brs-M.04:01 » M1 Arabayatağı-Geçit/Balat Metro Hattı
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Yazdan beri M1 Balat ve M2 Görükle uzatması hakkında artık haber çıkmaz oldu. Güneşli havalarda Mudanya yolu çok sıkışık oluyor. Dün akşam Mudanya dönüşünde Bademli-Emek arasındaki 6-7 km'lik yol 20 dakika kadar sürdü, sabahları da bu trafik Mudanya yönünde Korupark-Emek arasında oluyor. Hızlı tren gelmese de BBB'nin bu uzatmaya başlaması bölge trafiği için çok rahatlatıcı olur
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: brs-M.04:01 » M1 Emek - Arabayatağı Metro Hattı
1 Nolu hattın Geçit uzatması hakkında yeni gelişmeler var. Hat Mudanya Yolunu izleyip YHT Gar'ı gitmesi düşünülüyordu ama bir takım fiziksel engeller yüzünden yeni proje üretilerek mahalle içine girmesi planlanıyor. Konu hakkında köşe yazıları:
Off Topic
Bursaray’ı hızlı trenle buluşturmak üzere Geçit’e kadar uzatma projesi için fizibilite çalışmalarına başlanınca ortaya iki kritik sorun çıktı.
Birincisi… Emek İstasyonu’ndan sonraki bölümde, Mudanya Yolu’nun üstünden Çevre Yolu viyadüğü geçiyor. Viyadük ayakları da yolun tam ortasında kalıyor. İlk aşamada Bursaray raylarının yolun ortasında otoyol direklerinin iki yanından geçmesi düşünüldü. Fakat bunun da yolun kullanımı ve trafik açısından başka sonuçlara yol açacağı, yoldaki kaza riskini artıracağı görüldü.
İkincisi… Mudanya Yolu güzergahından Bursaray götürüldüğünde, Geçit’in içinden geçilmesi gerekiyor. Buradaki karayolu genişliği mesafesi ortadan bir de Bursaray geçmesine yeterli görülmedi. Tünel açılması da hem çalışma sırasında alternatif geçiş verilemeyeceği, hem de mevcut yapılaşma nedeniyle riskli bulundu. Yanı sıra Yolun iki yanında yapılması gereken kamulaştırma maliyetinin de projeyi çok daha pahalı hale getireceği anlaşıldı. Bunun üzerine Geçit’e girmeden, yeni bir güzergah çalışmasına başlandı. Önce Emek İstasyonu’ndan sola dönen Bursaray’ın, Çevre Yolu’nun altından geçip Geçit’in güneyindeki Balat’ta yeni yapılaşan bölgede artmaya başlayan nüfusun ihtiyacını da karşılaması, oradan da hızlı tren istasyonuna inmesi düşünüldü. Ne var ki Söz konusu bölgedeki tepeler ve coğrafi yapı maliyet artıcı özellikler taşıdığı için vazgeçildi.
Yeni çalışma Mudanya Yolu’nda Emek İstasyonu’nda sona eren Bursaray’ın, bu istasyondan çıkışta sağa dönüp kuzeye ilerleyerek Emek’e yönelmesi, Çevre Yolu’nun altından geçtikten sonra da Özdilek Alışveriş Merkezi’nin arkasında yeni yapılan sitelerin yanından ilerlemesini öngörüyor.
Yani Mudanya Yolu’nda Geçit’e girmek ve boydan boya geçmek yerine, arkadaki düz arazide hat oluşturulması daha makul bulundu.
Bu değişiklik düşüncesi de Mudanya Yolu’ndaki tüm değişiklik planlarının sil baştan ele alınmasını gündeme getirdi.
Birincisi… Emek İstasyonu’ndan sonraki bölümde, Mudanya Yolu’nun üstünden Çevre Yolu viyadüğü geçiyor. Viyadük ayakları da yolun tam ortasında kalıyor. İlk aşamada Bursaray raylarının yolun ortasında otoyol direklerinin iki yanından geçmesi düşünüldü. Fakat bunun da yolun kullanımı ve trafik açısından başka sonuçlara yol açacağı, yoldaki kaza riskini artıracağı görüldü.
