Gönderilme zamanı: 19 Oca Sal, 2010 22:09
İzmir metrosu garaj sahasında bir metro aracı
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
Ben İzmir'de öğrenciyim ve metroyu sürekli kullanıyorum.Metro da benim en nefret ettiğim aşırı sarsıntı. İzmir'de metro genelde viyadük üzerinde veya tünelde gidiyor.Yüzeyden gittiği mesafe yaklaşık 2-3 km kadar ama bu yolu hiç gitmese daha iyi. Bu yolu alırken araçlar köy minibüsü gibi sağa sola sallanıyor.Bunun sebebini çözemedim. Bursaray'ın büyük bölümü yüzeyden gidiyor ama Bursa'da böyle bir sarsıntı sözkonusu değil.benden başka o metroyu kullanmış olan var mı?
2005'teki gözetimlerim: trenler istasyona muazzam yavaş giriyordu. Metroyu kadın kullanıyordu, çok hoş. Banliyö şebekesi ölüydü,
Burayı tam anlayamadım, Ankara daki Başkentray sistemi için satın alınan Rotem ler çalışmak için İzmir' e mi getirildi? Acaba nasıl oldu bu iş, Başkentray devreye girene kadar kiralık falan mı, nedir işin iç yüzünü bilen var mı?Bu hat için caf setler alındı bu caf setlere ilave olarakta başkentrayda çalışacak rotemlerin bir kısmı İzmir'e getirildi.
Evet rotem setler kullanılmak üzere İzmir'e getirildi. Sanırım Başkentray projesi hayata geçene kadar bu araçlar İzmir'de kalacak. Şu anda deneme seferlerinde caflar ile birlikte bu araçlar da kullanılıyor. Araçlar kiralık mı bilmiyorum ama bana kalırsa kiralık değildir sonuçta iki hattı işleten de TCDD.Burayı tam anlayamadım, Ankara daki Başkentray sistemi için satın alınan Rotem ler çalışmak için İzmir' e mi getirildi? Acaba nasıl oldu bu iş, Başkentray devreye girene kadar kiralık falan mı, nedir işin iç yüzünü bilen var mı?
Bakalım İzmir gibi karışıklıkta İstanbul' dan aşağı kalmayan bir kentte bu entegrasyon işi becerilecek mi, umarım doğru bir güzergah planlanması ile kotarılır da hem raylı sistem hemde otobüsler için verimli bir çalışma yapılmış olur.İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentin kuzey-güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan ve Türkiye’deki en yaygın kent içi demiryolu ulaşım ağı olan Aliağa-Menderes Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Projesi’nde bir yandan yolcusuz deneme seferlerinin mutluluğunu yaşarken, diğer yanda da hattın hizmete alınmasının ardından sisteme entegre olacak otobüsler için aktarma merkezleri oluşturuyor.
Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında tamamlanan proje kapsamında, 80 kilometrelik hat üzerindeki istasyonların çevre düzenlemeleri ile birlikte 14 istasyonda aktarma merkezleri kuruldu
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında kentin kuzey-güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan ve Türkiye’deki en yaygın kent içi demiryolu ulaşım ağı olan Aliağa-Menderes Projesi’nin Alsancak-Cumaovası arasındaki 22 kilometrelik güney kısmında deneme seferlerine 1 Temmuz 2010 günü itibariyle başlanmıştı.
İzmir genel olarak aktarma olayını iyi beceriyor. Eminim bunun altından da kalkar.Zaten şehirde ücretsiz aktarma hakkı olduğu için iki nokta arasında seyahat etmek için birçok seçeneğiniz ortaya çıkıyor. Gitmek istediğiniz noktaya bulunduğunuz yerden otobüs seferi olmasa da şehirde bulunan belli başlı, otobüslerin ortak kullandığı noktalardan kolayca aktarma yapabiliyorsunuz.Bakalım İzmir gibi karışıklıkta İstanbul' dan aşağı kalmayan bir kentte bu entegrasyon işi becerilecek mi, umarım doğru bir güzergah planlanması ile kotarılır da hem raylı sistem hemde otobüsler için verimli bir çalışma yapılmış olur.
Metro istasyonlarında gişeler ve otomatlarda satışı yapılan jetonların kullanımının kalkmasıyla birlikte yolcular, 1 Şubat tarihinden itibaren Kentkart ve 3-5 binişlik kartları kullanarak ulaşımlarını yapacak. Elinde jeton olan yolcular için jetonların son kullanım tarihi 31 Ocak 2011 olacak. İzmir Metrosu'nun 10 istasyonundaki tüm gişelerde Kentkart işlemleri ve 3-5 kart satışları yapılmaya devam ediyor. Bunun yanı sıra 10 istasyonda toplam 17 Kentkart dolum otomatik olarak yolculara hızlı ve güvenli şekilde hizmet vermek üzere kullanıma alındı. Kullanımı sona erecek jeton için yolcular, 3 lira öderken, Kentkart tam 1.70, indirimli 0.90 lira olarak ücret ödeyecek. Kentkart kullanıcıları 90 dakika içindeki diğer binişlerinde ücret ödemiyor ve aktarmadan yararlanıyor. Her kullanımı 2,16 lira olan 3 binişlik kart 6,50 lira, her kullanımı 2.08 lira. olan 5 binişlik kartın satışı ise 10.40 liradan yapılıyor.