brs-M.04:01 » M1 Arabayatağı-Geçit/Balat Metro Hattı
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Eveett..Nihayet Bursa'yla ilgili bilgi,belge ve fotoğrafları paylaşmaya bugünden itibaren başlıyorum.
Bursaray'da başlıca4 önemli istasyon var diyebiliriz.Şehreküstü,Osmangazi, Nilüfer ve Küçük Sanayi.Şehreküstü eski Bursa'ya(Heykel ve Ulu Cami civarı) yakınlığı nedeniyle Osmangazi de şehrin merkezi konumunda bulunmasından ötürü.Nilüfer istasyonu Nilüfer ilçesinin girişinde bulunuyor.Nilüfer'den Küçük Sanayi'ye kadar olan istasyonlar Nilüfer sınırları içerisinde ve Üniversite'ye uzatıldığında da yine aynı sınırlar içinde bulunacaklardır.Bu istasyon Nilüfer'in en önemli yerinde bulunduğundan yoğundur.Küçük Sanayi istasyonu ise bir aktarma istayonu olduğundan önemlidir.Burada köyler,ilçelere,mahallelere giden otobüsler hazır beklemektedir.
Bursaray'da Demirtaşpaşa,Şehreküstü,Osmangazi,Merinos ve Acemler istasyonları yeraltı diğerleri hemzemin istasyonlardır.
Okula gidip gelişlerde kullandığım Osmangazi İstasyonu:
İki ayrı giriş vardır Osmangazi'de.Bu asıl giriştir yani yoğun olan.
Bu da diğer giriş kapısıdır ve yoğunluğu azdır.
İkinci giriş,elektik besleme trafosu,çeşme ve sağ tarafta Osmangazi Belediye binası görülmektedir.Burda iki dipnot vereyim.Birinci Osmangazi Bursa'nın en önemli ilçesidir.Tarihi bir ilçedir.İstanbul'daki Fatih,Eminönü,Beyoğlu gibi bir öneme sahiptir.
İkinicisi;Bursa çeşmeler ve sebiller şehridir.Ahmet Hamdi Tanpınar Bursa'da Zaman şiirinde;
Bursa'da eski bir cami avlusu,
Küçük şadırvanda şakırdayan su... diyerek buna dikkat çekmiştir.
Osmangazi İstasyonu'nda merdivenlere bir bakış.Bir dipnot daha vereyim burada.Bütün istasyonlarda yürüyen merdiven ve asansör mevcuttur.
Gökdere İstasyonu.Arka tarafta anlaşılmasa da eski Bursa yer almaktadır.Teleferik de oradadır.
Gökdere İstasyonu'ndan Davutdede istasyonu yönü.İleride tam belli olmasa da araçlar yerden yüksekte gitmektedir.Üstgeçit mi deniyordu.
Araç içinden iki görüntü...
Şehreküstü istasyonu giriş katı.Burada dükkanlar bulunmaktadır.Bir hayli hareketli bir istasyondur.
Burası Şehreküstü istasyonu ray katı...(yanlış bir ifade olmamıştır umarım)
Ve her istasyonda olan bilgilendirme panalarından bir örnek
Evet şimdilik bunlar.Hava yarın iyi olursa okulum da tatil olduğundan daha geniş bilgiler ve resimler aktarmaya çalışacağım.Teşekkürler
Bursaray'da başlıca4 önemli istasyon var diyebiliriz.Şehreküstü,Osmangazi, Nilüfer ve Küçük Sanayi.Şehreküstü eski Bursa'ya(Heykel ve Ulu Cami civarı) yakınlığı nedeniyle Osmangazi de şehrin merkezi konumunda bulunmasından ötürü.Nilüfer istasyonu Nilüfer ilçesinin girişinde bulunuyor.Nilüfer'den Küçük Sanayi'ye kadar olan istasyonlar Nilüfer sınırları içerisinde ve Üniversite'ye uzatıldığında da yine aynı sınırlar içinde bulunacaklardır.Bu istasyon Nilüfer'in en önemli yerinde bulunduğundan yoğundur.Küçük Sanayi istasyonu ise bir aktarma istayonu olduğundan önemlidir.Burada köyler,ilçelere,mahallelere giden otobüsler hazır beklemektedir.