İkincisi… Mudanya Yolu güzergahından Bursaray götürüldüğünde, Geçit’in içinden geçilmesi gerekiyor. Buradaki karayolu genişliği mesafesi ortadan bir de Bursaray geçmesine yeterli görülmedi. Tünel açılması da hem çalışma sırasında alternatif geçiş verilemeyeceği, hem de mevcut yapılaşma nedeniyle riskli bulundu. Yanı sıra Yolun iki yanında yapılması gereken kamulaştırma maliyetinin de projeyi çok daha pahalı hale getireceği anlaşıldı. Bunun üzerine Geçit’e girmeden, yeni bir güzergah çalışmasına başlandı. Önce Emek İstasyonu’ndan sola dönen Bursaray’ın, Çevre Yolu’nun altından geçip Geçit’in güneyindeki Balat’ta yeni yapılaşan bölgede artmaya başlayan nüfusun ihtiyacını da karşılaması, oradan da hızlı tren istasyonuna inmesi düşünüldü. Ne var ki Söz konusu bölgedeki tepeler ve coğrafi yapı maliyet artıcı özellikler taşıdığı için vazgeçildi.
Yeni çalışma Mudanya Yolu’nda Emek İstasyonu’nda sona eren Bursaray’ın, bu istasyondan çıkışta sağa dönüp kuzeye ilerleyerek Emek’e yönelmesi, Çevre Yolu’nun altından geçtikten sonra da Özdilek Alışveriş Merkezi’nin arkasında yeni yapılan sitelerin yanından ilerlemesini öngörüyor.
Yani Mudanya Yolu’nda Geçit’e girmek ve boydan boya geçmek yerine, arkadaki düz arazide hat oluşturulması daha makul bulundu.
Bu değişiklik düşüncesi de Mudanya Yolu’ndaki tüm değişiklik planlarının sil baştan ele alınmasını gündeme getirdi.
Off Topic
...Programa göre Emek yakın zamanda son durak olmaktan çıkacak. Gerçi Önceleri Mudanya Yolu üzerinden hızlı trenle buluşmak üzere Balat’a uzatılması projesi hazırlandı, fakat Emek istasyonu sonrası yolun üstünden geçen Çevre Yolu Viyadüğü bu bağlantıyı zorlaştırdı. O nedenle Metro, Emek İstasyonu’ndan sonra sağa dönüp Emek’in içinden geçecek ve Geçit’in kuzeyinde yeni yapılaşma bölgeye ulaşacak. Bu güzergahta özellikle Emek ve Geçit mahalle içi geçişleri yeraltından yapılacak.
Bir yandan bunun hazırlıkları sürerken, bir yandan da metroyu Uludağ Üniversitesi’nden Görükle’ye uzatma çalışmaları başladı. Yerüstünden sağlanacak uzatmada Görükle metronun son durağı olacak, ama raylı sistem burada bitmeyecek. Sonrası İzmir Yolu’nda oluşturulan yeni toplu konut bölgeleri nedeniyle Başköy’e kadar olan bölgeyi kapsayacak şekilde yer üstünden tramvay hatlarıyla sisteme entegre edilecek.
Bu bölüm için tramvayın kesinleşmiş bir karar olmadığını, banliyö treni benzeri bir hafif raylı sistem için de incelemeler yapıldığını vurgulamakta yarar var.
Bir yandan bunun hazırlıkları sürerken, bir yandan da metroyu Uludağ Üniversitesi’nden Görükle’ye uzatma çalışmaları başladı. Yerüstünden sağlanacak uzatmada Görükle metronun son durağı olacak, ama raylı sistem burada bitmeyecek. Sonrası İzmir Yolu’nda oluşturulan yeni toplu konut bölgeleri nedeniyle Başköy’e kadar olan bölgeyi kapsayacak şekilde yer üstünden tramvay hatlarıyla sisteme entegre edilecek.
