Bu hattın devam eden Emek etabında inşaat sonuçlandı ve 15 Aralık 2011 itibari ile törenle yolcu taşınmaya başlandı. Sanırım bundan sonra işletme Emek-Demirtaşpaşa şeklinde olacak. Hayırlı uğurlu olsun.
http://www.bursa.bel.tr/buyuksehir-in-- ... aber/8785/
BASIN BÜLTENİ
BÜYÜKŞEHİR’İN ‘EMEK’LERİNE DEĞDİ
- BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, KONFORLU ULAŞIMI EMEK’LE BULUŞTURAN 2,5 KİLOMETRELİK HATTI, YOLCULU SEFERLERE AÇTI.
- BAŞKAN ALTEPE, İHALESİ GEÇEN DÖNEM YAPILAN İHALEDE TASARRUF SAĞLANMASI AMACIYLA YÜKLENİCİ FİRMA TEMSİLCİLERİYLE 3 AY GECELİ GÜNDÜZLÜ YOĞUN TOPLANTILAR YAPTIKLARINI BELİRTEREK, EK BİR ÖDEME YAPMADAN BURSA’YA FAZLADAN 2,5 KİLOMETRELİK HAT KAZANDIRMANIN MUTLULUĞUNU YAŞADIKLARINI SÖYLEDİ.
- KENDİNİ ‘FAHRİ BURSALI’ OLARAK GÖRDÜĞÜNÜ BELİRTEN TORUNLAR ŞİRKETLER GRUBU YÖNETİM KURULU BAŞKANI AZİZ TORUN, BURSA’NIN HER ALANDA BİR DÜNYA KENDİ OLMA YOLUNDA HIZLA İLERLEDİĞİNİ VURGULADI.
- YAPI MERKEZİ GRUBU BAŞKANVEKİLİ KÖKSAL ANADOL, BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN PLANDA YAPTIĞI DEĞİŞİKLİKLE AYNI SÜRE İÇİNDE BURSA’YA 2,5 KİLOMETRE DAHA RAYLI SİSTEM KAZANDIRMANIN GURURUNU YAŞADIKLARINI BELİRTTİ.
Emek hattının açılış töreninde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa’ya verdikleri sözü tutmuş olmanın gururunu yaşadıklarını söyledi. Göreve geldiklerinde ‘bu dönemin tasarruf dönemi’ olacağını açıkladıklarını hatırlatan Başkan Altepe, yaklaşık 250 milyon TL’nin 6,5 kilometrelik hat için fazla olduğunu, bu paraya daha fazla hat yapılması gerektiğini daha ilk günlerde dile getirdiklerini vurguladı. Uluslararası ihale olmasına rağmen ihaleyi Türk firmasının almış olmasının avantajlarını en iyi şekilde kullandıklarını dile getiren Başkan Altepe, “Yaklaşık 3 ay sabahlara kadar belediyemizdeki uzmanlarımız ve yüklenici firma görevlileri proje üzerinde çalıştı. Gereksiz bazı detaylara girildiğini gördük. Birçok noktada aç kapa tünel yapılmışken, üniversitede delme tünel öngörülüyordu. Bunu aç kapa tünele çevirdik. Bu projede de 900 metre aç kapa tünel yapıldı. Sonuçta tüm çabalarımız Bursa’nın kaynaklarını en verimli şekilde kullanmak içindi” dedi.
Bursa raylı sistemin merkezi oluyor
Raylı sisteme ilave hatların açılmasına paralel olarak yolcu sayılarının da yükseldiğini ifade eden Başkan Altepe, 2009 yılı başında 131 bin olan günlük yolcu sayısının günümüzde 181 bine çıktığını ve bu sayının her geçen gün arttığına değindi. Bu dönem programda olmamasına rağmen konforlu ulaşımın kentin doğusuyla buluşması için Kestel hattında ihaleye çıktıklarını ve kısa zaman içinde de inşa çalışmalarına başladıklarını kaydeden Başkan Altepe, “Kendi hazırladığımız projede, yerli kredi kullanarak ve TL üzerinde işlem görerek, bu hatta maliyetleri yüzde 70 oranında düşürmüş olduk. Yani harcanan her 10 liranın 7 lirası kasamızda kalmış oldu. Hatları uzatmakla da yetinmiyoruz, şimdi yeni araç temini için çalışıyoruz. Bir taraftan raylı sistemler bir taraftan da tramvay ve vagon üretimi konusunda çevre iller ve çevre ülkeler için de lojistik merkez haline geliyoruz” dedi.