Bursaray'da Demirtaşpaşa,Şehreküstü,Osmangazi,Merinos ve Acemler istasyonları yeraltı diğerleri hemzemin istasyonlardır.
Okula gidip gelişlerde kullandığım Osmangazi İstasyonu:
İki ayrı giriş vardır Osmangazi'de.Bu asıl giriştir yani yoğun olan.
Bu da diğer giriş kapısıdır ve yoğunluğu azdır.
İkinci giriş,elektik besleme trafosu,çeşme ve sağ tarafta Osmangazi Belediye binası görülmektedir.Burda iki dipnot vereyim.Birinci Osmangazi Bursa'nın en önemli ilçesidir.Tarihi bir ilçedir.İstanbul'daki Fatih,Eminönü,Beyoğlu gibi bir öneme sahiptir.
İkinicisi;Bursa çeşmeler ve sebiller şehridir.Ahmet Hamdi Tanpınar Bursa'da Zaman şiirinde;
Bursa'da eski bir cami avlusu,
Küçük şadırvanda şakırdayan su... diyerek buna dikkat çekmiştir.
Osmangazi İstasyonu'nda merdivenlere bir bakış.Bir dipnot daha vereyim burada.Bütün istasyonlarda yürüyen merdiven ve asansör mevcuttur.
Gökdere İstasyonu.Arka tarafta anlaşılmasa da eski Bursa yer almaktadır.Teleferik de oradadır.
Gökdere İstasyonu'ndan Davutdede istasyonu yönü.İleride tam belli olmasa da araçlar yerden yüksekte gitmektedir.Üstgeçit mi deniyordu.
Araç içinden iki görüntü...
Şehreküstü istasyonu giriş katı.Burada dükkanlar bulunmaktadır.Bir hayli hareketli bir istasyondur.
Burası Şehreküstü istasyonu ray katı...(yanlış bir ifade olmamıştır umarım)
Ve her istasyonda olan bilgilendirme panalarından bir örnek
Evet şimdilik bunlar.Hava yarın iyi olursa okulum da tatil olduğundan daha geniş bilgiler ve resimler aktarmaya çalışacağım.Teşekkürler
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla ben site adına teşekkür ederim, Kadıköy Kartal' dan Hakan, Bursa' dan Hasan kafiyesi ile resimler sayesinde kafamda bayağı bir şeyler beliriyor.
Gördüğüm kadarı ile resimlediğin hattın açık istasyonlarında fazlası ile bir banliyö hattı istasyon yapısı görüntüsü var, bunu eleştirmek anlamında söylemiyorum böyle bir konsepte inşa edilmiş, eskinin banliyö istasyonlarına çok benziyor.
Eleştireceğim yerler tabii ki var, herşeyden önce mesela 2nci resimdeki Totem in yeri, bu senin resmi çektiğin yer ile alakalıda olabilir ama yan taraftaki arabalardan anladığım kadarı ile orası istasyona erişilen bir yol, dolayısı ile ağacın arkasına Totem saklamak doğru bir yöntem değil, ikinci olarak ta yönlendirme tabelalarındaki zemin rengi maalesef yanlış seçim. İnfo panolarda lokal harita ile birlikte sadece tarife var sanırım biraz boş kalmış, daha iyi değerlendirebilirlerdi ama şu var en azından info panoları var
Bir de Bursa ile ilgili bir görüşüm var, ben Bursa' da kentin neden o dağ eteğine doğru yerleştiğini anlayamıyorum, manzara seyretme merakımıdır nedir yani ulaşımı zor, erişimi zor, her şeyi problem bence öyle yerlerde oturmanın bunu cidden merak ediyorum neden böyle bir gelişim var. Yoksa sadece gözüme çarpıp rahatsız ettiği içinmi bana öyle geliyor, tabii ki düzlük alanlara da gelişiyor ama, diğer taraftan Osmangazi belediye binası ve o meydan da gayet güzel düzenlenmiş, Bursa' ya gideli çok uzun zaman oldu 2 günlük kısa bir ziyaretti, pek bir şey anlamamıştım, demek ki daha uzun gezmek lazım.
