7. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzr, 2012 00:04
gönderen Esat
Tek hat açılmış derken, hattın tek gidiş tarafını mı açmışlar :D

Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzr, 2012 00:27
gönderen ÖmerYILMAZ
Tek hat açılmış derken, hattın tek gidiş tarafını mı açmışlar
Normalde metro hatları çift hat olur, tek hat olarak açmışlar, geçici bir durum olsa gerek.
Ben de bilgi sahibi değilim pek. İnternetten takip ettiğim kadarıyla.

Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzr, 2012 00:28
gönderen Esat
ÖmerYILMAZ yazdı:
Tek hat açılmış derken, hattın tek gidiş tarafını mı açmışlar
Normalde metro hatları çift hat olur, tek hat olarak açmışlar, geçici bir durum olsa gerek.
Ben de bilgi sahibi değilim pek. İnternetten takip ettiğim kadarıyla.
O zaman senin yazdığını doğru anlamışım, güzel iş yapmışlar o yüzdende adına "yolculu ön deneme seferi" demişler herhalde :) yolculu deneme seferi diye bir şeyde olmaz normalde ama deniliyor, şimdi tek hat ray açınca bir de ön eklemişler demek ki.

Üçyol-İzmirspor-Hatay

Gönderilme zamanı: 01 Oca Sal, 2013 09:46
gönderen Kamil16
Linkteki haberlere göre yazılım onaylama sürecinde olduğu için iki trenden birisi Hatay'a gidiyor. 2013 için tüm Hattın açılacağından söz ediliyor. 8)

Halen başka teknik bir nedenden M2'de de Taksim aktarması devam ediyor. 8)

Resim

http://www.haberler.com/izmir-metrosu-n ... 82-haberi/

Gönderilme zamanı: 01 Oca Sal, 2013 17:55
gönderen ÖmerYILMAZ
Galiba Hatay tarafında makas olmadığından tek hat çalışıyormuş.
Üçyol İstasyonunda makas var olduğunu öğrendim ve bir şey tasarladım:

Resim

Hatay tarafında madem makas yok son makas kullanılır her 2 trenden biri sol hattı, diğeri sağ hattı kullanırsa sorun olmaz. Sonuçta sadece 2 istasyon var.

Gönderilme zamanı: 01 Oca Sal, 2013 17:57
gönderen Esat
ÖmerYILMAZ yazdı:Galiba Hatay tarafında makas olmadığından tek hat çalışıyormuş.
Üçyol İstasyonunda makas var olduğunu öğrendim ve bir şey tasarladım:

Resim

Hatay tarafında madem makas yok son makas kullanılır her 2 trenden biri sol hattı, diğeri sağ hattı kullanırsa sorun olmaz. Sonuçta sadece 2 istasyon var.
İyi fikir ama bu diğer iki istasyonda peronlar nasıl? Orta peronsa sorun yok ama yan peron ise yolcu zaten çok sık gelmeyen araçlar yüzünden kalayı basabilir :) eğer makas işletmesi ile ilgili sorun varsa yapacak bir şey yok, benim bildiğim kadarı ile Şişhane'nin de sisteme dahil edilebilmesi için Unkapanı istasyonu ve sonrasındaki makas hattının olması gerekiyor denilmişti, Şişhane de aynı/benzer sebep ile halen mekik işletme olarak çalışıyor.

Gönderilme zamanı: 01 Oca Sal, 2013 21:26
gönderen Kamil16
Esat yazdı:benim bildiğim kadarı ile Şişhane'nin de sisteme dahil edilebilmesi için Unkapanı istasyonu ve sonrasındaki makas hattının olması gerekiyor denilmişti, Şişhane de aynı/benzer sebep ile halen mekik işletme olarak çalışıyor.
Şişhane - Taksim arasında ayrı bir Tren mekik çalışıyor. Burada ise 1. Tren, Üçyol'dan geri dönüyor. 2.Tren, Hatay'a gidiyor. Farklı bir İşletme var. Gerekçe olarak "Yazılım Onayı" deniliyor. 8)