Bu bölüm için tramvayın kesinleşmiş bir karar olmadığını, banliyö treni benzeri bir hafif raylı sistem için de incelemeler yapıldığını vurgulamakta yarar var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18122
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: brs-M.04:01 » M1 Emek - Arabayatağı Metro Hattı
Önce Marmaray, dün İstanbul' da M2 derken bugünde Bursaray' da M1 de meydana gelen arıza ile yolcular sıkıntı yaşamışlar. Haberde önce elektrik arızası demişler ama haberin sonuna doğru araçlar dile getirilmiş, tabii biz sorunun kaynağını bilmeden uzaktan bir şey demeyelim. Ben raylı sistemlerde bu tip arızaların her zaman ihtimal dahilinde olduğuna inanırım ama bana denk gelse ben de kızarım
http://www.haber7.com/guncel/haber/1887 ... hsur-kaldi
http://www.haber7.com/guncel/haber/1887 ... hsur-kaldi
Merkez Osmangazi İlçesi Emek Mahallesi Emek Metro İstasyonu’ndan 18.40'ta hareket eden Bursaray'a ait metro treni, Osmangazi-Şehreküstü metro istasyonu arasındaki tünelde arızalandı. Dört vagondan oluşan trendeki bazı yolcular, sıcak ve havasızlık nedeniyle panik yaşadı. Yaklaşık 5 dakika sonra da trenin aydınlatma ışıkları sönünce yolcular tepki gösterdi. Vatmana seslenen bazı yolcular, kapıların açılmasını istedi. Bu sırada bazı vatandaşlar polis ekipleri ve sağlık ekiplerine haber verdi. Bursaray'daki seferlerın durmasına neden olan arıza giderildikten sonra seferler yeniden normale döndü.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: brs-M.04:01 » M1 Emek - Arabayatağı Metro Hattı
Daha önce de paylaştığım gibi bu hattın Geçit (Balat) uzatması ile ilgili kesin proje çalışmaları devam ediyor. Dün Altepe yeni metro kolu ile ilgili müjdeyi verdikten sonra satır arasında bu hat ile ilgilide küçük bir dipnot düşmüş. Malumunuz bu hattın asıl uzatma nedeni Balat'a yapılacak olan YHT Bursa Garı için. Ancak aynı bölgenin batısına kuç uçuşu 2 km mesafeye şehir hastanesi inşaatı başlanması kent gündeminde metroyu buraya uzatalım önerileri atılmıştı ve bu konuyla ilgili Altepe metronun Bursa Garı'nda son bulmayıp batıya kaydırılarak Şehir Hastanesi'nde son bulacağını söylemiş. Bakalım kesinleşen projelerde nasıl bir hat ortaya çıkacak göreceğiz. Çünkü her geçen gün bu hat ile ilgili değişik haberler alıyoruz. Büyükşehir'in kendi hazırladığı ön projede metro Mudanya Yolu'ndan (D-575) gidiyordu ve şimdi fiziki engeller nedeniyle vazgeçilmiş görünüyor. Şimdide Şehir hastanesi'ne uzatma söylemleri...
Aslında bu konu ile ilgili metro projeleri başlığına başlık mı açsak? M1 Emek-YHT Bursa Garı-Şehir Hastanesi uzatması diye
Aslında bu konu ile ilgili metro projeleri başlığına başlık mı açsak? M1 Emek-YHT Bursa Garı-Şehir Hastanesi uzatması diye
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: brs-M.04:01 » M1 Emek - Arabayatağı Metro Hattı
Off Topic
Mudanya Kavşağı yenileme çalışmaları kapsamında İzmir – Bursa istikameti geçişi için yapılan servis yolu üzerindeki köprü inşaatı nedeniyle 16 Haziran Perşembe akşamına kadar 21.30’dan sonra Acemler – Emek arası Bursaray seferi yapılamayacak. Vatandaşların ulaşımda bir sorun yaşamaması amacıyla raylı sistemin çalışmayacağı saatlerde vatandaşlar metro güzergahı boyunca ulaşımlarını otobüslerle sorunsuz bir şekilde sağlayabilecek.
Kısa bir not: Yeni alınan Durmazlar GreenCity metro araçları 1 ve 2 nolu hatlarda üçlü set halinde kullanılmaya başlandı. Burulaş depo sahasında süren ve gece hat üzerinde devam eden testlerin ardından şimdi yolculu testler yapılıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18122
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: brs-M.04:01 » M1 Emek - Arabayatağı Metro Hattı
denk gelirsen fotoğraf çekebilir misin Mustafa, gerçi aracı gördük ama işletme fotosu olsa fena olmaz
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: brs-M.04:01 » M1 Emek - Arabayatağı Metro Hattı
T2'de işler durduğu için gezme işini erteledim ama bir cumartesi gününü bu iş için ayıracağım.Esat yazdı:denk gelirsen fotoğraf çekebilir misin Mustafa, gerçi aracı gördük ama işletme fotosu olsa fena olmaz
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: brs-M.04:01 » M1 Emek - Arabayatağı Metro Hattı
Off Topic
BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN 60 BURSARAY VAGONU VE 12 TRAMVAY ALIMI İHALESİNİ KAZANAN DURMAZLAR TARAFINDAN ÜRETİLEN İLK YERLİ VAGONLAR DA RAYLARDA BOY GÖSTERMEYE BAŞLADI.
YOLCUSUZ TÜM TESTLERDEN BAŞARIYLA GEÇEN ÜÇ YERLİ VAGON, NORMAL HATLARDA YOLCULU TEST SÜRÜŞLERİNE BAŞLADI.
