
brs-M.04:01 » M1 Arabayatağı-Geçit/Balat Metro Hattı
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Bursaray Kestel hattının ihalesi yapıldı. Umarım en kısa sürede tamamlanır. 2 yıl sonra 40km'lik kesintisiz metro hattına sahip olacağız. Türkiye'nin en uzun metro hattıBURSARAY KESTEL HATTI’NIN İHALESİ YAPILDI
- BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN ‘ULAŞTIRAN ULAŞIM’ HEDEFİ DOĞRULTUSUNDA İHALEYE ÇIKARDIĞI BURSARAY DOĞU ETABI’NA EN UYGUN TEKLİFİ, 68 MİLYON 517 BİN 281 TL BEDELLE GÜLERMAK A.Ş. İLE E+M ELEKTRİK LTD. ŞTİ. FİRMALARI SUNDU.
BURSA – Büyükşehir Belediyesi tarafından projelendirilen ve hafif raylı sistemi Kestel ve Gürsu’ya ulaştıracak olan Bursa Hafif Raylı Sistem III. Aşama (Doğu Hattı) ihalesi yapıldı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından bu dönem programda bulunmamasına rağmen gündeme alınan BursaRay Kestel hattının ihalesi, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Altın’ın komisyon başkanlığında yapıldı. Kesintisiz ve konforlu ulaşımı Kestel ve Gürsu ile buluşturacak olan projenin temelinin 2 ay içinde atılması ve 2 yıl içinde bitirilmesi planlanıyor.
Büyükşehir Belediyesi Acemler yerleşkesindeki Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı’nda yapılan ihaleye, 12 firmanın temsilcisi katıldı. Yerli firmaların yanı sıra yabancı firmaların da katıldığı, keşif bedeli 106 milyon 309 bin 532 TL olan ihalede, Ankara Ticaret Odası’na kayıtlı olan ve ihaleye ortak giren Gülermak A.Ş. ile E+M Elektrik Ltd. Şti. firmaları, 68 milyon 517 bin 281 TL bedelle en düşük teklifi sundu. 16 isteklinin dosya satın aldığı ancak 12 firmanın katıldığı ihaledeki en yüksek teklifi ise 111 milyon 672 bin 835 TL ile bir İtalyan firması olan G.C.F. Generale Costruzioni verdi.
İhale Komisyon Başkanı Mustafa Altın, ihaleye katılan dosyaların yasal mevzuata uygun olarak inceleneceğini ve ihaleyi kazanan firmanın 45 gün içinde açıklanacağını söyledi. Altın, ihalenin ardından yasal beklemenin tamamlanmasıyla ilk kazmanın 2 ay içinde vurulacağını belirterek, kentin doğusu ile batısını buluşturacak olan BursaRay Doğu etabının 8 kilometre uzunluğunda, 7 istasyonlu olacağı ve bünyesinde, Esenevler mevkiine Büyükşehir Belediyesi’nin yapacağı 1 batçık da bulunan projeyi kapsadığını sözlerine ekledi. Projedeki 3 adet köprünün genişletme çalışmalarının da Karayolları Bölge Müdürlüğü tarafından yaptırılacağı belirtildi.

http://www.bursa.bel.tr/bursaray-kestel ... aber/6243/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
En içten dileklerimle katılıyorum, umarım olmaz. 2 ay gibi bir sürede kazma vurmak iddialı bir hedef, aslında daha çok seçimler öncesi bir yatırım gibi, yani o olay bana "yaparız bir temel atma töreni" gibi geldi
ama öyle de olsa sorun yok, ihalenin tamamlanması ve 6 ay içinde başlaması bile yeterli bence, ne gecikmeler gördük.
Gerçekten Bursa, son zamanda göz önüne çıkmaya başlamış olsa da sessiz ve derinden ilerliyor.

Gerçekten Bursa, son zamanda göz önüne çıkmaya başlamış olsa da sessiz ve derinden ilerliyor.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
2 ay aslında bana uzun bir süre gibi gözükmüştü ama ihale sürecinden hiç anlamam , ben halktan biri olarak bakıyorum olaya2 ay gibi bir sürede kazma vurmak iddialı bir hedef, aslında daha çok seçimler öncesi bir yatırım gibi, yani o olay bana "yaparız bir temel atma töreni" gibi geldi Smile ama öyle de olsa sorun yok, ihalenin tamamlanması ve 6 ay içinde başlaması bile yeterli bence, ne gecikmeler gördük.

