işin olması gereken yönü diyebiliriz peki ekonomik yönü? :)

Bursa ne kadar büyük bir kent? Ve diğer Anadolu kentlerinde olduğu gibi her köyün kendi minibüsü hadisesi varmı? Hadi ilçenin diyelim köy biraz abes oldu, bunu neden soruyorum. Bugün İstanbul' da böyle bir düzenleme çok zor değil, illa ama illa ki minibüse' de otobüse de yeni hat güzergah bulursun, ama Bursa' da bu ne kadar mümkün, yani şehrin büyüklüğü ve ilçelerin bağlantısını biraz da bu sebepten sordum. Kentin merkezinden çekeceğiniz otobüs ve minibüsleri başka yerlerde istihdam edemezseniz bu siyasiler için korkulan bir şeydir, oy kaygısı, cart kaygısı, curt kaygısı ama genel olarak yerel yönetimlerimiz bu tip şeylerden çekinir, bunu sizlerde biliyorsunuz.

Tramvayların olumlu olacağına inanan birisini görmek iyi oldu ;) o yapılacak ilk hattı ben pek kaale almıyorum dediğin gibi yaptık işte babında bir sus payı, beni asıl ilgilendiren, gerçekten doğru kurgulanmış modern bir şebeke kurulup kurulamayacağı. Bursa' ya bu konularda genelde güveniyorum, bana sanki büyük şehirlerin yanlışlarından ders alıyorlar gibi geliyor hep. Bu konuda ilk favorim Kayseri sonra Bursa' dır. Umarım iyi gelişmeler olur.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 01 Haz Sal, 2010 12:58

Bir kere Bursa 2 milyonun uzerinde merkez nufusu olan bir şehir. Şu haliyle de 4. buyuk şehirdir. Minibusleri Yıldırım,Emek gibi biraz daha dışardaki ilçelere kaydırabilırler. Minibuslerin Garaj'daki kalkış noktalarını sadece yuz metre ileri oteleyerek Ankara yolu yan girişini rahatlattı. Minibusler bir iki taşkınlık yaptılar ama sonunda katlandılar. Bu ve daha buyuk vizyon kararlar en iyi bu donemlerde alınabilir bence. Malum seçimlere çok var halk o zamana kadar unutur. :-) Bu arada tramvay konusunda ben de Kayseri'ye guveniyordum ama ne zamandır ikinci etap için bir ses seda yok. Bildigim kadarıyla da oranın halkı tramvayı benimsemek istemiyor ya da lastik teker sahipleri :-) Umarım seçimlere gore ayarlamazlar o etabı da.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Sal, 2010 13:08

Evet haklısın, aslında şimdi ne yapıldı yapıldı :) açılışlar seçime kalsın ama böyle sorunlu işler seçime vakit varken yapılabilir. Bursa bu metro hatlarının gelişiminde de aslında iyi bir vizyona sahip gibi görünüyor, en azından bir kaç işletme birde düşünülüyor, yanlız Büyük Şehir sıfatı kazanmak herşeyi sağlamıyor, bunların başında da ekonomik sorunlar geliyor bence. Kentler büyüdükçe sorunları da büyüyor ve büyüdükçe erken alınmayan tedbirler nedeni ile çözümlerde zorlaşıyor. Bursa 2 milyonun üzerinde nüfus ile aslında pek çok Avrupa başkentinden bile büyük demektir, kaldı ki sanayisi ve konumu ile de aslında çok güzel bir noktada.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 01 Haz Sal, 2010 13:56

Ama biliyorsunuz ki bizim ulkemiz devlet duzenleme planlama adındaki teşkilat bırcok sorun çıkarabiliyor.500 bin nufuslu bi şehrimiz tramvay getirmek ıstese şehre karşı çıkılıyor kuçuk şehir diye. Ama siz de biliyorsunuz ki Avrupa'da 250 bin kişilik bir şehir pek tabi bir tramvay sistemine sahip oluyor. Onun için bizim en baştan bir şeyleri degiştirmemiz gerekiyor. Yine Bursa'ya donecek olursak Turkiye şartlarında raylı sisteme erken geçti diyebiliriz. Ben 3-4 sene sonra mezun oldugumda(umarım :-) ) ulaşım konusunda Bursa iyi bir noktaya gelmiş olacak diye duşunuyorum. Kaldı ki Bursa halkı İstanbul'a kıyasla daha bilinçli ve medya çok guçlu. Turkiye'nin ikinci Bab-ı Ali'si diyebiliriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Sal, 2010 14:00