Bursa’yı demir ağlarla örme hedefi doğrultusunda Görükle, Emek ve Kestel’i raylı sistem ağıyla birbirine bağlayan Büyükşehir Belediyesi, şimdi de sefer sayılarının artırılmasını sağlayacak olan yeni vagonları sisteme entegre ediyor. Bursaray hatlarında kullanılmak üzere 60 adet vagon ve şehir içi hatlarda kullanılmak üzere 12 adet tramvay ihalesini kazanan Durmazlar firması tarafından teslim edilen tramvaylar T1 hattında sorunsuz bir şekilde yolcu taşırken, şimdi de üretilen ilk yerli vagonlar raylarda yolculu test seferlerine başladı. Üçlü bir katar halinde yolcu taşıyan ilk yerli vagonlar kalitesiyle vatandaşlardan tam not aldı.
YOLCUSUZ TÜM TESTLERDEN BAŞARIYLA GEÇEN ÜÇ YERLİ VAGON, NORMAL HATLARDA YOLCULU TEST SÜRÜŞLERİNE BAŞLADI.
Bursa’yı demir ağlarla örme hedefi doğrultusunda Görükle, Emek ve Kestel’i raylı sistem ağıyla birbirine bağlayan Büyükşehir Belediyesi, şimdi de sefer sayılarının artırılmasını sağlayacak olan yeni vagonları sisteme entegre ediyor. Bursaray hatlarında kullanılmak üzere 60 adet vagon ve şehir içi hatlarda kullanılmak üzere 12 adet tramvay ihalesini kazanan Durmazlar firması tarafından teslim edilen tramvaylar T1 hattında sorunsuz bir şekilde yolcu taşırken, şimdi de üretilen ilk yerli vagonlar raylarda yolculu test seferlerine başladı. Üçlü bir katar halinde yolcu taşıyan ilk yerli vagonlar kalitesiyle vatandaşlardan tam not aldı.
Videoyu izleyecekseniz 08:35'ten itibaren izleyebilirsiniz
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: brs-M.04:01 » M1 Emek - Arabayatağı Metro Hattı
Bu hattın Balat uzatması ile ilgili BBB daha önce hattın nereden geçeceği ile ilgili fizibilite ihalesi çıkmıştı. Yapılan çalışmalar neticesinde üç farklı rota çıkmış. Birincisi; herkesin kağıt üzerinde çizdiği ve düşündüğü rota olan Mudanya yolunu izleyen bir hat ancak Geçit bölgesinde bu hattın geçmesine bir takım engeller çıkmış. İkincisi; Emek istasyonundan sonra hat doğu tarafına kıvrılarak Geçit'in arkasından geçişini yapmak ancak burada da metroyu tekrar batıya çevirmek için yine epey iş istiyormuş. Üçüncüsü; Emek istasyonundan sonra hattın batıya doğru dönüş yaparak Bursa garına ulaşımını sağlamak. Bu bölüm ile ilgili çalışmalar henüz bitmemiş onun içinde engel oluşturabilecek hususlar net değil.
Kısacası BBB metroyu Gar'a bağlamakta kararlı. Hatta şehir hastanesine bile götürülmesi isteniliyor ancak öncelik sıkıntılı olan Emek-Gar arasını bir an önce çözmek ve inşaatına başlamak. Gar-Şehir Hastanesi arasını yapmak boş arazilerin varlığından dolayı çok daha kolay olacak.
Kısacası BBB metroyu Gar'a bağlamakta kararlı. Hatta şehir hastanesine bile götürülmesi isteniliyor ancak öncelik sıkıntılı olan Emek-Gar arasını bir an önce çözmek ve inşaatına başlamak. Gar-Şehir Hastanesi arasını yapmak boş arazilerin varlığından dolayı çok daha kolay olacak.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: brs-M.04:01 » M1 Emek - Arabayatağı Metro Hattı
Geçenlerde Emek hattının uzatılması ile ilgili yine haber yapıldı. Sanırım artık hat kesinleşmeye başladı. 5,5 km'lik bir uzatma ile hat Şehir hastanesine uzayacak ve hat güzergahı mevcut Mudanya yolunu izleyecek. İstasyonları: Geçit, Balat, Gar ve Şehir hastanesi. Geçit ve Balat istasyonları yer altında olması planlanıyormuş. Hattın uzatımı ile ilgili işi BBB kendisi yapacak gibi görünüyor ve yıl sonunda ihalenin gerçekleştirilmesi ön görülüyor. Yıl sonunda Yıldırım metrosu için de ihale yapılması planlanıyor ve bu hattı BBB ile Ulaştırma Bakanlığı ortaklaşa yapması öngörülüyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3535
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: brs-M.04:01 » M1 Arabayatağı-Geçit/Balat Metro Hattı
Bugün açılan Geçit/Balat durağı ile Bursaray hattının Çevre Yolu'nun dışındaki ilk durağı açılmış oldu; hayırlı, uğurlu olsun..