Gönderilme zamanı: 01 Oca Sal, 2013 22:06
gönderen Esat
Kamil16 yazdı:
Esat yazdı:benim bildiğim kadarı ile Şişhane'nin de sisteme dahil edilebilmesi için Unkapanı istasyonu ve sonrasındaki makas hattının olması gerekiyor denilmişti, Şişhane de aynı/benzer sebep ile halen mekik işletme olarak çalışıyor.
Şişhane - Taksim arasında ayrı bir Tren mekik çalışıyor. Burada ise 1. Tren, Üçyol'dan geri dönüyor. 2.Tren, Hatay'a gidiyor. Farklı bir İşletme var. Gerekçe olarak "Yazılım Onayı" deniliyor. 8)
Bence sebep aynı, ne uydurduklarının bir önemi yok, treni döndürecek makas yok, sebep bu, Taksim de Şişhane istikametine tren çıkartmamak için mekik işletme tercih edildi, sinyalizasyon için bir sonraki makas bölgesinin işler durumda olması gerekiyordu.

Neyse dediğim gibi ne olduğunun bir önemi yok, bir şekilde tren götürüp getiriyorlar, sinyalizasyon testlerini de belki bu arada çıkartıyorlardır, ben yazılım onayı kelimesinden başka bir şey anlayamıyorum :) hayırlı olsun diyelim ne yapalım, denesinler, test etsinler sonrada güle güle kullansınlar.

Gönderilme zamanı: 02 Oca Çrş, 2013 00:10
gönderen ÖmerYILMAZ
treni döndürecek makas yok, sebep bu
Doğru ancak ara istasyonda makas yapmamışlar. Erken(!) açınca da böyle işletme sorunu ortaya çıkar. Normalde hattın (inşaatın) sonu Fahrettin Altay istasyonu olmalı. Oradaki makas yeterli olurdu, işte dediğim gibi erkenden açınca böyle olmuş. Gerçi sonraki 3 istasyonun da ne zaman açılacağı belli değil ki :lol:

Bir gece ansızın gelebilirim gibi :)

Gönderilme zamanı: 13 Oca Pzr, 2013 21:53
gönderen Esat
Arkadaşlar başlığı Hatay - EVKA3 olarak değiştirdim ama bir yanlışlık yok herhalde, gerçi Hatay istasyonuna kadar tek hat çalışıyor olsa da sonuçta istasyon işliyor :)

Gönderilme zamanı: 25 Kas Pzt, 2013 12:42
gönderen Esat
Aşırı yağışlardan dolayı Basmane istasyonunu su basmış, yolcular sıkıntı yaşamışlar.

http://www.haberyurdum.com/basmane-metr ... 7178h.html
Basmane Metro’ya bir anda dolmaya başlayan ve bir anda dere görüntüsü oluşturan sular nedeniyle yolcular yarım saat boyunca mahsur kaldı. Metro görevlileri suyun akışını önlemek için kum torbaları koymasına karşın baskın önlenemedi, mahsur kalan yolcular bir süre Konak ve Bornova yönüne giden trenlere bindirilmedi. Güvenlik görevlileri, Basmane Metro’ya yolcu alımını durdurduktan sonra mahsur kalanlar gelen trenle dışarı çıkarılabildi. Yolcuların çıkarılmasının ardından metronun Basmane giriş çıkışları kapatıldı.

Öte yandan Basmane Tren Garı’nda da dere görüntüleri oluştu. Taşan derelerden gelen sular tren garını suyla doldurdu. Vatandaşlar, ayakkabılarıyla suların içinden geçerek istasyon dışına çıkmaya çalıştı.

Gönderilme zamanı: 25 Kas Pzt, 2013 13:30
gönderen alabay
Ya, Evka-3 de ne biçim bir sondurak ismi :?

Şurada güzel bir raylı sistemler haritası var, EVKA yerine Evka yazmışlar, her neyse.

http://www.izmirmetro.com.tr/files/Rayl ... ritasi.jpg