Seçim konusuna gelince ben de %100 eminim bu proje seçim amaçlı bu kadar aceleye getirildi. Bir de utanmadan belediye başkanı bu proje aslında bizim bu dönemki programımızda yok ama biz yapacağız diyor. Oysa ki seçim vaadlerini incelerseniz en başta duran proje Bursaray Kestel etabı. Yüzsüzlüğün de bu kadarı

Projeye başladıktan sonra biraz duraklama olacak çünkü yapılması gereken kavşaklar var bir de 3 tane köprünün karayolları tarafından genişletilmesi gerekiyor. İşin içine devlet eli girdiği için bürokrasi biraz işi uzatabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O zaman süreç muhtemelen tahmin ettiğimiz gibi olacak, seçim öncesi göstermelik bir temel atma töreni, bu arada yer teslim işleri devam edecek. Bu yer teslimi mevzusunu ben bunca yıldır hiç anlamadım, bırak halk olmayı içindeyken bile anlamadım
yer orda kardeşim neyi teslim ediyorsunuz? Şaka bir yana tabii ki, şantiye alanları, bu firmaların iş ile ilgili binalarının olacağı yerler falan filan, bunların hepsi ayarlanacak yani işin başlaması için 2 ay normalde yeter belki de, ama bana göre yetmesi için belediyenin tüm planları yapmış olması lazım. Yani şimdi ihaleyi verdikten sonra ama nasıl yapalım diye düşünürlerse 6 ay geçer.
Bir de karayollarının yapacağı kavşaklar ile ilgili detayda iyi, bir uçtan işe başlansa bile bu kavşak ve geçişlerin hat inşaatı oraya gelmeden önce bitmesi iyi olur, bu da çok iyi koordinasyon gerektiriyor, bakalım umarım sadece benim karamsarlığım olarak kalır ve yanılırım.