hasancicek37 yazdı:Ama biliyorsunuz ki bizim ulkemiz devlet duzenleme planlama adındaki teşkilat bırcok sorun çıkarabiliyor.500 bin nufuslu bi şehrimiz tramvay getirmek ıstese şehre karşı çıkılıyor kuçuk şehir diye. Ama siz de biliyorsunuz ki Avrupa'da 250 bin kişilik bir şehir pek tabi bir tramvay sistemine sahip oluyor.
Güzel tespit :) şimdi ben bir taraftan Başar' a kızarken kendim kıyas örneği vermek istemedim ama tespit doğru, geçen elime geçen bir gazete kupüründe bırakın tramvayı 1980 lerde İstanbul' da metronun öncelik yatırım olmadığı gerekçesi ile ihaleye çıkılmasının devlet kurumları tarafından iptali bile yaşanmış bir olay, gel şimdi Bursa' ya metro de :) Sadece bir not olarak söylüyorum, nüfusu 1,800,000 civarında bir başkentte 5 metro hattı 28 tramvay hattı işletiliyor ve metro yatırımları da devam ediyor. Tamam ülkemizin parası yok diyoruz çoğu zaman ama bilirsiniz ki bende buna pek inanmıyorum Türkiye' nin parası çok fakat yanlış kurulmuş bazı mekanizmaların düzeltilmesi gerekiyor, bunlardan birisi de şu merkezi yönetim sistemleri, yani il nedir ilcik nedir, kimin neye ihtiyacı vardır bunların yeniden düzenlenmesi gerekir. Daha sonra öncelikli olanlar olmayanlar tartışmasına girilebilir.

Bende Bursa' nın toplu taşımada geleceğinin iyi olacağına inanıyorum, özellikle şu araç imalatı ile ilgili bir gelişme yaşanırda gerçekten ucuz araç imalatı gerçekleşir ise bu hat inşaatlarında da gelişme olarak görünecektir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Haz Pzt, 2010 23:23

Evet o yeni araç konusu ile ilgili doğru düzgün bir şey yazamadım hatta düşünemedim bile. Açıkçası çok negatif eleştirilerde doğru olmayabilir sonuçta resim üzerinden şöyle oldu böyle oldu, ama geçen İstanbul' da iken bir kaç kişiden şu bizim RTE2009 için dahi iyi şeyler duymadım, biraz fazla eleştiri vardı acaba yolcuya kulak veren varmı bu konularda, ya da Bursa' da işler nasıl yürüyor işin bu kısmını da çok merak ediyorum. Fakat atölye sahasına geçilmesi de iyi haber, en azından araçların tesim alınması olarak bakmasak bile hattın bir kaç kesiminde parklanma alanları olarak bile düşünsek yapılması gerekli işlerdir bunlar.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 21 Haz Pzt, 2010 23:31

Bursa' da işler nasıl yürüyor işin bu kısmını da çok merak ediyorum.
Açıkçası yeni araçları bir önceki dönem rahmetli belediye başkanımız ihaleye açtı ve oldu-bittiye geldi gibi birşey oldu. Esasında forumda Frankfurt'ta ikamet eden olsa da bu araçlar hakkında bize biraz bilgi aktarsa. Tek bildiğimiz Bombardier markalı ve şuan kullanılan Siemens B80 araçları ile uyumlu olacağı.

Birde benim en çok merak ettiğim mevcut vagonlara acaba ne zaman klima takılacak? yaz geldiği zaman Bursaray'ı eskisi gibi kullanamıyorum havasızlıktan ve değişik kokular yüzünden.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Sal, 2010 00:05

Bu metro için gelecek aracın bir resmi ya da model bilgisi varmı Almanca forumlardan bakalım, belki Başar' ın bilgisi de olabilir. Siemens ile Bombardier' in pek çok ortak çalışması var zaten, yani araçları arasında çok büyük sorunlar yaşanmayabilir, orada uyumluluktan kasıt araçların birbirine kuple edilebilmesi gibi bir şey değildir ama, buna firmalar pek izin vermezler. Çünkü iki aracın birbirine kuple edilebilmesi demek, elektronik yazılım sistemleri ve elektromekanik sistemlerinin birbirini tanıması dolayısı ile bilgi ve teknoloji paylaşımı anlamına gelir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Haz Sal, 2010 07:53

İşte metro aramıyacaksın, hrs tramvaya bakacaksın, o zaman bulursun ;-)

Bombardier Flexity Swift araçları. Saksonya'da Bautzen'de imal ediliyorlar. Körük altı Kuzey Ren-Vestfalya'daki* Siegen'den gelecek, elektronik ise Baden-Württemberg'teki Mannheim'dan (oku: bautsen, ziğgen, bağden-vürtemberk, manhaym).