Gördüğüm kadarı ile resimlediğin hattın açık istasyonlarında fazlası ile bir banliyö hattı istasyon yapısı görüntüsü var, bunu eleştirmek anlamında söylemiyorum böyle bir konsepte inşa edilmiş, eskinin banliyö istasyonlarına çok benziyor.
Eleştireceğim yerler tabii ki var, herşeyden önce mesela 2nci resimdeki Totem in yeri, bu senin resmi çektiğin yer ile alakalıda olabilir ama yan taraftaki arabalardan anladığım kadarı ile orası istasyona erişilen bir yol, dolayısı ile ağacın arkasına Totem saklamak doğru bir yöntem değil, ikinci olarak ta yönlendirme tabelalarındaki zemin rengi maalesef yanlış seçim. İnfo panolarda lokal harita ile birlikte sadece tarife var sanırım biraz boş kalmış, daha iyi değerlendirebilirlerdi ama şu var en azından info panoları var
Bir de Bursa ile ilgili bir görüşüm var, ben Bursa' da kentin neden o dağ eteğine doğru yerleştiğini anlayamıyorum, manzara seyretme merakımıdır nedir yani ulaşımı zor, erişimi zor, her şeyi problem bence öyle yerlerde oturmanın bunu cidden merak ediyorum neden böyle bir gelişim var. Yoksa sadece gözüme çarpıp rahatsız ettiği içinmi bana öyle geliyor, tabii ki düzlük alanlara da gelişiyor ama, diğer taraftan Osmangazi belediye binası ve o meydan da gayet güzel düzenlenmiş, Bursa' ya gideli çok uzun zaman oldu 2 günlük kısa bir ziyaretti, pek bir şey anlamamıştım, demek ki daha uzun gezmek lazım.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Resimlere devam edelim.Ama öncelikle istasyonlar konusunda dediğinize katılıyorum.Şöyle ki;bütün istasyonlar birbirinin aynısı ve açıkçası çevreyle uyumlu olduğu da söylenemez.Yeraltı istasyonlarının içinde de eksiklik var diye düşünüyorum.Bazı kaplamalar yapılabilir biraz daha görüntü açısından.Ayrıca sanırım sarı yön levhalarını belirttiniz.Buna yüzde yüz katılıyorum.Hiçbir uyum yok ne istasyonlar ne araçlarla.
Yan girişi Merinos İstasyonunun.Burası dışında diğer girişlerin hepsinin üzeri açık.Bunu güzel bir örnek olduğu için çektim.
Organize Sanayi İstasyonu.
Emek hattı(Organize Sanayi devamı-Mudanya yönü) inşaat çalışmaları devam ediyor.Buranın da 2011 başı gibi açılmasını bekliyorum.Tabi ki çalışmalar gayet yavaş onu belirteyim.
Bunlar da Küçük Sanayi İstasyonu'ndan.Dün de belirtmiştim.Bursa bunu iyi yapıyor gerçekten.Aktarma istasyonları çok başarılı.10 civarında sadece Bursaray istasyonundan alıp iç mahallelere yolcu taşıyan BOİ belediye otobüs hattı var.Ve tabiki ilçelere ve köylere çıkan minibüsler,otobüsler de cabası.
Bu resim Küçük Sanayi İstasyonu'nun devamı niteliğindeki hattın inşaat görüntüsü.Raylar döşeniyor ama gerçekten Bursa belediyesi de İBB gibi bu işi çok öteliyor.Şimdiye çoktan açılmalıydı.
Ataevler İstasyonu.Diğerlerinden biraz daha farklı bir istasyon yapısı olduğu için resimlemek istedim.
İkinci resmi özellikle çektim.Bu alanlar özel anahtarla açılıyor.Bu anahtarların yeri neresi acaba çok merak ediyorum.
Birinci 2 liralık kısa hat manyetik bilet.Bunların bir de 3 liralık uzun hat için olanları var.Ve Bukart örneği.Resimdeki benim.Ulaşım İstanbul'a nazaran öğrenci için pahalı ama çok fazla araç kullanmadan istediğiniz yere ulaşabildiğiniz için o açığı kapatıyor.ÖHOlarda öğrenci kartıyla 1 lira 10 kuruş BOİlerde 90 kuruş alır ve aktarmalarda 70 kuruş indirimlidir ve 1 saat içinde bir aktarma imkanınız vardır.Yetiyor.