Bir de karayollarının yapacağı kavşaklar ile ilgili detayda iyi, bir uçtan işe başlansa bile bu kavşak ve geçişlerin hat inşaatı oraya gelmeden önce bitmesi iyi olur, bu da çok iyi koordinasyon gerektiriyor, bakalım umarım sadece benim karamsarlığım olarak kalır ve yanılırım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20110405/Bu ... -kredi.php
BursaRay da kullanılmak üzere Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası 50 milyon euroluk bir kredi sağlayacakmış haberde bu kredinin ikinci etap inşaatları için verdiği ayrıca Avrupa Yatırım Bankasının da 100 milyon euroluk kredi vereceği bu miktarında 30 adet yeni araç alımı için kullanılacağı belirtilmiş. Önceki haberleri iyi takip etmediğim için bir kıyas yapamadım, bu çok yeni bir gelişmemi yoksa daha önce yapılmış anlaşmalar mı? Yani mesela 100 milyonluk tutar halihazırda gelen Bombardier vagonları için mi yoksa bunlara ilave olarak araç mı alınacak?
BursaRay da kullanılmak üzere Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası 50 milyon euroluk bir kredi sağlayacakmış haberde bu kredinin ikinci etap inşaatları için verdiği ayrıca Avrupa Yatırım Bankasının da 100 milyon euroluk kredi vereceği bu miktarında 30 adet yeni araç alımı için kullanılacağı belirtilmiş. Önceki haberleri iyi takip etmediğim için bir kıyas yapamadım, bu çok yeni bir gelişmemi yoksa daha önce yapılmış anlaşmalar mı? Yani mesela 100 milyonluk tutar halihazırda gelen Bombardier vagonları için mi yoksa bunlara ilave olarak araç mı alınacak?
Railway Gazette'nin haberine göre, Avrupa Yatırım Bankası da proje için 100 milyon Euro kredi verecek.
Haberde, Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin bu krediyle 30 vagon daha alacağı, Küçük Sanayi-Özlüce ve Uludağ Üniversitesi hatlarını da inşa edileceği belirtildi. Buna ek olarak Organize Sanayi'den Emek'e başka bir hat da hizmete girecek.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Aslında haberde tutarsızlık var.
yukarıdaki kısma bakınca Bombardier'lere ilave olarak 30 araç daha alınacağını anlıyorum.
Haberde, Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin bu krediyle 30 vagon daha alacağı
yukarıdaki kısma bakınca Bombardier'lere ilave olarak 30 araç daha alınacağını anlıyorum.
yukarıdaki kısımdan anlaşılan ise bu haber c etabı ihalesi ile ilgili yani bahsedilen araçlar gelmeye başlayan Bombardier'ler. Ama haberin tarihine bakılırsa haber yeni tarihli. 3 sene sonra neden bu haberi tekrarlıyorlar ilginç.Küçük Sanayi-Özlüce ve Uludağ Üniversitesi hatlarını da inşa edileceği belirtildi. Buna ek olarak Organize Sanayi'den Emek'e başka bir hat da hizmete girecek.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Bahsedilen Railway gazette de yukarıdakiler yazıyor ama tam karmaşa.TURKEY: The European Bank for Reconstruction & Development has approved a 15-year loan worth €50m towards construction of the second phase of the light rail network in Bursa. The loan is part of a financing package which also includes €100m from the European Investment Bank.
The BursaRay light rail network is currently 23 km long with 26 stops and is worked by 48 Siemens Type B-80 cars. Daily ridership averages 160 000 passengers. The funding will allow the operator to purchase 30 Flexity Swift cars from Bombardier to boost capacity on the expanding network.
Phase II of the BursaRay project involves expansion of the Y-shaped two-line network to the west and the north. The first 2·9 km western extension of Line 2 between Kücük Sanayi and Özlüce opened in December 2010 and a further 3·6 km section to Uludag University is due for completion in mid-2011. A 2·5 km northern extension of Line 1 from Organize Sanayi to Emek will follow later (RG 4.11 p80).
‘This is an important project for Bursa, which will allow us to extend the LRT system and to contribute to improving environmental conditions and the quality of transport services in the city’, said Mayor of Bursa Recep Altepe.
Bahsedilen alım ve yapım işi Bombardier araçlar ve C etabı ama bu işler için zaten kredi çoktan alındı hem de bir önceki başkan döneminde zaten kredi alınmamış olsa işe nesıl başlayacaklar.
Diğer taraftan haber yeni tarihli ve en sonda şimdiki başkanın açıklaması var bence bu haber Kestel etabı ile ilgili olabilir ama ilave 30 araç alımı daha yapılır mı bilmiyorum. Daha gelmeyen 30 Bombardier için sözleşme imzalandığında şimdiki başkan ve birkaç kişi daha çıkıp 30 araç çok neden fazla araç alıyorsunuz demişti.

http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... nding.html
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Yukarıdaki haberde gelmeye başlayan 30 araç sözleşmesi yapılırken 28 araç ilave opsiyonu da görüşülmüş galiba bahsedilen 30 araç bu29 August 2008
Impression of Bombardier Flexity Swift light rail vehicle ordered by BursaRay.
TURKEY: Bombardier Transportation has won a €94m order to supply 30 Flexity Swift high-floor light rail vehicles to Bursa Metropolitan Municipality.
The contract announced on August 29 includes the supply of spare parts, and Bombardier said an option for up to 28 additional vehicles is 'foreseen'. The bidirectional air-conditioned cars will be manufactured at Bombardier's Bautzen plant in Germany, with bogies from Siegen and Mitrac electrical equipment from Mannheim. Deliveries will run from the second half of 2010.
The first section of the 21 km Y-shaped BursaRay light rail network opened in 2002, with a fleet of Siemens B80D cars based on vehicles supplied to Bochum


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
40 km lik bir hat için bence 108 araç normal, 4 lü kuple idi sanırım Bursaray dolayısı ile 27 set yapıyor, İstanbul' da Havalimanı hattında 80 araç var, ki hattın uzunluğu 20 km, bu daha çok frekans sıklığı ile alakalı bir durum hesap yapmak lazım, tabii hattın yoğunluğunuda bilmek lazım
isterseniz 2 dk. da bir de çalıştırırsınız önemli olan o trenlerin yolcusu olacak mı.