* Ne kadar enayi bir "tercüme" be ... Ya Nortrayn-Vestfalen demeliydik, ya da Kuzey Ren-Batı Falya, hay Allah :?

Kaynak: <http://www.smwa.sachsen.de/de/Meldung/B ... erer=98945>

30 tane araç yapılıyor. Frankfurt am Main'da işletilen araçlara göre yapılıyorlar.

Kaynak: <http://www.bahnaktuell.net/BA2/wordpress/?p=2000>

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Sal, 2010 08:51

İlginç Bombardier Flexity Swift dediğin İstanbul' daki tramvay araçlarıdır, orada bir yanlışlık olmasın? Ve benim bildiğim Flexity serisi Viyana' da üretiliyor. Tabi tamamı olmayabilir belki büyük oranda montajdır burası ama ben üretim buradaydı diye biliyorum, hatta yeni parti siparişler nedeni ile fabrikayı kapamaktan vazgeçmişlerdi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Haz Sal, 2010 12:18

Valla, kaynaklarını verdim çok şükür :-)

Bu Stadtbahn-araçları Bombardier Flexity araç ailesinden. Hafif Raylı Sistem bana biraz uzun gibi geliyor, Stadtbahn içın bir söz bulmalı aslında.

Bu araçlar Frankfurt (Main) "metro"sunda ilk denendi. O metro sistemi de eski bir Stadtbahn sisteminden dönmüş bir metro sistemi. İlginç.

Araç hakkında bilgiler (dikkat, bu "U5" U5 metro hattı demek değil, metro aracı no. 5 semek!), Franfurt'ta eskiden metro hatları A, B ve C ile belirtiliyordu, şimdi artık sadece ana akslar, yani yollar A, B ve C diye adlandırılıyor, hatlar elbet U1, U2 ... ama araçlar da öyle. Karıştırılabilir, (ikinci) metinde de yazıyor.

http://de.wikipedia.org/wiki/U5-Triebwagen

ve ikinci metin, Frankfurt metrosu, Bursa için ilginç olabilir belki, bilmem:

http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn_Frankfurt

Bir de şu:

http://de.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Flexity_Swift

İzmir'deki metro da bundanmış yahu :shock:
İstanbul ITC'yi de ilk okuyorum :lol:

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 22 Haz Sal, 2010 19:22

Yeni vagonlarımız şuan Frankfurt'ta kulanılan bu araçlarla birebir aynısı olacak. Tabi ufak tefek birkaç ayrıntı olabilir.

Resim
Resim

Daha önceden Burulaş'a sorduğum sorulara cevap geldi sizinle paylaşmak isterim:
1- Bombardier markalı yeni araçlarımızın bilindiği gibi bu senenin yaz ayların da ilk teslimatı gerçekleştirilecek. Acaba son durum nedir? Yeni gelen araçlarımız daha önceden belirtildiği gibi klimalı mı gelecek, yoksa herhangi bir değişiklik söz konusu mu?


Yeni gelecek vagonlar klimalıdır, Ancak Raylı sistem için planlanan vagon alım, teslim tarihleri ya da teknik özellikleriyle ilgili bilgiler BBB’ den istenmelidir.


2- Siemens B80 araçlarına klima sisteminin entegre edilmesi gündemde mi? (Bana göre Bursaray'ın en önemli eksikliği mevcut araçların klimasız olmasıdır.(yolcu ve yolculuk açısından))

B80 araçlarına klima takılması planlanmaktadır


3- Yer altı istasyonlarının duvarları hep bu şekilde mi kalacak, yoksa duvalara herhangi bir kaplama veya döşeme düşünülüyor mu?

Üniversite ve Mudanya Yolundaki İstasyon çalışmaları tamamlandıktan sonra, mevcut yer altı istasyonlarında platform duvarları mermer, fayans vb. bir malzeme ile kaplanması düşünülmektedir.

Cevapla

“Bursa Metro Hatları - BursaRay” sayfasına dön