Evet birkaç noktayı belirteyim.Bursa'da neden dağın eteğine kurulmuştur evler.?Bunun cevabını yüzyıllar öncesinde yaşayan birine sormak lazım. Sanırım manzarası etkilemiştir.Uludağ-Nilüfer Çayı-Yeşillik üçlüsü Bursa ile ilgili eski hikayelerinin değişilmezidir. Tabi şimdi düzlüğe inmek için Nilüfer bölgesi büyük bir yapılalma içinde.Planlı da yapılıyor ama herşeye rağmen Bursa Ovası olarak adlandırılan o verimli alanlar çok fazla imara açılmamalıydı.
Mutlaka Heykel tarafına raylı sistem gitmeli.Tramvay çalışmaları yapılıyor ve çok güzel olur.Bursa'nın vitrini o bölgedir ve tarihi hanlar,hamamlar,camiler,kültür merkezleri,müzeler,cafeler,oteller hep buradadır. Haftasonu da inşa halindeki hattan baz resimler ulaştırmaya çalışacağım.Teşekkürler şimdiden.
Yan girişi Merinos İstasyonunun.Burası dışında diğer girişlerin hepsinin üzeri açık.Bunu güzel bir örnek olduğu için çektim.
Organize Sanayi İstasyonu.
Emek hattı(Organize Sanayi devamı-Mudanya yönü) inşaat çalışmaları devam ediyor.Buranın da 2011 başı gibi açılmasını bekliyorum.Tabi ki çalışmalar gayet yavaş onu belirteyim.
Bunlar da Küçük Sanayi İstasyonu'ndan.Dün de belirtmiştim.Bursa bunu iyi yapıyor gerçekten.Aktarma istasyonları çok başarılı.10 civarında sadece Bursaray istasyonundan alıp iç mahallelere yolcu taşıyan BOİ belediye otobüs hattı var.Ve tabiki ilçelere ve köylere çıkan minibüsler,otobüsler de cabası.
Bu resim Küçük Sanayi İstasyonu'nun devamı niteliğindeki hattın inşaat görüntüsü.Raylar döşeniyor ama gerçekten Bursa belediyesi de İBB gibi bu işi çok öteliyor.Şimdiye çoktan açılmalıydı.
Ataevler İstasyonu.Diğerlerinden biraz daha farklı bir istasyon yapısı olduğu için resimlemek istedim.
İkinci resmi özellikle çektim.Bu alanlar özel anahtarla açılıyor.Bu anahtarların yeri neresi acaba çok merak ediyorum.
Birinci 2 liralık kısa hat manyetik bilet.Bunların bir de 3 liralık uzun hat için olanları var.Ve Bukart örneği.Resimdeki benim.Ulaşım İstanbul'a nazaran öğrenci için pahalı ama çok fazla araç kullanmadan istediğiniz yere ulaşabildiğiniz için o açığı kapatıyor.ÖHOlarda öğrenci kartıyla 1 lira 10 kuruş BOİlerde 90 kuruş alır ve aktarmalarda 70 kuruş indirimlidir ve 1 saat içinde bir aktarma imkanınız vardır.Yetiyor.
Evet birkaç noktayı belirteyim.Bursa'da neden dağın eteğine kurulmuştur evler.?Bunun cevabını yüzyıllar öncesinde yaşayan birine sormak lazım. Sanırım manzarası etkilemiştir.Uludağ-Nilüfer Çayı-Yeşillik üçlüsü Bursa ile ilgili eski hikayelerinin değişilmezidir. Tabi şimdi düzlüğe inmek için Nilüfer bölgesi büyük bir yapılalma içinde.Planlı da yapılıyor ama herşeye rağmen Bursa Ovası olarak adlandırılan o verimli alanlar çok fazla imara açılmamalıydı.
Mutlaka Heykel tarafına raylı sistem gitmeli.Tramvay çalışmaları yapılıyor ve çok güzel olur.Bursa'nın vitrini o bölgedir ve tarihi hanlar,hamamlar,camiler,kültür merkezleri,müzeler,cafeler,oteller hep buradadır. Haftasonu da inşa halindeki hattan baz resimler ulaştırmaya çalışacağım.Teşekkürler şimdiden.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Güzel havada güzel resimler biz teşekkür ederiz.
Evet kast ettiğim o sarı tabelalardı, kesinlikle hatalı bir uygulama, diğer taraftan istasyon yapılarının aynı olması bir handikap değil aslında pozitif bir etken, yolcu nereye girerse girsin yolunu az çok bilecektir sorun bunu tamamlayacak olan doğru bir yönlendirme sistemi varmı? Orada görünen bir tabela kalabalığımı yoksa gerçekten fonksiyonel mi? Kaldı ki zaten yazdığım gibi tasarım anlamında hatalı, eh düzelir bir gün. Danışmanlık yapabilirim.
Diğer dikkatimi çeken o hattın ortasında döşenmiş ray iki ucunda bir şey görünmüyor ortada öyle görünce ortaya enteresan bir manzara çıkıyor, tabi bunu sadece o resme bakarak söylüyorum, amacım eleştirmek değil enteresan geldiği için yazdım.
O kutuların anahtarı makinisttedir, normal anahtarmı yoksa araçlarda kullanılan, kare ya da üçgen anahtar mı, ama yangın söndürücünün kilit altında olması abesle iştigal bence, tabi çalınabilir ya da birileri eğlence olsun diye açıp ortalığa sıkabilir, peki ya lazım olduğunda makinisti mi bekleyeceğiz, bu ne kadar güvenli bir durum? Bence çok tartışılır.
Evet kast ettiğim o sarı tabelalardı, kesinlikle hatalı bir uygulama, diğer taraftan istasyon yapılarının aynı olması bir handikap değil aslında pozitif bir etken, yolcu nereye girerse girsin yolunu az çok bilecektir sorun bunu tamamlayacak olan doğru bir yönlendirme sistemi varmı? Orada görünen bir tabela kalabalığımı yoksa gerçekten fonksiyonel mi? Kaldı ki zaten yazdığım gibi tasarım anlamında hatalı, eh düzelir bir gün. Danışmanlık yapabilirim.
Diğer dikkatimi çeken o hattın ortasında döşenmiş ray iki ucunda bir şey görünmüyor ortada öyle görünce ortaya enteresan bir manzara çıkıyor, tabi bunu sadece o resme bakarak söylüyorum, amacım eleştirmek değil enteresan geldiği için yazdım.
O kutuların anahtarı makinisttedir, normal anahtarmı yoksa araçlarda kullanılan, kare ya da üçgen anahtar mı, ama yangın söndürücünün kilit altında olması abesle iştigal bence, tabi çalınabilir ya da birileri eğlence olsun diye açıp ortalığa sıkabilir, peki ya lazım olduğunda makinisti mi bekleyeceğiz, bu ne kadar güvenli bir durum? Bence çok tartışılır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dalga geçiyorsun dimi? Tazminat? Sana gözünü aç diyorum sen ne diyorsun ya, ne tazminatı kardeşim, adam hastanedeyse masraflar öldüyse helva dağıtımı o kadar, Başar sitemiz Türkiye' deki toplu ulaşım sistemleri üzerine tartışmalar içeriyor, Houston' dan Apollo' ya dünyaya dön. Kaç sefer yazcam bunu sana
Hatırladığım kadarı ile Bursa belediyesi en son böyle bir durumla karşılaştığında davacı şahıs belediyenin otobüslerine haciz koydurmuştu, o haberi siteye yüklemiştim hatta dur bakayım nerde.
Hatırladığım kadarı ile Bursa belediyesi en son böyle bir durumla karşılaştığında davacı şahıs belediyenin otobüslerine haciz koydurmuştu, o haberi siteye yüklemiştim hatta dur bakayım nerde.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Biliyorum, hatırlıyorum. Ama bunları BİZİM burada hatırlatmamızın da avantajı var. Ben yani şöyle biraz Apollo yapayım (durmadan da Houston deme, sinir ediyorsun, Texas beni pek hoşlandıramadı henüz!).
Ama, bence zaten bu konuda boş lâf atıyoruz, Hasan o kola bir baksın, bence cam ardı imdat sistemi var.
Ama, bence zaten bu konuda boş lâf atıyoruz, Hasan o kola bir baksın, bence cam ardı imdat sistemi var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Birde benim soracağım başka bir soru var, biletlerde kısa hat ve uzun hat tanımlaması yapmışsın Hasan bu bilet sistemini vaktin olduğunda bize kısaca anlatabilirmisin, sistem nasıl işliyor, kısa hat uzun hat ayrımı nasıl yapılıyor, yani aynı güzergah içindemi var yoksa hatlar ayrı ayrı bu şekilde tasniflenmiş durumda mı?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Açıkçası çok karışık bir sistem yok.Kısa hat olarak geçen hatla şehiriçinde çalışan htlar olmaktadır ve 2 liralık biletler geçerlidir.3 liralık biletler ise merkezden ilçelere(gemlik,mudanya bildiklerim) giden hatlarda ve gece hatlarında(terminalden kent meydanına ve heykel bölgesine çalışanlar) geçerlidir.
Ayrıca Başar Abi'nin belirttiği camların tek işlevi içeride bulunanı göstermek için.Yani Başar Abi üzülerek söylüyorum ki kırıp içindeki anahtarla kapağı açma durumu yok.Ve ayrıca esev Esat Abi anahtarlar kare ağzı olan türden.
Bir konu da daha..Bildiğiniz gibi 1 ve 2 numaralı hatlar var.1 numaralı hat Organize Sanayi'den Arabayatağı'na kadar çalışırken 2 numaralı hat Küçük Sanayi'den Demirtaşpaşa'ya kadar çalışmaktadır.Daha öteye gitmek isteyenler bu hatta inip aktarma yapabiliyorlar.Bunun yolcu için pek avantajı veya dezavantajı görünmese de enerji tasarrufu anlamında çok yararlı olduğunu düşünüyorum.Çünkü daha öteye pek fazla yolcu yoğunluğu olmuyor.
Bir eleştiri de getirmek istiyorum.İstasyonlar 4 araçlık diziye göre yapılmış fakat hep 3lü diziler çalıştırılıyor.Bir kere 1 numaralı hattın 4lü çalıştırıldığına şahit oldum.Fakat özellikle sabah ava akşam pik saatlerde daha yoğun olan hat 2 numaralı olan ve artık her sabah metroda belediye otobüslerinde yaşanan 'arkalara ilerleyelim lütfen' muhabbetleri dönüyor.Bu anonsu bizzat vatman yapmakta hatırlatayım Ama hala bir çözüm bulunmuyor.Araç sayısı mı yetersiz acaba onu da bilmiyorum.
Ayrıca Başar Abi'nin belirttiği camların tek işlevi içeride bulunanı göstermek için.Yani Başar Abi üzülerek söylüyorum ki kırıp içindeki anahtarla kapağı açma durumu yok.Ve ayrıca esev Esat Abi anahtarlar kare ağzı olan türden.
Bir konu da daha..Bildiğiniz gibi 1 ve 2 numaralı hatlar var.1 numaralı hat Organize Sanayi'den Arabayatağı'na kadar çalışırken 2 numaralı hat Küçük Sanayi'den Demirtaşpaşa'ya kadar çalışmaktadır.Daha öteye gitmek isteyenler bu hatta inip aktarma yapabiliyorlar.Bunun yolcu için pek avantajı veya dezavantajı görünmese de enerji tasarrufu anlamında çok yararlı olduğunu düşünüyorum.Çünkü daha öteye pek fazla yolcu yoğunluğu olmuyor.
Bir eleştiri de getirmek istiyorum.İstasyonlar 4 araçlık diziye göre yapılmış fakat hep 3lü diziler çalıştırılıyor.Bir kere 1 numaralı hattın 4lü çalıştırıldığına şahit oldum.Fakat özellikle sabah ava akşam pik saatlerde daha yoğun olan hat 2 numaralı olan ve artık her sabah metroda belediye otobüslerinde yaşanan 'arkalara ilerleyelim lütfen' muhabbetleri dönüyor.Bu anonsu bizzat vatman yapmakta hatırlatayım Ama hala bir çözüm bulunmuyor.Araç sayısı mı yetersiz acaba onu da bilmiyorum.